برخی از افراد درباره مهاجرت تحصیلی باور‌های غلطی دارند و همین موضوع باعث می‌شود که از مهاجرت اِجتناب کنند. اما باور‌های غلط مهاجرت تحصیلی چیست و آیا اطلاعاتی درباره این باور‌ها دارید؟ در این مطلب، اطلاعاتی جامع درباره باور‌های اشتباه مهاجرت تحصیلی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

باورهای غلط مهاجرت تحصیلی

بسیاری از افراد، باور‌های اشتباهی درباره مهاجرت تحصیلی دارند و همین موضوع باعث اِجتناب آن‌ها از مهاجرت می‌شود. شما قبل از مهاجرت بهتر است که با این دیدگاه‌های اشتباه بیشتر آشنا شوید.

لزوم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های تاپ

یکی از باور‌های غلط مهاجرت تحصیلی این است که دانشجویان حتماً باید از دانشگاه‌های برتر دولتی در کشور خودشان فارغ‌التحصیل شده باشند. این باور اشتباه است و دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های غیرانتفاعی مورد تأیید وزارت علوم نیز ‌شانس ثبت نام در دانشگاه‌های خارج از کشور و مهاجرت تحصیلی را دارند. پس اگر از دانشگاه‌های غیرانتفاعی فارغ‌التحصیل شده و رویای مهاجرت را دارید، به خاطر باور‌های اشتباه این فرصت را از دست ندهید!

عدم شانس اَپلای برای مهاجرت با معدل پایین

یکی دیگر از باور‌های اشتباه مهاجرت تحصیلی، عدم شانس اَپلای برای مهاجرت با معدل پایین است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که در صورت داشتن معدل پایین، هیچ شانسی برای پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های خارجی را دارند. در صورتیکه این موضوع حقیقت ندارد؛ شما با معدل پایین و در صورت قبولی در آزمون‌های ورودی می‌توانید در دانشگاه‌های خارج از کشور ثبت نام کنید.

باورهای غلط مهاجرت تحصیلی
باورهای غلط مهاجرت تحصیلی شما را به اشتباه می‌اندازند

میخواهید مهاجرت تحصیلی کنید اما نمی‌دانید چه شهری را انتخاب کنید؟ مقاله بهترین شهرهای دانشجویی جهان اطلاعات خوبی به شما خواهد داد.

عدم شانس برای مهاجرت بدون داشتن مقاله

یکی از باور‌های دیگر غلط این است که مهاجران شانسی برای ثبت نام در دانشگاه‌های خارج از کشور را بدون داشتن مقاله ندارند. این باور غلط ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به مهاجرت را به خود درگیر کرده است. اما این موضوع حقیقت ندارد؛ شما الزاماً نیازی به ارائه مقاله برای اَپلای به دانشگاه‌های خارجی ندارید. در واقع، داشتن رزومه تحصیلی قابل قبول و امتیاز کافی در آزمون‌های ورودی برای مهاجرت تحصیلی کافی است. البته، نباید تاثیر داشتن مقاله علمی و پژوهشی را در افزایش شانس پذیرش تحصیلی نادیده گرفت.

بورسیه، فقط مخصوص رزومه های قویه

موضوع بورسیه و کمک هزینه تحصیل برای هر دانشجوی بین‌الملل اهمیت زیادی دارد. در واقع، داشتن شرایط دریافت یا عدم اخذ بورسیه‌ی تواند در تصمیم‌گیری دانشجویان در زمینه اَپلای نقش داشته باشد. یکی دیگر از باورهای اشتباه مهاجرت تحصیلی این است که فقط به رزومه های خیلی قوی بورسیه تعلق خواهد گرفت. اما این موضوع صحت ندارد؛ افراد با رزومه معمولی نیز قادر به اخذ بورسیه هستند. در واقع، شرایط مالی دانشجویان نیز در کنار رزومه آنها برای ارائه بورسیه مورد ارزیابی قرار می گیرد. دولت کانادا و سایر کشور‌های برتر دنیا، بورسیه‌های تحصیلی را به دانشجویان مقاطع مختلف برای تأمین بخش قابل توجهی از هزینه‌های زندگی و تحصیل‌شان با توجه به رزومه معمولی آن‌ها نیز اعطاء می‌کنند.

شانس کمتر برای اپلای با نداشتن مهارت زبانی کافی

یکی از باور‌های اشتباه مهاجرت تحصیلی این است که متقاضیان به دلیل نداشتن مهارت زبانی، شانسی کمتری برای اَپلای دارند. برخی از دانشگاه‌ها قبل از پذیرش دانشجویان، دوره‌های زبان انگلیسی را برای افراد برگزار می‌کنند که فاقد مدرک زبان هستند. بنابراین، به دلیل نداشتن مدرک زبان، شانس مهاجرت تحصیلی را از دست ندهید!

عدم امکان کار در حین تحصیل

از چالش‌های دیگر بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی می‌توان به یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره اپلای درباره عدم امکان کار در حین تحصیل اشاره کرد. باور غلط مهاجرت تحصیلی درباره عدم امکان کار در حین تحصیل می‌تواند مانع از مهاجرت بسیاری از افراد شود. لازم به ذکر است که اکثر کشور‌های خارجی، امکان کار در حین تحصیل را برای دانشجویان بین‌الملل فراهم کرده‌اند. اما بازه زمانی ک دانشجوی بین‌الملل مجاز به فعالیت کاری در کشور مقصد است با توجه به مقطع تحصیلی و مجوز‌های دولت متغیر خواهد بود. به علاوه، دانشجویان برای انجام مشاغل دانشجویی در بیشتر کشور‌ها احتیاجی به مجوز کار نیز نخواهند داشت. پس اگر هدف‌تان، کار درحین تحصیل در خارج از کشور است، این باور غلط را نادیده بگیرید!

امکان تحصیل دانشجویان بین‌الملل، فقط در برخی از رشته‌ها

یکی دیگر از باور‌های غلط مهاجرت تحصیلی این است که دانشجویان بین‌المللی فقط در برخی رشته‌ها می‌توانند ادامه تحصیل دهند. این موضوع صحت ندارد؛ دانشجویان بین‌المللی نیز با توجه به توانمندی‌ها، نمرات آزمون‌ها و معدل خود، شانس ثبت نام در هر یک از رشته‌های تحصیلی مدنظرشان را دارند.

عدم امکان سفر در حین تحصیل

یکی از باور‌های اشتباه دیگر مهاجرت تحصیلی، عدم امکان سفر در حین تحصیل است. بسیاری از افراد به دلیل این باور غلط، مهاجرت را کنار می‌گذارند. اما دانشجویان تا وقتی که ویزای آن‌ها باطل نشده است، قادر به سفر در حین تحصیل هستند.

اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی هستید مقاله بهترین زمان برای مهاجرت تحصیلی را از دست ندهید.

باورهای اشتباه درباره اپلای
باورهای اشتباه مهاجرت تحصیلی را بدانید

برای مهاجرت تحصیلی در مقاله ددلاین دانشگاه های جهان با بیشترین زمانی که برای اقدام دارید آشنا شوید.

امکان اشتغال سخت‌تر برای دانشجویان بین‌الملل

از سایر باور‌های اشتباه مهاجرت تحصیلی می‌توان به امکان اشتغال سخت‌تر برای دانشجویان بین‌الملل اشاره کرد. در صورتیکه این باور اشتباه است؛ دانشجویان بین‌الملل با داشتن مهارت کاری، تسلط به زبان انگلیسی و انتخاب کشور‌های دارای نرخ پایین بیکاری می‌توانند در خارج از کشور شانس اشتغال بیشتری داشته باشند.

سخن آخر

از باور‌های غلط مهاجرت تحصیلی می‌توان به لزوم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های تاپ، عدم شانس اَپلای برای مهاجرت با معدل پایین و بدون مقاله، عدم امکان کار در حین تحصیل و اشتغال سخت‌تر برای دانشجویان بین‌الملل اشاره کرد. اما هیچ کدام از این باور‌ها صحت ندارند و نباید مانع از مهاجرت تحصیلی شوند. جهت کسب جزئیات بیشتر پیرامون مهاجرت می‌توانید با تیم النورا در ارتباط باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «باورهای اشتباه مهاجرت تحصیلی» پاسخ دادیم:

۱. آیا امکان مهاجرت تحصیلی بدون مقاله علمی وجود دارد؟

بله؛ شما الزاماً برای مهاجرت تحصیلی احتیاجی به ارائه مقاله نخواهید داشت.

۲. آیا فقط به رزومه‌های خیلی قوی بورسیه تعلق می‌گیرد؟

Opportunity card خیر؛ این یک باور اشتباه است و بورسیه به رزومه‌های معمولی نیز تعلق می‌گیرد.

۳. با معدل پایین هیچ شانسی برای اَپلای وجود دارد؟

به دلیل پذیرش از طریق آزمون در بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور، با معدل پایین نیز فرصت اَپلای خواهید داشت.

۴. برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور حتماً باید از دانشگاه‌های برتر دولتی ایران فارغ‌التحصیل شد؟

خیر؛ شما می‌توانید به عنوان دانشجوی دانشگاه‌های غیرانتفاعی ایران نیز برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور درخواست دهید.

۵. چگونه می‌توان پروسه مهاجرت تحصیلی را با چالش کمتر طی کرد؟

شما می‌توانید از طریق راهنمایی گرفتن از تیم النورا درباره شرایط و الزامات مهاجرت تحصیلی، این پروسه را با چالش و مشکل کمتر پشت سربگذارید.