مقدمه‌ی گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا که به ویزای سرمایه گذاری در این کشور نیز معروف است، یکی از پرهزینه‌ترین و در عین حال، راحت‌ترین ویزاها برای مهاجرت به اسپانیا و أخذ اقامت دائم و حتی سیتیزن شدن در این کشور است. البته که قرار نیست دریافت گلدن ویزای اسپانیا به این سادگی‌ها باشد و لازم است تا حتماً شرایط ویژه‌ای توسط کاربران تأمین شده که یکی از مهم‌ترین این شرایط سرمایه‌ گذاری قابل توجه در یکی از بازارهای کشور اسپانیا است. با توجه به اینکه امکان أخذ ویزا برای افراد خانواده نیز با این مدل ویزا در دسترس است، بنابر این باید درباره آن بیشتر بدانید و حتماً شرایط خود را با ویژگی‌های این مدل ویزا در کشور اسپانیا مقایسه کنید. در این مقاله، به صورت کامل ویزای سرمایه گذاری اسپانیا را برای شما تشریح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ویدیو گلدن ویزا کشور اسپانیا

گلدن ویزا اسپانیا را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

صداست که می ماند

قبل از شروع خواندن متن، گلدن ویزا کشور اسپانیا  را در قالب یک فایل صوتی بشنوید.

گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

گلدن ویزای اسپانیا یکی از انواع ویزای اسپانیا است که در آن فرد متقاضی باید مبلغ مشخصی را در یکی از بازارهای مشخص شده این کشور سرمایه گذاری کند. در قدم بعدی با ارائه مدارک این سرمایه گذاری و برخی مدارک رایج، می‌توان برای حضور در کشور اسپانیا و دریافت اقامت دو ساله این کشور اقدام کرد. در این نوع ویزا افراد خانواده نیز می‌توانند همراه با شما وارد کشور اسپانیا شده و ویزای دو ساله آن را دریافت کنند.

ویزای سرمایه گذاری اسپانیا هر دو سال یک بار تمدید می‌شود و مهلت آن ۲ ساله است. وقتی از مدت حضور فرد در کشور اسپانیا ۵ سال گذشت، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم خود در این کشور اقدام نماید و بعد از ۱۰ سال نیز فرد شهروند اسپانیا خواهد شد. البته حتماً نیاز است که شما کسب و کاری در کشور مقصد راه‌اندازی کرده باشید دریافت این نوع ویزا در صورت داشتن مبلغ لازم برای سرمایه گذاری بسیار ساده خواهد بود؛ اما مسلماً هزینه بالایی برای آن نیاز است. همراه با دریافت این ویزا، امکان سفر در کشورهای حوزه شینگن را نیز خواهید داشت.

مبلغ سرمایه گذاری برای ویزای طلایی اسپانیا ۲۰۲۳

در بند قبلی، به صورت کامل توضیح دادیم که ویزای طلایی اسپانیا چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد. مهم‌ترین نکته درباره ویزای طلایی اسپانیا مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در این کشور است. برای این منظور طبق آخرین قوانین اعلام شده از سوی دولت اسپانیا شرایط زیر برقرار است:

روش‌های أخذ ویزای طلایی اسپانیا مبالغ لازم
سرمایه گذاری در‌ بخش املاک و مستغلات حداقل ۵۰۰ هزار یورو
سرمایه گذاری در بازار سهام اسپانیا یا سپرده گذاری در یک بانک اسپانیایی حداقل ۱ میلیون یورو
سرمایه گذاری در صندوق بدهی اسپانیا حداقل ۲ میلیون یورو
ایجاد یک کسب و کار جدید و ثبت شرکت در اسپانیا و کارآفرینی در این کشور حداقل ۳ هزار یورو

مدارک گلدن ویزای اسپانیا ۲۰۲۳

اما مدارک لازم برای ویزای طلایی اسپانیا چیست و به غیر از سرمایه گذاری چه شرایطی را باید برای دریافت این نوع ویزا آماده کنیم؟

  • پاسپورت معتبر با حداقل دو صفحه خالی و کپی از تمام صفحات
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه در ۳ ماه گذشته
  • گواهی اثبات درآمد لازم برای خود و افراد خانواده در کشور اسپانیا
  • گواهی بیمه درمانی خصوصی یا دولتی توسط یک شرکت بیمه‌گر اسپانیایی
  • پرداخت هزینه ویزا معادل ۸۰ یورو برای هر فرد بزرگسال
  • مدارک اثبات سرمایه گذاری در اسپانیا

مراحل دریافت ویزای طلایی اسپانیا

برای اینکه بتوانید گلدن ویزای اسپانیا را دریافت کنید، بایستی مراحل زیر را بپیمایید:

  • اولین قدم، اقدام برای سرمایه گذاری با یکی از روش‌های بالا در این کشور است. می‌توانید این فرآیند را به صورت وکالتی انجام دهید و یا اینکه با دریافت یکی از انواع ویزای کوتاه مدت اسپانیا، وارد ایمن کشور شده و فرآیند سرمایه گذاری خود را نهایی کنید.
  • در قدم دوم باید برای دریافت این ویزا فرم درخواست را پر کنید. فاصله این درخواست حداکثر سه ماه بعد از سرمایه گذاری باید باشد.
  • در قدم بعدی، نوبت به جمع‌آوری مدارک و ارائه آنها به سفارت است.
  • در نهایت، با دریافت ویزای ۲ ساله می‌توانید وارد کشور اسپانیا شوید.

گلدن ویزای اسپانیا برای افراد خانواده

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید همزمان با درخواست ویزای طلایی اسپانیا برای اعضای خانواده خود نیز این درخواست را داشته باشید. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، همچنین والدین سالمند می‌توانند زیر مجموعه این درخواست باشند و به آنها ترتیب اثر داده خواهد شد. شما می‌توانید با این ویزا برای تمام این افراد در نهایت اقامت دائم را نیز به دست آورید و زندگی خود را در کشور اسپانیا آغاز کنید.

گلدن ویزای اسپانیا برای افراد خانواده
گلدن ویزای اسپانیا برای افراد خانواده

دریافت اقامت دائم با گلدن ویزای اسپانیا

بسیاری از کسانی که به دنبال دریافت ویزای طلایی اسپانیا هستند، شرایط لازم برای تبدیل آن به اقامت دائم را دنبال می‌کنند. در این‌باره نیز شرایط کاملاً مشخص است و شما می‌توانید با یک سیر مشخص، برای این منظور اقدام کنید. بعد از دریافت گلدن ویزای اسپانیا این فرصت برای شما وجود دارد که هر ۲ سال این ویزا را تمدید کنید. برای تمدید این ویزا لازم است تا حداقل هر سال ۶ ماه را در این کشور اقامت داشته باشید و یا اینکه مبلغ سرمایه گذاری خود را همچنان حفظ کنید.

بعد از ۵ سال، در صورت نداشتن هیچگونه سوءپیشینه، می‌توانید اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنید. در قدم بعدی نیز نوبت به دریافت تابعیت اسپانیا و شهروندی این کشور است که برای آن نیاز به مدارک دیگری هم خواهید داشت. این نکته را فراموش نکنید که برای دریافت اقامت دائم و در قدم بعد، پاسپورت، نیاز به ثبت شرکت یا خرید یک بیزینس خواهد بود.

  • تسلط به زبان اسپانیایی
  • نداشتن سوءپیشینه کیفری و بدهی در این کشور
  • آشنایی با فرهنگ کشور اسپانیا
  • اقامت حداقل ۱۸۳ روز در هر سال در ۱۰ سال گذشته

شرایط لازم برای أخذ شهروندی اسپانیا است و برای این منظور نیاز است تا به این موارد دقت کافی داشته باشید.

از دست رفتن ویزای طلایی اسپانیا

دقت داشته باشید که اگر شما در مدت اقامت موقت خود در این کشور، سرمایه گذاری خود را رها کنید، عملاً این ویزا برای شما تمدید نخواهد شد. از این رو باید به این مورد مهم نیز دقت داشته باشید تا مبادا در زمان حضور خود در این کشور شرایط لازم برای اقامت خود را از دست بدهید.

کلام آخر

درباره شرایط دریافت گلدن ویزای اسپانیا صحبت کردیم و نکات لازم برای دریافت این ویزا را برای شما تشریح کردیم. اگر شرایط این نوع ویزا را دارید، با مشورت با مجموعه النورا می‌توانید بهترین مسیر را برای دریافت سریع ویزای طلایی و همچنین اقامت دائم خود طی کنید. همراهی شما برای ما تعهدی است که هیچ وقت از آن کوتاه نخواهیم آمد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید
مشاوره رایگان