برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری (Express Entry)، محبوب‌ترین و سریع‌ترین راه اخذ اقامت دائم برای کسانی است که می‌خواهند زندگی جدیدی را در کشور زیبای کانادا شروع کنند. کانادا برای رونق اقتصادی و تولید خود قصد دارد سالانه حدود ۳۰۰٬۰۰۰ مهاجر اقتصادی را از طریق این سیستم جذب کند. اکسپرس اینتری کانادا، در واقع یک ویزای مهاجرتی الکترونیکی است که توسط دولت راه‌اندازی شده تا بر اساس مهارت‌های شغلی، مهاجران بیشتری جذب شوند. شما برای واجد شرایط بودن باید در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) امتیاز لازم را به دست آورید تا موفق به اخذ ویزای کار و اقامت کانادا شوید. ما در النورا در مسیر مهاجرت و اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری همراه و همگام با شما خواهیم بود تا چالش‌ها را پشت سر گذاشته و به هدف خود برسید.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری، یک سیستم آنلاین برای سازماندهی و پردازش درخواست کارگران ماهر برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور است. از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این برنامه مهاجرتی این است که برای اخذ مجوز و ویزای کار نیازی به جاب آفر از طرف یک کارفرمای کانادایی نخواهید داشت. افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا متوسطه، تجربه کاری ماهر و تسلط متوسط به زبان انگلیسی یا فرانسوی هستند، برای نامزدی در این برنامه شانس زیادی دارند. سیستم Express Entry بر اساس معیارهایی همچون سن، سطح تحصیلات، دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی، سابقه کار، نسبت خانوادگی با مقیم کانادا، پیشنهاد شغلی و امتیازات همسر یا شریک زندگی امتیاز می‌دهد و نامزدها را رتبه‌بندی می‌کند.

انواع برنامه اکسپرس اینتری کانادا

این سیستم دارای سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال است:

کارگر ماهر فدرال (Federal Skilled Worker)

برنامه کارگر ماهر فدرال (FSW) یکی از برنامه‌های تحت سیستم اکسپرس اینتری است که از سیستم رتبه‌بندی CRS برای رتبه‌بندی و انتخاب نامزدهایی که می‌خواهند اقامت کانادا را از طریق کار به دست آورند، استفاده می‌کند. برای درخواست این برنامه مهاجرتی نیازی به سابقه کار در کانادا ندارید و فقط باید امتیاز لازم CRS برای اساس تجربه کاری، دانش زبان و تحصیلات را کسب کنید. با کسب حداقل امتیاز ۶۷ وارد استخر اکسپرس اینتری می‌شوید و بعد از انتخاب از بین نامزدها، دعوتنامه‌ای را برای درخواست اقامت دائم کانادا دریافت خواهید کرد.

تجارت ماهر فدرال (Federal Skilled Trades)

یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت کانادا، استفاده از برنامه تجارت ماهر فدرال (FST) است که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود. این برنامه برای جذب بازرگانان و تاجران واجد شرایط در نظر گرفته شده است تا در صورت تمایل بتوانند در سریع‌ترین زمان اقامت کانادا را به دست آورند. در این برنامه نیز برای رتبه‌بندی داوطلبان از سیستم رتبه‌بندی CRS استفاده می‌شود. از جمله شرایط این برنامه سابقه حداقل ۲ سال کار تمام وقت در یک حرفه‌ی ماهر مد نظر کشور کانادا در ۵ سال گذشته و همچنین دانش زبان و تحصیلات کافی است.

کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC) نیز زیر نظر سیستم اکسپرس اینتری است و از سیستم رتبه‌بندی CRS برای انتخاب داوطلبان مهاجرت به کانادا استفاده می‌کند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه اقامتی باید حداقل ۱۲ ماه تجربه کار تمام وقت (یا معادل آن به صورت پاره وقت) در کانادا را داشته باشید. این تجربه شغلی باید در سه سال گذشته ثبت شده باشد. برای کسب امتیاز کافی در این برنامه اقامتی نیازمند دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک تحصیلی و سابقه کار در حرفه مورد نظر هستید.

شما در چند قدمی دریافت اکسپرس اینتری کانادا هستید!
برای مشاوره رایگان، همین الان اقدام تماس بگیرید.

برنامه‌های نامزد استانی (Provincial Nominee Programs)

برنامه‌های نامزد استانی (PNP)، با اکسپرس اینتری متفاوت است اما برای ارائه درخواست می‌توان از پروفایل اکسپرس اینتری نیز استفاده کرد. این برنامه، به استان‌های کانادا اجازه می‌دهد تا معیارهای خاص خود را برای جذب مهاجر به کار گیرند. هر استان برنامه‌های نامزدی متفاوتی را با توجه به نیازهای خود اجرا می‌کند. این برنامه مهاجرتی و اقامتی کانادا، اغلب جامعه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی، کارآفرینان و متخصصان با تجربه در مشاغل ماهر را هدف قرار داده‌اند. معیارهای انتخاب در این برنامه بسته، به عواملی مثل تقاضای بازار کار و شکاف‌های جمعیتی ‌می‌تواند متفاوت باشد. منطقه کبک، یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مناطقی است که متقاضی برای اقامت در آنجا باید گواهی انتخاب کبک (CSQ) را از دولت منطقه‌ای دریافت کند تا بتواند در این منطقه اقامت داشته باشد.

این ۴ روش رایج برای اخذ اقامت کانادا هر کدام دارای شرایط خاصی هستند و باید قبل از اقدام شرایط و الزامات هر کدام را به دقت شناخت. چنانچه قصد دارید اقامت کانادا را از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری همچون کارگر ماهر، تجارت ماهر، کلاس تجربه کانادای یا نامزد استانی به دست آورید، کافیست با کارشناسان النورا تماس گرفته و مشاوره رایگان داشته باشید و از خدمات تخصصی ما در این مسیر استفاده کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و خود را فردی صاحب ایده و خلاقیت می‌دانید، برنامه‌ی استارتاپ کانادا، احتمالاً برنامه‌ی مناسبی برای شما خواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب استارت آپ در کانادا را مطالعه کنید.

 

برنامه اکسپرس اینتری کانادا

فرآیند اجرایی اخذ اکسپرس اینتری کانادا

کانادا معمولا هر دو هفته یک بار، از طریق سیستم اکسپرس اینتری از بین کاندیداهای برنامه‌های کارگر ماهر، تجارت ماهر، کلاس تجربه کانادایی و نامزد استانی قرعه‌کشی کرده و برای افراد واجد شرایط دعوتنامه می‌فرستد. چنانچه امتیاز لازم را کسب و دعوتنامه (ITA) را دریافت کنید، ۶۰ روز فرصت دارید تا برای ویزای اقامت دائم (PR) درخواست دهید. برای نمونه، برای درخواست اکسپرس اینتری به عنوان یک کارگر ماهر باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • حداقل ۱ سال سابقه کار تمام‌ وقت (یا معادل پاره وقت) در لیست مشاغل ماهر
  • نشان دادن دانش زبان انگلیسی (نمره آیلتس حداقل ۶ معادل CLB 7) یا فرانسوی (TEF)
  • داشتن حداقل سن ۱۸ سال
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم

داشتن تمکن مالی کانادا

موارد بالا حداقل شرایط لازم برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری است. نامزدهایی که شرایط بهتر و بیشتری را داشته باشند، امتیاز CRS بالاتری را گرفته و شانس بیشتری برای انتخاب از بین نامزدها خواهند داشت.

مراحل درخواست اکسپرس اینتری کانادا:

  • ساخت پروفایل در برنامه اکسپرس اینتری: شما ابتدا باید پروفایل آنلاین خود را در برنامه Express Entry ایجاد کنید. سپس، از بین ۳۴۷ شغل در لیست مشاغل ماهر، برای هر کدام که سابقه کار دارید و واجد شرایط هستید درخواست می‌دهید. پروفایل شما شامل اطلاعاتی همچون سطح دانش زبان، اطلاعات شخصی، سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره می‌ شود.
  • بررسی درخواست: درخواست شما وارد استخر اکسپرس اینتری شده و بر اساس CRS رتبه‌بندی می‌ شود.
    دریافت ITA (دعوتنامه) برای درخواست ویزای اقامت دائم: چنانچه شرایط لازم را برآورده و امتیاز لازم را کسب کرده باشید، نامه ITA شما برای درخواست ویزای PR کانادا صادر می‌شود.
  • درخواست ویزای اقامت دائم: بعد از دریافت دعوتنامه ۶۰ روز فرصت دارید تا برای درخواست ویزای PR اقدام کنید. شما درخواست خود را از طریق دفتر خدمات ویزای VAC به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال می کنید. بررسی درخواست شما بین ۴ تا ۸ ماه طول می‌کشد.
  • دریافت ویزای PR و سفر به کانادا: در صورت موفقیت‌آمیز بودن بررسی درخواست، ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت و می‌توانید به کشور کانادا سفر کنید.

مدارک لازم اکسپرس اینتری کانادا

  • پاسپورت معتبر
  • اسناد هویتی مثل شناسنامه (به عنوان مدرک نشان دهنده تاریخ تولد و سن)
  • اسناد هویتی اعضای خانواده (در صورت الحاق خانواده)
  • عکس پاسپورتی
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی و نمره قبولی آزمون زبان انگلیسی (آیلتس ۶) یا فرانسوی
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • نامه ITA (نامه پذیرش شما در سیستم اکسپرس اینتری)
  • دعوتنامه از طرف مقیم کانادا (در صورت وجود)

سابقه کار

جاب آفر (در صورت داشتن پیشنهاد شغلی)
گواهی تمکن مالی (۱۳٬۲۱۳ دلار کانادا سالانه برای یک نفر)
گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری
گواهی نامزدی استانی مانند گواهی منطقه کبک (در صورت وجود)

فرم درخواست ویزا

سند ازدواج یا طلاق (در صورت متاهل بودن)
سند پرداخت هزینه پذیرش اکسپرس اینتری (۱۳۲۵ دلار کانادا برای متقاضی اصلی)
سند پرداخت هزینه درخواست ویزا و فرآیند بیومتریک

شما چه کار کنید؟

مرحله اول

برای مشاوره رایگان در مورد برنامه‌های اکسپرس اینتری، کارگر ماهر، تجارت ماهر، کلاس تجربه کانادایی یا نامزد استانی در جلسات مشاوره تخصصی النورا شرکت کنید.

مرحله دوم

شرایط هر برنامه اقامت کانادا را با توجه به شرایط خود بررسی و آنها را برآورده کنید.

مرحله سوم

با توجه به مشاوره‌ها یک پروفایل در اکسپرس اینتری ایجاد کنید.

مرحله چهارم

مدارک و اطلاعات مورد نیاز را با فرمت صحیح و دقیق برای درخواست پذیرش بارگذاری کنید.

مرحله پنجم

منتظر دریافت دعوتنامه ITA باشید.

مرحله ششم

بعد از دریافت نامه ITA برای ویزای PR (ویزای اقامت دائم) اقدام کنید.

مرحله هفتم

در صورت بروز هر مشکل در روند پذیرش اکسپرس اینتری و اخذ ویزای کانادا با النورا تماس بگیرید.

مرحله هشتم

در صورت ریجکت شدن ویزا باز هم با ما تماس بگیرید تا آن را بررسی کنیم.

مرحله نهم

در صورت نیاز، فرآیند سفر از قبیل تهیه بلیت پرواز، محل اسکان اولیه و… را به النورا بسپارید. تا مقصد یارتان هستیم.

شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا برای اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری همراهتان باشیممشاوره رایگان
elenora-cta

النورا برای شما چه کاری می کند؟

فرآیند اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری و ویزای کار زمان‌بر و پُر چالش است. تیم متخصصان و مشاوران با تجربه النورا با شناخت دقیق مراحل فرآیند کار، این مسیر پر پیچ و خم را برایتان ساده‌تر خواهند کرد. ما در النورا در تمامی مراحل، از مشاوره اختصاصی گرفته تا هدف نهایی شما یعنی اقامت کانادا و شروع یک زندگی جدید، در کنارتان خواهیم بود تا با کمک هم سختی‌ها و چالش‌ها را به سلامت پشت سر بگذارید. مجموعه النورا در فرآیندهای زیر همراه شما است:

  • مشاوره رایگان و تخصصی در مورد شرایط و الزامات روش‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری، کارگر ماهر، تجارت ماهر، نامزد استانی و کلاس تجربه کانادایی
  • فرآیند ایجاد پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری
  • جمع‌آوری مدارک مورد نیاز پذیرش Express Entry
  • درج اطلاعات و بارگذاری صحیح مدارک در پروفایل شما
  • کمک به نحوه پرداخت هزینه پذیرش و هزینه‌های دیگر
  • بررسی و پیگیری وضعیت پروفایل و امتیاز CRS شما و دریافت نامه ITA
  • مشاوره، پیگیری و همراهی در فرآیند اخذ ویزای PR کانادا از طریق دفتر VAC
  • تکمیل صحیح و کامل فرم درخواست ویزا
  • کمک به جمع‌آوری مدارک مورد نیاز اخذ ویزا
  • ترجمه مدارک
  • کمک به نحوه پرداخت هزینه درخواست ویزا و بیومتریک
  • کمک به پروسه اسکان اعم از رزرو هتل، خرید یا اجاره خانه در کانادا
  • پروسه تمدید یا تبدیل ویزا
  • پیگیری در صورت ریجکت شدن ویزا
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در حین انجام پروسه و در حین اقامت شما در کانادا
  • و…

 

مراحل ثبت نام اکسپرس اینتری

چرا اقامت اکسپرس اینتری کانادا؟

اکسپرس اینتری به عنوان سیستم مدیریت درخواست اقامت دائم کانادا، سه برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)، تجارت ماهر فدرال (FSTP)، کلاس تجربه کانادا (CEC) و همچنین نامزد استانی (PNP) را مدیریت و به افراد واجد شرایط اجازه درخواست اخذ اقامت کانادا را می‌دهد. داوطلبان باید از نظر سن، سطح تحصیلات، تجربه کاری و دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی امتیازات لازم را کسب کنند. اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نیز از بین نامزدهای با امتیاز بالا قرعه‌کشی کرده و افراد واجد شرایط برای اقامت این کشور را معرفی می‌کند.

سیستم اکسپرس اینتری ایجاد شد تا فرآیند ویزای اقامت دائم کانادا برای متقاضیان با سرعت بیشتری بررسی و صادر شود. در سیستم قبلی شما ممکن بود ۶ سال برای اخذ اقامت خود منتظر باشید، اما در روش جدید این زمان به ۶ ماه تقلیل پیدا کرد. شما با این روش مهاجرتی و با برآورده کردن معیارها و شرایط مورد نیاز کانادا و کسب بالاترین امتیاز CRS، از این که در این کشور شغل مناسب را پیدا خواهید کرد مطمئن خواهید بود. از دیگر ویژگی‌های مثبت این روش اقامت کانادا این است که قرعه‌کشی‌های Express Entry به طور منظم هر دو هفته یک بار انجام می‌شود و شما هر بار می‌توانید با ارتقای شرایط، امتیاز خود را بالاتر برده و شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه اقامت دائم داشته باشید.
شما با اخذ ویزای اقامت دائم کانادا (PR)، از ۶ ماه تا ۵ سال مجوز اقامت خواهید داشت و فقط کافی است که مجوز خود را به شرط حضور ۷۳۰ روز در ۵ سال در کانادا تمدید کنید. با ۳ سال زندگی در کانادا در آخرین ۵ سال نیز می‌توانید برای پاسپورت و شهروندی این کشور درخواست دهید.

مزایا اقامت اکسپرس اینتری کانادا

  • فرآیند سریع اکسپرس اینتری و برنامه‌های آن
  • شانس بیشتر برای اخذ اقامت کانادا
  • انعطاف بالا در انتخاب برنامه مهاجرتی و انتخاب محل اقامت
  • مسیری برای اخذ اقامت دائم و شهروندی کانادا
  • دسترسی به امکانات آموزشی، رفاهی و درمانی باکیفیت کانادا
  • امکان الحاق خانواده
  • شانس بیشتر برای یافتن شغل مناسب و دلخواه
  • جامعه چندفرهنگی و قوی مهاجران
  • اقتصاد قوی کانادا
  • زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان
  • دسترسی به مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری فراوان همچون کوه‌های راکی و آبشار نیاگارا

معایب اقامت اکسپرس اینتری کانادا

  • هزینه بالای زندگی
  • هزینه بالای تحصیل
  • درخواست از طریق اکسپرس اینتری تضمین اخذ اقامت کانادا نخواهد بود.
  • رقابت و تعداد بالای متقاضیان
  • آب و هوای سرد کانادا
  • تأخیر در برخی خدمات درمانی
  • گران بودن برخی از خدمات درمانی

 

ویزای اکسپرس اینتری کانادا

 

اطلاعات کلی

نظام سیاسی دموکراسی فدرال
پایتخت  اتاوا
فرهنگ جامعه چند فرهنگی، معتقد به برابری و آزادی و احترام به فرهنگ‌های مختلف
زبان‌های رسمی انگلیسی و فرانسوی
شهرهای مهم تورنتو، ونکوور، اتاوا، مونترال و کبک
هزینه زندگی نسبتاً بالا
هزینه تحصیل نسبتاً بالا به ویژه در مدارس خصوصی
سیستم آموزشی پنجمین کشور دنیا از نظر سطح آموزش و اعتبار مدارس و دانشگاه‌ها
آب و هوا سرد
امنیت یکی از امن‌ترین کشورهای جهان
تورم سالانه حدود ۴ درصد
میانگین درآمد ۴٬۹۴۲ دلار کانادا در ماه
رفاه اجتماعی و تفریح تعادل مناسب بین کار و زندگی و دسترسی به بهترین خدمات اجتماعی و تفریحی 
نرخ اشتغال ۶۱ درصد
نرخ بیکاری ۵.۵ درصد
میانگین اجاره خانه بالای ۱۵۰۰ دلار کانادا در ماه
سیستم درمانی و بهداشتی باکیفیت اما در مواردی پُرهزینه و با تأخیر
سیستم حمل و نقل پیشرفته و مدرن

 

چرا النورا؟

النورا، با بیش از ۱۰ سال فعالیت در حوزه‌های گردشگری و مهاجرتی این افتخار را داشته تا برای متقاضیان بسیاری مجموعه‌ای از خدمات مهاجرتی و اقامتی با مقاصد مختلف به کشورهای مهاجرپذیر را با موفقیت ارائه دهد. هدف ما به سرانجام رساندن هدف‌ شما در جهت شروع یکی زندگی جدید از طریق مهاجرت شغلی، تحصیلی و غیره است. ما در مسیر مهاجرت به کشور کانادا از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری و روش‌های دیگر مهاجرت در کنارتان هستیم تا با در نظر گرفتن تمام امکانات، شرایط و احتمالات بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهیم و برای اجرای آن در تمام مسیر حضور داشته باشیم.

با النورا از این مزایا برخوردار خواهید بود:

  • امکان استفاده از مشاوره رایگان
  • امکان پرداخت حق‌الزحمه با شرایط ویژه
  • امکان استفاده از تجربه دو تیم تخصصی در ایران و کشورهای مقصد
  • پاسخگویی ۲۴ ساعته برای تمام مسائلی که در فرآیند مهاجرت اتفاق می‌افتد
  • رابط حرفه‌ای و باتجربه بین شما و بیشتر سفارت خانه‌ها
  • امکان ثبت اعتراض در صورت ریجکت شدن ویزا
  • امکان استفاده از راه‌های جایگزین در صورت ریجکت شدن ویزا
  • تضمین بازگشت وجه پرداختی در صورت عدم موفقیت در زمان اخذ ویزا
  • همراهی شما از تصمیم به مهاجرت تا رسیدن به مقصد
  • انجام اقدامات پس از دریافت ویزا، از قبیل أخذ بلیت، رزرو محل اولیه اقامت و…
  • همراهی اولیه در فرآیند جامعه‌پذیری در کشور مقصد از جمله بازدید از مکان‌های ضروری برای زندگی، باز کردن حساب بانکی و…
  • و…

امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

%۷۸
شما پرونده موفق بعدی باشید!
elenora-cta

تیم متخصصان و مشاوران با تجربه النورا، در هر روش مهاجرتی و اقامتی تا رسیدن به مقصد در کنار شما خواهند بود

نکاتی که باید رعایت شود

  • در تمامی مراحل مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا با کارشناسان ما در تماس باشید.
  • روند درخواست اکسپرس اینتری و دریافت دعوتنامه می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد؛ فرآیند را سریع شروع کنید.
  • شما نیازمند دانش و مدرک زبان انگلیسی (آیلتس با حداقل نمره ۶) یا زبان فرانسوی برای اقامت کانادا هستید.
  • برنامه‌‌ اکسپرس اینتری مورد نظر و مناسب را با توجه به شرایط خود همچون سابقه کاری، سن، مدرک تحصیلی و غیره انتخاب کنید.
  • هر روش مهاجرتی الزامات، شرایط و مدارک خاص خود را دارد که باید بشناسید و برآورده کنید.
  • برای ارائه درخواست باید یک پروفایل آنلاین در Express Entry ایجاد کنید.
  • پروفایل خود را با اطلاعات درست و بارگذاری کامل مدارک تکمیل کنید.
  • سعی کنید با ارتقای معیارهای مورد نیاز همچون زبان، سابقه کار، مدرک تحصیلی و غیره امتیاز CLS خود را افزایش دهید.
  • با هر گونه تغییر در شرایط و مدارک، پروفایل خود را آپدیت کنید.
  • بعد از دریافت دعوتنامه اکسپرس اینتری (ITA) فقط ۶۰ روز فرصت دارید تا برای ویزای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.
  • برای اقامت کانادا به روش اکسپرس اینتری باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. (۱۳٬۲۱۳ دلار کانادا سالانه برای مالک ویزا)
  • نباید سوء‌سابقه کیفری داشته باشید.
  • مدارک خود را ترجمه کنید.
  • هزینه زندگی در کانادا بالا است؛ بودجه لازم را فراهم کنید.
  • از اعتبار پاسپورت خود مطمئن شوید.
  • برای تمدید اقامت دائم باید حداقل ۷۳۰ روز در ۵ سال گذشته را در کانادا حضور داشته باشید.
  • برای اخذ ویزا و پذیرش اکسپرس اینتری بهتر است از طریق آژانس‌های مهاجرتی معتبر اقدام کنید در غیر این صورت احتمال ریجکت ویزا بالا خواهد بود.

 

در صورت ریجکت شدن

مواردی همچون پاسپورت نامعتبر، جعل سند، کامل نبودن مدارک، پر کردن ناقص ناصحیح فرم درخواست ویزا، ارائه اطلاعات غلط در مصاحبه، داشتن سابقه کیفری و عدم اثبات تمکن مالی به کشور کانادا بخشی از مواردی هستند که باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم، قبل از هر اقدام و مصاحبه‌ای، ابتدا با مشاوران ما در تماس باشید تا راهنمایی کامل را در اختیارتان قرار دهند. چنانچه چالش‌ها و مراحل روند اخذ ویزا و مجوز اقامت را نشناسید، احتمال ریجکت شدن ویزا بسیار بالا خواهد بود. در صورت ریجکت شدن:

  • النورا ابتدا علت ریجکتی ویزای شما را بررسی و برای ثبت اعتراض با کمک شما در صورت امکان اقدام به رفع آن می‌کند.
  • در صورت ریجکت شدن ویزا، هزینه‌های بررسی و درخواست ویزا برگشت‌پذیر نخواهد بود.
  • در صورتی ریجکت شدن ویزا، پیش‌پرداخت به شما برگردانده می‌شود.
در صورت ریجکت شدن درخواست ویزای خود، نگران نباشید؛ برای رسیدن به مقصد راه‌های بیشمار دیگری هم وجود دارد مسیرهای دیگری را برایتان روشن می‌کنیم

 

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری» پاسخ دادیم:

۱. شرایط اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری چیست؟

سن بالا ۱۸ - دانش مورد نیاز زبان انگلیسی یا فرانسوی - سابقه کار - داشتن حداقل مدرک دیپلم - تمکن مالی

۲. برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری چیست؟

کارگر ماهر فدرال - تجارت ماهر فدرال - کلاس تجربه کانادایی - نامزد استانی

۳. فرآیند درخواست اکسپرس اینتری چگونه است؟

ابتدا باید یک پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری ایجاد و مدارک لازم را بارگذاری کنید. سپس پروفایل شما وارد استخر اکسپرس اینتری شده و بر اساس معیارهای CLS رتبه‌بندی می‌شود. در صورت کسب حداقل امتیاز وارد لیست نامزدهای واجد شرایط برای قرعه‌کشی می‌شوید. در صورت موفقیت دعوتنامه ITA برایتان صادر می‌شود و می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.

۴. مدارک مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا و اخذ ویزای اقامت PR چیست؟

پاسپورت معتبر - اسناد هویتی مثل شناسنامه (به عنوان مدرک نشان دهنده تاریخ تولد و سن) - اسناد هویتی اعضای خانواده (در صورت الحاق خانواده) - عکس پاسپورتی - گواهی سلامت پزشکی - گواهی و نمره قبولی آزمون زبان انگلیسی (آیلتس ۶) یا فرانسوی - مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم) - نامه ITA (نامه پذیرش شما در سیستم اکسپرس اینتری) - دعوتنامه از طرف مقیم کانادا (در صورت وجود) - سابقه کار - جاب آفر (در صورت داشتن پیشنهاد شغلی) - گواهی تمکن مالی (۱۳٬۲۱۳ دلار کانادا برای یک نفر) - گواهی عدم سوء پیشینه کیفری - گواهی نامزدی استانی مانند گواهی منطقه کبک (در صورت وجود) - فرم درخواست ویزا - سند ازدواج یا طلاق (در صورت متاهل بودن) - سند پرداخت هزینه پذیرش اکسپرس اینتری (۱۳۲۵ دلار کانادا برای متقاضی اصلی) - سند پرداخت هزینه درخواست ویزای و فرآیند بیومتریک

۵. برای اقامت کانادا از طریق برنامه‌های اکسپرس اینتری باید تمکن مالی را اثبات کرد؟

بله؛ شما برای اخذ مجوز اقامت PR باید سالانه داشتن بودجه ۱۳٬۲۱۳ دلار کانادا را اثبات کنید.

۶. با روش اکسپرس اینتری می‌توان به اقامت دائم و شهروندی کانادا رسید؟

بله؛ شما با دریافت دعوتنامه ITA می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. شرط اخذ اقامت دائم کانادا و تمدید آن حضور در این کشور تا ۷۳۰ روز در ۵ سال است. با ۳ سال زندگی در ۵ سال آخر اقامت نیز می‌توانید برای شهروندی کانادا درخواست دهید.

۷. فرق روش نامزد استانی (PNP) با اکسپرس اینتری چیست؟

برنامه نامزد استانی توسط استان‌های مختلف کانادا با شرایط خاص خود برای پذیرش مهاجر اجرا می‌شود. این در حالی است که شرایط اکسپرس اینتری جامع‌تر است و در واقع سیستمی برای مدیریت درخواست‌ها است. برای درخواست نامزد استانی نیز می‌توان از طریق سیستم Express Entry اقدام کرد.