مقدمه‌ی بهترین کشورهای آسیایی برای ادامه تحصیل

به دنبال تحصیل در بزرگترین قاره دنیا هستید؟ ارائه آموزش با کیفیت با هزینه‌های نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، برخی از دلایل بسیاری است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را به آسیا جذب می‌کند. دانش‌آموزان تنوع چندفرهنگی کشورهای آسیایی را تجربه می‌کنند که مهارت‌ها و ارزش‌های زیادی را در آنها پرورش می‌دهد که نه تنها از طریق سفر تحصیلی‌شان بلکه برای یک عمر باقی می‌ماند. در این مقاله، برترین کشورهای آسیایی را که مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل رویایی شما هستند، فهرست کرده‌ایم. بیایید آنها را بررسی کنیم.

دلایل محبوبیت تحصیل در آسیا

کشورهای آسیایی با اقتصادهای رو به‌ رشد، سرمایه‌گذاری‌های متعددی در ارائه آموزش با کیفیت بالا و تقویت جایگاه خود در رتبه‌بندی جهانی انجام داده‌اند. در طول سال‌ها، این قاره به یک مرکز آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان تبدیل شده است. اجازه دهید به برخی از دلایلی که به محبوبیت آسیا به عنوان مقصد تحصیلی کمک می‌کند، نگاهی بیندازیم:

  • هزینه پایین زندگی و تحصیل: هزینه زندگی و تحصیل در آسیا بسیار کمتر از سایر مقاصد تحصیلی بین‌المللی مانند اروپا و ایالات متحده است. شهرهایی مانند کوالالامپور (مالزی)، چنای (هند) و استانبول (ترکیه) از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مقاصد آسیا هستند. بنابراین دانشجویان می‌توانند در طول تحصیل، بدون نگرانی از هزینه تحصیل بالا در آسیا زندگی کنند.
  • تنوع فرهنگی: آسیا ترکیبی از فرهنگ‌های متعدد است و افراد از همه طبقات زندگی را در خود جای می‌دهد. ارزش‌ها و باورهای اصلی در آسیا بر وحدت و هماهنگی تأکید دارند. غوطه‌ور شدن در یک فرهنگ غنی و متنوع می‌تواند یک تجربه یادگیری جذاب و عالی برای دانشجویان باشد.
  • کیفیت آموزش: در طول سال‌ها، کشورهای آسیایی به سطح بالای آموزش دست یافته‌اند. برنامه درسی چالش‌برانگیز و تاکید بر آموزش باکیفیت، چشم‌انداز نرخ باسوادی را در آسیا تغییر داده است. کشورهایی مانند ژاپن، سنگاپور، چین و غیره میزبان برخی از دانشگاه‌های برتر جهان هستند.

کشورهای برتر برای تحصیل در آسیا

در اینجا به لیستی از بهترین کشورها برای تحصیل در آسیا برای دانشجویان بین‌المللی نگاهی می‌اندازیم:

۱۰ کشور برتر آسیایی برای ادامه تحصیل
●      سنگاپور ●      تایلند
●      مالزی ●      اندونزی
●      ژاپن ●      امارات
●      چین ●      هنگ کنگ
●      کره جنوبی ●      هند

 

تمامی این کشورها، موقعیت‌های مطلوبی برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف از دبیرستان تا دکترا و پست‌دکترا را فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از این کشورها و شرایط ویژه‌ای که به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند، اشاره می‌کنیم:

مالزی: یازدهمین مقصد تحصیلی محبوب در جهان

2 8

مالزی که دارای بسیاری از دانشگاه‌های معروف است، یازدهمین مقصد تحصیلی محبوب در جهان بر اساس آمار یونسکو است و به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی در آسیا به شمار می‌رود. مالزی دارای فرهنگی غنی با انبوهی از قومیت‌ها است که آن را به “آسیای واقعی” تبدیل کرده است. دولت مالزی در بخش آموزش عالی این کشور، سرمایه‌گذاری کرده است تا آن را به عنوان یک مقصد تحصیلی برتر در آسیا معرفی کند.

دانشگاه‌های مالزی

بهترین دانشگاه مالزی برای تحصیل:

  • دانشگاه تونکو عبدالرحمن (Universiti Tunku Abdul Rahman Kampar Campus)
  • دانشگاه سینز مالزی (Universiti Sains Malaysia)
  • دانشگاه مالایا (Universiti Malaya)
  • دانشگاه ملی مالزی (Universiti Kebangsaan Malaysia)
  • دانشگاه تکنولوژی مالزی (Universiti Teknologi)
  • دانشگاه اوتارا مالزی (Universiti Utara Malaysia)

هزینه زندگی در مالزی برای دانشجویان

در رتبه‌بندی بهترین شهرهای دانشجویی، پایتخت این کشور، کوالالامپور دومین شهر مقرون‌به‌صرفه جهان برای دانشجویان نامیده شد. میانگین هزینه زندگی و تحصیل در مالزی برای یک دانشجوی بین‌المللی در هر سال حدود ۴ تا ۱۰ هزار دلار است.

شرایط لازم برای تحصیل در مالزی

  • رونوشت تایید شده مدارک تحصیلی قبلی
  • پاسپورت معتبر با یک سال اعتبار
  • گزارش پزشکی عمومی برای اثبات سلامتی شما
  • تسلط به زبان انگلیسی: گواهینامه‌های آیلتس یا تافل
  • فرم درخواست

چین: فرصت‌های تحصیلی در بزرگترین اقتصاد جهان

3 9

چین پیش‌گام در توسعه صنعتی است و به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان نامگذاری شده است. چین کشوری است که به دلیل پیشرفت سریع خود در فناوری به شهرت رسیده است. این کشور به دلیل صنایع، فناوری و زیرساخت‌هایش شهرت جهانی دارد، اما بیش از آن چیزی است که به چشم می‌خورد. سیستم آموزشی در چین به آرامی در حال رشد است. با توسعه سریع و استانداردهای آموزش عالی، این کشور مکان مناسبی برای تحصیل است. قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل در چین، باید خود را با منحصربه‌فرد بودن آن آشنا کنید. بنابراین اگر قصد تحصیل در چین را دارید، تا انتها با ما همراه باشید تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا همه حقایق را به درستی دریافت کنید.

چرا تحصیل در چین؟

در طول دهه ۱۹۲۰، نرخ باسوادی در ایالات متحده ۷۲ درصد، نرخ باسوادی در هند ۳۷ درصد و در چین ۶۴ درصد بود. حال اگر سواد یک چینی را با آمریکا و هند مقایسه کنیم، خواهیم دید که در حال حاضر نرخ باسوادی چین ۹۶/۴ درصد، نرخ باسوادی هند ۷۴/۰۴ درصد و نرخ باسوادی آمریکا ۹۹ درصد است. تفاوت و پیشرفت چین را ببینید! بنابراین اگر در چین تحصیل می‌کنید، به احتمال زیاد در رشته انتخابی خود، برتر خواهید بود. سیستم آموزشی چین بیشتر بر مطالعات حرفه‌ای و مفاهیم عملی تاکید دارد تا تحصیلات آکادمیک. از دانش‌آموزان انتظار می‌رود که مهارت‌ها را در سطح مدرسه بیاموزند. چنین سیستمی اطمینان شغلی را تضمین می‌کند.

در چین، دانش‌آموزان آموزش ابتدایی را به مدت ۶ سال و تحصیلات متوسطه را برای ۳ سال پشت سر می‌گذارند. پس از آن، آنها باید برای ۳ سال آینده یا رشته تحصیلی یا حرفه‌ای را انتخاب کنند. آنها ۳ سال را در رشته مربوطه سپری می‌کنند. بنابراین این بدان معناست که وقتی در یک کالج شرکت می‌کنید، دانش‌آموزانی را خواهید دید که با رشته‌های خود بسیار سازگار هستند.

مزایای تحصیل در چین

  • امنیت

در مقایسه با سایر کشورها نگرانی امنیتی وجود ندارد. زمانی که در چین تحصیل می‌کنید، لازم نیست نگران امنیت خود باشید و فقط به طور کامل بر روی آموخته‌های موجود تمرکز کنید. یکی از شباهت‌هایی که در تمام کشورهای آسیای شرقی مشاهده خواهید کرد، نرخ پایین خشونت است و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

  • هزینه پایین تحصیل

اگر تحصیل در چین را با تحصیل در اروپای غربی مقایسه کنیم، چین گزینه بهتری است زیرا تحصیل در چین ارزان تر از اروپای غربی است. علاوه بر این، در مقایسه با اروپای غربی، بورسیه‌های بیشتری در چین به شما ارائه می‌شود.

  • ارتقا رنکینگ جهانی دانشگاه‌های چین

مهم نیست که قصد شما چیست، اما زمانی که از یکی از دانشگاه‌های چین فارغ‌التحصیل شوید، در حین گرفتن شغل یا ادامه تحصیلات تکمیلی، احترام بیشتری به شما گذاشته می‌شود. این مقداری ارزش به نمره کلی شما در تحصیلات می‌افزاید.

  • حمایت دولت

دولت چین به خوبی از این واقعیت آگاه است که حمایت مالی عاملی حیاتی برای تشویق دانشجویان به تحصیل در چین است. برای کاهش هزینه‌های دانشجویان بین‌المللی، چین فرصت‌های مالی مختلفی را برای جذب دانشجویان بیشتر فراهم می‌کند.

  • شهریه کم

شهریه دانشگاه چین نسبت به انگلستان یا آمریکا بسیار پایین است. به طور متوسط، دانشجویان باید بین ۵ تا ۱۰ هزار دلار در هر سال تحصیلی بپردازند. علاوه بر این، اگر پزشکی، تجارت یا مهندسی را انتخاب کنید، قطعاً هزینه آن افزایش خواهد یافت. برای چنین دوره‌هایی، شما باید سالانه حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار بپردازید.

فرآیند درخواست برای تحصیل در چین

طیف وسیعی از دوره‌ها وجود دارد. پس از انتخاب رشته مورد نظر، می توانید مستقیماً درخواست دهید. علاوه بر این، دو سرویس محبوب به نام‌های CUAC و CUCAS وجود دارد. ممکن است برای درخواست به مدارک زیر نیاز داشته باشید:

  • کارت شناسایی شخصی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری
  • گواهی مهارت زبان
  • ضمانت‌نامه از ولی
  • عکس‌های پاسپورت
  • فتوکپی پاسپورت معتبر
  • فتوکپی ویزای معتبر
  • مدرکی که نشان می‌دهد شما از نظر مالی توانایی تحصیل در چین را دارید
  • کارنامه تحصیلی از آخرین موسسه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در چین

  • دانشگاه پکینگ (Peking University)
  • دانشگاه چینهوا (Tsinghua University)
  • دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (Shanghai Jiao Tong University)
  • دانشگاه فودان (Fudan University)
  • دانشگاه سان یات سن (Sun Yat-sen University)
  • دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang University)

هند: دومین سیستم گسترده آموزش در کل جهان

4 8

اگر می‌خواهید فرهنگ، ادبیات، فولکلور، اصل و نسب، قدمت، نوآوری و خلاقیت را تجربه کنید و عنصری از سیستم آموزشی مترقی باشید، هند مکانی است که باید در آن باشید! سیستم آموزش عالی در هند دومین سیستم گسترده در کل جهان است. در ادامه این مقاله، ما به طور مفصل در مورد اینکه چرا باید در هند تحصیل کنید صحبت می‌کنیم.

هند خانه بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های برتر است. موسسات مهندسی از محبوب‌ترین موسسات بین دانشجویان داخلی و بین‌المللی بوده و هستند. وزارت علوم هند اکنون در حال گسترش برنامه‌های دیگری مانند کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی، علوم، هنرهای لیبرال، هوش مصنوعی و طراحی هستند. بسیاری از موسسات آموزش عالی آن بر اساس رتبه‌بندی جهانی در ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیایی قرار گرفته‌اند. بیایید چند نکته را که باید در مورد هند بدانید مرور کنیم:

  • برای دریافت چند شوک فرهنگی آماده شوید: به خاطر داشته باشید که بازدید و زندگی در یک مکان یکسان نیست. بنابراین، به هیچ یک از دوستان یا اقوام خود که اخیراً از هند بازگشته‌اند، گوش ندهید و برای شوک فرهنگی آماده باشید. هرچه بیشتر فکر کنید درباره هند می‌دانید، بیشتر متوجه می‌شوید که واقعاً چقدر کمی درباره این کشور می‌دانید. شما همیشه می‌توانید انتظار برخی از اتفاقات غیرمعمول را داشته باشید، و این شامل «غذا خوردن با دست» یا تکان دادن سر مرموز نمی‌شود.
  • تنوع شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد: فرض کنید شما یک دوست هندی دارید که به نظر می‌رسد با او تفاهم خوبی دارید، علایق مشترک دارید و کمی در مورد فرهنگ او یاد گرفته‌اید؛ با این حال، هنگامی که زندگی در هند را شروع کنید، متوجه خواهید شد که هند چقدر متنوع است، با فرهنگ‌ها، سنت‌ها و زبان‌های مختلف. بیش از ۲۰ زبان رسمی وجود دارد که هر ایالت فرهنگ و سنت‌های خاص خود را دارد.
  • هند چیزی فراتر از تصویر عرفانی است که در ذهن خود دارید: اگر فکر می‌کنید هند به عنوان مقصد شرقی عجیب و غریبی که در فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است، شگفت‌زده‌تان می‌کند، خوب باید بدانید که این کشور، سرزمین افسونگران یا اسرار مارها نیست. این کشور یکی از سریع‌ترین کشورهای در حال توسعه جهان است و زیرساخت‌های فناوری آن نیز در حال گسترش است. استارت‌آپ‌های متعددی وجود دارد و فرصت‌های شغلی در زمینه فناوری در سال‌های اخیر به شدت رشد کرده است.
  • ​​لباس متعارف بپوشید: وقتی صحبت از لباس می‌شود، مردم هند کمی محافظه‌کار هستند؛ این بیشتر به زنان مربوط می‌شود تا مردان. قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض دید، توجه ناخواسته را به خود جلب می‌کند و همیشه از نظر فرهنگی مناسب تلقی نمی‌شود. همچنین، هنگام شرکت در کلاس‌ها، رعایت نوع لباس اکثریت مهم است. می‌توانید لباس‌های هندی بخرید تا با مردم محلی ترکیب شوید، که فکر می‌کنم از آن لذت خواهید برد، زیرا عموماً رنگارنگ هستند.

دانشگاه‌های برتر هند

در اینجا ما فهرستی از برترین کالج‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی را آماده کرده‌ایم. دانشگاه‌ها بر اساس برترین رتبه‌هایی هستند که در رتبه‌بندی دانشگاه هند در سال ۲۰۲۳ کسب کرده‌اند.

  • موسسه فناوری بمبئی (Indian Institute of Technology Bombay)
  • موسسه فناوری هند دهلی (Indian Institute of Technology Delhi)
  • موسسه علوم هند (Indian Institute of Science)
  • موسسه فناوری هند مدرس (Indian Institute of Technology Madras)
  • موسسه فناوری کانپور (Indian Institute of Technology Kanpur)
  • موسسه فناوری خاراگپور (Indian Institute of Technology Kharagpur)
  • موسسه فناوری گواهاتی (Indian Institute of Information Technology, Guwahati)
  • موسسه فناوری هند رورکی (Indian Institute of Technology Roorkee)
  • دانشگاه دهلی (University of Delhi)
  • دانشگاه جواهر لعل نهرو (Jawaharlal Nehru University)

هزینه زندگی در هند برای دانشجویان

هزینه زندگی در هند به طور پیوسته در حال افزایش است، اما به طور قابل‌توجهی کمتر از ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی است. هزینه زندگی در هند نیز به طور قابل توجهی پایین‌تر از بسیاری از مطالعات محبوب دیگر در مقصدهای شرقی‌تر، مانند چین، ژاپن و کره جنوبی است. هزینه‌ها در پایتخت و سایر شهرهای بزرگ بیشتر از بیشتر کشورهاست. با وجود این واقعیت که دهلی نو پایتخت است، بمبئی بزرگترین شهر است. اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان بین‌المللی تحصیلات خود را در یکی از این دو شهر به پایان می‌رسند. این هزینه‌ها منعکس‌کننده هزینه‌های زندگی در دهلی نو است، زیرا هر دو هزینه‌های زندگی نسبتاْ مشابهی دارند. در زیر برخی از هزینه‌های متوسط ​​آورده شده است:

هزینه‌های زندگی در دهلی نو
اجاره ماهانه (آپارتمان ۱ خوابه) ۱۹۰ دلار
خدمات آب و برق (متوسط ​​ماهانه) ۳۸ دلار
کارت حمل و نقل عمومی ماهیانه ۱۲ دلار
غذا ماهیانه (رستوران ارزان) ۳۶۰ دلار

 

اجاره در این رقم لحاظ شده است. همانطور که بسیاری از مردم محلی انجام می‌دهند، می‌توان با خرید از بازارها و فروشندگان خیابانی، هزینه‌های غذا را حتی بیشتر کاهش داد. در طول مدت اقامت خود در هند، اکثریت دانشجویان بین‌المللی برای زندگی در سالن‌های اقامت انتخاب می‌کنند. متوسط هزینه تحصیل در هند  بین ۶۰۰ تا ۳۶۰۰ دلار است.

امارات – دبی: کالج مشهور جهان و فرصت‌های شغلی در یک اقتصاد پررونق

5 5

شهری آینده‌نگر که بیش از ۶۰ پردیس دانشگاهی و کالج مشهور جهان را در خود جای داده است و فرصت‌های آموزش عالی فراوانی را برای برآورده کردن آرزوهای شما ارائه می‌دهد. در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کلاس جهانی در این شهر تحصیل کنید و حرفه خود را در سطح جهانی ارتقا دهید.

چرا در دبی تحصیل کنیم؟

تحصیل در دبی با مزیت دوگانه دسترسی به پردیس‌های جهانی دانشگاه‌های معتبر جهانی و فرصت‌های شغلی در یک اقتصاد پررونق همراه است. موسسات در دبی زیر نظر دانشگاه‌های بین‌المللی هستند، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را متناسب با رشته‌های تحصیلی شما ارائه می‌دهند و امکانات آموزشی در کلاس جهانی دارند. دبی یکی از سریع‌ترین اقتصادهای جهان در حال رشد است و دارای یک اکوسیستم کارآفرینی است که صدها هزار شغل جدید در مناطق مختلف ایجاد می‌کند. وجود دانشگاه‌های معتبر جهانی و اقتصاد قوی، تحصیل در دبی را به یک انتخاب بسیار سودآور تبدیل می‌کند.

چشم‌انداز مشاغل و صنعت در دبی

دبی، دومین امارت ثروتمند در امارات متحده عربی است، دبی به عنوان برترین دروازه تجاری برای کشورهای آفریقایی و خاورمیانه شناخته می‌شود. بخش برتری که باعث رشد این اقتصاد می‌شود گردشگری است، اگرچه دبی به سرعت در حال توسعه یک مرکز برای صنایع خدماتی از جمله فناوری اطلاعات و امور مالی است. شهر اینترنتی دبی و مدیا سیتی دبی، به دلیل اسکان شرکت‌های برتر فناوری اطلاعات و سازمان‌های رسانه‌ای مانند مایکروسافت، اوراکل، آی‌بی‌ام، اچ‌پی، اسکای نیوز شناخته شده‌اند. مشاغل برتر در دبی شامل تجارت الکترونیک، متخصصان بازاریابی دیجیتال، توسعه و فروش کسب و کار، آموزش و مهندسی و فناوری است.

انواع هزینه‌های سالانه زندگی دانشجویی در دبی

در ادامه به بخشی از مهمترین هزینه‌های یک دانشجو برای زندگی در دبی اشاره شده است:

هزینه‌های زندگی دانشجویی در دبی
میانگین هزینه تحصیل سالانه ۳۰ هزار دلار
هزینه زندگی، حمل و نقل و غذا سالانه  ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار
هزینه ویزای تحصیلی دبی ۵۲۷ دلار

دانشگاه‌های محبوب در دبی

  • دانشگاه بیرمنگام واحد دبی (University of Birmingham Dubai)
  • دانشگاه کرتین واحد دبی (Curtin University Dubai)
  • دانشگاه استرلینگ واحد دبی (University of Stirling courses and application information)
  • دانشگاه کانادا واحد دبی (Canadian University of Dubai)
  • دانشگاه میدلسکس واحد دبی (Middlesex University Dubai)
  • دانشگاه ولونگونگ واحد دبی (University of Wollongong in Dubai)
  • دانشگاه هریوت وات واحد دبی (Heriot-Watt University Dubai)
  • دانشگاه مرداک واحد دبی (Murdoch University Dubai)
  • دانشگاه دی مونت فورت واحد دبی (De Montfort University)

بهترین کشورها برای تحصیل دانشجویان ایرانی

عواملی زیادی برای انتخاب یک کشور مناسب برای تحصیل دانشجویان ایرانی وجود دارد. اولین و مهم‌ترین فاکتور، زبان آن کشور و سیستم آموزشی آن است. در بین کشورهای چین، امارات، هند و مالزی به ترتیب امارات، هند و مالزی بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان ایرانی هستند و چین به دلیل دشواری یادگیری زبان چینی در رتبه چهارم قرار می‌گیرد. بعلاوه در کشورهایی همچون هند و مالزی زبان انگلیسی بصورت فراگیر در بین مردم و سیستم آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این مساله باعث می‌شود یادگیری و ارتباط اجتماعی برای دانشجویان ایرانی آسان‌تر باشد. امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اکثر دانشگاه‌های امارات زیر نظر دانشگاه‌های مطرح و بین‌المللی دنیا قرار دارند و زبان سیستم آموزشی در آنها غالباً انگلیسی است.

فاکتور دوم امنیت و آسایش دانشجویان است. از لحاظ امنیت به ترتیب امارات، مالزی و چین گزینه‌های بهتری برای تحصیل و زندگی هستند و هند بخاطر جمعیت زیاد و وجود برخی اختلافات فرهنگی و مذهبی در رتبه چهارم قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در آخر اگر بخواهیم به عامل آخر یعنی رونق اقتصادی و ارتباط صنعت با دانشگاه بپردازیم به ترتیب چین و امارات به دلیل قدرت و شکوفایی اقتصادی در جایگاه‌های اول و دوم قرار می‌گیرند و هند و مالزی به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند. هزینه زندگی و تحصیل حدوداً در این چهار کشور برای دانشجویان ایرانی یکسان است و متقاضیان باید عوامل دیگر را برای انتخاب کشور مدنظر قرار دهند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید