مقدمه‌ی بهترین راه برای مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا برای بسیاری می‌تواند کار دشواری باشد؛ اما با تحقیقات درست، نباید اینطور به آن نگاه کرد. زیرا برای لذت بردن از تمام شگفتی‌های این کشور، مطمئناً باید از وضعیت قانونی برخوردار شوید و این مستلزم دریافت مجوز اقامت و کار است. بهترین راه مهاجرت به اسپانیا، توسط خود شما و شرایطی که دارید تعیین می‌شود. از آن‌جایی که ممکن است ندانید از کجا شروع کنید یا هنوز شک و تردید دارید، ما نکات اصلی را جمع‌ آوری کرده‌ایم که کل این فرآیند را برای شما و خانواده‌تان، آسان‌تر می‌کند. راه‌های مهاجرت به اسپانیا، بسته به هدف شما متفاوت هستند. با این حال روش‌های مهاجرت به اسپانیا کم نیست و شما می‌توانید هر کدام که به اهداف شما نزدیک‌تر هستند را انتخاب کنید.

بهترین راه مهاجرت به اسپانیا

بهترین راه مهاجرت به کشور اسپانیا را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

پادکست دریافت اقامت اسپانیا

قبل از شروع خواندن متن، بهترین راه های مهاجرتی و دریافت اقامت اسپانیا را در قالب یک فایل صوتی بشنوید.

معرفی بهترین راه مهاجرت به اسپانیا

در زیر، به معرفی روش‌های مختلف مهاجرت به اسپانیا خواهیم پرداخت تا بهترین راه مهاجرت به این کشور را بتوانید انتخاب کنید:

۱. مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

برخی افراد، بهترین راه مهاجرت به اسپانیا را از طریق کار می‌دانند چرا که آن‌ها را به أخذ اقامت دائم آن کشور می‌رساند. هر ایالت و استانی در اسپانیا، مشاغل خاصی را می‌طلبد و شما بسته به توانمندی که دارید، می‌توانید برای مهاجرت به اسپانیا اقدام کنید.

رشته‌هایی مانند: مدیریت یا مارکتینگ اهمیت زیادی در اسپانیا دارند و بسیار مورد تقاضا هستند. برخی از افراد بسته به شرایطی نیازی به مجوز کاری ندارند اما به هر حال باید، برای أخذ ویزا و اقامت کاری اقدام کنید.

۲. مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش‌هایی که مردم آن را بهترین راه مهاجرت به اسپانیا می‌دانند، مهاجرت از طریق تحصیل است. اسپانیا، دارای بهترین آب و هوا برای زندگی و بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل است و به همین دلیل دانشجویان ترغیب می‌شوند برای تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا، اپلای کنند.

دلیل اینکه دانشجویان، مهاجرت تحصیلی را بهترین راه مهاجرت به اسپانیا می‌دانند، مزایای بی‌شمار تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است؛ از جمله: امکان تحصیل به زبان انگلیسی، تنوع فرهنگی دانشجویان، امکان یادگیری زبان جدید، امکان کار بعد از تحصیل. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند مقاطع تحصیلی قبل از دانشگاه خود را در مدارس باکیفیت این کشور مطالعه کنند.

۳. مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه‌گذاری

بی‌شک، سرمایه‌گذاران بهترین راه مهاجرت به اسپانیا را سرمایه‌گذاری می‌دانند. سرمایه‌گذاری خود روش‌های مختلفی دارد که بسته به اهداف شما و بودجه‌ای که دارید؛ می‌توانید با خیال راحت یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اسپانیا، ششمین کشور مورد علاقه مردم برای سرمایه‌گذاری است.

۴. مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان آن را بهترین راه مهاجرت به اسپانیا دانست، مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک است. در نظر داشته باشید که برخی از کشورها به واسطه خرید ملک، شرایط اقامت دائم را برای صاحب ملک ایجاد نمی‌کند؛ اما اسپانیا جزو کشورهایی است که قوانین آن به افراد اجازه می‌دهد در صورت خرید ملک، بتوانند اقدامات مربوط به اقامت دائم این کشور را انجام دهند.

خرید ملک در اسپانیا شرایطی ویژه دارد که در زیر به برخی از مهمترین این شرایط اشاره می‌کنیم:

  • فرد به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشد.
  • فرد از اتباع غیر اتحادیه اروپا باشد.
  • حضور فرد در اسپانیا کاملاً قانونی باشد.
  • فرد بیمه سلامت داشته باشد.
  • فرد چه در کشور خود چه در اسپانیا، طی ۵ سال گذشته سابقه کیفری نداشته باشد.
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌اش را داشته باشد.
  • بتواند هزینه‌های جانبی فرم درخواست را پرداخت کند.

از ویژگی‌ها و مزایای این روش برای مهاجرت به اسپانیا این است که شما می‌توانید ملک خود را اجاره دهید و پول زیادی به دست آورید. از آن جایی که اسپانیا به شدت توریستی است، ملک شما ارزش زیادی خواهد داشت و می‌توانید با هزینه بالا آن را اجاره دهید.

۵. مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

در این تصویر یک عروس و داماد به همراه حلقه و دسته گل برای عنوان مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج انتخاب شده است.
ازدواج با یک شهروند اسپانیایی یکی از راه های أخذ اقامت این کشور است

عده‌ای معتقدند که بهترین راه مهاجرت به اسپانیا، از طریق ازدواج است. در صورتی که همسر شما، مقیم اسپانیا باشد یا تابعیت کشور را داشته باشد، می‌توانید به اسپانیا مهاجرت کنید و در این کشور زندگی کنید.

۶. مهاجرت به اسپانیا و أخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت به اسپانیا و أخذ تابعیت از طریق تولد نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که مردم آن را بهترین راه مهاجرت به اسپانیا می‌دانند. به هر حال، بر طبق قانون اسپانیا تابعیت از روش‌های زیر اعطا می‌شود:

أخذ تابعیت از طریق تولد
اشخاصی که والدین آن‌ها اسپانیایی است
اشخاصی که در خاک اسپانیا متولد می‌شوند و والدین آن‌ها تابعیت هیچ کشوری را ندارند
اشخاصی که متولد شده در اسپانیا هستند اما هویت والدین آن‌ها مجهول است

جمع‌بندی

در بالا به معرفی راه‌های مهاجرت به اسپانیا پرداختیم و روش‌های مهاجرت به اسپانیا را بررسی کردیم. بهترین راه مهاجرت به اسپانیا، توسط شرایط شما تعیین می‌شود. برای دریافت اطلاعاتی در خصوص صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا می‌توانید به وبلاگ النورا مراجعه کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره «بهترین راه مهاجرت به اسپانیا» و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

هزینه زندگی در اسپانیا چقدر است؟

برای یک خانواده چهار نفره تقریباً ۳,۰۰۰ یورو در ماه و برای یک فرد مجرد تقریباً ۷۰۰ یورو در ماه در سال ۲۰۲۳ است.

بهترین شهرها برای زندگی در اسپانیا کدامند؟

مادرید به عنوان مرکز فرهنگی و پایتخت اسپانیا و بارسلونا به عنوان مرکز بازرگانی.

آیا مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک امکان پذبر است؟

بله. خرید ملک یکی از روش های أخذ اقامت این کشور است.