هزینه زندگی در یونان، به سبک زندگی شما در این کشور بستگی دارد. هر چند مشکلات زندگی و اقامت یونان و شرایط کار این کشور نشان از این دارد که یونانی‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند، اما با این حال مهاجرین مختلفی هم در طول هر سال، برای ورود به این کشور و اخذ ویزای آن اقدام می‌کنند. شما می‌توانید با اخذ انواع ویزای یونان وارد این کشور شده و زندگی خود را در یک کشور اروپایی زیبا و جذاب سپری کنید. البته لازمه اصلی رسیدن به این موفقیت، کسب اطلاعات اولیه مفید و کاربردی و شناخت همه جانبه شرایط کار و زندگی در این کشور است.

در این مقاله در النورا، در کنار شما هستیم تا این شرایط را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و در نهایت راهنمایی‌های لازم برای بهینه‌سازی هزینه زندگی در یونان را نیز به شما ارائه کنیم. البته هر چند تنها با مطالعه یک مقاله نمی‌توان به پاسخ تمام سوالات مرتبط با مهاجرت به یک کشور اروپایی دست یافت، اما با این حال لازم است تا در این باره، اطلاعات اولیه خود را تکمیل کرده و سپس در قدم بعدی برای تکمیل اطلاعات خود از مشاورین ما در النورا استفاده کنید.

زندگی در یونان

یونان یک کشور اروپایی زیبا است که در جنوب شرقی قاره سبز قرار گرفته و ‌بخش اعظمی از مرز آن به دریای اژه و دریای یونان وصل می‌شود. کشورهای آلبانی، مقدونیه، بلغارستان و ترکیه از جمله همسایگان این کشور هستند و جمعیت آن در حال حاضر و در سال ۲۰۲۳ کمی کمتر از ۱۱ میلیون نفر است. طبق آخرین رتبه‌بندی صورت گرفته شده برای کشورهای مختلف اقتصاد یونان با ۲۳۹ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی در رده ۵۳ کشورهای اقتصادی دنیا قرار گرفته و از این نظر می‌توانیم آن را یک کشور در حال توسعه و با اقتصاد ضعیف نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی معرفی کنیم.

در ابتدای ماه پنجم سال ۲۰۲۳ میلادی، نرخ بیکاری در یونان به ۱۱.۴ درصد رسیده است. هر چند از این نظر در چند سال گذشته، شاهد رشد خوبی در این کشور بودیم و نرخ بیکاری آن با کاهش قابل توجهی روبرو شده، اما با این حال هنوز هم نمی‌توانیم شرایط کار و استخدام را در یونان عالی قلمداد کنیم و ممکن است در صورت نداشتن برنامه‌ریزی لازم در این باره به چالش بخورید.

مزایا و معایب زندگی در یونان

شناخت مزایا و معایب زندگی در یونان یکی دیگر از اطلاعات مفیدی است که برای علاقمندان به مهاجرت به این کشور اهمیت خاص خود را خواهد داشت.

مزایای زندگی در یونان

البته در این باره می‌توانیم به نکات بسیار زیادی اشاره کنیم، اما آن دسته از مزایای زندگی در یونان که کی تواند برای شما کاربردی باشد، به شرح زیر خواهد بود:

  • زندگی در یک کشور بسیار زیبا با جاذبه‌های دیدنی تمام نشدنی را تجربه خواهید کرد.
  • این کشور از نظر غذایی تنوع بسیار خوبی دارد.
  • به دلیل جاذبه‌های توریستی و تاثیر بسیار زیاد صنعت توریست در اقتصاد این کشور، بسیاری از ساکنین آن به زبان انگلیسی مسلط هستند و به این زبان به راحتی صحبت می‌کنند.
  • امکان استفاده از بیمه خدمات درمانی برای مهاجران در دسترس است تا هزینه‌های درمان آنها کاهش پیدا کند.
  • صنعت داروسازی یونان بسیار معروف است و از این نظر نیز هیچ چالشی برای کاربران آن وجود ندارد.
  • اقدامات امنیتی خوبی از سوی دولت این کشور در دستور کار قرار گرفته و یونان را می‌توانیم از جمله کشورهای امن دنیا معرفی کنیم.
  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های خوب و شناخته شده را خواهید داشت.
  • طرح ویزای طلایی یونان را می‌توانیم از ارزان‌ترین طرح‌ها برای مهاجرت با روش سرمایه گذاری در قاره اروپا معرفی کنیم که می‌تواند از مزیت‌های ورود به این کشور باشد.
تصویری از بعضی موارد مهم در کشور یونان برای عنوان مزایا و معایب زندگی در یونان انتخاب شده است.
هر کشوری در جهان برای زندگی کردن دارای مزایا و معایب خاص خود است که کشور یونان نیز از این قاعده مثتثنی نیست

معایب زندگی در یونان

شنیدن معایب زندگی در یونان نیز برای علاقمندان به مهاجرت به این کشور جذابیت‌های خاص خود را دارد. هر چند ممکن است با شنیدن این معایب نسبت به حضور در این کشور کمی تردید پیدا کنید، اما با این حال در النورا ترجیح ما ارائه تمام نکات واقعی درباره کشورهایی است که تقاضا برای مهاجرت به آنها زیاد شده است. از اصلی‌ترین معایب زندگی در یونان نیز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات زندگی در یونان است. شرایط کار و زندگی در یونان به صورت کلی چندان مطلوب نبوده و احتمالاً نیاز به تلاش بیشتری نسبت به بسیاری از کشورها برای پیدا کردن کار در این کشور خواهید داشت.
هزینه‌های خرید ملک در این کشور نسبتاً بالا است. فروش ملک در یونان نیز چالش‌های خاص خود را دارد.
اقتصاد یونان در سال‌های گذشته یک بار به مرز فروپاشی نزدیک شده و بعد از آن با طرح‌های مختلف در حال سر و سامان است.
با توجه به جاذبه‌های توریستی، احتمالاً در بسیاری از معابر و مناطق دیدنی با ازدحام بسیار زیاد جمعیت روبرو باشید.

بهترین شهر برای زندگی در یونان

انتخاب بهترین شهر برای زندگی در یونان به موارد مختلفی بستگی دارد و اینگونه نیست که بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مهم، بهترین شهر برای سکونت در این کشور را معرفی کنیم. مسلماً شهر آتن به عنوان پایتخت یونان بالاترین میزان امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر از نظر هزینه‌ها بخواهیم در این باره مقایسه‌ای داشته باشیم، آتن آخرین انتخاب مهاجران به یونان است؛ زیرا گران‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود. شهر پاتراس به دلیل داشتن سواحل بسیار زیاد تبدیل به یکی دیگر از اولویت‌های زندگی در این کشور شده که البته برای افرادی که به دنبال یک شهر آرام و خلوت هستند، گزینه خوبی نخواهد بود.

رودس و تسالونیکی از دیگر شهرهای عالی کشور یونان برای زندگی هستند که مهاجران زیادی آنها را انتخاب می‌کنند و هزینه زندگی در این شهرها از آتن به مراتب ارزان‌تر است.

تصویری از زیبایی آتن در یونان برای عنوان بهترین شهر برای زندگی در یونان انتخاب شده است.
آتن بزرگترین شهر در یونان است و شهری بسیار مجهز و پیشرفته به شمار می‌‌آید

هزینه زندگی در یونان ۲۰۲۳

یکی از نکات بسیار مهمی که تجربه زندگی در یونان را برای شما از همان ابتدا بهتر خواهد کرد، داشتن شناخت کافی نسبت به هزینه‌های زندگی در این کشور است. احتمالاً بهتر می‌دانید که هزینه زندگی در یونان به محل سکونت و همچنین سبک زندگی افراد مرتبط می‌شود. همچنین هر چقدر از مرکز شهر دور شوید نیز هزینه‌های شما کمتر خواهد شد و می‌توانید با پرداخت مبالغ کمتری زندگی کنید.

بخش اعظمی از هزینه زندگی در یونان، به هزینه اجاره خانه مربوط می‌شود. یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر می‌تواند هزینه ۴۰۲ یورویی را برای شما به دنبال داشته باشد. قیمت هر مترمربع آپارتمان برای خرید در این کشور در حدود ۲۰۰۰ یورو خواهد بود. اگر قصد تحصیل در یونان را دارید، احتمالاً برای هر سال تحصیلی بسته به رشته و دانشگاه، نیاز به پرداخت شهریه ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورویی را در هر سال خواهید داشت.

اگر بخواهیم تمام این نکات را در کنار هم قرار دهیم، شما برای سکونت در یونان بسته به محل سکونت و همچنین سبک زندگی نیاز به هزینه ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ یورویی دارید که این هزینه یونان را تبدیل به یکی از کشورهای ارزان اروپای غربی کرده ولی هزینه‌های آن از ۵۵ درصد کشورهای جهان بیشتر است.

( در صورت تمایل به اخذ اقامت تمکن مالی یونان روی لینک کلیک کنید)

کلام آخر

با دانستن هزینه های کشور یونان برنامه ریزی های شما برای زندگی آینده در آن کشور آسان تر خواهد شد. امیدواریم با خواندن این مقاله سوال هایی که در خصوص هزینه های زندگی در کشور یونان داشته اید جواب داده شده باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید