مقدمه‌ی وقت گرفتن از سفارت فرانسه

گرفتن وقت سفارت فرانسه یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجرانی است که قصد دارند به این کشور رویایی سفر کنند. وقت سفارت فرانسه برای مهاجران یک الزام است که می‌تواند این امکان را فراهم آورد تا مراحل اخذ ویزا را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و آماده سفر شوند.
فرانسه جزو کشورهای محبوب اروپایی است که سالانه بسیاری از مهاجران آن را به عنوان مقصدی برای تحقق اهدافشان و رسیدن به رویاهایشان برمی‌گزینند. توجه داشته باشید که پیش از تصمیم‌گیری برای مهاجرت به این کشور، بهتر است تا با شرایط گرفتن وقت مصاحبه سفارت فرانسه آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه همراه ما در النورا باشید تا به نکات اخذ اقامت فرانسه بپردازیم.

گرفتن وقت سفارت فرانسه از طریق وی اف اس گلوبال (VFS Global)

گرفتن وقت سفارت فرانسه از طریق وی اف اس گلوبال (VFS Global)
گرفتن وقت سفارت فرانسه از طریق وی اف اس گلوبال (VFS Global)

 

آیا می دانید که تمامی خدمات نوبت‌دهی سفارت فرانسه توسط کارگزاری رسمی وی اف اس انجام می‌شود؟
وقت سفارت فرانسه در واقع فرصتی را برای مهاجران پدید می‌آورد تا به سفارت مراجعه کرده و مراحل اخذ ویزا را تکمیل نمایند. چنانچه قصد داشته باشید به کشور فرانسه سفر کنید، ابتدا لازم است تا وقت سفارت فرانسه را از طریق کارگزاری رسمی فرانسه یا همان  VFS اخذ نمایید. علت سفر هر چه باشد، گرفتن وقت فرانسه الزامی به نظر می‌رسد. برای این که بتوانید موفق به اخذ ویزای فرانسه در اسرع وقت شوید، وکیل مهاجرت به فرانسه کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد. گرفتن وکیل مهاجرت فرانسه می‌تواند به طرز چشمگیری در وقت، هزینه و انرژی شما صرفه‌جویی کند.

گرفتن وقت سفارت فرانسه به صورت حضوری یا آنلاین؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مهاجران قادر خواهند بود تا به صورت آنلاین برای گرفتن وقت سفارت فرانسه اقدام نمایند. امروزه بیشتر تمایل افراد و همچنین سفارتخانه‌ها به سمت رزرو وقت سفارت، به صورت آنلاین است. اما لازم به ذکر است که کشور فرانسه از آن قبیل کشورهایی است که تنها باید به صورت آنلاین، وقت سفارت فرانسه را اخذ کرد و مراجعه حضوری به سفارت امکان پذیر نیست!

نکات لازم در مورد وقت سفارت فرانسه

نکات لازم در مورد وقت سفارت فرانسه
نکات لازم در مورد وقت سفارت فرانسه

 

برای مراجعه و ورود به سفارت فرانسه در زمان تعیین شده، لازم است تا به هیچ عنوان تاخیر نداشته باشید. در صورتی که ساعت مراجعه خود را به تاخیر بیندازید؛ ممکن است مسئولان سفارت، مانع ورود شما به سفارتخانه شوند. حضور به موقع در سفارت نشان از نظم و تعهد شما دارد. پس بدون شک، رسیدن به موقع می‌تواند به طور قابل توجهی در روند اخذ ویزا تاثیرگذار باشد. حضور در سفارت فرانسه با ظاهری آراسته نیز می‌تواند جزو مسائل دارای اهمیت باشد. چنانچه تمایل دارید در کمترین زمان ممکن به خواسته خود دست یابید، با کارشناسان ما در این زمینه مشورت کنید.

آدرس سفارت فرانسه در تهران کجاست؟

 

خبر خوب برای مهاجرانی که قصد سفر به کشور فرانسه را دارند؛ این است که خوشبختانه کشور فرانسه برخلاف بسیاری از کشورها، در ایران سفارت دارد. از این رو نیازی به سفر به یک کشور ثالث برای انجام اقدامات سفر و گرفتن ویزا نیست و ایرانیان می‌توانند تدارکات سفر خود را در کشور ایران بچینند.

آدرس سفارت فرانسه:

تهران، خیابان نوفل لو شاتو، پلاک ۶۶-۶۴

تلفن تماس سفارت فرانسه:

۰۲۱-۶۴۰۹۴۰۰۰

فکس سفارت فرانسه:

۰۲۱-۶۴۰۹۴۰۹۳/۹۲

روزهای تعطیل سفارت فرانسه:

علت تعطیلی روز تاریخ
سال نو یکشنبه ۱ ژانویه
عید نوروز سه‌شنبه ۲۱ مارس
عید نوروز چهار‌شنبه ۲۲ مارس
عید نوروز پنج‌شنبه ۲۳ مارس
روز طبیعت یکشنبه ۲ آوریل
عید پاک یکشنبه ۹ آوریل
شهادت امام علی چهار‌شنبه ۱۲ آوریل
عید فطر یکشنبه ۲۳ آوریل
روز کارگر دوشنبه ۱ می
شهادت امام صادق سه‌شنبه ۱۶ می
عروج مسیح (ع) پنج‌شنبه ۱۸ می
ارتحال امام خمینی یکشنبه ۴ ژوئن
قیام ۱۵ خرداد دوشنبه ۵ ژوئن
عید قربان پنج‌شنبه ۲۹ ژوئن
تاسوعا چهار‌شنبه ۲۶ جولای
عاشورا پنج‌شنبه ۲۷ جولای
اربعین حسینی چهار‌شنبه ۶ سپتامبر
رحلت حضرت محمد (ص) پنج‌شنبه ۱۴ سپتامبر
شهادت اما حسن (ع) یکشنبه ۲۴ سپتامبر
تولد حضرت محمد (ص) سه‌شنبه ۳ اکتبر
کریسمس دوشنبه ۲۵ دسامبر

ساعات و روزهای کاری سفارت فرانسه

سفارت به جز روزهای تعطیل، از روز یکشنبه تا روز پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۰:۰۰ باز است.

وی‌اف‌اس (VFS)  فرانسه در تهران

آدرس و تلفن تماس شرکت وی‌اف‌اس (VFS) گلوبال را در ادامه برای شما قرار دادیم.

آدرس VFS فرانسه:

میدان هروی، خیابان موسوی، نبش خیابان نازک، مرکز خرید هروی سنتر

تلفن تماس شرکت VFS فرانسه:

۰۲۱-۹۱۰۰۸۰۴۶

وقت سفارت فرانسه چقدر زمان می برد؟

 

وقت سفارت فرانسه چقدر زمان می برد؟

 

یکی از سوالات متداولی که در رابطه با اخذ وقت سفارت فرانسه پرسیده می‌شود؛ مدت زمان تکمیل این فرآیند است. در پاسخ به سوال وقت سفارت فرانسه چقدر طول میکشه باید گفت که اگر درخواست ویزای بلند مدت داشته باشید، تاریخ مصاحبه شما بین ۱۵ تا ۲۰ روز و حتی گاهی در برخی از موارد خاص تا ۲ ماه پس از دریافت ایمیل متغیر خواهد بود. اما چنانچه خواستار اخذ ویزای کوتاه مدت باشید و بخواهید روند رسیدگی به ویزای کوتاه مدت را دنبال کنید؛ این زمان کوتاه‌تر می‌باشد. وقت سفارت فرانسه در این شرایط بین ۵ روز کاری تا ۳ هفته بعد از دریافت پاسخ از طرف سفارت خواهد بود.

گرفتن وقت سفارت فرانسه با اهداف گوناگون

مهاجرانی که قصد گرفتن ویزای فرانسه را دارند بدون شک می‌توانند دلایل متفاوتی برای سفر به این کشور داشته باشند که در قسمت زیر به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

گرفتن وقت برای ویزای توریستی در سفارت فرانسه

دیدار با اقوام و دوستان، بازدید از کشور فرانسه و… می‌تواند دلیل خوبی برای سفر شما به این کشور زیبا باشد. برای ورود به این کشور، لازم است تا برای اخذ ویزای شینگن اقدام نمایید. اما پیش از آن لازم است تا به سفارت فرانسه برای اخذ ویزای توریستی فرانسه مراجعه کرده و تمامی مدارک مورد نیاز را تحویل دهید. داشتن دعوتنامه می‌تواند تاثیر به سزایی در تسریع این روند داشته باشد. در هنگام مصاحبه از شما دلیل سفرتان را خواهند پرسید و بهتر است اگر دعوتنامه ندارید و قصد سفر توریستی و دیدن جاذبه های فرانسه را دارید، در مورد مکان هایی که قصد دارید به آنها سفر کنید اطلاعاتی بدست بیاوردید.

گرفتن وقت برای ویزای تجاری در سفارت فرانسه

ویزای تجاری فرانسه برای آن دسته از مهاجرانی است که قصد سرمایه گذاری و کار در این کشور را دارند. اگرچه ویزاهای سرمایه‌گذاری و ویزاهای کاری با یکدیگر متفاوت اند؛ اما گرفتن وقت سفارت برای اخذ هر دو ویزا الزامی است. برای اخذ این ویزاها لازم است تا متقاضی با گرفتن وقت سفارت فرانسه و فراهم آوردن مدارک مورد نیاز تدارکات سفر خود را مهیا سازد. لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای کاری در سفارت فرانسه لازم است، دعوتنامه کاری از سوی یک کارفرمای معتبر داشته باشید چرا که در غیر این صورت به درخواست شما رسیدگی نخواهد شد!

گرفتن وقت برای ویزای تحصیلی در سفارت فرانسه

اگر می خواهید در کشور فرانسه تحصیل کنید؛ گرفتن ویزای تحصیلی فرانسه الزامی است. اولین گام برای گرفتن ویزا، رزرو وقت سفارت فرانسه است. علاوه بر این برای اخذ ویزای تحصیلی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • پیدا کردن یک موسسه آموزشی معتبر در کشور فرانسه
  • گرفتن وقت سفارت
  • آماده سازی و ارائه مدارک
  • مراجعه به سفارت

کلام پایانی

تا به این جا در مورد وقت سفارت فرانسه و مراجعه به سفارت به منظور اخذ ویزای این کشور با اهداف گوناگون اشاره کردیم. چنانچه شما نیز تمایل دارید به این کشور سفر کرده و به اهدافتان جامه عمل بپوشانیدیا اخذ گرفتن انواع اقامت مانند اقامت تمکن مالی فرانسه را دارید، لازم است تا با مهمترین اقدامات اولیه برای مهاجرت آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تسریع فرایند سفر خود با ما در النورا همراه و همگام باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره چگونه از سفارت فرانسه وقت بگیریم؟ و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

چگونه وقت فوری از سفارت فرانسه بگیریم؟

بهتر است در این خصوص از موسساتی که دراین زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید.

آیا امکان تغییر وقت سفارت فرانسه وجود دارد؟

در صورت وجود وقت خالی، شما می توانید تا حداکثر ۲۴ ساعت قبل از رسیدن وقت اصلی خود، اقدام به جا به جایی آن نمایید.

آیا دریافت وقت سفارت فرانسه نیاز به پرداخت هزینه است؟

در هنگام تحویل مدارک، مصاحبه و انگشت‌نگاری لازم است هزینه‌هایی را پرداخت نمایید؛ تنها ارز مورد قبول نیز یورو است.