اقامت اسپانیا

اسپانیا، یک مقصد رویایی برای مهاجرت دائم یا موقت است. البته روند اخذ اقامت اسپانیا به تابعیت اروپایی یا غیر اروپایی شما و روشی که برای مهاجرت به این کشور انتخاب کرده‌اید، بستگی دارد. کیفیت بالای زندگی، اقتصاد قوی، مردمی خونگرم و مهمان‌نواز، فرهنگ و تاریخ غنی، غذاهای لذیذ مدیترانه‌ای و محلی و بسیاری دیگر سرزمین ماتادورها را به مکانی عالی برای مهاجرت و اقامت تبدیل کرده‌اند. اقامت کشور اسپانیا از طریق روش‌هایی همچون کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، تمکن مالی و غیره در دسترس هستند. چنانچه تصمیم خود را برای شروع یک زندگی جدید در این کشور زیبا گرفته‌اید، النورا در مسیر اخذ اقامت اسپانیا گام‌‌به‌گام شما را در شناخت و عبور از چالش‌ها تا رسیدن به هدف نهایی همراهی می‌کند.

شما می‌توانید شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای اخذ اقامت اسپانیا بررسی کنند

اخذ اقامت اسپانیا برای اتباع اتحادیه اروپا (EU) و اتباع غیر اتحادیه اروپا (non-EU)

روند اخذ اقامت اسپانیا برای اتباع اتحادیه اروپا (EU) و اتباع غیر اتحادیه اروپا (non-EU) متفاوت است. اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، فقط کافی است که شماره شناسایی خود در اسپانیا (NIE) و گواهی ثبت اتحادیه اروپا را دریافت کنید و برای اقامت طولانی‌مدت نیازی به ویزا و مجوز اقامت ندارید؛ اما اگر شهروند غیر اتحادیه اروپا باشید، برای سفر، کار و اقامت در این کشور باید ویزا و مجوز اقامت داشته باشید. به عنوان تبعه غیر اتحادیه اروپا، شما هم برای انجام هر فرآیندی در کشور اسپانیا همچون خرید ملک، باز کردن حساب بانکی و غیره به شماره شناسایی NIE نیاز دارید.

اگر قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارید ۴ نوع مجوز وجود دارد که به شما اجازه اقامت اسپانیا را می‌دهد:

  • ویزای کوتاهمدت: ویزای کوتاه‌مدت همان ویزای شینگن (تایپ C) است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه اقامت تا حداکثر ۹۰ روز را می‌دهد. در نظر داشته باشید که با ویزای شینگن تایپ C فقط می‌توانید به اسپانیا سفر توریستی و ویزیتور داشته باشید. با داشتن ویزای توریستی اسپانیا نمی‌توانید مجوز اقامت دائم و موقت بگیرید و فقط می‌توانید از طریق آن به اسپانیا سفر کنید و برای مقاصد دیگر درخواست اقامت دهید.
  • مجوز اقامت موقت: اگر قصد اقامت اسپانیا برای بیش از ۹۰ روز را دارید، باید برای مجوز اقامت موقت اقدام کنید. این مجوز معمولاً تحت عنوان «ویزای تایپ D» یا «ویزای ملی» با مقاصد شغلی، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و غیره برای ۱ سال صادر می‌شود و قابل تمدید است.
  • اقامت دائم: شما بعد از ۵ سال زندگی در اسپانیا واجد شرایط اخذ اقامت دائم اسپانیا هستید. برای دریافت اقامت دائم باید در ۵ سال گذشته جرمی مرتکب نشده باشید، هزینه‌های خدمات اجتماعی و مالیات پرداخت کرده باشید، و مهم‌تر از همه بیش از ۶ ماه در یک سال و در کل بیش از ۱۰ ماه در این دوره ۵ ساله نباید اسپانیا را ترک کرده باشید.
  • شهروندی اسپانیا: برای اخذ شهروندی اسپانیا باید ۱۰ سال را در این کشور اقامت داشته باشید. البته شرایط گرفتن تابعیت اسپانیا بسته به ملیت شما و سیاست مهاجرتی کشور اسپانیا در طول زمان می‌تواند متفاوت و پیچیده باشد.

تمامی خدمات مربوط به اخذ اقامت اسپانیا توسط النورا ارائه می‌شوند. چنانچه قصد مهاجرت به کشور اسپانیا را دارید، کافیست با کارشناسان النورا تماس و مشاوره رایگان داشته باشید و از خدمات تخصصی ما برای اخذ اقامت اسپانیا استفاده کنید.

مهاجرت به کشور زیبای اسپانیا؟ چرا که نه...

فرآیند اجرایی اخذ ویزای اقامت اسپانیا

اگر بخواهید بیش از ۳ ماه در اسپانیا بمانید، باید برای «مجوز اقامت اسپانیا» اقدام کنید. هر کدام از روش‌های مهاجرتی برای اخذ اقامت در شرایط، قوانین و مدارک با دیگری متفاوت است. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت کشور اسپانیا وجود دارد و شما بر اساس هدف و شرایط خود باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. بسیاری از مجوزهای اقامت تحت قانون رژیم مهاجرت عمومی (general immigration regime) صادر می‌شوند و می‌توانید درخواست، پیگیری و دریافت ویزا را از طریق کشور خودتان انجام دهید. بسیاری از اقامت‌ها نیز تحت قانون کارآفرین (Entrepreneur’s Law) است و برای مجوز اقامت باید مستقیم با حضور در کشور اسپانیا فرآیند کار راه انجام دهید؛ مثل گلدن ویزای اسپانیا (Golden Visa).

درخواست و بررسی ویزا‌هایی که به اقامت بیش از ۹۰ روز ختم می‌شود، معمولاً بین ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد. این در حالی است که برای ویزای توریستی ویزیتور این زمان چیزی حول و حوش ۱۵ روز است.

روش‌ های اخذ اقامت اسپانیا

ویزای تمکن مالی

ویزای تمکن مالی اسپانیا، به ویزای غیرسودآور (Non-Lucrative Visa) یا ویزای خودحمایتی نیز شناخته می‌شود. با این ویزا می‌توانید بیش از ۹۰ روز تا ۱ سال را در اسپانیا و دیگر کشورهای شینگن سپری کنید. با این ویزا بدون هیچ سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت اسپانیا را بگیرید و فقط کافی است داشتن منابع مالی حدود ۲۸٬۰۰۰ یورو در سال را اثبات کنید. این ویزا یکی از پرتقاضاترین مجوزهای اقامت در اسپانیا است و تا زمانی که تمکن مالی لازم را داشته باشید، قابل تمدید است.

گلدن ویزا

ویزای طلایی (Golden Visa)، راحت‌ترین و آسان‌ترین روش اخذ اقامت اسپانیا است. با سرمایه‌گذاری  ۵۰۰٬۰۰۰ یورو در املاک و مستغلات اسپانیا می‌توانید اقامت ۳ ساله دریافت کنید. شما با ویزای توریستی می‌توانید به اسپانیا سفر کنید و مراحل اخذ گلدن ویزای اسپانیا را انجام دهید. در این روش امکان الحاق خانواده را دارید و برای تمدید مجوز اقامت کافی است که یک بار در سال به اسپانیا سفر کنید.

کارآفرینی

بله؛ شما با ویزای کارآفرینی (Entrepreneur Visa) هم می‌توانید مجوز اقامت بگیرید. با راه‌اندازی شرکت و کسب‌وکار نوآورانه و سطح بالا، اقامت ۳ ساله اسپانیا را دریافت خواهید کرد. اگر کسب‌وکار شما در سطح معمولی باشد، بهتر است از طریق ویزای خوداشتغالی اقامت بگیرید.

ویزای تحصیلی

با ویزای تحصیلی (Student Visa) نیز می‌توانید مجوز اقامت بگیرید. در به‌روزرسانی مهاجرت از سال ۲۰۲۲ می‌توانید در حین تحصیل تا ۳۰ ساعت در هفته نیز مشغول به کار شوید. ویزای دانشجویی یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت طولانی‌مدت اسپانیا است، چون بعد از فارغ‌التحصیلی، راحت‌تر می‌توانید ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. اگر در طول تحصیل نتوانستید شغلی پیدا کنید، از طریق مجوز اقامتی کاریابی (búsqueda de empleo) می‌توانید تا ۲ سال اقامت خود را برای راه‌اندازی کسب‌وکار یا پیدا کردن شغل تمدید کنید.

ویزای شغلی

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت اسپانیا، استفاده از مجوز کار (Work Permit) است. اگر پیشنهاد کاری داشته باشید می‌توانید برای اخذ ویزای کار و مجوز اقامت درخواست دهید. ویزای شغلی بسته به تخصص شما و پیشنهاد کاری انواع مختلفی دارد:

  • ویزای کار معمولی یا فصلی: باید از طرف کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد و دعوت‌نامه شغلی داشته باشید. این ویزای برای مشاغل کمبود، محدود و خاصی است و تنها در صورتی که یک اسپانیایی در ۸ ماه گذشته موفق نشود آن را بدست آورد به یک مهاجر غیر اتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد. مراحل اخذ مجوز اقامت توسط کارفرما در کشور اسپانیا انجام می‌شود.
  • ویزای خود اشتغالی: یک ویزای طولانی‌ مدت ۱ ساله است و به افرادی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.
  • ویزای حرفه‌ای ماهر: این ویزا برای کسانی است که یک پیشنهاد شغلی به عنوان کارگر ماهر سطح بالا دارند. این ویزا بیش‌۴تر به کسانی تعلق می‌گیرد که پیشنهادی به عنوان مدیر، تکنسین یا هر موقعیت حرفه‌ای دیگر با بیش از ۵۰٬۰۰۰ یورو درآمد در سال دارند.
  • کارت آبی اتحادیه اروپا: مانند ویزای حرفه‌ای ماهر است و اجازه کار و اقامت در کل منطقه اتحادیه اروپا را می‌دهد.

از دیگر روش‌ها اقامت اسپانیا می‌توان به ویزای تحقیقات، ویزای الحاق خانواده و ویزای دیجیتال نومد (Digital nomad) اشاره کرد.

مدارک لازم اخذ اقامت اسپانیا

مدارک مورد نیاز اخذ اقامت اسپانیا بسته به برنامه مورد نظر متفاوت است، اما در کل مدارک زیر را باید جمع‌آوری کنید:

  • فرم درخواست ویزای مورد نظر
  • پاسپورت معتبر تا ۶ ماه بعد از تاریخ انقضا کارت اقامت
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • شناسنامه ترجمه‌ شده و کپی آن برای اخذ مجوز اقامت
  • ۳ عکس پاسپورتی
  • شماره شناسایی NIE
  • اسناد و مدارک مربوط به اسکان و اثبات آدرس در اسپانیا (گواهی پادرون)
  • اثبات تمکن مالی (اسناد متناسب با هر روش مهاجرت)
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • بیمه مسافرتی شینگن
  • پوشش بیمه درمانی در اسپانیا
  • سند پرداخت هزینه درخواست ویزا
  • رزومه شغلی و تحصیلی (در صورت نیاز)
  • دعوت‌نامه یا جاب آفر (در روش‌های شغلی یا تحصیلی)

شما چه کار کنید؟

فرآیند اخذ اقامت اسپانیا بسته به روش مهاجرتی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند زمان‌بر و و در مواردی پیچیده باشد. در این مسیر با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در النورا در زمینه مهاجرت مشاوره داشته باشید. شما و ما در النورا در کنار هم این مسیر را طی می‌کنیم تا شما به هدفتان یعنی اقامت موقت یا دائم کشور اسپانیا برسید. شما در مسیر اخذ اقامت اسپانیا کارهای زیر را انجام می‌دهید:

مرحله اول

روش مهاجرت خود اعم از شغلی، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و غیره را انتخاب کنید.

مرحله دوم

برای مشاوره رایگان در جلسه اختصاصی با النورا شرکت کنید.

مرحله سوم

مدارک مورد نیاز هر روش را به دقت و کامل و در فرمت صحیح جمع‌آوری و در صورت نیاز ترجمه کنید.

مرحله چهارم

فرم‌ درخواست ویزا را با کمک ما در النورا با زبان مورد نظر کشور اسپانیا کامل و با اطلاعات صحیح پر کنید.

مرحله پنجم

مراحل درخواست ویزای اسپانیا و بیومتریک را از طریق سفارت این کشور یا مراکز ویزای تعیین شده همچون BLS International Visa انجام دهید.

مرحله ششم

تا بررسی درخواست ویزا و دریافت آن بین ۲ تا ۳ ماه منتظر باشید.

مرحله هفتم

در صورت ریجکتی باز هم با النورا تماس بگیرید.

مرحله هشتم

برای رفع نواقص و حل مشکلات فرآیند أخذ ویزا کنارتان هستیم.

مرحله نهم

در صورت نیاز فرآیند سفر از قبیل تهیه بلیت پرواز، اقامت‌گاه اولیه و… را به النورا بسپارید. تا مقصد یارتان هستیم.

مرحله دهم

بعد از رسیدن به اسپانیا برای اخذ مجوز اقامت اسپانیا درخواست دهید.

النورا برای شما چه کاری می‌کند؟

متخصصان و مشاوران مهاجرت النورا، از صفر تا صد مراحل اخذ اقامت دائمی یا موقت اسپانیا همراه شما خواهند بود. در این مسیر گاهی پیچیده، باید با روند کار و چالش‌هایی که ممکن است با آنها روبرو شوید آشنا باشید. نگران نباشید! النورا از مشاوره اختصاصی گرفته تا اخذ اقامت کشور اسپانیا همراه شما خواهد بود تا این مسیر را با موفقیت به اتمام برسانید. مجموعه النورا در فرآیندهای زیر همراه شما است:

  • مشاوره رایگان و تخصصی در تمامی روش‌های مهاجرتی و اقامتی اسپانیا
  • کمک و مشاوره برای جمع‌آوری مدارک لازم و ترجمه آنها
  • کمک به تکمیل دقیق و صحیح فرم‌های مربوط به درخواست ویزا در هر روش مهاجرتی
  • همراهی در پروسه اخذ انواع ویزا برای مهاجرت و اقامت اسپانیا
  • کمک به تهیه بیمه درمانی
  • کمک به پروسه اسکان در اسپانیا
  • پروسه تمدید یا تبدیل ویزا
  • پروسه اخذ مجوز اقامت موقت یا دائم اسپانیا
  • و…
شما در چند قدمی دریافت اقامت اسپانیا هستید!
برای مشاوره رایگان، همین الان اقدام تماس بگیرید.

چرا اقامت اسپانیا؟

با اقامت اسپانیا هر چیزی که نیاز دارید و برایش تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید، پیدا خواهید کرد؛ غذاهای خوشمزه، روزهای آفتابی فراوان در تمام طول سال، فضایی چند فرهنگی و جذاب، فرهنگ غنی، آثار تاریخی متعدد، موزه‌های پُر شده از آثار هنرمندانی همچون پیکاسو، سالوادور دالی و غیره، مناظر شگفت‌انگیز کوهستانی و دریایی. امنیت کشور اسپانیا در سطح بالایی است و می‌توانید زیر سایه این امنیت در بین مردمی شاد و خونگرم زندگی کنید. هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. شما در کشور اسپانیا به خدمات درمانی با کیفیت و همچنین سیستم حمل و نقل پیشرفته دسترسی کامل خواهید داشت.

مزایا اخذ اقامت اسپانیا
دسترسی سیستم حمل و نقل پیشرفته

روش‌های اخذ اقامت اسپانیا متنوع و زیاد است که دست شما را برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی باز می‌گذارد. شما از ۳ ماه تا ۱ سال بسته به برنامه مهاجرتی می‌توانید در این کشور اقامت موقت داشته باشید و در صورت واجد شرایط بودن مجوز اقامت خود را تمدید کنید. با ۵ سال حضور در این کشور کارت اقامت دائم دریافت می‌کنید و بعد از ۱۰ سال نیز می‌توانید برای اخذ شهروندی اسپانیا اقدام کنید.

مزایای اقامت اسپانیا

  • آب و هوای مدیترانه‌ای و زمستان‌های معتدل و آفتابی (۳۲۰ روز آفتابی در سال)
  • مناظر طبیعی زیبا و چشم‌نواز
  • هزینه پایین زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپا
  • سبک زندگی آرام
  • مردم خونگرم
  • فضای شاد و رنگارنگ
  • دسترسی به فستیوال‌ها و جشن‌های متنوع فرهنگی و هنری
  • چشیدن غذاهای متنوع و مشهور مدیترانه‌ای
  • امنیت خوب
  • امکان سفر به ۲۶ کشور شینگن با مجوز اقامت اسپانیا
  • سیستم حمل و نقل پیشرفته و در دسترس
  • تفریح در سواحل زیبای بارسلون، مالاگا و آلیکانته
  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری فراوان مثل کاخ الحمرا، ساگرادا فامیلیا، صومعه اسکوریال، مسجد کوردوبا و غیره
  • دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی با کیفیت
  • سیستم آموزشی با کیفیت و در دسترس بودن بهترین مدارس خصوصی و بین المللی
  • اخذ اقامت دائم بعد از ۵ سال
  • اخذ شهروندی بعد از ۱۰ سال

معایب اقامت اسپانیا

  • تابستان گرم
  • شلوغی مکان‌های گردشگری
  • درآمد ماهانه کمتر از میانگین درآمد دیگر کشورهای اروپایی
  • آمار بیکاری نسبتاً بالا
  • مالیات بالا به ویژه برای کسانی که درآمد بالا دارند
  • بروکراسی کند و زمان‌بر
  • اجاره بالای خانه در برخی نقاط
  • رایج نبودن زبان انگلیسی
  • دشواری اخذ مجوز اقامت در برخی از روش‌ها

 

شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا برای اخذ اقامت اسپانیا همراهتان باشیممشاوره رایگان
elenora-cta

اطلاعات کلی

نظام سیاسی سلطنتی-پارلمانی
پایتخت مادرید
فرهنگ جامعه‌ای پرشور، فضای شاد زندگی، چندفرهنگی، مردم خونگرم و خانواده‌دوست
زبان‌های رسمی اسپانیولی
شهرهای مهم مادرید، بارسلون، والنسیا، مالاگا، سویا
هزینه زندگی پایین‌تر از بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی
هزینه تحصیل بسته به مقطع تحصیلی به طور متوسط از ۱۰۰۰ یورو در سال شروع می شود
سیستم آموزشی سازمان‌یافته و با کیفیت
آب و هوا مدیترانه‌ای با ۳۲۰ روز آفتابی در سال
امنیت بالا
تورم سالانه حدود ۳/۵ درصد
میانگین درآمد حداقل ۱۲۶۰ یورو در ماه-بین ۳۰ تا ۵۰ هزار یورو در سال
رفاه اجتماعی و تفریح تعادل مناسب بین کار و زندگی- دسترسی به جاذبه‌های گردشگری، مناظر طبیعی و جشن‌های متنوع فرهنگی و هنری
نرخ اشتغال ۵۲ درصد
نرخ بیکاری ۱۱/۶ درصد
میانگین اجاره خانه متفاوت با توجه به شهر محل سکونت – میانگین ۸۰۰ یورو ماهانه
سیستم درمانی و بهداشتی با کیفیت
سیستم حمل و نقل پیشرفته، مدرن و در دسترس
روش اخذ اقامت اسپانیا
بالا بودن نرخ بیکاری

چرا النورا؟

النورا، بیش از ۱۰ سال است که در حوزه‌های گردشگری و مهاجرتی فعالیت دارد. مجموعه ما با بهره‌گیری از تیمی متخصص و متعهد تاکنون توانسته است برای متقاضیان بسیاری مجموعه‌ای از خدمات مهاجرتی را با موفقیت ارائه دهد. رسیدن شما به یک مهاجرت موفق تمامی آن چیزی است که ما برایش تلاش می‌کنیم. ما در مسیر اخذ اقامت اسپانیا و روش‌های دیگر مهاجرت در کنارتان هستیم تا با در نظر گرفتن وضعیت مالی، هدف و شرایط بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم و در اجرای آن در تمام مسیر حضور داشته باشیم.

با النورا از این مزایا برخوردار خواهید بود:

  • امکان استفاده از مشاوره رایگان
  • امکان پرداخت حق‌الزحمه با شرایط ویژه
  • امکان استفاده از تجربه دو تیم تخصصی در ایران و کشورهای مقصد مهاجرت
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته برای تمام چالش‌ها و ابهامات در فرآیند مهاجرت
  • امکان ثبت اعتراض در صورت ریجکت شدن ویزا
  • امکان استفاده از راه‌های جایگزین در صورت ریجکت شدن ویزا
  • تضمین بازگشت وجه پیش‌پرداخت در صورت عدم موفقیت در اخذ ویزا
  • همراهی شما از در تمامی مراحل مسیر اخذ ویزا و اقامت
  • انجام اقدامات پس از دریافت ویزا، از قبیل اخذ بلیط، رزرو محل اولیه اقامت و…
  • همراهی اولیه در فرآیند جامعه‌پذیری در کشور مقصد از جمله بازدید از مکان‌های ضروری برای زندگی، باز کردن حساب بانکی و…
  • و…
%۷۸
شما پرونده موفق بعدی باشید!
elenora-cta

تیم متخصصان و مشاوران با تجربه النورا، در هر روش مهاجرتی و اقامتی تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود

نکاتی که باید رعایت شود

  • قبل از هر اقدام یا مصاحبه‌ای با کارشناسان النورا مشاوره داشته باشید و روش‌‌های اقامت را بشناسید.
  • مناسب‌ترین روش مهاجرتی را با توجه به شرایط و هدف خود انتخاب کنید.
  • الزامات هر روش اقامتی که انتخاب کرده‌اید را بشناسید.
  • پروسه اخذ ویزا و اقامت ممکن است ۲ تا ۳ ماه یا حتی بیشتر طول بکشد. با توجه به برنامه سفر از چندین هفته قبل از سفر پروسه را شروع کنید.
  • مدارک لازم برای ویزا و مجوز اقامت نباید ناقص باشند.
  • فرم‌ های درخواست ویزا و اقامت اسپانیا باید دقیق، کامل و با اطلاعات درست تکمیل شوند.
  • از ارائه مدارک جعلی خودداری کنید.
  • بسته به نوع اقامت باید اسناد مربوط به اثبات تمکن مالی را ارائه دهید.
  • نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • اقدام به خرید بیمه درمانی کنید.
  • اگر قصد اقامت شغلی دارید تمام رزومه‌های شغلی خود را جمع‌آوری و ترجمه کنید.
  • قبل از سفر حتماً وضعیت اسکان خود در اسپانیا را مشخص کنید.
  • از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید.
  • حتماً اطلاعات ویزای اسپانیا خود مثل نوع ویزا، تعداد دفعات ورود و اعتبار زمانی را چک کنید.
  • بلافاصله بعد از رسیدن به اسپانیا باید برای مجوز اقامت اسپانیا اقدام کنید.
  • اصل و کپی تمام مدارک برای اخذ مجوز اقامت همراهتان باشد.
  • برای اخذ اقامت اسپانیا باید یک حساب بانکی در این کشور داشته باشید.
  • یادگیری زبان اسپانیایی را شروع کنید؛ زبان انگلیسی چندان رایج نیست.
  • روند اخذ اقامت اسپانیا می‌تواند چالش برانگیز باشد؛ بهتر است از آژانس‌ های مهاجرتی کمک بگیرید.
معایب اخذ اقامت اسپانیا
معایب اخذ اقامت اسپانیا

در صورت ریجکت شدن

مواردی همچون پاسپورت نامعتبر، جعل سند، کامل نبودن مدارک، پُر کردن ناقص و ناصحیح فرم درخواست ویزا، ارائه اطلاعات غلط در مصاحبه، داشتن سابقه کیفری و عدم تمکن مالی بخشی از مواردی هستند که باعث ریجکت شدن ویزا و درخواست اقامت اسپانیای شما می‌شود. پیشنهاد و توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام و مصاحبه‌ای، ابتدا با مشاوران ما در النورا در تماس باشید تا راهنمایی کامل را در اختیارتان قرار دهند. چنانچه چالش‌ها و مراحل روند کار را نشناسید، احتمال ریجکت شدن ویزا بسیار بالا خواهد بود. در صورت ریجکت شدن:

  • النورا ابتدا علت ریجکتی ویزای شما را بررسی و برای ثبت اعتراض با کمک شما در صورت امکان اقدام به رفع آن می‌کند.
  • در صورت ریجکت شدن ویزا، هزینه‌های بررسی و درخواست ویزا برگشت‌پذیر نخواهد بود.
  • در صورتی ریجکت شدن ویزای اقامت اسپانیا، پیش‌پرداخت به شما برگردانده می‌شود.
در صورت ریجکت شدن درخواست ویزای خود، نگران نباشید؛ برای رسیدن به مقصد راه‌های بیشمار دیگری هم وجود دارد. مسیرهای دیگری را برایتان روشن می‌کنیم.

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «اقامت اسپانیا» پاسخ دادیم:

۱. آیا مهاجرت به اسپانیا انتخاب خوبی است؟

این موضوع به هدف و شرایط خود شما بستگی دارد؛ اسپانیا کشوری زیبا با آب و هوایی مدیترانه‌ای بوده و تعادل بین کار و زندگی مناسب است. شما با اقامت اسپانیا به امکانات رفاهی، آزادی اجتماعی و امکانات با کیفیت آموزشی و درمانی و غیره دسترسی خواهید داشت.

۲. بهترین روش اخذ اقامت اسپانیا چیست؟

بهترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت اسپانیا تمکن مالی و سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک هستند.

۳. مدارک مورد نیاز اخذ اقامت اسپانیا چیست؟

مدارک مورد نیاز اخذ اقامت اسپانیا بسته به برنامه مورد نظر متفاوت است، اما در کل مدارک زیر را باید جمع آوری کنید:-فرم درخواست ویزای مورد نظر-پاسپورت معتبر تا ۶ ماه بعد از تاریخ انقضا کارت اقامت-کپی از تمامی صفحات پاسپورت-شناسنامه ترجمه شده و کپی آن برای اخذ مجوز اقامت-۳ عکس پاسپورتی-شماره شناسایی NIE-اسناد و مدارک مربوط به اسکان و اثبات آدرس در اسپانیا (گواهی پادرون)-اثبات تمکن مالی (اسناد متناسب با هر روش مهاجرت)-گواهی عدم سوء‌پیشینه-بیمه مسافرتی شینگن-پوشش بیمه درمانی در اسپانیا-سند پرداخت هزینه درخواست ویزا-رزومه شغلی و تحصیلی (در صورت نیاز)-دعوت نامه یا جاب آفر (در روش‌های شغلی یا تحصیلی)

۴. برای خرید خانه و اخذ اقامت در اسپانیا چقدر سرمایه لازم است؟

برای استفاده از روش سرمایه‌گذاری و خرید املاک به منظور اخذ اقامت اسپانیا به سرمایه‌ای حداقل ۵۰۰٬۰۰۰ یورویی نیاز است.

۵. اخذ اقامت اسپانیا چقدر طول می‌کشد؟

این موضوع به نوع برنامه مهاجرتی بستگی دارد؛ اما به طور میانگین اخذ ویزا ۲ تا ۳ ماه و اخذ مجوز اقامت از داخل اسپانیا حدود ۱ ماه طول می‌کشد.

۶. هزینه‌های زندگی در اسپانیا چقدر است؟

به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در اسپانیا از میانگین هزینه زندگی دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است.

۷. بعد از چند سال می‌توانم اقامت دائمی اسپانیا را دریافت کنم؟

شما بعد از ۵ سال اقامت و در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید کارت اقامت دائمی دریافت کنید.

۸. با اقامت اسپانیا می‌توانم برای شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کنم؟

شما با داشتن اقامت دائمی و بعد از ۱۰ سال این امکان را دارید تا برای شهروندی اسپانیا درخواست دهید.