مقدمه‌ی اکسپرس اینتری کانادا در سال ۲۰۲۳

اگر قصد اقامت در کانادا را دارید، ابتدا باید با برنامه اکسپرس اینتری کانادا آشنا شوید. تمامی مهاجران طبقه اقتصادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای ویزای PR اقدام کنند. برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک سیستم مهاجرت آنلاین به کانادا است که در ژانویه ۲۰۱۵ توسط دولت کانادا برای مدیریت درخواست‌های ویزای اقامت دائم کانادا برای همه مهاجران مقوله اقتصادی راه اندازی شد. افراد ماهری که می‌خواهند برای آینده کاری و سبک زندگی بهتر به کانادا مهاجرت کنند، مهاجران اقتصادی نامیده می‌شوند. یک برنامه بسیار جامع، اکسپرس اینتری با قضاوت در پارامترهای مختلف، نقشی حیاتی در مدیریت جریان ورودی مهاجر به کانادا ایفا می‌کند. در ادامه این مقاله با همراه شوید تا شما را بیشتر با جزییات این برنامه آشنا کنیم.

برنامه اکسپرس اینتری چه ویژگی‌هایی دارد؟

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی منحصر به فرد و سریع است که بر اساس امتیازاتی است که کارگران ماهر را برای دریافت اقامت دائم کانادا تسهیل می‌کند. دولت کانادا یک رویکرد مترقی و منحصر به فرد را برای انتخاب متخصصان ماهر و پیشنهاد ورود آنها به کشور به عنوان مقیم دائم اتخاذ کرده است. این سیستم درخواست‌های متقاضیان مهاجر واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را بر اساس امتیاز ورودی سریع آنها که برای عوامل مختلفی مانند تجربه، مهارت زبان، مهارت‌ها و موارد دیگر تخصیص داده شده است پردازش می‌کند. شانس شما برای دریافت ITA – دعوت برای درخواست ویزای اقامت دائم کانادا با کسب امتیاز بیشتر افزایش می‌یابد. به طور معمول، درخواست‌های این ویزا از طریق این برنامه در مدت یا کمتر از ۶ تا ۱۲ ماه پردازش می‌شود.

ویژگی‌های کلیدی برنامه عبارتند از:

  • این یک برنامه آنلاین است که در تمام طول سال بدون محدودیت برای متقاضیان باز است.
  • این برنامه فقط برای کلاس‌های تجربه کانادایی، مشاغل ماهر فدرال و برنامه‌های کارگر ماهر فدرال قابل اجرا است.
  • شما ملزم به ارسال EOI – Expression of Interest و ارائه درخواست از طریق هر دسته از شغل‌های مشخص شده در سطوح مهارت ۰، A و B هستید.
  • ارزیابی پروفایل شما بر اساس امتیاز شما خواهد بود و پس از آن در گروه متقاضی پذیرفته می‌شوید.
  • کارفرمایان و استان‌های کانادا به این استخر دسترسی خواهند داشت و استعدادهای مطابق با نیازهای خود را شناسایی می‌کنند.
  • به کاندیداهایی که بالاترین امتیاز را دارند یک ITA برای ویزای PR ارائه می‌شود.
  • تعداد ITA های ارائه شده بر اساس سطح مهاجرت سالانه تعیین می‌شود.

چگونه برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنیم؟

چگونه برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنیم؟
چگونه برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنیم؟

درخواست این نوع ویزا از طریق برنامه اکسپرس اینتری یک فرآیند دو مرحله‌ای است:

  • مرحله ۱: پروفایل آنلاین خود را در برنامه Express Entry ایجاد کنید.

مهاجران ماهری که دارای تجربه کاری در ۳۴۷ شغل (از جمله مهندسی، مشاغل بهداشتی، فناوری اطلاعات و علوم، مشاغل ماهر و غیره) هستند و حداقل معیارهای واجد شرایط بودن را دارند، می‌توانند پروفایل ابراز علاقه (EOI) را در این مجموعه ارائه دهند. شما باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ را در شبکه ارزیابی امتیازات FSWP کسب کنید تا بتوانید تحت برنامه اکسپرس انتری درخواست دهید. هنگامی که پروفایل ایجاد شد و در استخر اکسپرس اینتری ارسال شد، با استفاده از CRS رتبه‌بندی می‌شوند. داوطلبان دارای نامزدی استانی یا بدون پیشنهاد شغلی می‌توانند مشخصات استخدامی خود را برای جستجوی کار در کانادا به بانک کار کانادا ارسال کنند.

  • مرحله ۲: ITA خود را برای درخواست ویزای PR کانادا دریافت کنید.

پروفایل‌های دارای رتبه بالاتر در استخر اکسپرس اینتری، از طریق قرعه کشی‌های اکسپرس انتری کانادا که به طور منظم برگزار می‌شود، دعوت به درخواست صدور (ITA) می‌شود. پس از دریافت ITA، شما ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست کامل خود را برای ویزای PR کانادا به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید.

مراحل درخواست ویزای PR کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری

مراحل درخواست ویزای PR کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری
مراحل درخواست ویزای PR کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری
  • مرحله ۱: ECA را دریافت کنید.

شما باید مدارک تحصیلی خود را توسط یک نهاد ارزیابی کننده مجاز کانادا ارزیابی کنید تا معادل بودن با تحصیلات کانادا را ثابت کنید.

  • مرحله ۲: آزمون آیلتس خود را کامل کنید.

در آزمون آیلتس باید حداقل ۶ امتیاز در هر مهارت Reading، Writing، Speaking و Listening کسب کنید.

  • مرحله ۳: یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید.

پس از اینکه حداقل شرایط لازم برای ویزا PR را برآورده کردید، می توانید یک پروفایل آنلاین در برنامه اکسپرس اینتری ایجاد کنید. این نمایه شامل تمام جزئیات اولیه مانند سن، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی و غیره خواهد بود.

  • مرحله ۴: دریافت ITA

اگر بتوانید آخرین امتیاز CRS را پاک کنید، یک ITA دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد درخواست خود را برای ویزای اقامت دائم کانادا ظرف ۶۰ روز به IRCC ارسال کنید.

  • مرحله ۵: پزشکی و PCC

همراه با درخواست خود برای ویزا باید گواهی ترخیص پلیس (PCC) را ارائه دهید و باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید که یک الزام اجباری است.

  • مرحله ۶: بررسی برنامه توسط IRCC

پس از ارسال موفقیت آمیز درخواست شما، IRCC درخواست شما را برای ویزای روابط عمومی کانادا ارزیابی می‌کند. بررسی درخواست ویزای شما ممکن است حدود ۴ تا ۸ ماه طول بکشد.

  • مرحله ۷: CoPR خود را دریافت کنید.

پس از ارزیابی موفقیت آمیز درخواست خود، تاییدیه اقامت دائم (CoPR) خود را دریافت خواهید کرد.

چگونه امتیاز اکسپرس اینتری خود را محاسبه کنیم؟

چگونه امتیاز اکسپرس اینتری خود را محاسبه کنیم؟
چگونه امتیاز اکسپرس اینتری خود را محاسبه کنیم؟

برنامه اکسپرس اینتری شما را ملزم به کسب حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ برای واجد شرایط بودن در این برنامه می‌کند. ماشین حساب امتیاز ورودی کانادا اکسپرس بر اساس فاکتورهای انتخابی زیر امتیاز می‌دهد:

  • سن (حداکثر ۱۲ امتیاز): اگر سن شما بین ۱۸ تا ۳۵ سال باشد، می‌توانید حداکثر امتیاز را کسب کنید.
  • تحصیلات (حداکثر ۲۵ امتیاز): برای واجد شرایط بودن باید حداقل مدرک تحصیلی برابر با دیپلم دبیرستان کانادا داشته باشید. با افزایش سطح مدرک تحصیلی، امتیاز بیشتری نیز کسب می‌کنید.
  • سابقه کار (حداکثر ۱۵ امتیاز): برای کسب حداقل امتیاز باید حداقل یک سال سابقه کار داشته باشید. تجربه کاری بیشتر امتیاز بیشتری به شما می‌دهد.
  • توانایی زبان (حداکثر ۲۸ امتیاز): برای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت دائم کانادا، باید در آزمون آیلتس به ازای هر مهارت، ۶ نمره معادل CLB 7 دریافت کنید. سطوح بالاتر CLB امتیاز اضافی می‌دهد.
  • سازگاری (حداکثر ۱۰ امتیاز): اگر اعضای خانواده یا دوستان شما به عنوان مقیم دائم در کانادا زندگی می‌کنند، می‌توانید حداکثر امتیاز را دریافت کنید و در هنگام نقل مکان به کانادا از شما حمایت خواهند کرد. همچنین اگر همسر یا شریک زندگی مشترک شما نیز با شما به کانادا نقل مکان کند، می‌توانید امتیاز بگیرید.
  • استخدام منظم (حداکثر ۱۰ امتیاز): یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی حداکثر امتیاز را به شما می‌دهد.

چگونه برای ویزای اقامت دائم ITA بگیریم؟

دولت کانادا به طور معمول هر دو هفته یک بار یک بار اکسپرس اینتری انجام می‌دهد. هر قرعه کشی دارای حداقل امتیاز CRS است که نشان دهنده امتیاز CRS کاندیدایی است که کمترین رتبه را دارد و در آن قرعه کشی ITA برای این نوع ویزای کانادا دریافت کرده است. نامزدهایی که دعوت نامه دریافت می‌کنند ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست آنلاین رسمی برای ویزای PR را تکمیل و ارسال کنند.

انتخاب نامزدها بر اساس رتبه‌بندی آنها در سیستم جامع رتبه‌بندی CRS که بر اساس امتیاز است انجام می‌شود. اداره مهاجرت کانادا به طور منظم قرعه کشی اکسپرس اینتری را انجام می‌دهد و حداکثر فرصت‌های مهاجرت را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد. اکنون این یک سنت ثابت شده است که IRCC هر ماه حداقل ۲ قرعه‌کشی تحت برنامه کارگران ماهر فدرال برگزار می‌کند.

زمان پردازش اکسپرس انتری ۲۰۲۳

در اینجا می توانید آخرین زمان‌های پردازش اکسپرس اینتری را از ۲۲ آگوست ۲۰۲۳ بررسی کنید.

نوع برنامه زمان پردازش فعلی تغییر از هفته گذشته
کلاس تجربه کانادا (CEC) ۵ ماه بدون تغییر
برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) ۵ ماه بدون تغییر
برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) از ۱ مارچ توسط IRCC به روز نشده است زیرا در حال حاضر هیچ درخواستی در پردازش FSTP وجود ندارد. بدون تغییر
برنامه استانی نامزد (PNP) از طریق اکسپرس اینتری ۹ ماه بدون تغییر

 

چگونه می‌توانید امتیاز CRS خود را برای دریافت ITA افزایش دهید؟

اگر امتیازات کمتری را در کانادا اکسپرس اینتری کسب کنید، نیازی نیست احساس اضطراب و دلسردی کنید زیرا چندین مسیر برای افزایش امتیاز CRS شما وجود دارد. تعدادی از این موارد عبارتند از:

  • نمره آیلتس خود را بهبود بخشید

نشان دادن مهارت در زبان یکی از مراحل اصلی در روند مهاجرت شما به کانادا است. ارائه گزارش نمرات آیلتس یا آزمون‌های زبان تایید شده مشابه برای همه جریان های مهاجرت اقتصادی کانادا حیاتی است. بنابراین، اگر نمرات شما در اولین تلاش کمتر باشد، می‌توانید یک بار دیگر در آزمون شرکت کنید و از کمک حرفه‌ای برخوردار شوید. مطمئناً باعث تقویت مستقیم امتیازات CRS شما خواهد شد.

  • در آزمون زبان فرانسه (TEF) شرکت کنید

اگر می‌توانید روی یک آزمون زبان فرانسوی کار کنید که می‌تواند رتبه CRS شما را به میزان ۷۲ امتیاز در استخر اکسپرس انتری بهبود بخشد.

  • تحصیلات خود را ارتقا دهید
  1. اگر مدرک لیسانس خود را گذرانده اید و امتیازات کمتری را در استخر اکسپرس انتری کسب کرده‌اید، می توانید منتظر ادامه تحصیل پس از فارغ التحصیلی، دیپلم ۱ ساله یا مدرک کارشناسی ارشد ۲ ساله خود باشید.
  2. مدرک کارشناسی ارشد در مقایسه با مدرک لیسانس، ۴۰ امتیاز اضافی در استخر اکسپرس انتری افزایش می‌دهد، که در آن دیپلم پس از فارغ التحصیلی ۱ ساله می‌تواند به افزایش ۳۳ امتیاز اضافی در مقایسه با مدرک لیسانس کمک کند.
  3. دکتری مدرک می‌تواند ۱۵ امتیاز اضافی در بالای مدرک کارشناسی ارشد افزایش دهد.
  • فاکتورهای همسری

نامزدهای اکسپرس انتری که مجرد نیستند، باید همسر یا شریک زندگی مشترک خود را در حین ایجاد پروفایل خود درج کنند. متقاضیان مجرد واجد شرایط دریافت حداکثر ۱۲۰۰ امتیاز تحت CRS هستند. با این حال، متقاضیان از جمله همسر واجد شرایط کسب حداکثر ۴۰ امتیاز اضافی برای مهارت‌های همسر هستند. بنابراین توصیه می‌شود که همسر خود را به عنوان متقاضی اصلی انتخاب کنید و در صورتی که مدارک همسرتان قوی تر از شما باشد، امتیاز بیشتری را دریافت کنید. همسر شما حداکثر ۱۰ امتیاز می‌تواند برای تحصیلات خود دریافت کند. با این وجود، برای اثبات ارزش تحصیل آنها در کانادا، باید ارزیابی اعتبار آنها را از خدمات آموزش جهانی دریافت کنید. تحصیلات مربوط به مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در کانادا حداکثر امتیاز را به همسر شما خواهد داد.

  • پیشنهاد کار

ارزیابی تأثیر بازار کار LMIA که استخدام ترتیب داده شده تأیید شده است، می‌تواند امتیازات CRS شما را ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز در برنامه اکسپرس اینتری افزایش دهد. این امتیازها به سطح مهارت کد NOC برای کسب ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز در برنامه اکسپرس اینتری بستگی دارد. بنابراین دریافت یک پیشنهاد شغلی از کانادا می‌تواند بخش بسیار مهمی برای به دست آوردن اقامت دائم در کانادا باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید