مقدمه‌ی روش های برتر اخذ اقامت کانادا در سال ۲۰۲۴

امروزه آمار مهاجرت به کشور‌های خارجی به خصوص کانادا افزایش یافته است. اما علاقه‌مندان به مهاجرت به این کشور، گزینه‌های مختلفی پیشرو دارند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود، هر یک از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کنید. تغییراتی در روش‌های مهاجرتی سال ۲۰۲۴ اِعمال شده است که باید از قبل با این تغییرات آشنا شوید. در این مطلب به بررسی انواع روش‌های مهاجرتی در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم. بعد از خواندن این مقاله، بهتر تصمیم می‌گیرید که با توجه به شرایط خود، کدام یک از روش‌های مهاجرت به کانادا را انتخاب کنید.

بهترین روش اخذ مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴ نیز مانند سال قبل، متقاضیان می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف به کانادا مهاجرت کرده و اقامت موقت یا دائم این کشور را به دست آورند. اما دولت در سال ۲۰۲۴، برای برخی از روش‌های مهاجرتی، قوانین و شرایط جدیدی را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این قوانین و شرایط خودتان، بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی قوانین جدید مهاجرتی در سال ۲۰۲۴ می‌پردازیم؛ اما قبل از آن در جدول زیر، لیستی از روش‌های اخذ اقامت کانادا را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش‌های اخذ اقامت کانادا در سال ۲۰۲۴
●      ویزای بازنشستگی
●      ویزای دیجیتال نومد
●      مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
●      ویزای تحصیلی
●      ویزای توریستی
●      ویزای کاری
●      ویزای اسپانسرشیپ
●      مهاجرت از طریق ازدواج
●      مهاجرت از طریق تولد

 

۱. ویزای بازنشستگی؛ بهترین روش مهاجرتی برای افراد سن بالا

افراد سن بالا می‌توانند دوران طلایی عمر خود را در کشور کانادا سپری کنند. اما کانادا برای این افراد، ویزایی را در نظر گرفته است که به عنوان ویزای بازنشستگی شناخته می‌شود. برای اینکه شرایط دریافت روادید بازنشستگی را در سال ۲۰۲۴ داشته باشید، باید دارای شرایط سن کافی و تمکن مالی لازم باشید. اما در مقایسه با سایر راه‌های مهاجرت به کانادا مانند سرمایه‌گذاری و مهاجرت کاری، اخذ اقامت از طریق ویزای بازنشستگی خیلی رایج نیست. در واقع، تمرکز اصلی دولت کانادا، جذب نیروی‌های جوان کاری است و به همین خاطر این کشور با درخواست مهاجرت بازنشستگان کمتر موافقت می‌کند.

۲. ویزای دیجیتال نومد کانادا؛ انتخابی مناسب برای افراد دورکار

2 12

کانادا، ویزایی را تحت عنوان ویزای دیجیتال نومد معرفی کرده است که به افرادی پیشنهاد می‌شود که در زمینه دورکاری فعالیت می‌کنند. این روش مهاجرتی را می‌توان جزو جذاب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۴ در نظر گرفت؛ این روش مهاجرتی به تازگی معرفی شده است و طرفداران زیادی دارد. متقاضیان با دریافت ویزای دیجیتال نومد قادر به اخذ اقامت کشور کانادا تا مدت زمان معین خواهند بود. در مقایسه با سایر روش‌ها، این روش مهاجرتی می‌تواند بهترین گزینه برای مهاجرت افراد دورکار به کانادا باشد. البته، شرط دریافت این ویزا، اشتغال در مشاغل دورکاری و فعالیت به عنوان عشایر دیجیتال است. در غیر این صورت نمی‌توانید شانس دریافت این نوع روادید را داشته باشید.

۳. ویزای استارتاپ؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد دارای بیزینس پلن

دولت کانادا به اشتغال زایی اهمیت زیادی می‌دهد و تلاش‌هایی را در این زمینه می‌کند. یکی از طرح‌های دولت برای رونق شرایط اقتصادی، ارائه ویزای استارتاپ است. برای اخذ این نوع روادید، متقاضی باید دارای بودجه کافی، تخصص لازم و سابقه کار برای راه‌اندازی استارتاپ باشد. بنابراین، اگر در کشور خودتان، سابقه تأسیس شرکت و استارتاپ را دارید، می‌توانید جهت اخذ اقامت از این طریق اقدام کنید. در صورتی که دارای بیزینس پلن و طرح تجاری خلاقانه هستید، اخذ اقامت از طریق ویزای استارتاپ بهترین راهکار است. در سال ۲۰۲۴ برای افراد فعال در زمینه امور مدیریتی و راه‌اندازی استارتاپ، این ویزا انتخاب‌ایده‌آلی است.

۴. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری؛ روشی مناسب برای سرمایه‌داران

3 10

در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود که کانادا شرایط اقتصادی مناسبی را داشته باشد. به همین خاطر، سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند زمینه سودآوری و کسب درآمد را برای مهاجرین فراهم کند. اما آیا می‌دانید که کدامیک از روش‌های سرمایه‌گذاری، گزینه بهتری هستند؟ از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری سال ۲۰۲۴ برای مهاجرت به کانادا طبق نظر مهاجرین در سال ۲۰۲۳ می‌توان به خرید ملک اشاره کرد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نرخ املاک در کانادا برای سرمایه‌گذاری از این طریق در سال ۲۰۲۴ اقدام کنید. البته، دریافت اقامت از راه سرمایه‌گذاری، مستلزم داشتن سرمایه کافی است. اگر جزو افرادی هستید که بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارید، مهاجرت به کانادا به شما پیشنهاد نمی‌شود.

۵. مهاجرت تحصیلی؛ بهترین انتخاب برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور

4 10

در سال‌های قبل، مهاجرت تحصیلی جزو بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا بود. به دلیل اینکه کانادا دارای بهترین دانشگاه‌ها و باکیفیت‌ترین سیستم آموزشی است، نرخ مهاجرت تحصیلی به این کشور در سال ۲۰۲۳ زیاد بوده است. اما در سال ۲۰۲۴، دولت کانادا برای مهاجرت تحصیلی قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اِعمال کرده است. یکی از شروط اخذ اقامت تحصیلی در این کشور، داشتن تمکن مالی است. اما در سال ۲۰۲۴ میزان تمکن مالی برای اقامت از طریق تمکن مالی دو برابر شده است. در سال‌های قبل، متقاضی ویزای دانشجویی کافی بود فقط ۱۰۰۰۰ دلار برای اخذ روادید پرداخت می‌کرد. اما این میزان مبلغ در سال جدید یعنی در سال ۲۰۲۴، افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۲۴، مبلغ تمکن مالی برای این نوع روادید به میزان ۲۰۶۳۵ دلار تعیین شده است. در واقع، متقاضیان از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۴ باید شرایط جدید تمکن مالی را برای اخذ روادید تحصیلی داشته باشند. به علاوه، احتمال اِعمال محدودیت‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی جهت زندگی در این کشور وجود دارد. بنابراین، قبل از مهاجرت به کانادا باید شرایط جدید مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴ را بسنجید.

۶. ویزای توریستی؛ با شرط جدید اجازه کار و ورک پرمیت

5 8

در سال ۲۰۲۴، قوانین مربوط به دریافت ویزای توریستی دچار تغییراتی شده است. در واقع، قبلاً شرایط سخت‌گیرانه‌تری برای اخذ این نوع روادید تعیین شده بود. در سال ۲۰۲۴، متقاضیان می‌توانند بدون اینکه هزینه‌ای را پرداخت کنند، در کشور کانادا مجوز ورک پرمیت دریافت کنند. در واقع، افراد دارای اقامت از طریق ویزای توریستی در سال ۲۰۲۴ می‌توانند با داشتن ورک پرمیت در این کشور مشغول به کار شوند. براساس قوانین جدید دولت، دارندگان روادید توریستی تا ۳ سال حق اقامت در کانادا را دارند. به علاوه، ایرانیان می‌توانند تا مدت ۵ سال به صورت موقت با داشتن روادید توریستی در این کشور اقامت داشته باشند. همچنین، براساس اطلاعات جدید در سال ۲۰۲۴، پروسه درخواست تمدید روادید توسط دولت کانادا برای ایرانی‌ها بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.

۷. مهاجرت کاری؛ روشی‌ایده‌آل برای افراد دارای تخصص و مهارت خاص

برخی از رشته‌های تحصیلی در کانادا بازار کار بهتری دارند و بیشتر مورد استقبال دولت قرار می‌گیرند. بیشتر از سایر رشته‌ها، فارغ التحصیلان رشته‌های پزشکی و مهندسی شانس بیشتری برای اخذ اقامت کاری کشور کانادا دارند. شما برای اشتغال در کانادا به ورک پرمیت باز یا بسته نیاز دارید؛ با توجه به شرایط خود می‌توانید برای دریافت هر یک از مجوز‌های کار اقدام کنید. در سال ۲۰۲۴ نیز مهاجرت کاری در این کشور با روند صعودی مواجه شده و مورد استقبال بسیاری از مهاجرین قرار گرفته است. به دلیل اینکه در سال ۲۰۲۴ برای دریافت این نوع روادید، تغییراتی در نظر گرفته نشده است، مهاجرت کاری بهترین گزینه محسوب می‌شود. اگر به دنبال ساخت آینده‌ای روشن برای خود یا خانواده‌تان هستید، اخذ اقامت کاری این کشور را در برنامه‌تان قرار دهید.

۸. مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ؛ روشی کم هزینه و بدون دردسر

از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا می‌توان به اخذ اقامت از طریق اسپانسرشیپ اشاره کرد. این روش، تقریباً در مقایسه با سایر گزینه‌ها بدون دردسرتر است. در صورتی که یکی از اعضای خانواده شما در کانادا اقامت دارد، می‌تواند برای شما دعوتنامه ارسال کند. در واقع، فرد اسپانسر باید هزینه‌های شما را برای مهاجرت به کانادا متقبل شود. در سال ۲۰۲۴، دولت قصد دارد که حدوداً ۱۰۰ هزار نفر را از این طریق جذب کند. بنابراین، اگر خانواده‌تان مقیم و شهروند کانادا هستند، می‌توانید برای اخذ اقامت این کشور از طریق اسپانسرشیپ درخواست دهید.

۹. مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج؛ روشی ساده و کم هزینه

یکی از روش‌های کم هزینه و ساده برای اخذ اقامت کانادا، از طریق ازدواج با فرد کانادایی است. شما برای مهاجرت از این طریق لازم نیست که شرایط خاصی داشته باشید. اما واقعی بودن ازدواج، داشتن تمکن مالی فرد مقابل و سن بالای ۱۸ سال از شروط مهاجرت از طریق ازدواج محسوب می‌شوند. از شروط اصلی برای دریافت این نوع روادید می‌توان به ارائه سند ازدواج اشاره کرد.

۱۰. مهاجرت به کانادا از طریق تولد فرزند؛ ساده‌ترین روش اخذ اقامت موقت

یکی از روش‌های ساده برای دریافت اقامت موقت، مهاجرت از راه تولد فرزند است. شما می‌توانید در بازه زمانی نزدیک به زایمان برای تولد فرزندتان در خاک کانادا، به این کشور مهاجرت کنید. اما این نوع روادید برای افرادی مناسب است که فقط قصد اقامت در کشور به مدت خیلی کوتاهی را دارند. از آنجا که شرایط خاصی برای دریافت این نوع روادید در نظر گرفته نشده است، مهاجرت از طریق تولد در سال‌های قبل جزو روش‌های متداول در نظر گرفته شده بود.

سخن آخر

6 9

در سال ۲۰۲۴، دولت کانادا تعداد بالایی از مهاجرین بین‌المللی را پذیرش می‌کند. هر یک از مهاجرین می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط خود برای اخذ اقامت از طریق روش‌های مختلف اقدام کنند. از روش‌های دریافت اقامت این کشور می‌توان به مهاجرت از طریق ویزای توریستی، کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، دیجیتال نومد، ویزای بازنشستگی و… اشاره کرد. هر فردی ممکن است که واجد شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق یکی از این روش‌ها باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۲۳، اقامت از طریق ویزای تحصیلی و کاری به عنوان بهترین روش‌های مهاجرتی شناخته شده‌اند. اما قوانین به دلایل مختلف ممکن است که هر سال تغییر کنند. در سال ۲۰۲۴، قوانین جدید و شرایط خاصی برای برخی از ویزا‌های کشور کانادا مشخص شده‌اند. این قوانین جدید در سال ۲۰۲۴ روی ویزا‌های توریستی و تحصیلی اِعمال شده‌اند.

در صورتی که از شرایط و قوانین جدید اخذ ویزای کانادا اطلاع نداشته باشید، شانس شما برای دریافت روادید کمتر می‌شود و احتمال ریجکتی ویزا نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر، بهتر است که از مشاورین حقوقی در این زمینه راهنمایی بگیرید تا دچار مشکلاتی از قبیل ریجکتی ویزا نشوید. هنگامی از صحبت از مهاجرت می‌شود، داشتن یک مشاور آگاه و قابل اعتماد در کنار فرد می‌تواند بهترین راهکار باشد. در واقع، مشاور حقوقی به امور مهاجرت آگاه است و با انواع بهترین روش‌های مهاجرتی ۲۰۲۴ آشنایی دارد. مشاورین حقوقی النورا، با اطلاع از شرایط جدید مهاجرت به کانادا، شما را در انتخاب بهترین روش راهنمایی می‌کنند. شما می‌توانید با سپردن پروسه مهاجرت خود به النورا، فرایند پیچیده اخذ اقامت و انتخاب بهترین روش مهاجرتی را در مسیر هموارتری طی کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید