مقدمه‌ی مدارس ایرانی در کانادا

تحصیل در کانادا، یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرت برای اغلب مهاجران است. سیستم آموزشی قوی، امکانات رفاهی، اجتماعی و آینده‌ای روشن از جمله مزایای مهم تحصیل در مدارس کاناداست. هر سال ایرانیان زیادی برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند و این کشور مهاجرپذیر شرایط مناسبی برای شهروندان خود فراهم می‌کند. همچنین هر کدام از مدارس این کشور، قوانین متفاوتی دارند و شرایط مختلفی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند.

والدین هم به واسطه فرزندان خود می‌توانند مهاجرت کنند و از امکانات رفاهی این کشور استفاده کنند. مدارس در این کشور کیفیت بالایی دارد و دانشجویان زیادی را به سراسر جهان اعزام می‌کنند. برای تحصیل در مدارس فارسی تورنتو نیاز به زبان فارسی است و هر چند که زبان‌های دیگر نیز آموزش داده می‌شود، اما کادر آموزشی به زبان فارسی صحبت می‌کنند. در این مقاله به معرفی مدارس ایرانی در کانادا می‌پردازیم.

معرفی مدارس ایرانی در کانادا

معرفی مدارس ایرانی در کانادا
معرفی مدارس ایرانی در کانادا

۱. مدرسه البرز تورنتو

به طور کلی مدارس تورنتو دوره‌ها و آموزش‌های باکیفیت دارد که دانش‌آموزان را با فرهنگ و تاریخ ایرانی آشنا می‌کند. کیفیت آموزشی در این ایالت بالاست و دانش و مهارت‌های بیشماری را به شاگردان آموزش می‌دهد. همچنین آموزشگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که زبان‌های انگلیسی و فرانسه هم آموزش می‌دهند. مدرسه البرز، بین‌المللی محسوب می‌شود و برای دانش‌آموزان متوسطه در نظر گرفته شده است و از نظر علمی و آموزشی بسیار با کیفیت است.

در مدرسه البرز تورنتو امکانات خدماتی رفاهی مانند اتاق بازی، غذاهای گرم، کمد شخصی، سالن مطالعه، سالن غذاخوری، سالن آمفی تئاتر و کارگاه‌های هنری را ارائه می‌شود. این مدرسه غیرانتفاعی است و امکانات هوشمندسازی مانند سایت‌های کامپیوتری، کلاس‌های آنلاین، حضور و غیاب الکترونیکی، دوربین‌های مدار بسته و استودیوهای ضبط محتوای آموزشی را ارائه می‌دهد. این مدرسه در سال ۱۹۳۲ تاسیس شد و توسط مدیران دانشگاه ایالتی نیویورک مدیریت می‌شد؛ اما در سال ۱۹۴۰ به دستور رضا شاه پهلوی به نام البرز تغییر نام یافت و تحت نظارت آموزشی ایران درآمد. در این مدرسه زبان‌های انگلیسی،‌ فرانسه، ریاضیات، تاریخ کانادا، جغرافیای کانادا و هنر آموزش داده می‌شود. کلاس‌های یازدهم و دوازدهم در این مدرسه به مشارکت اجتماعی اهمیت زیادی می دهد و برای مشخص شدن اهداف دانش‌آموزان در مقاطع بعدی کمک بسزایی می‌کند.

هزینه مدرسه البرز تورنتو در یک سال دبیرستان ۳۵۵۰۰ دلار کانادایی است و به صورت قسطی هم می‌توان پرداخت کرد. هر سال ۳ ترم دارد و دانش‌آموزان ممتاز می‌توانند حداکثر واحدهای مورد نیاز را اخذ کنند. دانش‌آموزانی که معدل بالایی داشته باشند، می‌توانند از بورسیه بهره ببرند.

نام مدرسه بین‌المللی البرز (Alborz International Educational Centre)
مقاطع تحصیلی دبیرستان و پیش‌دانشگاهی
شماره تلفن +۱ ۴۱۶ ۸۷۵ ۰۹۰۹
ایمیل admin@alborzschool.com
آدرس وب سایت https://alborzschool.com

۲. مدرسه فارسی تورنتو

از جمله مدرسه ایرانی در تورنتو را می‌توان مدرسه فارسی تورنتو دانست؛ مدرسه غیرانتفاعی که از مهم‌ترین مدارس ایرانی کانادا به شمار می‌رود. این مدرسه حدود سه دهه است که فعالیت می‌کند و از مدارس پرطرفدار تورنتو به شمار می‌رود. اغلب والدین ایرانی و فارسی زبان به این مدرسه علاقه‌مند هستند. شرایط تحصیل در مدرسه فارسی تورنتو به دو زبان فارسی و انگلیسی فراهم است و هر سال حدود ۲۵۰ دانش‌آموز در این مدرسه ثبت‌نام می‌‌شوند.

در مدرسه فارسی تورنتو واحد‌های ادبیات، شعر و فلسفه تدریس می‌شود و به آموزش زبان فارسی و فرهنگ فارسی به دانش‌آموزان اهمیت زیادی می‌دهند. مراسم و مناسبت‌های ویژه‌ ایرانی و باستانی را برگزار می‌کنند و قصد دارند تا این فرهنگ و تمدن را به نسل آینده آموزش دهند. این مدرسه غیرانتفاعی است و فعالیت خیریه نیز دارد.

 

مدرسه فارسی تورنتو (Toronto Farsi School) نام
شامل همه مقاطع تحصیلی مدرسه مقاطع تحصیلی
+۱ ۴۱۶-۸۴۳-۳۳۸۷ تلفن
۵۶۳۵ Yonge Street, Suite 206, Toronto, ON M2M 3S9 آدرس
torontofarsischool.com آدرس وب سایت

 

۳. مدرسه سهراب سپهری در تورنتو

یکی از بهترین مدارس ایرانی در تورنتو به شمار می‌رود؛ این مدرسه ارزش‌ها و سنت‌های ایرانی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و به آموزش زبان فارسی می‌پردازد. زبان فارسی در این به مدرسه به تمام گروه‌های سنی آموزش داده می‌شود. دوره‌های جذاب زیادی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنند و محیطی شاد و مفرح را برای شاگردان فراهم می‌کند. مربیان متخصص و مجرب هستند و به صورت گروهی و خصوصی آموزش‌ها را برگزار می‌کند.

سهراب سپهری مزایای زیادی دارد و می‌توان به مطالعه گروهی، فعالیت‌های ورزشی، طرح درسی متنوع اشاره کرد. دپارتمان‌های درسی در سیستم آموزشی این مدرسه نقش زیادی دارد. سنت‌ها و ارزش‌های ایرانی در این مدرسه حفظ شده است و بسیار به آن اهمیت می‌دهند.

 

نام مدرسه سهراب سپهری (Sohrab Sepehri)
مقاطع تحصیلی پایه ۱ تا ۱۲
شماره تلفن (۶۴۷) ۲۸۵ – ۸۵۱۲
ایمیل info@sohrab-farsischool.com
آدرس وب سایت https://sohrab-farsischool.com/

 

۴. مدرسه ایرانیان ادمونتون

مدرسه ایرانیان ادمونتون
مدرسه ایرانیان ادمونتون

مدرسه ایرانیان از جمله بهترین مدارس ایرانی در کانادا محسوب می‌شود که در ادمونتون قرار دارد. تدریس نوین در مدرسه ایرانیان ادمونتون به کار گرفته می‌شود و به دانش‌آموزان زبان فارسی را می‌آموزند. مدرسین این مدرسه بسیار مجرب هستند و سابقه طولانی در حوزه آموزش دارند. همچنین در این مجموعه علوم انگلیسی در کنار زبان فارسی آموزش داده می‌شود.

مدرسه ایرانیان ادمونتون در سال ۲۰۱۲ کار خود را آغاز کرد و دانش‌آموزان زیادی در این مدرسه به تحصیل پرداختند. در این مدرسه مقاطع پیش دبستان تا دبیرستانی را آموزش می‌دهند و دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کنند.

 

مدرسه ایرانیان ادمونتون نام
پیش‌دبستانی، دبستان، راهنمایی، دبیرستان مقاطع تحصیلی
info@iranianschool.ca ایمیل
۱۳۷۲۷ ۶۹ Ave NW, Edmonton, AB T5T 3S9, Canada آدرس
edmontoniranianschool.yolasite.com آدرس وب سایت

 

۵. مدرسه دهخدا در مونترال

اگر به دنبال یک مدرسه مستقل و خودگردان هستید، بهترین گزینه مدرسه دهخدا در مونترال است و از جمله مدارس ایرانی کانادایی به شمار می‌رود. این مدرسه به صورت مستقل اداره می‌شود و وابسته به هیچ سازمان مذهبی و دولتی نیست. اغلب والدین به دنبال تقویت خلاقیت و پرورش فکر کودکان و نوجوانان خود هستند،‌ بنابراین دهخدا این فضا را فراهم کرده است.

دهخدا در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و مجموعه‌ای فعال در حوزه آموزش زبان فارسی به شمار می‌رود. این مدرسه ایرانی در کانادا برنامه‌های متنوعی برای دانش‌آموزان ترتیب داده است تا فضای جذاب‌تری برای کودکان و نوجوانان باشد. برنامه‌های مانند کلاس‌های فوق برنامه،‌ مراسمات و جشن‌های فارسی زبان و البته مناسبت‌های خاص باستانی که برای اغلب دانش‌آموازن بسیار محبوبیت دارد.

این آموزشگاه بسیار قدیمی است و در سال ۲۰۱۰ بازبینی شده و محیطی شاد و پویا را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است. کلاس‌های فوق‌ برنامه هر سال تشکیل می‌شود و به ورزش، هنرهای نمایشی، خوشنویسی، کامپیوتر، موسیقی، رقص و نقاشی می‌پردازند. این مدرسه حدود ۳۴ سال سابقه دارد و آموزش زبان فارسی را در اولویت کار خود قرار دادند.

 

نام (Dehkhoda School) مدرسه دهخدا
آدرس  ۴۹۷۶ Notre-Dame St W, Montreal, Quebec H4C 1S8, Canada
مقاطع تحصیلی کلیه مقاطع تحصیلی مدرسه و پیش‌دبستانی
ایمیل admin@dehkhodaschool.com
آدرس وب سایت dehkhodaschool.com

 

۶. مدرسه فردوسی مونترال

یکی از مدرسه‌های کانادا را می‌توان فردوسی نام برد که در مونترال قرار دارد. این مدرسه فارسی به دانش‌آموزان زبان فارسی می‌آموزد و با فرهنگ ایرانی آشنا می‌شوند. به همین دلیل یکی از مدارس ایرانی کانادا شناخته می‌شود. مدرسه فردوسی به کارهای گروهی به همراه والدین اهمیت زیادی می‌دهد و پیوسته هر آخر هفته به صورت گروهی و به همراه والدین کلاس‌های آموزشی تشکیل می‌دهند.

مقاطع تحصیلی متنوعی در فردوسی تدریس می‌شود و تعداد از گروه‌های سنی گسترده‌ای می‌توانند در این موسسه تحصیل کنند. فردوسی در مدتی که تعداد دانش‌آموزان آن افزایش پیدا کرده است،‌ معلمان و مربیان مجربی به آن اضافه شدند و به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

این آموزشگاه به شکوفایی توانایی و ظرفیت دانش‌آموزان می‌پردازد و دیپلم و گواهینامه‌های رسمی را به دانش‌آموزان می‌دهد. والدین می‌توانند به همراه دانش‌آموزان وقت بگذرانند و در تعطیلات آخر هفته در کنار هم باشند. فردوسی حدود ۲۵ سال سابقه دارد و در لیست مدارس ایرانی در کانادا قرار می‌گیرد.

 

(Ferdosi School) مدرسه فردوسی نام
۷۰۸۵ Chemin de la Côte-des-Neiges Montreal Quebec H3R 2M1 آدرس
کلیه مقاطع از ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی مقاطع تحصیلی
c.e.ferdosi@gmail.com ایمیل
ferdowsi-mtl.ca آدرس وب سایت

 

۷. ICSOW مدرسه فارسی زبان غرب مونترال

بزرگترین و بهترین مدرسه فارسی زبان در غرب مونترال که حدود ۳۰ سال سابقه دارد و به دانش‌آموزان زبان فارسی را به خوبی می‌آموزد. این مدرسه به یادگیری زبان مادری دانش‌آموزان کمک می‌کند و فرهنگ و تاریخ ایرانی به آنان می‌آموزد. در واقع ICSOW مخفف کلمه Iranian Cultural Society of West است به معنی جامعه فرهنگی ایران غرب ترجمه می‌شود.

از جمله مزایای این موسسه می‌توان به آموزش مکالمه به فرزندان و استفاده از روش‌های نوین برای یادگیری فارسی اشاره کرد. همچنین با استفاده از فیلم‌های آموزشی و کتاب‌های آموزشی به کودکان زبان فارسی را می‌آموزند. مدرسه غرب مونترال تمامی مقاطع تحصیلی کودکان تا هشتم را پوشش می‌دهد و کلاس‌های گروهی متنوعی برگزار می‌کند.

 

(ICSOW) مدرسه فارسی زبان غرب مونترال نام
۴۶۹۸ Boul. Saint-Jean, Dollard-des-Ormeaux, QC H9H 4S5 آدرس
پیش دبستانی تا هشتم مقاطع تحصیلی
icsow1985@gmail.com ایمیل
icsow.ca آدرس وب سایت
(۵۱۴) ۶۲۶-۵۵۲۰ تلفن

 

۸. دبیرستان فیوچر اسکیلز تورنتو Future Skill Iranian School

فیوچر اسکیلز در لیست مدارس ایرانی در تورنتو قرار می‌گیرد که کیفیت بالایی دارد و دوره‌های دبیرستان را برگزار می‌کند. این مدرسه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین کلاس‌های خود را برگزار می‌کند. در فیوچر اسکیلر واحدهای درسی بر اساس استانداردهای آموزشی کانادا تدریس می‌شود و دانش‌اموزان در پایه ۹ تا ۱۲ می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و مدرک دیپلم دبیرستان انتاریو دریافت کنند.

گفتنی است که این آموزشگاه در ۱۹۹۷ تاسیس شد و آموزش‌های باکیفیتی را ارائه می‌دهد. دبیرستان‌های غیرانتفاعی و خدمات متنوعی به دانش‌آموزان نیز ارائه می‌شود. این دبیرستان یک مدرسه غیرانتفاعی به شمار می‌رود که دانش‌آموزان می‌توانند از مزایای زیادی بهره‌مند شوند. مزایایی مانند آموزش‌های متنوع شبانه، روزانه، تابستانی و آموزش‌های آنلاین، زبان‌ انگلیسی، کلاس‌های خصوصی،‌ آموزش کامپیوتر، اخذ دیپلم مورد تایید در کل دانشگاه‌های دنیا و آمادگی برای شرکت در آزمون تافل.

نام فیوچر اسکیلز (Future Skill Iranian School)
مقاطع تحصیلی دبیرستان و پیش‌دانشگاهی
شماره تلفن ۴۱۶-۲۲۷-۱۱۷۷ / ۹۰۵-۷۸۷-۳۱۳۱
ایمیل info@FutureSkills.com
آدرس وب سایت https://www.futureschool.org/

۹. فردوس کیدز در تورنتو

فردوس کیدز در تورنتو
فردوس کیدز در تورنتو

از جمله مدارس ایرانی در تورنتو، فردوس کیدز است. این مدرسه یک مرکز آموزش فرهنگ و زبان ایرانی است که به تدریس واحدهای درسی مانند هنرهای نمایشی، ریاضی، شعر، موسیقی،‌ علوم و زبان می‌پردازد. این مدرسه در طول هفته و آخر هفته برای همه سنین فوق‌برنامه ترتیب داده است. فردوس کیدز تمرکز خود را برروی آموزش زبان فارسی به جوانان و نوجوانان قرار داده است.

یک برنامه درسی دقیق برای مقاطع پیش‌دبستانی و کودکان ۲ تا ۴ سال طراحی کرده که به دانش‌آموزان ریاضیات، علوم و هنر می‌آموزند. تمام این آموزش‌ها در محیطی امن و خلاق صورت می‌گیرد و براساس ترکیبی از آموزش‌های والدورف و مونته سوری است. این مدرسه از سال ۱۹۹۷ کار خود را آغاز کرده است.

 

نام فردوس کیدز (Ferdows Kids)
مقاطع تحصیلی چند ماهگی تا ۱۲ سالگی
شماره تلفن ۴۱۶۸۲۸۷۴۴۸
آدرس وب سایت www.ferdowskids.com

 

۱۰. مدرسه ایرانی سینا در تورنتو Sina School

سینا از جمله مدارس ایرانی در تورنتو می‌توان نام برد که ۲۵ سال سابقه درخشان دارد. این مدرسه دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم را برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند. زمین‌های ورزشی گسترده و فضای سبز،‌ کلاس‌های آموزشی و فوق‌برنامه،‌ امکانات ویژه و رفاهی آموزشی از جمله مزایای تحصیل در این مدرسه به شمار می‌رود.

دانش‌آموزان می‌توانند دوره‌های تمام وقت یا نیمه وقت و تک درس در این مدرسه شرکت کنند. کارنامه مدرسه سینا برای سایر مراکز آموزشی معتبر است و مدرک تحصیلی دانش‌آموزان برای آموزشگاه‌های دیگر کانادا اعتبار خوبی دارد. دوره‌های آموزشی این مدرسه گسترده است و به دانش‌آموزان زبان فارسی می‌آموزد.

 

نام مدرسه ایرانی سینا (Sina School)
مقاطع تحصیلی پایه ۱ تا ۱۲
شماره تلفن ۲۷۷۲ ۳۱۵ (۴۱۶)
ایمیل info@sinaschool.ca
آدرس وب سایت https://sinaschool.ca

 

۱۱. مدرسه بین‌المللی MTO در تورنتو

یکی از مدارس ایرانی کانادا و بین‌المللی MTO است؛ این موسسه بین‌المللی در کشورهای آمریکا، انگلستان، دانمارک، فرانسه و آلمان نیز شعبه دارد. MTO یکی از مدارس ایرانی در تورنتو و ونکوور نیز محسوب می‌شود. MTO در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد و زبان‌های انگلیسی و فارسی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

این آموزشگاه فارسی زبان مزایای زیادی دارد و کلاس‌های حضوری مفیدی باری دانش‌آموزان برگزار می‌کند. در واقع در ۱۵ نقطه دنیا شعبه‌های زیادی دارد که شامل اروپا، ایالات متحده و کانادا از جمله لندن، دوسلدورف، آتلانتا، دالاس، لس آنجلس، تورنتو، مینیاپولیس، هیوستون، بارسلونا، رم، آرهوس، کپنهاگن، نیس و ونکوور می‌شود.

همچنین از کلاس‌های آنلاین MTO نمی‌توان چشم‌پوشی کرد که شاگردان از سراسر دنیا را پوشش می‌دهد. MTO فرهنگ پارسی را در جهان گسترش می‌دهد و به حفظ زبان مادری فارسی کمک بسزایی کرده است.

 

مدرسه بین‌المللی MTO نام
دبستان، راهنمایی، دبیرستان، دوره زبان فارسی، دوره فارسی GCSE ویژه انگلستان مقاطع تحصیلی
 info.tor.ca@mtoips.org & info.van.ca@mtoips.org ایمیل
mtopersianschool.com آدرس وب سایت

۱۲. مدرسه ایرانی هدف در ونکوور Hadaf School

مدرسه ایرانی هدف در ونکوور از جمله مدارس ایرانی کاناداست که اغلب ایرانیان به این مدرسه علاقه‌مندند. همانطوری که از اسمش پیداست هدف ارتباطی بین ایران و کانادا را فراهم می‌کند و سیستم آموزشی ویژه و باکیفیتی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد. این مدرسه پرطرفدار تمام مقاطع را پوشش می‌دهد و به زبان‌های فارسی و انگلیسی به آموزش می‌پردازد.

فضای آموزشی شاد و مفرح را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند و واحد‌های درسی آموزش و پرورش ایرانی و دس‌های کمک آموزشی کانادا ارائه می‌شود. خدمات آموزشی بسیاری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و نسبت به سایر موسسات آموزشی برتری‌هایی دارد. این مدرسه خصوصی محسوب می‌شود و به صورت چند زبانه و بین‌المللی به آموزش کودکان و نوجوانان می‌پردازد. در این مدرسه تلاش بر این است تا نیاز آموزشی برطرف شود و کلاس‌ها به خوبی در زمان‌های مشخص برگزار می‌شود.

 

(Hadaf School) مدرسه ایرانی هدف نام
تمام مقاطع تحصیلی تا پیش‌دانشگاهی مقاطع تحصیلی
info@hadafbc.com ایمیل
North Vancouver, BC V7P 3S1, Canada; 2020-12-13. Hadaf School آدرس

 

۱۳. مدرسه وندا یا نور دانش

وندا در ونکوور کانادا قرار دارد و یکی از مدارس ایرانی کانادا برشمرده می‌شود که اولین مدرسه فارسی در کلمبیاست. مدرسه وندا به ارتباط بین نسل‌ها می‌پردازد و به ایرانیان مهاجر در این زمینه خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. مدرسه وندا از روش نوین برای آموزش‌های مدرسه خود استفاده می‌کنند و فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی را به نسل آینده انتقال می‌دهند.

وندا از مقطع پیش‌دبستانی تا دوره‌های ابتدایی،‌ راهنمایی و متوسطه را پوشش می‌دهد و برنامه درسی را براساس دپارتمان آموزشی کانادا و ایران برنامه‌ریزی می‌کند. سیستم آموزشی این مدرسه از دوشنبه تا جمعه ادامه دارد و شنبه و دوشنبه درس‌های سیستم آموزشی ایران آموزش می‌دهند.

خدمات آموزشی متعددی در این مدارس ارائه می‌شود که انواع کمک درسی و آموزش زبان‌های انگلیسی و فارسی و فرانسه را دربرمی‌گیرد. این مدرسه بیش از ۱۰ سال سابقه دارد و در زمینه انتقال فرهنگ ایرانی و آموزش دانش‌آموزان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. همچنین کلاس‌های حضوری و آنلاین در کلیه مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود.

 

(Vanda School) مدرسه وندا نام
پیش‌دبستانی تا پیش‌دانشگاهی مقاطع تحصیلی
@vanda_school اینستاگرام
West 1st Street, North #370, 233 Vancouver, BC, V7M 1B3 آدرس

 

۱۴. مدرسه فارسی به سوی آینده در ونکوور

مدرسه فارسی به سوی آینده در ونکوور
مدرسه فارسی به سوی آینده در ونکوور

یکی از مدارس ایرانی کانادا،‌ به سوی آینده است. این مدرسه زبان فارسی را آموزش می‌دهد و طی برنامه‌های آموزشی شاد و مفرح به همراه اردوی زمستانی آموزش می‌دهد. فوق‌برنامه‌های آموزشی مانند نقاشی،‌ عروسک‌سازی، گفتار ورزی،‌ کاردستی، قصه گویی و خلاقیت تصویری، هنرهای نمایش و شطرنج و… برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است.

ادبیات و زبان فارسی از جمله واحدهای درسی این مدرسه به شمار می‌رود و هدف اصلی دانش‌آموزان در این مدرسه آموزش صحیح زبان و فرهنگ فارسی است. ضرب‌المثل‌ها و شاهنامه‌خوانی و اصلاح لهجه در این مدرسه به خوبی آموزش داده می‌شود.

 

به سوی آینده نام
پیش دبستانی و متوسطه مقاطع تحصیلی
https://www.facebook.com/profile.php?id=100057444189589 فیسبوک
۶۰۴۹۱۶۴۰۱۱ تلفن

 

۱۵. خانه فرهنگ و هنر ایران در ونکوور

از مدارس ایرانی در کانادا خانه فرهنگ و هنر ایران در ونکوور قرار دارد که آموزش ادبیات و زبان پارسی به صورت تخصصی می‌‌پردازد. این آموزشگاه به صورت خصوصی و نیمه گروهی دانش‌آموزان را زبان فارسی آشنا می‌کند. فعالیت‌های هنری این مدرسه به صورت گسترده است و بر هنر پارسی تمرکز ویژه‌ای دارد. فعالیت‌های زیادی در زمینه شاهنامه‌خوانی، داستان‌نویسی، خوشنویسی و موسیقی نیز دارد.

واحدهای درسی این مدرسه فقط مختص آموزش زبان و فرهنگ فارسی است که سایر واحدهای درسی در این مدرسه آموزش داده نمی‌شود. همچنین انجمن خوشنویسان آمریکا با این مدرسه همکاری می‌کنند و کلاس‌های تار و سه‌تار به صورت تخصصی در آن برگزار می‌شود.

 

خانه فرهنگ و هنر Percai institute نام
کودکان و بزرگسالان مقاطع تحصیلی
@Percai.institute اینستاگرام
 Pemberton Ave & 16th St W North Vancouver British Columbia V7P آدرس

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی مدارس ایرانی کانادا پرداختیم که به بهترین نحوه دانش‌آموزان را با فرهنگ و تمدن و زبان فارسی آشنا می‌کنند. بسیاری از این مدارس کلیه مقاطع تحصیلی در کانادا را پوشش می‌دهند و مدرک تحصیلی آن معتبر است. دانش‌آموزان پس از پایان تحصیل خود می‌توانند مدرک دیپلم دریافت کنند و از دانشگاه‌های سایر نقاط دنیا پذیرش بگیرند.

مدارس فارسی زبانی جشن‌های باستانی و ایرانی را برگزار می‌کنند تا دانش‌آموزان را با تمدن ایران بیشتر آشنا کنند. آموزش این موسسات کیفیت بالایی دارد و براساس چارچوب سیستم آموزشی کانادا واحدهای درسی خود را ارائه می‌دهند. بنابراین بهترین گزینه برای والدینی است که به کانادا مهاجرت کردند و قصد دارند فرزندان خود را با زبان فارسی آشنا کنند. همچنین در برخی از این مدارس مقطع پیش‌دانشگاهی نیز برگزار می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید