مقدمه‌ی ویرای دانش آموزی کانادا

کانادا، مقصد بسیاری دانش‌آموزان بین‌المللی به شمار می‌رود که به دنبال آینده‌ای بهتر برای خود هستند. این کشور با سیستم آموزشی متفاوت و خاصی که دارد،‌ از جمله مدارس مطرح دنیا محسوب می‌شود. دانش‌آموزان بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند و سیستم آموزشی آن مورد توجه دنیا قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر است که اقتصاد قدرتمندی دارد و شرایط را برای زندگی راحت‌تر مهاجران فراهم می‌کند.

این کشور گسترده و مهاجرپذیر، حتی بر روی آینده شغلی دانشجویان موثر است تا بعد از اتمام تحصیل در این کشور بتوانند در بهترین نقاط دنیا کار کنند و یا ادامه تحصیل بدهند. تحصیل در کانادا برای دانش‌آموزان شرایط خوبی را فراهم می‌کند و از جمله کشورهای محبوب به شمار می‌رود. در ادامه این مطلب از النورا به بررسی شرایط تحصیل در کانادا بیشتر می‌پردازیم.

شرایط تحصیل در کانادا و پذیرش مدارس در کانادا

تصویری از دانش آموزان کانادایی برای عنوان شرایط تحصیل در کانادا و پذیرش مدارس در کانادا انتخاب شده است.
برای تحصیل در مقاطع مدرسه می‌بایست والدین شما مقیم دائم و یا شهروند کانادا باشد یا ویزای موقت یکی از آن‌ها اجازه تحصیل فرزند زیر ۱۸ سال را بدهد

 

برای گرفتن پذیرش مدارس کانادا دو رکن اساسی وجود دارد، یکی معدل و نمرات نسبتاً خوب و دیگری گردش مالی و تمکن مالی مناسب است. دانش‌آموزان در این کشور از سن ۶ سالگی تا ۱۷ سالگی به ادامه تحصیل می‌پردازند و سه مقطع ابتدایی،‌ متوسطه اول و دوم را شامل می‌شود. بعد از اتمام دبیرستان، دانش‌آموزان می‌توانند برای رفتن به کالج اقدام کنند و یا وارد بازار کار شوند.

البته مدارس این کشور تنوع زیادی دارد و افراد می‌توانند براساس نیاز خود انتخاب کنند. مدارس خصوصی، دولتی، شبانه‌روزی، ایرانی و فنی‌حرفه‌ای تقسیم می‌شود. بیشتر دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به مدارس شبانه‌روزی می‌روند تا بتوانند در همانجا خوابگاه بگیرند و در پایان ساعت درسی، کار پاره وقت داشته باشند.

نحوه دریافت ویزای دانش‌آموزی در کانادا

تصویری از دانش آموزان با ملیت های متفاوت برای عنوان نحوه دریافت ویزای دانش‌آموزی در کانادا انتخاب شده است.
ویزای دانش آموزی راه ورود شما به خاک به کانادا است و مجوز تحصیل، مجوز ورود شما به مراکز تحصیلی است

 

دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند برای گرفتن پذیرش مدارس کانادا اقدام کنند و بستگی دارد که در کدام مدرسه می‌خواهند ادامه تحصیل بدهند. دانش‌آموزان با کمک والدین خود برای گرفتن ویزا اقدام می‌کنند و باید پروسه دریافت ویزا را به درستی انجام بدهند. والدین با فرزندان زیر ۱۸ سال خود می‌توانند به خاک کانادا وارد شوند و کافی است که ویزای دانش‌آموزی برای فرزندان آن‌ها صادر شود. البته والدینی که خود در این کشور زندگی می‌کنند برای فرزندان خود می‌توانند ویزای توریستی بگیرند و بعد برای گرفتن ویزای تحصیلی اقدام کنند.

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی در کانادا

تصویری از دانش آموزی مقابل پرچم کانادا برای عنوان مراحل گرفتن ویزای تحصیلی در کانادا انتخاب شده است.
برای اینکه مراحل دریافت ویزای تحصیلی را سریع‌تر طی کنید، قبل از درخواست ویزا، منتظر تاییدیه موسسه آموزشی باشید

 

برای گرفتن پذیرش مدارس کانادا باید مراحل مشخص شده را انجام دهید و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. کانادا همیشه با آغوش باز دانش‌آموزان بین‌المللی را می‌پذیرد و ایرانیان زیادی موفق به گرفتن ویزای تحصیلی کانادا می‌شوند.

۱. داشتن تمکن مالی

یکی از مهم‌ترین موارد پراهمیت برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا، داشتن تمکن مالی است. والدین باید اثبات کنند که از پس مخارج فرزند خود برمی‌آیند و فرزندان سربار دولت نمی‌شوند.  تمکن مالی باید به اندازه هزینه یک سال زندگی در این کشور باشد و تحصیل در مدارس کانادا را برای دانش‌آموز فراهم کند.

۲. ریز نمرات دوران تحصیلی مدارس

تصویری از دانش آموزان در کلاس درس برای عنوان ریز نمرات دوران تحصیلی مدارس انتخاب شده است.
بخشی از مدارک، هویتی و بخش دیگری از مدارک مربوط به اثبات توانایی مالی است که ریزنمرات در دسته‌ی مدارک هویتی قرار خواهد گرفت

 

دانش‌آموزان بایستی تمام ریزنمرات خود را از مدارس بگیرند و همه مدارک به درستی ترجمه شود. برای تحصیل در مدارس کانادا نیاز به نمرات تمام دوران پیشین وجود دارد. برای گرفتن پذیرش نمرات بالاتر اهمیت زیادی دارد و دانش‌آموز باید نمرات خوبی داشته باشد تا مدارس راحت‌تر پذیرش بدهند.

۳. گرفتن پذیرش مدارس کانادا

برای پذیرش مدارس کانادا می‌توان از طریق سایت‌های آن اقدام کرد و بعد از گرفتن قبولی درخواست، نامه پذیرش را به سفارت می‌برید. والدین باید تمامی مدارک تحصیلی فرزندان را ترجمه و در سایت مدرسه بارگذاری کنند و بعد از آن باید منتظر جواب مدرسه باشند. در مدارس دولتی کمی این پروسه زمان‌بر است و حدود ۶ ماه قبل از شروع ترم، ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود.

۴. شرایط سنی

سن محصل باید مطابق با مقطع درسی متقاضی باشد و اگر گپ تحصیلی وجود داشته باشد، امکان گرفتن پذیرش سخت می‌شود. شرایط سنی افراد در این مقطع اهمیت زیادی دارد و باید متناسب با آن اقدام کنند.

۵. انگشت‌نگاری

یکی از مهم‌ترین مراحل گرفتن ویزای تحصیلی، انگشت‌نگاری توسط سفارت است. افراد برای مهاجرت انگشت‌نگاری را از طریق مرکزی مانند VAC را انجام می‌دهند. دفتر وک مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و هزینه را به صورت آنلاین می‌پردازید. دفاتر وک در کشورهای همسایه مانند آذربایجان، ترکیه، دبی و… وجود دارد.

۶. ثبت‌نام در سایت مهاجرت کانادا

6 1
دولت کانادا یک فرآیند مهاجرت کارآمد و کاربرپسند را برای پذیرش تعداد زیادی از متقاضیان، ایجاد کرده است که سایت مهاجرتی این کشور می‌باشد

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه تحصیل در کانادا را می‌توان گرفتن نوبت از سفارت دانست. والدین می‌توانند در سایت مهاجرت کانادا به آدرس cic.gc.ca ثبت نام کنند. در ابتدا باید نام کاربری بسازید و از بین ویزاهای موجود، Study را انتخاب کنید. این سایت به افراد اجازه گرفتن نوبت سفارت می‌دهد. قبل از اقدام باید تمامی مدارک ترجمه شده باشد و برای بارگذاری روی سایت آماده شوند.

اگر فرزند شما بالای ۱۴ سال باشد می‌توانید در یکی از شعبه‌های VAC درخواست انگشت‌نگاری بدهید. در زمان مشخص شده به همراه فرزندتان برای انگشت‌نگاری و با مدارک بروید و تکمیل پرونده را انجام دهید. بعد از مدتی وقت شما تایید می‌شود و پاسپورت فرزند شما ویزای کانادا می‌تواند بگیرد.

صدور ویزای تحصیلی در مدارس کانادا چقدر طول می‌کشد؟

زمان زیادی برای گرفتن ویزای تحصیلی نیاز نیست و بعد از ثبت‌نام در سایت اداره مهاجرت کانادا، حدود یک ماه فرصت دارید تا به کارگزاری وک بروید و انگشت‌نگاری را انجام دهید. بعد از انجام انگشت‌نگاری پروسه تایید و مصاحبه حدود ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد. بعد از آنT فرزند شما می‌تواند ویزا دریافت کند و اگر همه چیز آنلاین انجام شود، پروسه سریع‌تر شکل می‌گیرد.

البته برای انجام کل پروسه می‌توان روی ۶ ماه حساب کرد که ویزا صادر شود. ویزای تحصیلی هم برای ۳ ماه اعتبار دارد. بعد از این مدت دانش‌آموز کل پروسه تحصیلی و خوابگاه خود را باید انجام می‌دهد و سرانجام به اداره مهاجرت کانادا برای تمدید ویزای تحصیلی می‌رود. حدود یک سال ویزای تحصیلی اعتبار دارد تا هر سال تمدید شود و تحصیل در مدارس کانادا به اتمام برسد.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

تصویری از دانش آموزان در کلاس برای عنوان هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است انتخاب شده است.
پرداخت هزینه‌های سفارت برای ویزای تحصیلی کانادا همگی به صورت اینترنتی باید در خود سایت پرداخت شوند

 

دانش‌آموزان در هنگام انجام پروسه تحصیلی و تکمیل درخواست خود، باید هزینه مشخصی را به سفارت پرداخت کنند.

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا
برای کلیه مقاطع و سنین حدود ۱۵۰ دلار کانادایی
هزینه بیومتریک  ۸۵ دلار کانادایی

 

دانش‌آموز باید شهریه یک ترم مدرسه را به طول کامل بپردازد تا بتواند در این کشور تحصیل خود را آغاز کند. هزینه مقاطع ابتدایی حدود ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار سالانه است. مقطع دبیرستان بین ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ دلار کانادایی در سال محاسبه می‌شود. اگر دانش‌آموز نیاز به ترم زبان انگلیسی داشته باشد باید حدود ۳۵۰۰ دلار کانادا در طول یک ترم پرداخت کند.

ویزای همراه دانش‌اموزی در کانادا

تصویری از صفحه‌ی پاسپورت کانادا برای عنوان ویزای همراه دانش‌اموزی در کانادا انتخاب شده است.
ویزای همراه دانش آموز، ویزای توریستی است که اعتبار آن ۶ ماه می باشد و اگر مدت تحصیل فرزند از ۶ ماه تجاوز کرد امکان تمدید ویزای همراه وجود دارد

 

اگر والدین اقامت کانادا یا حق شهروندی داشته باشند، فرزندان می‌توانند به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند. اما اگر والدین اقامت نداشته باشند، می‌توانند به همراه فرزند زیر ۱۸ سال خود برای ورود به خاک کانادا اقدام کنند. والدین بهتر است که قبل از اقدام به تحصیل فرزند خود، دوره‌های زبان انگلیسی را بگذرانند تا بتوانند به همراه فرزند خود مهاجرت کنند.

البته سفارت کانادا برای ویزای دانش‌آموزی نیازی به مدرک زبان ندارد. اما مهارت‌های ارتباطی در پروسه زندگی در این کشور راحت‌تر است. والدین می‌توانند بعد از صدور ویزای دانش‌آموزی، به صورت مجزا برای گرفتن ویزای همراه دانش‌اموزی اقدام کنند. تمکن مالی در این پروسه تاثیر زیادی دارد و والدین باید از پس مخارج و هزینه‌های تحصیلی وزندگی خانوادگی برآیند.

در برخی از موارد، سفارت مدارک سوء پیشینه از والدین دریافت می‌کند و بعد پروسه صدور ویزا را انجام می‌دهند. ویزای همراه حدود ۶ ماه اعتبار دارد و در صورت ادامه تحصیلی دانش‌آموزی ویزای همراه تمدید می‌شود. برای اینکه دولت کانادا مطمئن شود که افراد بعد از اتمام تحصیل سربار کشور نمی‌شوند، وابستگی در ایران و بازگشت به کشور مبدا اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است که هر دو والدین برای مهاجرت اقدام نکنند و فقط یک نفر از والدین برای گرفتن ویزای همراه درخواست دهد.

سخن آخر

گرفتن ویزای تحصیلی کانادا از جمله کشورهای پرتقاضا برای مهاجران ایرانی به شمار می‌رود. این کشور آینده دانش‌آموزان را تضمین می‌کند و بعد از اتمام تحصیل، می‌توانند وارد بهترین دانشگاه‌های کانادا شوند. برخی از دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد بازار کار می‌شوند و به‌ درآمدزایی می‌پردازند. رشته‌های متنوعی در مقطع دبیرستان نیز ارائه می‌شود.

ویزاهای موفق دانش‌آموزان ایرانی آمار بالایی دارند و اغلب می‌توانند به راحتی ویزای تحصیلی دریافت کنند. انجام پروسه مهاجرت دانش‌آموزی نسبتا راحت است و با ارائه مدارک و ثبت‌نام در سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توان برای ویزای تحصیلی درخواست داد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید