مقدمه‌ی ویزای تحصیلی اسپانیا در سال ۲۰۲۳

درباره ویزای تحصیلی اسپانیا چیزی جزء مزیت نمی‌توانیم به زبان آوریم. کشور اسپانیا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل و گذراندن دوران دانشجویی است و هر کسی که به دنبال دریافت این ویزا است می‌تواند با شرایط خوبی تحصیلات خود را در کشور اسپانیا ادامه دهد. امکان تحصیل در اسپانیا از سنین زیر ۱۸ سال برای دوران ابتدایی و دبیرستان تا دوره فوق دکتری و یا همان فرصت مطالعاتی وجود دارد و شرایط لازم برای اخذ ویزا در هر کدام از این موارد ارائه شده است. با توجه به مدت تحصیل در این کشور نیز می‌توانید از انواع ویزای کوتاه‌مدت یا بلندمدت دانشجویی اسپانیا بهره‌مند شوید.

با توجه به هزینه‌های بسیار کم و حتی رایگان تحصیل در این کشور، دریافت این ویزا به شدت رایج شده است. دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا مخصوصاً برای دوره دکترا، جذابیت‌های بسیار زیادی دارد؛ پرونده‌های موفق زیادی را نیز در النورا تجربه کرده‌ایم که چراغ راه ما برای ارائه خدمات مشاوره در این زمینه است. در این مقاله سعی داریم تا نکات لازم برای شناخت کامل ویزای دانشجویی اسپانیا را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه بمانید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اسپانیا

در اولین قدم باید مدارک لازم برای ویزای دانشجویی اسپانیا را به شما معرفی کنیم. البته دریافت این ویزا برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه آنها را مرور خواهیم کرد. در درجه اول شما باید به فکر تهیه مدارک زیر برای دریافت این ویزا باشید:

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اسپانیا
نامه پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی در اسپانیا به همراه مشخصات کامل مدت تحصیل و زمان آغاز و پایان
تکمیل فرم درخواست دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا
پاسپورت معتبر و کپی از تمام صفحات
دو عدد عکس رنگی پاسپورتی با زمینه ساده و واضح
ارائه کارت دانشجویی یا گواهینامه رانندگی برای افراد بالای ۱۸ سال
گواهی عدم سوءپیشینه حداکثر سه ماه قبل از درخواست ویزا
گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه‌های زندگی

این مدارک به صورت عمومی برای ویزای دانشجویی اسپانیا لازم است و با توجه به مقطع تحصیلی ممکن است نیاز به مدارک کمتری داشته باشید.

انواع ویزای دانشجویی اسپانیا

دسته‌بندی انواع ویزای تحصیلی اسپانیا بر اساس مدت تحصیل شما در این کشور انجام می‌پذیرد. با توجه به دوره تحصیلی و نوع تقاضای متقاضی می‌توانید از هر یک از انواع ویزاهای زیر برای تحصیل در این کشور استفاده کنید:

ویزای تحصیلی کوتاه مدت ۳ ماهه یا ویزای شینگن اسپانیا
ویزای تحصیلی کوتاه مدت ۳ تا ۶ ماه
ویزای تحصیلی بلند مدت بیش از ۶ ماه

دقت داشته باشید که هر چند مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کوتاه مدت کمتر است، اما این نوع ویزاها قابل تمدید نیستند و شما حتماً باید بر اساس مدت مورد نیاز برای تحصیل در این کشور برای دریافت هر کدام از این موارد اقدام کنید.

نحوه گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا ۲۰۲۳

اولین و مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا اخذ پذیرش از یکی از مراکز آموزشی این کشور در رشته مورد نظر است. شما باید ابتدا مکاتبات خود را با دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی مختلف موجود در اسپانیا آغاز کرده و در صورت داشتن شرایط لازم، نامه اخذ پذیرش از آنها را دریافت کنید. بعد از دریافت این نامه، نوبت به ارائه آنها به سفارت اسپانیا و پر کردن فرم‌های لازم برای دریافت ویزا می‌رسد. در نهایت در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، می‌توانید برای تحصیل راهی کشور اسپانیا شوید. یکی از مهم‌ترین مدارک برای مجاب کردن آفیسر برای ارائه این نوع ویزا تمکن مالی ویزای تحصیلی اسپانیا است که در ادامه نکات لازم درباره آن را تشریح خواهیم کرد.

دانشجویان بعد از اخذ این ویزا و ورد به اسپانیا، حداکثر یک ماه بعد باید برای دریافت کارت شناسایی خارجی این کشور موسوم به TIE اقدام کنند. حتی کسانی که به عنوان همراه وارد اسپانیا می‌شوند نیز در صورت اقامت بیش از ۱ ماه باید این کارت شناسایی را دریافت کنند.

تصویری از دختری دانشجو در کشور اسپانیا برای عنوان نحوه گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا 2023 انتخاب شده است.
اسپانیا یک مقصد تحصیلی برتر برای دانشجویان بین‌المللی‌ است که می‌خواهند آموزش باکیفیت دریافت کنند

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی اسپانیا ۲۰۲۳

تمکن مالی ویزای تحصیلی اسپانیا همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین مدارکی است که برای مجاب کردن آفیسر سفارت به آن نیاز پیدا خواهید کرد. در واقع با این مدرک شما اثبات می‌کنید که پول کافی برای اقامت در کشور اسپانیا را در اختیار دارید و از این نظر چالشی پیش روی شما قرار نخواهد داشت. در حال حاضر و طبق آخرین قانون وضع شده، حداقل مبلغ لازم برای اثبات تمکن مالی در این کشور ۶۰۰ یورو برای هر ماه است. با این حساب با توجه به تعداد ماه‌های اقامت خود در اسپانیا می‌بایست مبلغ کافی برای اثبات تمکن مالی را در اختیار داشته باشید.

شانس گرفتن ویزای تحصیلی اسپانیا به شدت به این مدرک بستگی دارد و اگر شما نتوانید آن را تهیه و ارائه کنید، عملاً شانس کمتری برای دریافت ویزای خود خواهید داشت؛ به همین دلیل باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید.

ویزای همراه دانشجویی اسپانیا

یکی از نکات بسیار مهم و حیاتی برای بسیاری از کاربرانی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا هستند، دریافت ویزای همراه است. ویزای همراه دانشجویی اسپانیا در دسترس است و شما می‌توانید برای این ویزا نیز درخواست دهید. البته اثبات تمکن مالی برای اعضای خانواده در این کشور نیز لازم است. برای اولین فرد حداقل مبلغ ۵۲۵ دلار است و از نفر دوم به بعد به ازای هر فرد مبلغ ۳۵۰ دلار برای اثبات تمکن مالی ویزای همراه دانشجویی اسپانیا نیاز خواهید داشت.

هزینه ویزای تحصیلی اسپانیا

هزینه دریافت ویزای دانشجویی اسپانیا ۶۷ دلار برای هر فرد است. این مبلغ را باید در زمان درخواست برای ویزا پرداخت کرده و گواهی اثبات آن را به همراه مدارک لازم برای درخواست ویزا به سفارت تحویل دهید.

کار در زمان تحصیل در اسپانیا

یکی دیگر از دغدغه‌های دانشجویانی که به دنبال اخذ پذیرش هستند، کار در زمان تحصیل است. در درجه اول باید یادآوری کنیم که امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف اسپانیا وجود دارد و از این گذشته در دانشگاه‌های دولتی این کشور هزینه قابل توجهی از دانشجویان اخذ نمی‌شود و عملا تحصیل در اسپانیا رایگان است. به همین دلیل متقاضیان زیادی برای پشت سر گذاشتن دوره دکتری عازم اسپانیا می‌شوند. شرایط کار با استفاده از ویزای دانشجویی اسپانیا نیز فراهم شده و علاقمندان در طول مدت تحصیل می‌توانند به صورت پاره وقت و حداکثر ۲۰ ساعت در هفته کار کنند.

کلام آخر

تمام تلاش ما در مجموعه النورا ارائه به روزترین و بهترین اطلاعات لازم برای دریافت انواع ویزای اسپانیا است و در این مقاله نیز شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور را با هم مرور کردیم. در نهایت امکان دریافت خدمات مشاوره حرفه‌ای با بیشترین تعداد پرونده موفق را نیز برای شما فراهم کرده‌ایم. منتظر شنیدن صدای شما در مجموعه النورا هستیم.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید