مهاجرت به کانادا از طریق دوره‌ی زبان

کانادا دارای دو زبان رسمی است، بنابراین لازمه اولیه برای مهاجران بالقوه، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح کافی برای ادغام در جامعه کانادا است. از آنجایی که سطح مهارت زبان بسیار ذهنی است، تست‌های متعددی وجود دارد که سطح دانش زبانی را که شرایط مهاجرت را برآورده می‌کند، تعیین می‌کند. یکی از راه‌های مهاجرت به کشور کانادا، تحصیل در کالج‌های زبان این کشور است. آموزشگاه‌های زبان کانادا بهترین مکان برای مطالعه زبان انگلیسی یا فرانسه و غرق شدن در کشوری هستند که شبیه هیچ کشور دیگری در جهان نیست. از این گذشته، کانادا به دلیل تنوع مردم، هویت دوگانه انگلیسی و فرانسوی، زیبایی مناظر و استانداردهای عالی تحصیلی شهرت جهانی دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر درباره جزییات مهاجرت به کانادا از طریق دوره‌های زبان بدانید.

دوره‌های زبان کانادا

دانشجویان بین‌المللی در مورد یادگیری زبان در کانادا گزینه‌های زیادی دارند. شما می‌توانید در حین کار در کانادا زبان انگلیسی یا فرانسوی بخوانید یا دوره‌های زبان را بگذرانید که به شما برای ورود به برنامه دانشگاه یا کالج کانادا کمک می‌کند. همچنین ممکن است بخواهید انگلیسی یا فرانسوی بخوانید و در کشور خود مزیت رقابتی کسب کنید. وقتی برای تحصیل زبان به کانادا می‌آیید، می توانید در این کشور تحصیل یا زندگی کنید. مدارس زبان کانادا در سراسر کشور وجود دارد. این بدان معنی است که شما می‌توانید زبان فرانسه را در مکانی که در میان فرانسوی زبان‌ها زندگی می‌کنید، یاد بگیرید. اگر بخواهید انگلیسی یاد بگیرید هم همینطور است. بسیاری از مدارس زبان، دانشجویان بین‌المللی را برای حضور در کالج یا دانشگاه در کانادا آماده می‌کنند.

دوره زبان انگلیسی در کانادا

2 10

کانادا برای مطالعه زبان انگلیسی نسبت به سایر کشورها، عمدتاً به دلیل شهرهای جهانی، با کیفیت زندگی بالا، متمایز است. دانشگاه‌های سطح جهانی آن، که در آنها می‌توانید انواع برنامه‌های انگلیسی را پیدا کنید، مکانی دل‌پذیر برای همه دانشجویان بین‌المللی است. مدارس زبان در کانادا معمولاً برنامه‌های مختلفی برای افراد و نیازهای مختلف دارند. برخی بر دوره‌های انگلیسی برای بزرگسالان، از جمله متخصصان و مدیران، تمرکز دارند. برخی دیگر بر برنامه‌هایی برای نوجوانان یا دانشجویانی که در حال حاضر در کالج هستند تمرکز می‌کنند. علاوه بر برنامه زبان انگلیسی، باید به موقعیت، آب و هوا و اعتبار موسسه زبان نیز توجه کنید. همچنین، شما باید دوره زبان انگلیسی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با بودجه و سطح شما باشد. برنامه‌های عمومی انگلیسی و دوره‌های خاص در کانادا وجود دارد: به عنوان زبان انگلیسی آکادمیک، انگلیسی تجاری، انگلیسی ارتباطی، مکالمه انگلیسی، انگلیسی فرهنگی، انگلیسی برای مسافرت، فشرده، پاره وقت، آنلاین و کلاس‌های انگلیسی که شما را برای امتحاناتی مانند تافل یا آیلتس آماده می‌کند.

هزینه دوره‌های زبان در کانادا

آموزشگاه‌های زبان اغلب دوره‌هایی را بر اساس تعداد هفته‌های مشخصی ارائه می‌کنند، نه یک رویکرد ترم تحصیلی. هزینه تحصیل در مدارس زبان کانادا توسط هر مدرسه تعیین می‌شود. به طور معمول، هزینه‌های تحصیل می‌تواند بین ۳۴۰ تا ۴۲۵ دلار در هفته باشد.

بهترین کالج‌های زبان کانادا

3 9

●      Global Village

هزینه: ۳۴۵-۳۹۰ دلار در هفته (بسته به تعداد درس در هفته)

مکان‌: تورنتو، کلگری، ونکوور و ویکتوریا

این کالج یک نام قابل‌اعتماد با داشتن پردیس‌هایی در سراسر کانادا است. هر یک از مکان‌های کانادایی آن، دارای برنامه کلاسی مملو از دروس برای همه سطوح است. Global Village زبان انگلیسی عمومی، آمادگی آیلتس و زبان انگلیسی را برای مقاصد آکادمیک از جمله دوره‌های دیگر ارائه می‌دهد.

همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای برای اشخاص بعد از کلاس وجود دارد. تصور کنید در حالی که در ویکتوریا انگلیسی می‌خوانید، در یک مزرعه می‌مانید، بعد از کلاس صبحگاهی در کلگری در کلاس‌های یوگا شرکت می‌کنید یا در تورنتو هاکی بازی می‌کنید!

●      ILAC

هزینه: ۴۰۰-۴۵۰ دلار در هفته (بسته به تعداد درس در هفته)

مکان‌: تورنتو و ونکوور

ILAC یک موسسه کانادایی است! این یک آموزشگاه زبان انگلیسی معتبر با مکان‌هایی در تورنتو و ونکوور است. این برنامه آمادگی زبان انگلیسی عمومی، تافل و آیلتس و همچنین برنامه‌های منحصر به فرد Power English و University Pathway را ارائه می‌دهد. ILAC با ۷۰ کالج و دانشگاه کانادا شراکت دارد و به دانشجویان Pathway کمک می‌کند تا (بدون نیاز به آزمون های آیلتس و تافل) درخواست دهند. شما می‌توانید از طریق ILAC در رویدادهای اجتماعی که توسط مدرسه برای ملاقات با افراد جدید و تمرین بیشتر زبان برگزار می‌شود، شرکت کنید.

●      SSLC

هزینه: ۹۰-۳۹۰ دلار در هفته (بسته به تعداد درس در هفته)

مکان‌: تورنتو، ونکوور و ویکتوریا

SSLC یک سازمان آموزشی است که برنامه‌های هدفمند انگلیسی را به عنوان زبان دوم (ESL) از انگلیسی پزشکی گرفته تا ارتباط برای مهمانداران هواپیمای جویای کار، در کنار دوره عمومی ESL برای بزرگسالان ارائه می‌دهد. و ساختار آموزشی برای دوره عمومی وجود دارد. شما می‌توانید یک دوره “ترکیبی” را که بر روی تمام مهارت‌های اصلی زبان با هم تمرکز دارد (گرامر، خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) یا می‌توانید دوره “متمرکز” را که در آن کلاس خاصی برای هر یک از آن مهارت‌ها وجود دارد، بگذرانید.

●      BLI

مکان‌: مونترال و کبک

BLI که با نام Bouchereau Lingua International نیز شناخته می‌شود، یک آموزشگاه زبان معتبر با حضور قوی در کانادا است. چه به دنبال تقویت مهارت‌های عمومی زبان انگلیسی خود باشید، چه به دنبال آمادگی برای آزمون‌های مهارت زبان مانند آیلتس باشید و چه به دنبال دوره‌های تخصصی برای مقاصد آکادمیک باشید، BLI گزینه‌هایی را برای همه در نظر گرفته است. تیم آنها متشکل از مربیان بسیار ماهر به ارائه آموزش زبان درجه یک در یک محیط حمایتی و جذاب اختصاص دارد. در BLI، یادگیری زبان انگلیسی فراتر از کلاس درس است، زیرا آنها فعالیت‌های فوق برنامه هیجان‌انگیزی را برای تکمیل فرآیند یادگیری ارائه می‌دهند. با انتخاب BLI، افراد نه تنها مهارت زبان خود را بهبود می‌بخشند، بلکه خود را در فرهنگ پر جنب و جوش کانادا غرق می‌کنند.

●      Language Studies International

هزینه: ۲۰۵-۴۷۵ دلار در هفته (بسته به تعداد درس در هفته)

مکان‌: تورنتو و ونکوو

LSI مطالعات زبان انگلیسی را در سراسر جهان ارائه می‌دهد و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست! این مدرسه به ویژه به کلاس‌های کوچک و محیط آموزشی تعاملی خود می‌بالد. شما می‌توانید دوره‌هایی را به زبان انگلیسی عمومی، انگلیسی برای کار و تجارت و موارد دیگر انتخاب کنید.

●      GEOS Languages Plus

هزینه: ۲ هفته از ۸۴۰ دلار

مکان‌: اتاوا، مونترال، تورنتو، کلگری، ویکتوریا و ونکوور

GEOS برنامه‌ها و کلاس‌های انگلیسی تمام وقت و پاره وقت را در شش شهر کانادا ارائه می‌دهد. اگر به دنبال تحصیل در جایی خارج از تورنتو یا ونکوور هستید، GEOS یک انتخاب عالی است! دوره‌های استاندارد، فشرده و فوق فشرده انگلیسی از طریق GEOS ارائه می‌شود. همچنین تدریس خصوصی و آمادگی تافل و آیلتس وجود دارد. GEOS روزانه فعالیت‌های بعد از کلاس را برای دانش آموزان خود سازماندهی می‌کند، به این معنی که شما می‌توانید مهارت‌های زبان جدید خود را بلافاصله تمرین کنید!

●      آموزشگاه‌های زبان ILSC

مکان‌: تورنتو، ونکوور و مونترال

ILSC دارای ۲۶ سال تجربه در آموزش زبان انگلیسی با بیش از صد برنامه برای انتخاب است. اگر در طول اقامت خود عاشق کانادا شده‌اید، ILSC به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به نمره تافل یا آیلتس وارد یکی از کالج‌های کانادایی شوید که با آن شریک شده است.

●      Languages Across Borders

هزینه: ۲۵۵-۴۲۰ دلار در هفته (بسته به تعداد درس در هفته)

مکان‌: تورنتو و ونکوور

چه به دنبال بهبود مهارت عمومی زبان انگلیسی خود باشید و چه به دنبال آمادگی برای امتحانات زبان مانند آیلتس و تافل هستید، LAB برنامه‌ای دارد که برای رسیدن به اهداف شما طراحی شده است. از دوره‌های فشرده گرفته تا گزینه‌های پاره وقت، افراد می‌توانند برنامه‌ای را انتخاب کنند که مناسب‌ برنامه و اولویت‌های یادگیری آنها باشد.

●      Step by Step Proficiency

این مدرسه  که در مرکز شهر زیبای اتاوا واقع شده است، دوره‌های عمومی و تخصصی انگلیسی را ارائه می‌دهد. یکی از منحصربه‌فردترین گزینه‌های آن، برنامه تلفظ اختصاصی است که کاوشی عمیق در لهجه‌ها و لحن انگلیسی ارائه می‌کند. این به شما کمک می‌کند تا زبان مادری را بهتر درک کنید و گفتار خود را کامل کنید.

●      Access English

این یک آموزشگاه زبان خصوصی است که برای هرکسی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان در آینده است، به ویژه در برنامه‌های تجاری و پزشکی، انتخاب عالی خواهد بود. به عنوان مثال، در حالی که انگلیسی تجاری یک دوره رایج است که در بسیاری از مراکز زبان یافت می شود، Access English آن را با مطالعات موردی، ایفای نقش و حتی کارآموزی ترکیب می‌کند. English for Medicine دوره منحصر به فرد دیگری است که برای کسانی که قبلاً در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند یا در حال تحصیل هستند، طراحی شده است.

●      ALI، مونترال

این یک آموزشگاه زبان است که به طور انحصاری بر آموزش انگلیسی و فرانسوی تمرکز دارد (با توجه به موقعیت مکانی آن جای تعجب نیست!). به طور خاص، برنامه‌های انگلیسی آن شامل گزینه‌های منظم، فشرده و فوق فشرده است. ALI همچنین یک انتخاب عالی برای آمادگی آزمون است.

●      Equilibrium، کلگری

این یک آموزشگاه زبان خصوصی است که هم کلاس‌های روزانه و هم عصر را ارائه می‌دهد، که برای هر فردی که در طول اقامت خود در کانادا کار می‌کند یا داوطلب می‌شود عالی است. Equilibrium می‌تواند شایستگی‌های زبانی خاصی را به شما آموزش دهد، از مهارت‌های مکالمه گرفته تا خواندن و نوشتن. همچنین برنامه‌های آمادگی برای امتحان و دوره کاهش لهجه منحصر به فرد را در این مدرسه خواهید دید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کالج زبان

4 9

برای ثبت نام در آموزشگاه زبان، باید در آزمونی شرکت کنید تا سطح مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی ارزیابی کنید. بر اساس آن آزمون، مدرسه یک دوره تحصیلی را پیشنهاد می‌کند. اکثر آموزشگاه‌های زبان دوره‌هایی را بر اساس هفته های تحصیلی، نه یک ترم یا دوره ماهانه، ارائه می‌دهند. هر مدرسه زبان روند ثبت نام خود را دارد. برخی از آموزشگاه‌های زبان مسکن ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر تجربه اقامت در خانه را برای افراد جوان‌تر ارائه می‌دهند. این بدان معناست که کودک یا فرد جوان با یک خانواده کانادایی زندگی خواهد کرد.

 

دانش آموزان ۱۸ سال و بالاتر برای حضور در یک مدرسه زبان در کانادا باید برای مجوز تحصیل از دولت کانادا درخواست دهید.
کودکان خردسال (زیر ۱۸ سال) اگر فرزند شما در یک مدرسه زبان در کانادا تحصیل می‌کند، ممکن است نیاز به درخواست مجوز تحصیلی خاص داشته باشید.

 

همچنین می‌توانید با آموزشگاه زبانی که قصد شرکت در آن را دارید تماس بگیرید. آنها می‌توانند به سوالات شما در مورد هزینه‌ها و مجوزهای تحصیلی پاسخ دهند. دریافت مجوز تحصیل بسته به کشور شما ممکن است تا ۳ ماه طول بکشد، بنابراین حتما از قبل برنامه‌ریزی کنید. گفتی که برای دوره زبان در کانادا  که کمتر از شش ماه است که شما بایستی برای ویزای کوتاه مدت اقدام کنید، در حالی که برای دوره‌های طولانی‌تر شما باید درخواست مجوز تحصیل دهید. متاسفانه شما نمی‌توانید با استفاده از دوره‌های زبان درخواست ویزا دهید. هرچند شما می‌توانید ویزای توریستی خود را با استفاده از این نوع دوره‌ها به ویزای تحصیلی تبدیل کنید که بازهم باید این نکته را مدنظر داشته باشید که در این حالت شانس شما برای اخذ ویزای تحصیلی بسیار پایین است. بنابراین بهتر است برای اقامت کانادا از روش‌های دیگری استفاده کنید تا احتمال موفقیت خود را افزایش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می‌توانید به مقالات راهنمای کامل مهاجرت به کانادا و همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا مراجعه کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید