مقدمه‌ی راهنمای تحصیل در مدارس کانادا در سال ۲۰۲۳

کانادا، یکی از کشورهای پر تقاضا برای مهاجرت است و هر ساله مهاجران زیادی به این کشور پهناور و ثروتمند، درخواست می‌دهند. این کشور مهاجرپذیر، امکان پیشرفت دانشجویان و دانش‌آموزان را فراهم می‌کند و یک کشور قدرتمند از نظر اقتصادی،‌ رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی است. روش‌های مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا تنوع زیادی دارد و افراد می‌توانند براساس نوع شرایط خود، اقدام کنند.

خانواده‌ها برای آینده فرزندان خود تلاش می‌کنند تا بهترین آموزش را داشته باشند و در بهترین مدارس دنیا تحصیل کنند. کانادا، یکی از کشورهایی است که سیستم آموزشی با کیفیتی دارد و گزینه مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان به شمار می‌رود. به همین دلیل بسیاری از والدین برای اقامت تحصیلی فرزندان خود در این کشور اقدام می‌کنند.

تحصیل در مدارس کانادابه روایت تصویر و صدا

چکیده «تحصیل در مدارس کانادا » در ویدیو زیر قابل مشاهده است:

شرایط مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا

تصویری از فردی به همراه کوله پشتی و کتاب و پرچم کانادا برای عنوان شرایط مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا انتخاب شده است.
کانادا به دلیل آموزش در سطح جهانی شناخته شده است و بیش از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای آموزش هزینه می‌کند

برای رفتن به کانادا باید شرایط لازم را داشته باشید؛ بنابراین امکان تحصیل افراد زیر ۱۸ سال، متفاوت است. والدین از قبل برای این نوع مهاجرت، برنامه‌ریزی می‌کنند و امکانات لازم را فراهم می‌آورند. با گرفتن ویزای دانش‌آموزی کانادا، می‌توان از اقامت دائمی آن استفاده کرد. والدین می‌توانند با استفاده از این ویزا، اقامت‌ دائم دریافت کنند. مشاوران مهاجرتی همیشه در این زمینه به افراد کمک می‌کنند و شرایط لازم را به والدین توضیح می‌دهند. در ادامه به معرفی شرایط مهاجرت تحصیلی به مدارس کانادا می‌پردازیم.

شرایط سنی تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کانادا به این صورت است که کودکان از ۶ سالگی، مدرسه خود را شروع می‌کنند و شامل دوران ابتدایی و سپس متوسطه یا دبیرستان می‌شود. در واقع، دبیرستان از ۱۳ سالگی آغاز و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. بعد از دوران دبیرستان،‌ افراد برای پذیرش دانشگاه و یا کالج اقدام می‌کنند. در بیشتر ایالت‌های کانادا، این قوانین یکسان است و محصلان تا ۱۷ یا ۱۸ سالگی از مدارس فارق‌التحصیل می‌شوند.

البته سیستم آموزشی کانادا، بیشترین تمرکز را روی ورزش، موسیقی، هنر و مهارت‌های اجتماعی می‌گذارد. دبیرستان‌های این کشور زیبا، بسیار متنوع هستند و هر کدام سیستم آموزشی خاص خودشان را دارند؛ اما کیفیت آموزشی بسیار بالاست و شرایط کاری بعد از اتمام تحصیل، برای محصلان وجود دارد. در واقع بعد از اتمام مدرسه و شروع دانشگاه، افراد می‌توانند کار مورد نظر خود را پیدا کنند و درآمد داشته باشند.

گرفتن پذیرش برای تحصیل در مدارس کانادا

مدلی کتاب در دست به همراه پرچم کانادا برای عنوان گرفتن پذیرش برای تحصیل در مدارس کانادا انتخاب شده است.
فرآیند تحصیل دانش آموزان در کانادا به دو بخش اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا و اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزی کانادا تقسیم می‌شود

دانش‌آموزان متقاضی تحصیل در مدارس کانادا، می‌توانند از طریق سایت‌های مدرسه اقدام کنند. والدین با مراجعه به سایت‌های مدارس می‌توانند به صورت آنلاین، درخواست بدهند؛ یعنی نیازی نیست که والدین در کانادا باشند و از کشور مبدا می‌توانند اقدام کنند. سایت مدارس اگر موافقت کند، پذیرش را برای والدین ایمیل می‌کند و والدین باید برای اجازه تحصیل یا گرفتن ویزای تحصیلی کانادا به سفارت درخواست بدهند.

دانش‌آموزان باید مدارک مورد نیاز جهت گرفتن پذیرش را آماده کنند و در سایت مربوطه به اشتراک بگذارند تا مدارک آن‌ها، توسط مدرسه مورد بررسی قرار بگیرد. گرفتن اپلای از مدارس، کار چندان دشواری نیست و  شانس پذیرش دانش‌آموزان ایرانی نیز بالاست.

نامه اجازه تحصیل مدرسه در کانادا

تصویری از پاکت نامه با طرح پرچم کانادا در دست یک فرد برای عنوان نامه اجازه تحصیل مدرسه در کانادا انتخاب شده است.
برای درخواست مجوز تحصیل در کانادا باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) داشته باشید

برای ورود به خاک کانادا، باید دانش‌آموزان خارجی، اجازه تحصیل داشته باشند. مجوز برای تحصیل در مدرسه در کانادا امکان تحصیل در مدارس متنوع این کشور را می‌دهد. هنگامی که درخواست از سمت مدرسه مورد قبول واقع می‌شود،‌ فرد می‌تواند از طریق سایت اداره مهاجرت، برای صدور ویزا و اجازه تحصیل اقدام کند.

با مُهری که در پاسپورت دانش‌آموز می‌خورد،‌ والدین می‌توانند همراه او، وارد خاک کانادا شوند. البته اگر والدین ویزای بلندمدت داشته باشند، می‌توانند فرزندان خود را با ویزای توریستی کانادا ببرند و در یکی از مدارس کانادا ثبت‌نام کنند؛ بنابراین ویزای تحصیلی را از این طریق به دست می‌آورند. درخواست دانش‌آموزان باید DLI داشته باشند که از سفارت، ویزای تحصیلی بگیرند.

ثبت‌نام در مدارس دولتی

انتخاب مدرسه مطرح و مشهور، به گرفتن پذیرش در دانشگاه‌های معتبر کمک زیادی می‌کند. والدین با تحقیق، بهترین مدرسه در محله خود را می‌توانند پیدا کنند و فرزندان خود را ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در مدارس خارج از منطقه زندگی، کاری دشوار‌تر است و کسانی که اقامت دائم در این کشور را دارند،‌ به سختی می‌توانند خارج از محله خود، ثبت‌نام‌ کنند. رتبه مدارس این کشور از جمله ۵ کشور برتر دنیاست و به همین دلیل ارزش تلاش کردن را دارد.

مدارس دولتی، اغلب یک آزمون ورودی دارند و قبل از ثبت‌نام، دانش‌آموزان در تست‌های ورودی شرکت می‌کنند. مدارس دولتی این کشور کیفیت بالایی دارند و برای کسانی که اقامت دائم داشته باشند،‌ رایگان است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت بین‌المللی مورد توجه قرار می‌گیرد و کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند. برنامه‌های مطالعات تخصصی و متنوعی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

ثبت‌نام در مدارس خصوصی

تصویری از فردی که با موفقیت از تحصیل خود فارع شده است برای عنوان ثبت‌نام در مدارس خصوصی انتخاب شده است.
مدارس خصوصی در کانادا هزینه‌های بالایی دارند و از کیفیت آموزشی بالاتری برخوردار هستند

 

فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز خود را در یک مدارس خصوصی یا دولتی ثبت‌نام کنید. سیستم آموزشی در این کشور در دنیا رتبه دارد و امکانات زیادی به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. مدارس خصوصی در این کشور، انواع زیادی دارد و بسته به شرایط، می‌توان آن را انتخاب کرد.  مدارسی مانند جایگزین، آکادمیک، استثنایی، مذهبی و والدورف کانادا را دربرمی‌گیرد.

بیشترین تقاضا، برای مدارس آکادمیک است که رشته‌هایی مانند حقوق و مدیریت و… به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. برای ثبت‌نام در مدارس خصوصی، نیاز به پرداخت هزینه بیشتری وجود دارد و حتی برای کسانی که اقامت دائم دارند، باز هم نیازمند پرداخت هزینه است. البته برنامه درسی عمومی در این مدارس تدریس می‌شود و باید طبق قوانین آموزشی، عمل کنند.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیل در مدارس کانادا متفاوت است و بستگی دارد خصوصی باشد یا دولتی؟ در چه مقطعی آموزش می‌دهند؟

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی برای مقاطع مختلف به شرح زیر است:

 

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا
در مقطع دبستان حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار کانادا
در مقطع دبیرستان حدود ۱۵ تا ۵۰ هزار دلار کانادا
مقطع پیش‌دانشگاهی یا کالج حدود ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار کانادایی

 

مدارس دولتی بین ۱۳ تا ۱۵ هزار دلار نسبت به هزینه‌های مدارس خصوصی کمتر محاسبه می‌شود. البته کسانی که اقامت دائم داشته باشند، می‌توانند تحصیل رایگان در مدارس کانادا را تجربه کنند.  مدارس دولتی در شهرهای متوسط حدود ۱۶۰۰۰ دلار کانادایی است. هزینه زندگی دانش‌آموزان کانادا حدود ۳۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار تخمین‌ زده می‌شود.

تمکن مالی برای تحصیل در مدارس کانادا

تصویری از مقداری پول در دست یک دانش آموز به همراه کلاه فارغ التحصیلیو قلک و نامه برای عنوان تمکن مالی برای تحصیل در مدارس کانادا انتخاب شده است.
این نامه نماینده بخش مالی پرونده ویزای تحصیلی شماست و یکی از فاکتورهای اصلی صدور یا ریجکتی ویزا می‌باشد

برای گرفتن ویزای تحصیلی برای دانش‌آموز، باید تمکن مالی داشته باشید تا دولت کانادا مطمئن شود که خانواده، توانایی مالی برای حمایت از فرزندان را دارد و سربار دولت نمی‌شوند. هزینه‌های زندگی در حین تحصیل و شهریه مدرسه، اهمیت زیادی دارد. تمکن مالی بسته به شرایط، متفاوت است و حدود ۱۲ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار محاسبه می‌شود.

تمکن مالی حتی برای مدارس هم مورد توجه قرار می‌گیرد تا مطمئن شوند که والدین از پس مخارج تحصیلی برمی‌آیند. تامین هزینه‌های زندگی،‌ بلیط، هزینه رفت‌وآمد و… نیاز به منابع مالی کافی دارد. البته هر چه شهر بزرگتر باشد، میزان هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند و در شهرهای کوچک هزینه‌ها کمتری است.

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

مدارسی در کانادا وجود دارند که کلاس‌هایشان به صورت آنلاین برگزار می‌شود و امکان تحصیل آنلاین در مدارس کانادا را فراهم می‌کنند. دانش‌آموزان می‌توانند به صورت اینترنتی در سایت این مدارس درخواست خود را ثبت کنند و پذیرش بگیرند. البته برای دوره‌های آنلاین، ویزایی صادر نمی‌شود و فقط دانش‌آموزانی که به صورت تمام‌وقت و حضوری درس می‌خوانند، می‌توانند ویزا بگیرند.

در دوران پاندمی کرونا، اغلب مدارس در دنیا به صورت آنلاین، کلاس‌های خود را برگزار می‌کردند؛ اما حالا با واکسینه شدن بیشتر دانش‌آموزان، دیگر کلاس‌ها به صورت حضوری است و دانش‌آموزان، حضوری سرکلاس می‌روند. با این حال در مواردی، امکان تحصیل آنلاین در مدارس کانادا وجود دارد.

مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی

تصویری از یک تخته با نوشته های انگلیسی و فرانسوی کلمه ی سلام برای عنوان مدرک زبان فرانسه یا انگلیسی انتخاب شده است.
از شروط‌ اصلی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، کسب حداقل نمره قبولی در آزمون‌های تافل و آیلتس، برای زبان انگلیسی و آزمون TEF برای زبان فرانسوی است

برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مدارس کانادا نیازی به مدرک زبان نیست؛ اما بعضی از مدارس در صورت داشتن مدرک زبان، پذیرش می‌دهند. برخی از مدارس هم از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام، تست‌ و آزمون تعیین سطح زبان می‌گیرند؛ در صورتی‌ که فرزند شما نمره خوبی کسب نکند، باید در دوره‌های زبان مدارس شرکت کند.

هزینه کلاس‌های زبان، متفاوت است و بسته به سطح افراد، قیمت آن فرق می‌کند. برای تحصیل در مقاطع دبیرستان، نیازمند نمرات بالاتری نیز هست. حتی در کالج‌ها هم دوره‌های زبان برگزار می‌کنند تا متقاضی بتواند سطح زبان خود را مطابق با سیستم آموزشی کند.

مزایای تحصیل در مدارس کانادا

تصویری از کلاه فارع التحصیلی بر روی چندین کتاب به همراه پرچم کانادا برای عنوان مزایای تحصیل در مدارس کانادا انتخاب شده است.
چشم انداز روشن و وجود برنامه های مهاجرتی بعد از تحصیل و اخذ اقامت دائم کانادا یکی از مهمترین دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل می باشد

در ادامه به بررسی مزایای تحصیل در مدارس کانادا می‌پردازیم تا شما را در تصمیم بهتر یاری دهیم:

۱. فضای وسیع و جذاب

از جمله امکانات مدارس دولتی می‌توان به فضای گسترده‌ آن اشاره کرد، اگر می‌خواهید فرزندانتان در یک مدرسه بزرگ با زمین ورزشی، آزمایشگاه‌های گسترده، کتابخانه، سالن‌های نمایشی،‌ کلوپ‌های هنری و علمی و… استفاده کند، مدارس دولتی را انتخاب کنید.

۲. تحصیل رایگان در مدارس کانادا

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس کانادا برای کسانی که اقامت دارند،‌ تحصیل رایگان است. بنابراین در هزینه‌های صرفه‌جویی می‌شود و امکان تحصیل در مدارس دولتی برای فرزندانتان فراهم است.

۳. آموزش کارهای گروهی و تجربه تازه

یکی دیگر از مزایای تحصیل در مدارس دولتی کانادا، سیستم گروهی است. دانش‌آموزان در کنار هم برنامه‌های گروهی را طبق الگوی رفتاری سیستم آموزشی یاد می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند در محیط بازتری فعالیت کنند و موجب خلاقیت و بهبود روابط اجتماعی‌شان می‌شود. مدارس دولتی جمعیت بیشتری نسبت به مدارس خصوصی دارند. در نتیجه ارتباط کودکان در این نوع محیط بیشتر رشد می‌کند.

سخن آخر

تحصیل مدرسه در کانادا، گزینه بسیار جذابی برای مهاجران محسوب می‌شود و هر ساله مهاجران زیادی برای این کشور اقدام می‌کنند. محصلان زیادی می‌توانند در این کشور درس بخوانند و از امکانات تحصیلی آن استفاده کنند. سیستم آموزشی کانادا در جهان مطرح است و شرایط تحصیلی بسیار مفیدی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

از طرفی دانش‌آموزان با گرفتن ویزای تحصیلی، می‌توانند برای والدین خود هم اقامت دریافت کنند. کودکان زیر ۱۸ سال، نیاز به والدین دارند تا بتوانند به سادگی تحصیل خود را ادامه دهند. کسانی که اقامت طولانی‌مدت داشته باشند، فرزندانشان می‌توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی درس بخوانند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید