مقدمه‌ی همه چیز درباره ی تجصیل در مدارس فرانسه

آیا به دنبال مقصد مهاجرتی برای ادامه تحصیل در مدارس اروپایی هستید؟ بهترین انتخاب، تصمیم به ادامه تحصیل در مدارس فرانسه است. به دلیل مزایای بسیار زیاد تحصیل در مدارس خارج از کشور، تعداد مهاجرین علاقه‌مند به تحصیل در فرانسه در حال افزایش است. آیا درباره تحصیل در مدارس کشور فرانسه، اطلاعات لازم را دارید؟ در این مطلب به بررسی تحصیل در فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌پردازیم.

شرایط تحصیل در مدارس فرانسه

2 11

به منظور ادامه تحصیل در مدارس فرانسه باید شرایطی را در نظر بگیرید. از شرایط و مراحل ثبت‌نام در مدارس فرانسوی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب محل تحصیل

اگر قصد تصمیم‌گیری در زمینه تحصیل در فرانسه را دارید، باید ابتدا محل تحصیل را انتخاب کنید. بسیاری از افراد در انتخاب محل تحصیل با چالش رو به رو می‌شوند. بنابراین، باید قبل از تصمیم به تحصیل در فرانسه با بهترین مدارس این کشور آشنا شوید. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط، هزینه‌ها و قوانین تحصیل در هر یک از مدارس فرانسه، تصمیم بگیرید که فرزندتان را در چه مدرسه‌ای ثبت‌نام کنید.

بررسی شرایط

بعد از انتخاب مدارس فرانسه، متقاضیان باید شرایط ورود به مدارس را مورد بررسی قرار دهند. به منظور ثبت‌نام در برخی از مدارس کشور فرانسه باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنید. بعد از قبولی در آزمون‌های ورودی می‌توانید در مدارس فرانسوی ثبت‌نام کنید. برخی از مدارس کشور فرانسه به دنبال جذب دانش‌آموزانی هستند که سطح علمی بالایی دارند.

ارائه درخواست

بعد از بررسی انتخاب محل تحصیل و شرایط هر یک از مدارس، درخواست خود را ارائه دهید. در صورتی که تمام شرایط را برای پذیرش در مدرسه مورد نظر داشتید، باید برای ثبت‌نام درخواست کنید. تمام مدارک خود را برای ثبت‌نام در مدارس فرانسه باید در سایت مربوطه ارسال کنید. تمام مدارک باید به صورت دقیق ارسال شوند، در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نمی‌شود.

دریافت نامه پذیرش

بعد از اینکه با درخواست شما برای پذیرش در مدارس فرانسه موافقت شد، نامه پذیرش را دریافت خواهید کرد. بعد از پذیرش در مدرسه، مصاحبه برای شما ترتیب داده خواهد شد. در طی مصاحبه، مسئول مدرسه درباره سؤال از اهداف، علایق و رزومه تحصیلی دانش‌آموز، مصاحبه‌ای را ترتیب می‌دهد. اگر دانش‌آموزان در مصاحبه قبول شود، از طرف مدرسه دعوتنامه دریافت می‌کند.

دریافت ویزای تحصیلی

به منظور تحصیل در مدارس فرانسه باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. بعد از اینکه نامه پذیرش مدارس را دریافت کردید، باید سفارت فرانسه مراجعه کنید. در این مرحله باید به دنبال اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با ارائه‌ی مدارک تحصیلی و هویتی باشید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مدارس فرانسه

به منظور تحصیل در مقطع ابتدایی مدارس فرانسه به مدرک زبان نیاز ندارید؛ اما باید برای تحصیل در فرانسه، تسلط کافی به زبان فرانسوی و انگلیسی داشته باشید؛ ولی لازم نیست که مدرک زبان ارائه دهید. دانش‌آموزانی که سطح کافی از زبان فرانسوی یا انگلیسی دارند، می‌توانند در مدارس فرانسه مشغول به تحصیل شوند.

 مزایای تحصیل در مدارس فرانسه

3 12

آیا می‌دانید که با تحصیل در مدارس فرانسه از چه امکاناتی بهره‌مند می‌شوید؟ از مزایای تحصیل در مدارس این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. هزینه مقرون‌به‌صرفه تحصیل

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه، مقرون‌به‌صرفه است. به دلیل هزینه‌های پایین تحصیل، فرانسه به عنوان بهترین کشور برای ادامه تحصیل شناخته شده است. با تحصیل در مدارس دولتی فرانسه، لازم نیست که هزینه‌ای را بپردازید؛ اما برای تحصیل در مدارس غیردولتی و شبانه‌روزی فرانسه باید مبلغی را به عنوان شهریه بپردازید.

۲. کیفیت آموزش

در مدارس فرانسه، کیفیت آموزش در سطح بالایی قرار دارد. سیستم آموزشی فرانسه به عنوان بهترین سیستم آموزشی شناخته شده است. رتبه‌های برتر دانشگاه‌ها از مدارس فرانسه فارغ‌التحصیل شده‌اند. مدارک تحصیلی فرانسه در سطح بین‌المللی شناخته شده‌اند.

۳. امکان تحصیل در مؤسسات آموزشی معتبر

دانش‌آموزان بعد از تحصیل در مدارس فرانسه می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های سراسر دنیا پذیرش شوند. اعتبار دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا است. به همین خاطر، با تحصیل در مدارس فرانسه می‌توانید شانس خود را برای قبولی در دانشگاه‌های این کشور افزایش دهید.

۴. امکان کار بعد از فارغ‌التحصیلی

دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند در بهترین موقعیت‌های شغلی کار کنند. دانش‌آموزان در دوران تحصیل در مدارس، آموزش‌هایی می‌بینند که شرایط پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر در آینده را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مقاطع تحصیلی مدارس فرانسه

4 11

امکان تحصیل در مقاطع مختلف مانند پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان در فرانسه فراهم شده است. مقاطع تحصیلی مدارس فرانسه به صورت زیر است:

مهدکودک و پیش دبستانی

کودکان زیر ۶ سال لازم نیست که آموزش ببینند؛ اما امکان ثبت‌نام کودکان از ۲ الی ۶ سال در مهدکودک و پیش‌دبستانی‌های این کشور وجود دارد. اگر به تازگی به فرانسه مهاجرت کرده‌اید، حتماً فرزندتان را در مهدکودک یا پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنید. این کار باعث تسلط فرزندتان به زبان فرانسوی می‌شود. معمولاً بیشتر هزینه‌های تحصیل در مقطع پیش دبستانی توسط دولت فرانسه پرداخت می‌شود.

مقطع ابتدایی

تحصیل در این مقطع اجباری است. از ۶ سالگی به بعد دانش‌آموزان باید برای تحصیل در مقطع ابتدایی در مدارس فرانسه ثبت‌نام کنند. کودکان به منظور یادگیری دروس مقطع دبستان باید تسلط لازم به زبان فرانسه و انگلیسی را داشته باشند. پس، قبل از مهاجرت به فرانسه، فرزند خود را در کلاس‌های آموزش زبان فرانسوی و انگلیسی ثبت‌نام کنید.

مقطع راهنمایی و دبیرستان

هزینه تحصیل در مدارس دولتی فرانسه در مقطع دبیرستان و راهنمایی رایگان است. شما می‌توانید فرزندان خود را برای تحصیل در مقاطع راهنمایی و دبیرستان در مدارس غیردولتی و خصوصی فرانسه ثبت‌نام کنید. در این مدارس، آموزش در سطح بالاتری انجام می‌شود. به علاوه، باید هزینه‌ای را برای ثبت‌نام فرزندتان در مدارس غیردولتی فرانسه در مقطع راهنمایی و دبیرستان بپردازید.

مدارس شبانه‌روزی فرانسه

برخی از والدین و دانش‌آموزان، تحصیل در مدارس شبانه‌روزی را انتخاب می‌کنند. در مدارس شبانه‌روزی، آموزش طبق استاندارد‌های اروپایی و به بهترین نحو انجام می‌شود. فارغ‌التحصیلان مدارس شبانه‌روزی، به منظور ورود به دانشگاه و بازار کار شانس بیشتری خواهند داشت. در مدارس شبانه‌روزی، امکان استفاده از خدمات خوابگاهی وجود دارد. در مدارس شبانه‌روزی، دانش‌آموزان می‌توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنند. البته، یاد داشتن زبان فرانسوی برای برقرار ارتباط بیشتر با دانش‌آموزان در محیط مدرسه لازم است. معمولاً هزینه تحصیل در مدارس شبانه‌روزی فرانسه ۲۶ تا ۴۰ هزار یورو است.

تحصیل در مدارس بین‌المللی فرانسه

دانش‌آموزان می‌توانند در دانشگاه‌های بین‌المللی فرانسه در مقطع تحصیلی موردنظرشان ثبت‌نام کنند. تحصیل در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه است. در این مدارس بین‌المللی، کیفیت آموزش در بالاترین سطح قرار دارد. به علاوه، دروس در مدارس بین‌المللی براساس استاندارد‌های اروپا تدریس می‌شوند. برای آموزش دانش‌آموزان در مدارس بین‌المللی از امکانات آموزشی متعددی نیز استفاده می‌شود. دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس بین‌المللی نیاز به ارائه مدرک زبان ندارند؛ فقط باید به فرانسوی تسلط لازم را داشته باشند. هزینه تحصیل در مدارس بین‌المللی فرانسه از ۵۰۰۰ الی ۲۰,۰۰۰ یورو متغیر است. از شناخته‌شده‌ترین مدارس بین‌المللی کشور فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرسه بین‌المللی بوردو (Bordeaux International School)
  • مدرسه بین‌المللی نیس (International School Of Nice)
  • مدرسه بین‌المللی تولوز (Toulouse School of Management TSM)
  • مدرسه اروپایی استراسبورگ (European School of Strasbourg)
  • مدرسه بین‌المللی دو زبانه پاریس (Bilingual International School Of Paris)

قوانین مدارس فرانسه

ALT: مهاجرت به فرانسه

مدارس فرانسه قوانینی را برای تحصیل دانش‌آموزان در نظر گرفته‌اند. دانش‌آموزان باید از این قوانین پیروی کنند. در غیر این صورت، تخلف آموزش برای آن‌ها ثبت می‌شود و تنبیه می‌شوند. از قوانین مدارس فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش‌آموزان نباید هیچگونه اقدام خشونت‌آمیز انجام دهند.
  • دانش‌آموزان باید در حفظ امکانات مدرسه و سالم نگه داشتن محیط مدرسه تلاش کنند.
  • دانش آموزان نباید بیشتر از حد مجاز در کلاس‌های درس، غیب غیرموجه داشته باشند.
  • استفاده از فرم مناسب برای تحصیل در مدارس فرانسه لازم است.
  • در صورتی که دانش‌آموز قوانین را نقض کند، اخطار و جریمه دریافت می‌کند.
  • به موقع حاضر شدن در کلاس درس از قوانینی است که دانش‌آموزان باید رعایت کنند.
  • استفاده از تلفن همراه در هر یک از مدارس فرانسه، ممنوع و غیرمجاز است. در صورت زیر پا گذاشتن این قانون، دانش‌آموز جریمه می‌شود.

 بورسیه تحصیلی برای دانش‌آموزان در فرانسه

دانش‌آموزانی که برای ادامه تحصیل در مدارس فرانسه به این کشور مهاجرت می‌کنند، می‌توانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. با دریافت بورسیه، هزینه کمتری را باید برای تحصیل در مدارس شبانه‌روزی و بین‌المللی فرانسه بپردازید. از بورسیه‌هایی که دولت فرانسه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بورسیه Topya STEM
  • بورسیه ThePensters
  • بورسیه Presets BeArt
  • بورسیه تحصیلی BeArt Presets Academic Scholarships
  • بورسیه تحصیلی Microsoft Imagine Cup Global Competition
  • بورسیه تحصیلی ThePensters Essay Writing Contest
  • بورسیه تحصیلی Berows International Scholarship Program Test

سیستم آموزشی مدارس فرانسه

قبل از مهاجرت تحصیلی به فرانسه باید با سیستم آموزشی این کشور بیشتر آشنا شوید. در مدارس فرانسه، برنامه‌های آموزشی متنوع و طبق استاندارد‌ها به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. هزینه‌های تحصیل در هر یک از دوره‌های آموزشی فرانسه می‌تواند متفاوت باشد. دانش‌آموزان قادر خواهند بود که بورسیه تحصیلی رایگان فرانسه را دریافت کنند. دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس فرانسوی باید تسلط لازم به زبان فرانسوی و انگلیسی داشته باشند. البته، هیچ مدرکی لازم نیست که برای اثبات مهارت زبانی خود ارائه دهید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در فرانسه

ALT: مدارک لازم برای تحصیل در فرانسه

بعد از اینکه پذیرش مدارس فرانسه را دریافت کردید، باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. والدین دانش‌آموزان می‌توانند ویزای همراه را دریافت کنند. شخصی که ویزای همراه دریافت می‌کند، قادر به استفاده از امکانات دولتی کشور فرانسه نخواهد بود. ویزای همراه قابل تمدید است و برای دریافت آن باید تمکن مالی داشته باشید. قبل از تصمیم به دریافت ویزا، باید مدارک را از قبل آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه عبارتند از:

  • تصویر پرسنلی
  • پاسپورت
  • گواهی واکسیناسیون
  • رسید پرداخت هزینه در صورت ثبت‌نام در مدارس غیردولتی
  • نامه پذیرش مدرسه
  • ریز نمرات مدرک تحصیلی قبلی
  • پاسپورت والدین

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

ALT: تحصیل در فرانسه

به منظور تحصیل در هر یک از مدارس دولتی، خصوصی و بین‌المللی فرانسه باید شهریه متغیری را پرداخت کنید. به طول معمول شهریه‌ها در هر یک از مدارس کشور فرانسه از ۵ الی ۲۰ هزار یورو متغیر است. این مبلغ برای استفاده از خدمات آموزشی و رفاهی مدارس نیز تعیین می‌شود. البته، در صورت نداشتن شرایط مالی کافی، دانش‌آموزان می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شهریه‌ها، به وب‌سایت مدرسه موردنظرتان مراجعه کنید.

سخن آخر

کشور فرانسه جزو پیشرفته‌ترین کشور‌های اروپایی است. این کشور به دلیل داشتن جاذبه‌های تفریحی، توریستی و امکانات رفاهی در لیست بهترین مقاصد مهاجرتی قرار گرفته است. قبل از تصمیم به انتخاب بهترین مدارس فرانسه باید درباره شرایط ثبت‌نام و هزینه‌های تحصیل در هر یک از مدارس اطلاعات لازم را به دست‌آورید. کیفیت آموزش در مدارس فرانسه بالا است و به همین خاطر شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌ها و یافتن موقعیت‌های شغلی بهتر خواهید داشت. همچنین، شما می‌توانید در مدارس فرانسوی به زبان فرانسوی یا انگلیسی تحصیل کنید.

از مدارس دولتی فرانسه می‌­توان به مدرسه سنت جوزف، لوئیس کوربس و سنت اگنس اشاره کرد. به منظور مهاجرت به فرانسه برای ادامه تحصیل باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. در صورتی که با پروسه اخذ ویزای تحصیلی آشنایی دارید، می‌توانید در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرید. مجموعه النورا در پروسه اخذ ویزای تحصیلی مدارس فرانسه در کنار شما است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید