مقدمه‌ی شرایط جدید ویزای خودحمایتی فرانسه

فرانسه، کشوری پاکیزه و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در اروپای غربی است که غنی از تاریخ، فرهنگ و تنوع، و مکانی عالی برای زندگی، کار و بازنشستگی است. این کشور بسیار توسعه یافته، هفتمین اقتصاد بزرگ جهان است که همواره در رتبه‌های بالای آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و امید به زندگی قرار دارد. اگر کسی قرار باشد کشوری را انتخاب کند که شایسته نمایندگی کل اروپا باشد، فرانسه به دلیل برتری قاطع آن انتخاب خواهد شد. هم به دلیل بهترین ویژگی‌های همسایگانش و هم ویژگی‌هایی نظیر طبیعت و تاریخ منحصر به فرد که این کشور را واقعاً متمایز می‌کند. یکی از راه‌های گرفتن اقامت فرانسه ویزای خود حمایتی یا تمکن مالی فرانسه است که در این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات آن آشنا کنیم.

ویزای خود حمایتی فرانسه چیست؟

تصویری از ویزای فرانسه در کنار 2 سکه برای عنوان ویزای خود حمایتی فرانسه چیست انتخاب شده است.
طرح خود حمایتی فرانسه یا تمکن مالی به ویزای D7 یا ویزای VLS-TS معروف است

اجازه اقامت در فرانسه از طریق ویزای خود حمایتی، برای افراد مستقل از نظر مالی، یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور است. ویزای خود حمایتی فرانسه به شما این امکان را می‌دهد که ۳۶۵ روز در سال به طور مداوم در این کشور بمانید. این مجوز در صورتی اعطا می‌شود که اقامتگاه شخصی یا اجاره‌ای خود را در قلمرو این کشور داشته باشید و بودجه کافی برای زندگی داشته باشید. اجازه اقامت در فرانسه به افراد مستقل از نظر مالی این امکان را می‌دهد که برای نزدیکترین بستگان خود – همسر، فرزندان زیر ۱۸ سال و والدین تحت تکفل – درخواست مجوز اقامت دهد.

اقامت تمکن مالی فرانسه را می‌توان به تعداد نامحدود بارها تمدید کرد، مشروط بر اینکه حداقل ۱۸۳ روز در سال در این کشور حضور داشته باشید. وضعیت اقامت موقت امکان درخواست اجازه اقامت دائم را پس از ۵ سال فراهم می‌کند. مهاجری که مجموعاً ۱۰ سال در این کشور اقامت داشته باشد، می‌تواند برای شهروندی فرانسه درخواست دهد.

چه کسانی واجد شرایط ویزای حمایتی فرانسه هستند؟

افراد خود حمایت از نظر مالی، در فرانسه افرادی هستند که از امنیت مالی کافی برای اقامت در قلمرو ایالت برخوردارند. تقریباً همه کشورهای اروپایی امکان اقامت قانونی را برای افراد خارجی ثروتمند ارائه می‌دهند، تنها تفاوت در میزان پول مورد نیاز است. میزان امنیت مالی برای ویزای فرانسه باید برابر یا بیشتر از حداقل حقوق سالانه منهای مالیات در کشور باشد. افراد مستقل مالی (FIP) می‌توانند با دریافت کارت ویزیتور به مدت ۱۲ ماه در این کشور اقامت داشته باشند. این افراد حق کار ندارند و ملزم به دانستن زبان ملی نیستند.

شرایط اخذ مجوز اقامت تمکن مالی فرانسه

واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت، برای افراد مستقل مالی، علاوه بر اثبات امنیت مالی، چندین شرط دیگر را نیز دنبال می‌کند:

  • بالای ۱۸ سال باشد؛
  • نداشتن سابقه کیفری؛
  • اجاره یا خرید املاک و مستغلات در این کشور؛
  • منشا درآمد را ثابت کند.

برای درخواست اقامت موقت در فرانسه، نامزد باید تمام شرایط قانونی را داشته باشد:

  • اثبات وجود یک خرید یا اجاره، در هر شهر یا ایالت کشور، حداقل مساحت برای هر عضو خانواده باید ۹ متر مربع باشد.
  • ثابت کردن وسایل معیشت کافی (فقط درآمد رسمی می تواند ارائه شود که با اسناد پشتیبانی می‌شود)، مبلغ حدود ۱۵۶۳۲ یورو در سال برای متقاضی اصلی و برای تمام وابستگان موجود در درخواست اقامت است.
  • گرفتن بیمه درمانی با پوشش کامل برای مدت زمان اقامت در این کشور.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت فرانسه

تصویری از فرم ویزا در کنار پاسپورت برای عنوان مدارک لازم برای اخذ اقامت فرانسه انتخاب شده است.
بعضی از این مدارک را باید از ایران و طی درخواست برای ویزای فرانسه و بعضی را پس از سفر به این کشور ارائه دهید

برای درخواست اقامت، متقاضی باید موارد زیر را ارائه دهد:

  1. تکمیل فرم های ایالتی با انگیزه نامه اجباری؛
  2. پاسپورت خارجی با ویزای معتبر نوع D؛ علاوه بر این، پاسپورت باید حداقل یک سال و یک ماه دیگر اعتبار داشته باشد.
  3. گواهی ازدواج / طلاق؛
  4. شناسنامه؛
  5. کارت شناسایی (گذرنامه داخلی) یا مجوز اقامت در کشور دیگر (اجازه اقامت / کارت اقامت دائم).
  6. رسیدهای تأیید پرداخت هزینه های دولتی؛
  7. گواهی از حساب بانکی با تعیین مبلغ باقی‌مانده در حساب؛
  8. تأیید اشتغال (قرارداد کار، گواهی از کار) یا تأیید وجود کسب و کار خودتان؛
  9. گواهی عدم سوء پیشینه؛
  10. قرارداد بیمه سلامت؛
  11. قرارداد خرید و فروش ملک یا قرارداد اجاره مسکن.

مراحل اخذ مجوز اقامت در فرانسه برای افراد مستقل مالی

برای افراد ثروتمند که این نوع اجازه اقامت را انتخاب می‌کنند، لازم به توضیح است که انجام فعالیت‌های حرفه‌ای با چنین مجوز اقامت در فرانسه ممنوع است. متقاضی باید استقلال مالی خود را مستند کند. یکی از فرصت‌های اخذ مجوز اقامت، خرید ملک در فرانسه و سپس اجاره آن است. درآمد اجاره باید مستند باشد و حداقل حقوق متوسط ​​در ماه در کشور باشد. صرف تحصیل ملک دلیلی برای صدور اجازه اقامت نیست.

مزایای مجوز اقامت برای شهروندان مستقل مالی بسیار زیاد است.  مجوز فقط در ده روز صادر می‌شود. فرد پس از دریافت مدرک به مدت یک سال بدون هزینه مالی اضافی در کشور زندگی می‌کند. “مهمان” مجاز به آوردن فرزندان زیر ۲۵ سال و والدین بالای ۶۵ سال برای زندگی مشترک است. اگر این اجازه اقامت را برای پنج سال آینده تمدید کنید، مراحل اخذ اقامت دائم و سپس شهروندی بسیار آسان‌تر خواهد شد.

قبل از شروع درخواست برای اجازه اقامت تمکن مالی در فرانسه، بهتر است با متخصصان در زمینه قانون مهاجرت مشورت کنید. می‌توان به طور مستقل مسکن را انتخاب کرد و تمام اسناد لازم را تهیه کرد، اما کل فرآیند زمان زیادی می‌برد و نیاز به دانش قانون در این زمینه‌ها دارد.

حداقل درآمد مورد نیاز متقاضی در شهرهای بزرگ ممکن است در واقع ناکافی باشد، مشاوران برای جلوگیری از رد شدن، مبلغ واقعی را که باید در حساب‌های بانکی داشته باشید محاسبه می‌کنند. همچنین باید میزان مالیات بسته به محل سکونت و گزینه ثبت ملک در نظر گرفته شود.

مزایای ویزای خود حمایتی فرانسه

تصویری از زیبایی فرانسه برای عنوان مزایای ویزای خود حمایتی فرانسه انتخاب شده است.
یکی از مزایای مهم این روش برای دریافت ویزا این است که شرط حضور ندارد

 

  • حق حرکت آزادانه در منطقه شنگن بدون ویزا؛
  • انتخاب املاک و مستغلات در هر شهر فرانسه بدون نیازهای اضافی.
  • تحصیل کودکان در مدارس ابتدایی، متوسطه، استثنایی و دانشگاه‌های کشور به صورت مساوی با شهروندان.
  • یک روش ساده برای جایگزینی گواهینامه رانندگی در گواهینامه اروپایی؛
  • ثبت اجازه اقامت برای اعضای خانواده؛
  • امکان درخواست برای اقامت دائم به مدت ۵ سال و سپس برای شهروندی.
  • عدم نیاز به یادگیری و ارائه مدرک زبان فرانسه.

اتباع خارجی که مایل به درخواست مستقل برای اجازه اقامت در فرانسه برای افراد مستقل از نظر مالی هستند باید در مهلت‌های قانونی به دقت تمام الزامات را رعایت کنند. سطح بالای درآمد تأیید درخواست را تضمین نمی‌کند – دولت جمهوری به طور جداگانه و دقیق به تأیید هر نامزد می‌پردازد. شما باید برای درخواست‌های اضافی برای اسناد و فرم‌ها آماده باشید یا کل فرآیند درخواست را به وکلایی با تجربه در اقامت فرانسه محول کنید.

پس از صدور کارت ویزیتور، متقاضی خارجی می‌تواند در یکی از زیباترین و توسعه یافته‌ترین کشورهای اروپایی زندگی کند، آزادانه به بسیاری از کشورها سفر کند و به راحتی اقامت خود را تمدید کند. در صورتی که دارنده اجازه اقامت در ۱-۲ سال بخواهد به هر نوع تجارت در قلمرو جمهوری بپردازد، مقامات فرانسوی امکان صدور مجوزهای اضافی را فراهم کرده‌اند.

معایب اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه

ویزای خودحمایتی در فرانسه برای افراد مستقل مالی طراحی شده است که شهروند هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا نیستند و مرکز منافع اقتصادی آنها در قلمرو کشورشان باقی می‌ماند. دارندگان این نوع اجازه اقامت متعهد می‌شوند که در فعالیت‌های حرفه‌ای یا تجاری در فرانسه شرکت نکنند.

اول از همه، متقاضیان اجازه اقامت در فرانسه باید وجود یک منبع درآمد ثابت و منظم (حداقل ۱۳۰۰ یورو در ماه برای هر متقاضی) را تایید کنند. یک جایگزین وجود ۱۵۶۰۰ یورو در حسابی در یک بانک در فرانسه یا هر کشور دیگری است (به علاوه همان مقدار برای هر وابسته در برنامه). برای دریافت اجازه اقامت، باید مسکن در فرانسه خریداری یا اجاره کنید:

  • هیچ محدودیتی در ارزش املاک وجود ندارد.
  • میانگین قیمت مسکن در این کشور از ۱۰۰۰۰۰ یورو است.
  • حداقل مدت اجاره برای املاک و مستغلات ۱۲ ماه است. ترجیحاً اقامتگاه با نرخ ۱ اتاق برای هر متقاضی انتخاب شود.

علاوه بر هزینه‌های خرید / اجاره مسکن، متقاضی باید چندین هزینه دیگر را نیز در نظر بگیرد:

هزینه‌های اخذ ویزای خود حمایتی فرانسه
صدور کارت اجازه اقامت (برای هر درخواست) ۱۸۰ یورو در سال اول، ۲۶۶ یورو از سال دوم
هزینه کنسولی (برای هر درخواست) ۱۰۰ یورو
قرارداد بیمه درمانی (برای هر فرد در برنامه) از ۳۰۰ یورو

 

اجازه اقامت برای افراد مستقل مالی در دیگر کشورهای اروپا

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به افرادی که از نظر مالی مستقل هستند اجازه می‌دهند برای اجازه اقامت اقدام کنند. تأیید سطح لازم از امنیت مالی و در دسترس بودن مسکن الزامی است. در جدول زیر شرایط اولیه اقامت موقت برای خارجیان ثروتمند در کشورهای مختلف اروپایی ارائه شده است:

 

کشور مبلغ مورد نیاز به یورو مدت اعتبار / تمدید مجوز اقامت
ایتالیا شروع از ۴۰۰۰۰ در یک حساب در یک بانک محلی- درآمد تایید شده سالانه  از ۳۱۰۰۰ برای متقاضی، برای همسر + ۲۰٪ مبلغ، برای هر فرزند + ۱۰٪ ۱۲ ماه / ۲ سال
یونان ۳۰۰۰۰ در هر حساب بانکی، درآمد تأیید شده سالانه  از ۲۴۰۰۰ برای متقاضی، برای همسر + ۲۰٪ مبلغ، برای هر فرزند + ۱۵٪ ۲ سال / ۳ سال
موناکو ۵۰۰۰۰۰ سپرده دائمی در هر بانک، درآمد سالانه  از ۳۰۰۰ برای یک نامزد بزرگسال، از ۱۵۰۰ برای هر فرزند ۱۲ ماه / دو بار برای یک سال، سپس به مدت ۳ سال
پرتغال درآمد سالانه ۷۶۲۰، برای یک خانواده سه نفره مبلغ ۱۳۸۰۰ است. ۱۲ ماه / یک سال
همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید