مقدمه‌ی اقامت دائم فرانسه

یکی از بهترین کشور‌ها برای ادامه تحصیل و اخذ مدارک عالی، فرانسه است. اقامت فرانسه و مهاجرت تحصیلی به فرانسه در بین دانشجویان بسیاری از کشور‌ها رواج دارد و سالانه افراد زیادی شرایط ادامه تحصیل در فرانسه را از طریق دانشگاه‌های این کشور بررسی می‌کنند. کشور فرانسه یکی از باقدمت‌ترین تمدن‌های اروپایی است و دانشگاه‌های آن چند صد ساله است که مشغول آموزش دادن به علاقه‌مندان علم و دانش هستند.
شرایط تحصیل در کشور فرانسه هم از نظر اقتصادی هم از نظر اعتبار مدرک بسیار خوب است به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به فرانسه هدف بسیاری از دانشجویان شده است. بسیاری دوست دارند بدانند، اقامت فرانسه از طریق تحصیل به چه صورت است؟ و برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل باید چه مدارک و الزاماتی را در نظر داشته باشند.
اقامت تحصیلی فرانسه می‌تواند به شما کمک کند تا در کشوری عالی به تحصیل بپردازید و سپس در آنجا کار و فعالیت کنید. در این مقاله قصد داریم تا شرایط ادامه تحصیل در فرانسه را بررسی کرده و بیان کنیم موقعیت بعد از تحصیل و تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت برای مهاجران چگونه خواهد بود؟

برای اقامت تحصیلی فرانسه چه چیزی نیاز داریم؟

تصویری از دانشجویی در حال یادگیری زبان فرانسه برای عنوان برای اقامت تحصیلی فرانسه چه چیزی نیاز داریم؟ انتخاب شده است.
یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه دارا بودن مدرک زبان فرانسوی در سطح B1 است

 

اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه را دارید و می‌خواهید اقامت دائم را از این طریق کسب کنید نیاز است که یک سری موارد را در نظر داشته باشید. جالب توجه است که ۳۵۰ هزار دانشجوی خارجی در فرانسه در طول سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰  برای تحصیل یا طی کردن مدارج علمی حضور داشته‌اند.
همین موضوع نشان می‌دهد که شرایط تحصیل در کشور فرانسه تا چه اندازه مناسب است. برای این‌که ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت کنید ابتدا باید یک دانشگاه رزومه ارسالی شما برای تحصیل را پذیرفته باشد. بسته به این‌که چه مدت و چه رشته‌ای را برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه انتخاب کرده‌اید، ویزای تحصیلی شما متفاوت خواهد بود.

 

ویزای سه ماهه که برای اقامت کوتاه مدت است.

ویزای سه ماهه تا یک ساله که برای اقامت بلند مدت است.

 

هنگامی که مراحل اخذ ویزا را سپری کردید و شرایط تحصیل در کشور فرانسه را داشتید، می‌توانید به فکر اقامت فرانسه از طریق تحصیل باشید و فکر کنید بعد از مهاجرت تحصیلی به فرانسه چطور می‌توانید اقامت دائم را به دست بیاورید.

چطور می‌توانم اقامت تحصیلی فرانسه را دائمی بگیرم؟

برای این‌که اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل به صورت دائم را به دست بیاورید، دو  کار می‌توانید انجام دهید:

 

ویزای APS

کارت آبی EU

 

در ادامه با جزئیات بیشتر به هرکدام از این موارد می‌پردازیم.

۱. ویزای APS

APS مخفف (Autorisation Provisoire de séjour) است. برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه می‌توانید این ویزا را دریافت کنید که نوعی اقامت موقت مخصوص است و به دانشجویانی داده می‌شود که شرایط ادامه تحصیل در فرانسه در دانشگاه‌های عمومی را دارند.
برخی از کشور‌ها با حکومت فرانسه توافق کرده‌اند و بر اساس آن توافق دانشجویان خارجی می‌توانند یک سال پس از تمام شدن دوره تحصیلی‌شان اقامت در فرانسه داشته باشند. برای این‌که بتوانید ویزای APS دریافت کنید باید حداقل یکی از این دو خصوصیت را داشته باشید:

  • مدرک معتبری در زمینه مهندسی، مدیریت و یا مدرکی از یک مؤسسه معتبر درباره مطالعات سیاسی داشته باشید.
  • برنامه داشته باشید تا یک شرکت استارتاپی در فرانسه ایجاد کنید.

۲. کارت آبی

دیگر روش مهاجرت تحصیلی به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل به صورت دائم، گرفتن کارت آبی است. کارت آبی در فرانسه مثل گرین کارت آمریکاست که برای مهاجران استفاده می‌شود.
کارت آبی به دانشجویان فارغ التحصیل موفق، مستعد و هنرورزی اعطا می‌شود که موقعیت‌های شغلی زیادی در فرانسه برایشان وجود دارد. کارت آبی نهایتاً برای مدت ۴ سال به افراد داده می‌شود و می‌توان آن را دوباره تمدید کرد.
شرایط تحصیل در کشور فرانسه به گونه‌ای است که شما می‌توانید با اتمام تحصیل فرصت‌های شغلی مناسب با رشته تحصیلی‌تان را دنبال کنید. برای این‌که دوباره کارت آبی خود را تمدید کنید باید در یک مؤسسه یا سازمان فرانسوی مشغول به کار باشید. قراردادی که با این شرکت بسته‌اید باید حداقل برای یک سال با حقوق باشد.
برای این‌که کارت آبی فرانسه را دریافت کنید لازم است یکی از این خصوصیات را داشته باشید:

مدرک کارشناسی ارشد و مشابه آن تجربه کاری حداقل به مدت ۵ سال
قرارداد کاری معتبر برای یک سال مدارک مورد نیاز برای اقامت دائم و معتبر

آیا مهاجرت تحصیلی به فرانسه خوب است؟

تصویری از دانشجویی شاد در فرانسه برای عنوان آیا مهاجرت تحصیلی به فرانسه خوب است؟ انتخاب شده است.
فرانسه ۷۱ دانشگاه دولتی دارد که همه این دانشگاه ها توسط دولت از نظر مالی و رفاهی تامین شده

 

یکی از پرسش‌های مکرر این است که مهاجرت تحصیلی به فرانسه چه مزایایی برای ما دارد؟ فرانسه از نظر اقتصادی کشور به صرفه و نسبتاً ارزانی برای تحصیل است و در عین حال بسیاری از دانشگاه‌های برتر جهان در فرانسه حضور دارند.شرایط ادامه تحصیل در فرانسه خصوصاً برای رشته‌های مدیریت و اقتصاد بسیار عالی است. همچنین دانشجویان علوم انسانی و هنر‌های آزاد نیز در فرانسه می‌توانند زیر نظر بهترین اساتید فعالیت کنند.

شرایط تحصیل در کشور فرانسه به گونه‌ای است که شما را در مسیر موقعیت شغلی قرار می‌دهد برای همین اقامت فرانسه از طریق تحصیل می‌تواند به شما کمک کند که در کشوری جذاب به ادامه زندگی بپردازید. اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل به صورتی است که مهاجرت تحصیلی به فرانسه برای بسیاری از دانشجویان گزینه‌ای مناسب خواهد بود. مهاجرت تحصیلی به فرانسه مزایای زیادی برای دانشجویان دارد بنابراین این کشور را می‌توان از جمله کشور‌های جذاب برای ادامه زندگی و اقامت دانست.

سخن پایانی

هرچه از مزایای مهاجرت تحصیلی به فرانسه بگوییم کم گفتیم! این کشور یکی از بهترین مکان‌ها برای دانشجویان حوزه اقتصاد و مدیریت است و مدرک آن به صورت جهانی معتبر است. شرایط ادامه تحصیل در فرانسه بسیار خوب است.
اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل به دو صورت گرفتن ویزای APS و دریافت کارت آبی امکان‌پذیر است. اقامت تحصیلی فرانسه به دانشجویان امکان ادامه مسیر در شرکت‌ها و سازمان‌های فرانسوی را می‌دهد بنابراین می‌توانید به مهاجرت تحصیلی به فرانسه نیز به عنوان گزینه‌ای مناسب فکر کنید.

شما عزیزان می توانید از طریق روش های گوناگون مانند اقامت تمکن مالی فرانسه، سرمایه گذاری و سایر روش ها برای اخذ اقامت فرانسه اقدام کنید کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره اقامت دائم فرانسه از طریق تحصیل و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

تحصیل در فرانسه به چه زبانی امکان پذیر است؟

تحصیل در فرانسه به زبان های فرانسوی، انگلیسی انجام می شود که داوطلبان باید به یکی از این دو زبان مسلط باشند.

آیا امکان تحصیل رایگان در کشور فرانسه وجود دارد؟

بله هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسوی رایگان است و از اولین مزایای تحصیل در فرانسه می باشد.

آیا فرانسه پس از تحصیل اقامت برای جست و جوی کار می دهد؟

این موضوع یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در فرانسه است و یک سال اقامت پس از تحصیل به دانشجویان ارائه می دهد.