مقدمه‌ی ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان به همراه شرایط و هزینه‌ها

کانادا یکی از کشور‌هایی است که موقعیت‌های شغلی متعددی را برای مهاجرین فراهم کرده است. این کشور، مقصد اصلی بسیاری از اتباع خارجی است که به دنبال فرصت‌های شغلی بهتر هستند. دولت کانادا به دلیل استقبال زیاد اتباع خارجی به مهاجرت، «ورک پرمیتپ» را طراحی کرده است. مجوز کار، مدرکی است که هنگام اخذ ویزا برای رفتن به کانادا باید برای آن درخواست دهید. مهاجرین می‌توانند با دریافت ورک پرمیت، اجازه کار و حضور در این کشور را پیدا کنند. شما به عنوان فرد متقاضی دریافت اقامت دائم، می‌توانید با اخذ جواز کار، در کشور کانادا به صورت قانونی حضور داشته باشید. آیا درباره ورک پرمیت، شرایط و مراحل آن اطلاعاتی دارید؟ در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره work permit می‌پردازیم.

ورک پرمیت چیست؟

ورک پرمیت (work permit)، به تأییدیه‌ای  اطلاق می‌شود که برای حضور در کانادا به صورت قانونی باید دریافت شود. اداره مهاجرت، این مجوز را صادر برای اقامت قانونی مهاجرین در کانادا صادر می‌کند. این مجوز برای دو دسته از افراد صادر می‌شود:

  • دسته اول، افرادی هستند که از سمت شرکت کانادایی، پیشنهاد شغلی دریافت کرده‌اند.
  • دسته دوم نیز، افرادی هستند که هنوز در کانادا دارای موقعیت شغلی قانونی و معتبر نیستند.

مجوز کار به فرد این امکان را می‌دهد تا در داخل کانادا شروع به کار کند. هر ساله، کانادا تعداد زیادی مجوز کار برای افرادی صادر می‌کند که قصد شروع به کار در این کشور را دارند.

نحوه دریافت مجوز کار کانادا

نحوه درخواست مجوز با توجه به فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود. برای درخواست جواز کار، متقاضی باید پیشنهاد شغلی رسمی از کارفرما را داشته باشد. دو راه کلی برای دریافت مجوز کار وجود دارد. این راه‌ها شامل اُپن ورک پرمیت و کلوز ورک پرمیت هستند.

ورک پرمیت باز (Open Work Permit) به این معنی است که شما می‌توانید تقریباً با هر سازمانی در کانادا کار کنید. به علاوه، با داشتن این مجوز زمانی که در کانادا کار می‌کنید، می‌توانید شغل‌تان را تغییر دهید.

ورک پرمیت بسته (Close Work Permit)، شما را قادر می‌سازد که فقط برای یک کارفرمای خاص کار کنید؛ به این معنی است که مهاجر خارجی که مجوز کار را دریافت کرده است باید با همان کارفرما کار کند؛ مگر اینکه مجوز را به نوع دیگر تغییر دهد.

 شرایط اخذ ورک پرمیت چیست؟

2 2

برای اینکه جواز کار برای شما صادر شود، شرایط خاصی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. این الزامات ممکن است با توجه به موقعیت مکانی شما هنگام درخواست و نوع مجوز کار متفاوت باشند. با این حال، صرف نظر از این عوامل، به منظور واجد شرایط بودن برای جواز کار باید شرایط زیر را داشته باشید. این شرایط و الزامات عبارتند از:

  • شما باید ثابت کنید که پس از اتمام کار و پایان مدت اقامت، کشور را ترک خواهید کرد.
  • شما باید دارای سرمایه کافی برای حمایت از اعضای خانواده‌تان باشید.
  • شما نباید سابقه سوء‌پیشینه داشته باشید.
  • با ارائه برگه سلامت نشان دهید که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستید.
  • متقاضی باید از کشور کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشد.
  • بازه سنی متقاضی باید زیر ۴۵ سال باشد.
  • فرد نیاز به دریافت مجوز LMIA دارد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای ورک پرمیت

به منظور دریافت این مجوز کار باید مدارک لازم را از قبل آماده کنید. برای کسب اطلاع از مراحل درخواست و مدارک مورد نیاز می‌توانید وب‌سایت سفارت کانادا را بررسی کنید در کل، لیست مدارک لازم شامل موارد زیر است:

مدارک لازم برای اخذ ویزای ورک پرمیت
●      فرم‌های درخواست تکمیل شده
●      چند قطعه عکس
●      کپی پاسپورت
●      کپی مدارک شناسایی
●      پیشنهاد شغلی
●      کپی مدرک تحصیلی
●      مدارک تمکن مالی
●      سند ازدواج
●      رزومه به‌روز
●      نتایج معاینه پزشکی
●      گواهی اثبات پرداخت هزینه‌ها
●      مدرک انگشت‌نگاری

 

آشنایی با روش‌های درخواست ورک پرمیت

3 2

صدور مجوز ورک پرمیت به دو صورت آفلاین و آنلاین انجام می‌شود. در واقع در روش درخواست آنلاین، باید به وب‌سایت سفارت مراجعه کنید. بعد از تکمیل اطلاعات در سایت به صورت آنلاین و پرداخت هزینه، درخواست‌تان ثبت می‌شود. در صورت نداشتن شرایط برای درخواست آنلاین، می‌توانید به صورت کتبی تقاضای خود را به سفارت ارسال کنید. در هنگام ارسال درخواست به صورت کتبی باید دقت لازم را داشته باشید و جزئیات را به صورت دقیق و واضح وارد کنید.

مراحل درخواست ورک پرمیت کانادا

به منظور درخواست ورک پرمیت باید پروسه‌ای را طی کنید. بعد از طی کردن این پروسه، امکان مهاجرت و زندگی در کانادا برای شما فراهم خواهد شد. این پروسه شامل موارد زیر است:

۱. صلاحیت خود را تأیید کنید

با توجه به نوع مجوز، باید شرایط لازم برای اخذ ورک پرمیت را داشته باشید. الزامات لازم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که واجد شرایط درخواست مجوز هستید.

۲. مدارک مورد نیاز را آماده کنید

هنگام درخواست برای مجوز کار، مدارک خاصی را باید از قبل تهیه کنید. این مدارک همراه با فرم‌ها باید برای اداره مهاجرت ارسال شوند. تهیه به موقع مدارک می‌تواند شانس‌تان را برای تکمیل به موقع درخواست و جلوگیری از ریجکتی افزایش دهد.

۳. فرم‌های درخواست مجوز کار را دریافت کنید

فرم‌های درخواست جواز کار را می‌توانید به صورت آنلاین یا دستی تکمیل کنید. تکمیل فرم‌ها به صورت آنلاین راحت‌تر است؛ چون در هزینه‌های پست صرفه‌جویی می‌کنید. به علاوه، به دلیل اینکه فرم‌های آنلاین سریع‌تر به IRCC تحویل داده می‌شوند در صرف زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

۴. هزینه‌ها را پرداخت کنید

هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید، بر اساس نوع مجوز، متفاوت است. شما باید هزینه‌هایی را نیز برای انجام اقدامات بیومتریک اختصاص دهید. پرداخت هزینه‌ها می‌تواند به صورت اینترنتی انجام شود. به خاطر داشته باشید که از رسید‌ها کپی تهیه کنید و رسید را در درخواست‌تان قرار دهید.

۵. مدارک خود را ارسال کنید

پس از تکمیل فرم‌ها و پیوست مدارک لازم، آن‌ها را به IRCC ارسال کنید. قبل از ارسال، اسناد را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام جزئیات و مدارک مورد نیاز را پیوست کرده‌اید.

۶. پروسه انگشت‌نگاری را انجام دهید

یکی از مراحل دریافت مجوز کار، انجام پروسه انگشت‌نگاری است. برای انجام انگشت‌نگاری باید به مراکزی مراجعه کنید که توسط دولت تعیین شده است. نتایج انگشت‌نگاری به صورت مستقیم برای سفارت ارسال خواهد شد.

۷. منتظر اعلام نتایج باشید

تا زمانی که درخواست مورد بررسی پذیرش قرار می‌گیرد، باید صبر کنید. بازه زمانی پردازش می‌تواند بر اساس نوع مجوز کار و برنامه مهاجرت متفاوت باشد. به طور معمول، این بازه زمانی بین ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد.

۸. مجوز کار را دریافت کنید

پس از تأیید مدارک، مجوز کار کانادا را دریافت خواهید کرد. در این سند، نوع ورک پرمیت، مدت زمان اعتبار و… درج می‌شود. با دریافت مجوز کار می‌توانید به کانادا مهاجرت کرده و مشغول به کار شوید.

دلایل عدم پذیرش درخواست مجوز کار

4 2

گاهی اوقات، امکان ریجکتی درخواست صدور ورک پرمیت وجود دارد. افسر به دلایل زیادی می‌تواند درخواست شما را لغو کند. دلایل ریجکتی جواز کار عبارتند از:

  • افسر متقاعد نشده بود که شما بتوانید در موقعیت شغلی موردنظر کارایی مناسبی داشته باشید.
  • افسر متقاعد نشده بود که بعد از به اِتمام رسیدن بازه زمانی اقامت طبق مجوز کار، به کشورتان برگردید.
  • شما معیار‌های لازم برای اخذ این مجوز را ندارید.

زمان پردازش مجوز کار کانادا

آیا می‌دانید که چه مدت طول می‌کشد که ورک پرمیت صادر می‌شود؟ بازه زمانی پردازش و نتیجه‌دهی درخواست، حدود ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد. با توجه به نوع درخواست، این بازه زمانی ممکن است که کمتر یا بیشتر شود.

هزینه درخواست ویزای ورک پرمیت کانادا

به منظور درخواست ویزای ورک پرمیت، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. این هزینه با توجه به نوع مجوز متغیر است. هزینه ویزای اُپن پرمیت، حدود ۲۵۰ دلار است. در کل برای پرداخت هزینه‌ها باید بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ دلار کنار بگذارید.

بعد از تأیید ورک پرمیت، چه اتفاقی می‌اُفتد؟

هنگامی که درخواست مجوز کارتان برای کانادا تأیید شد، نامه تأییدیه‌ای دریافت خواهید کرد که نشان دهنده مجاز بودن شما به شروع کار در کشور مقصد است. این نامه، جواز کار شما نیست، اما باید هنگام ورود به کانادا آن را به مقامات مرزی نشان دهید. به خاطر داشته باشید که این نامه را به همراه خود به کانادا ببرید. جواز کار رسمی را تنها تا زمان ورود به کشور دریافت خواهید کرد.

مزایای ورک پرمیت کانادا

5 1

امروزه تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب، روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان مهاجرت با توجه به نوع شغل خود، برای درخواست ورک پرمیت اقدام می‌کنند. مزایای این مجوز عبارتست از:

  • کسب درآمد دلاری
  • اخذ اقامت
  • زندگی در کشوری امن
  • برخورداری از رفاه بیشتر
  • دسترسی به فرصت‌های شغلی متعدد
  • امکان اخذ اقامت برای خانواده
  • رضایت شغلی
  • حقوق و دستمزد بالا
  • ساعات کاری منصفانه

سخن آخر

کانادا، مقصدی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های جدید تحصیلی و شغلی و کیفیت زندگی بالاتر هستند. به دلیل اقتصاد قوی، بازار کار متنوع و استقبال از اتباع خارجی، بسیاری از افراد رویای پیدا کردن شغل و زندگی در این کشور را دارد. اگر رویای دنبال کردن اهداف حرفه‌ای خود در این کشور را دارید، باید با نحوه اخذ ورک پرمیت آشنا شوید. ورک پرمیت، بهترین راه برای اتباع خارجی است که مایل به مهاجرت به این کشور هستند. متقاضیان برای درخواست مجوز کار باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند.

این نوع مجوز، برای متقاضی امکان زندگی و کار در کشور مقصد را فراهم می‌کند. مدت زمان ویزای کار نیز به موقعیت شغلی و بازار کار بستگی دارد. اگر به فکر مهاجرت به کانادا از این طریق هستید، باید از کمک کارشناسان حقوقی استفاده کنید. کارشناسان النورا درباره نحوه اخذ مجوز کار و پروسه درخواست به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر به فکر هموار کردن مسیر مهاجرت هستید، حتماً از کمک اعضای تیم النورا استفاده کنید. در صورت کسب راهنمایی و سپردن پروسه مهاجرت به این مجموعه، چالش و نگرانی درباره روند اخذ ویزا ورک پرمیت نخواهید داشت.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید