مقدمه‌ی بهترین کشور از نظر هزینه

هر فرد با توجه به شرایط و ویژگی‌های فردی و همچنین هدف‌ها و علت‌هایی که برای مهاجرت کردن دارد، کشوری را برای مهاجرت انتخاب می‌کند. مهاجرت می‌تواند به دلیل شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی و… باشد. برای این است که سوال «چه کشوری برای مهاجرت مناسب است؟ » مطرح می‌شود و جواب آن نیز اهمیت دارد.
یافتن بهترین و کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا نهایتاً این مسأله است که تعیین می‌کند که زندگی آینده شما چه مسیری را در پیش می‌گیرد. اما سؤال اینجاست که بهترین و ارزانترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

اگر در این مقاله ما را همراهی کنید، هدف اصلی‌مان این است که چند کشور مهم و خوب را برای مهاجرت به شما معرفی کنیم و از این طریق شما می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید. چرا که متوجه می‌شوید مهاجرت به کدام کشور می‌تواند بهتر نیاز‌های شما را برطرف کند.

مهاجرت به کانادا

یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت کانادا است و بسیاری از ایرانیان نیز همین مسیر را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. کانادا یکی از گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال بهترین و کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت هستند زیرا این کشور دومین کشور بزرگ بعد از روسیه است که جمعیت بسیار کمتری نسبت به محیطش دارد.

فضای کانادا به گونه‌ای است که فرهنگ‌های مختلف در آنجا ظهور و بروز پیدا می‌کنند. همچنین صنعت و تکنولوژی در کانادا بسیار پیشرفته است و استاندارد زندگی بالا را مهیا می‌کند. در کانادا بیمه درمانی برای همه افراد رایگان است و به همین دلیل می‌توان کانادا را جزء بهترین و کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت دانست. فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوانی در کانادا وجود دارد و آن را تبدیل به بهترین و ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت می‌کند.

تصویری از چمدان هایی با طرح پرچم کانادا برای عنوان مهاجرت به کانادا انتخاب شده است.
در ۱۰ سال گذشته به دلیل برنامه‌های حمایتی دولت کانادا آمار مهاجرت به کانادا به طرز خیره‌کننده‌ای افزایش یافته است

 مهاجرت به آلمان

کشور اروپایی دیگری که می‌تواند مقصدی بسیار مناسب و به عنوان بهترین و کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت شناخته شود، آلمان است. آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های حال حاضر جهان را دارد و در مرکز قاره اروپا قرار گرفته و با ۹ کشور اروپایی دیگر مرز دارد. آلمان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی دنیاست و در گردشگری، سلامت و ارتباطات یکی از رتبه‌های برتر دنیاست.

قدرت کشور آلمان و روابطش با دیگر کشور‌ها سبب شده که داشتن پاسپورت آلمانی از اعتبار بالایی برخوردار باشد. داشتن پاسپورت آلمان به شما امکان سفر به ۱۹۲ مقصد مختلف را می‌دهد. آلمان به دلیل قدرت اقتصادی بالایش بهترین و کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت تلقی می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین و ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت هستید می‌توانید آلمان را در نظر بگیرید.

مهاجرت به سوئیس

از دیگر کشور‌های بسیار مناسب برای مهاجرت سوئیس است. کشور سوئیس میزان بیکاری بسیار کمی نسبت به دیگر کشور‌ها دارد و یکی از قدرت‌های اقتصادی برتر دنیاست که مالیات کارخانه‌ای پایینی می‌گیرد. همچنین خدمات اقتصادی و صنعت تکنولوژی‌ای که در سوئیس وجود دارد در رتبه بالایی قرار گرفته است و آن را تبدیل به گزینه‌ای برای بهترین و کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت می‌کند. پاسپورت سوئیس به شما اجازه می‌دهد که به ۱۸۶ کشور مختلف سفر کنید و به عنوان یکی از مطلوب‌ترین پاسپورت‌های دنیا شناخته می‌شود.

تصویری از پرچم سوئیس در کنار پرچم شینگن برای عنوان مهاجرت به سوئیس انتخاب شده است.
سوئیس کشور مورد علاقه نویسندگان، هنرمندان، عکاسان و علاقه‌مندان به ورزش در فضای باز است

مهاجرت به استرالیا

استرالیا خودش یک قاره به حساب می‌آید و چندین جزیره را شامل می‌شود. اقتصاد و ثروت زیاد این کشور سبب می‌شود که خدمات زیادی در این کشور ارائه شود تا بتواند گزینه‌ای برای بهترین و ارزان‌ترین کشور برای مهاجرت باشد. استرالیا عضوی از جوامع متعدد جهانی است. این امر سبب شده که روابطش با کشور‌های دیگر مناسب باشد و پاسپورت استرالیا نیز از اعتبار بالایی برخوردار شود.

یکی از برنامه‌های مهاجرتی استرالیا، «برنامه نوآوری تجارت استرالیا» (Business Innovation Program) است. این برنامه به تاجرانی که در کسب و کار خود موفق هستند، اجازه می‌دهد تا در استرالیا کسب و کاری را تأسیس کنند. بنابراین می‌توان گفت که کشور استرالیا برای مهاجرت از جمله بهترین و کم هزینه‌ترین کشورها است.

مهاجرت به هلند

از جمله کشور‌های بسیار مناسب برای مهاجرت و بهترین و کم هزینه‌ترین کشورها برای مهاجرت هلند است. هلند یکی از بهترین صنعت‌های کشاورزی را دارد و کشوری پر درآمد در زمینه‌های مختلف تولیدی در نظر گرفته می‌شود. بازار هلند از جمله بازار‌های آزاد است و خدمات حمل و نقل به این کشور برای کسب درآمد کمک فراوانی می‌کند. هلند همچنین از نظر سیاسی یکی از کشور‌های آزاد است و در برقراری صلح میان کشور‌ها نقش مهمی دارد.

این کشور یکی از بنیان‌گذاران ناتو و اتحاد اروپایی مدرن بوده است و از آن شدیداً حمایت می‌کند. پاسپورت کشور هلند به شما اجازه می‌دهد تا به ۱۸۸ مقصد مختلف در دنیا سفر کنید. بنابراین هلند از جمله کشور‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین و کم هزینه‌ترین‌ها برای مهاجرت دانست.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چند مورد از کشور‌های مناسب برای مهاجرت آشنا کنیم. مهاجرت از ایران دشوار است و شرایط اقتصادی در این موضوع نقش مهمی دارند. پیدا کردن بهترین و ارزانترین کشور برای مهاجرت کار آسانی نیست و هر کشوری می‌تواند سختی‌های خودش را داشته باشد. سعی کردیم تا چند کشور مختلف که پاسپورت معتبری نیز دارند را به عنوان بهترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت به شما معرفی کنیم.

شرایط رفتن به هر یک از این کشور‌ها متفاوت است و شما باید با توجه به اهداف و خواسته‌هایی که از مهاجرت کردن دارید، مقصد مناسب خود را انتخاب نمایید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره بهترین و کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

کدام کشور برای اقامت مهاجران بهتر است؟

کانادا و استرالیا در میان مقاصد برتر برای مهاجران هستند.

ارزان ترین کشور برای اخذ اقامت کدام کشور است؟

کامبوج یکی از آسان ترین و ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است.

کدام پاسپورت قوی ترین است؟

سنگاپور در آخرین رتبه بندی گذرنامه هنلی در سال ۲۰۲۳ مقام اول را کسب کرده است.