مقدمه‌ی ویزای سرمایه گذاری در کانادا در سال ۲۰۲۴

ویزای سرمایه‌گذاری کانادا به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد تا اقامت دائم و در نهایت شهروندی را از طریق برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری فدرال و استانی دریافت کنند. این برنامه‌های سرمایه‌گذار مهاجر در ابتدا به متقاضیان موفق اجازه کار می‌دهد تا کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. سپس، در صورت موفقیت‌آمیز بودن کسب‌وکار، سرمایه‌گذاران خارجی واجد شرایط می‌توانند برای اقامت دائم و شهروندی کانادا اقدام کنند. این مقاله برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذار فدرال و استانی، هزینه‌های اخذ ویزای سرمایه‌گذار و هر چیز دیگری که یک کارآفرین خارجی بالقوه ممکن است در هنگام بررسی مهاجرت کاری به کانادا بداند، توضیح می‌دهد.

ویزای سرمایه‌گذاری و برنامه‌های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا چیست؟

برنامه‌های مهاجرتی مختلف در کانادا برای کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی طراحی شده است که متقاضیان را واجد شرایط اقامت دائم می‌کند. در نتیجه، هیچ برنامه سرمایه‌گذار کانادایی وجود ندارد. در عوض، گزینه‌های متعددی برای مهاجرت سرمایه‌گذاران وجود دارد. این گزینه‌ها را می‌توان به برنامه‌های فدرال و استانی تقسیم کرد که در زیر توضیح داده شده است.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری فدرال کانادا

در زیر برنامه‌های مهاجرت تجاری است که در سطح فدرال ایجاد شده است:

●      انتقال درون شرکتی (ICT)

برنامه ICT برای شرکت‌های خارجی با دفتر یا شرکت تابعه در کانادا یا به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در کانادا ایده‌آل است. این برنامه مهاجرت کاری به شما این امکان را می‌دهد که کارمندان خود را از دفتر خارجی خود به دفتر کانادا منتقل کنید. برای این کارمندان مجوز کار موقت صادر می‌شود و عموماً پس از ۱ سال کار در کانادا واجد اقامت سرمایه‌گذاری در کانادا خواهند بود.

●      برنامه ویزای استارت آپ (SUV)

تحت برنامه ویزای استارت آپ کانادا، حداکثر ۵ شریک موسس یک شرکت نوآور خارجی می‌توانند تا ۳ سال واجد شرایط مجوز کار آزاد باشند. علاوه بر این، متقاضیان می‌توانند واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوند. برنامه SUV نیاز به نامه پشتیبانی یا تعهد سرمایه‌گذاری از یکی از سازمان‌های تعیین شده در کانادا دارد.

●      ویزای کارآفرین (C11)

ویزای کارآفرین (C11) برای کارآفرینان خارجی که می‌خواهند در یک کسب‌وکار فعلی کانادایی سرمایه‌گذاری کنند یا کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنند، بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا است. ابتدا، کارآفرین مجوز کار موقتی دریافت می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد تجارت خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. سپس، پس از ۱ سال فعالیت تجاری در کانادا، واجد اقامت سرمایه‌گذاری در کانادا خواهید بود.

●      برنامه مجوز کار LMIA

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق مسیر LMIA مجوز کار و در نهایت پس از ۲ سال کار در کانادا اقامت دائم دریافت کنند. با این حال، این برنامه بیشتر برای استخدام کارگران خارجی طراحی شده است. سایر برنامه‌های ذکر شده در بالا معمولاً برای مهاجرت سرمایه‌گذار به کانادا بر این برنامه ترجیح داده می‌شوند.

برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاران استانی

2

در سطح استانی، استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را برای سرمایه‌گذاری و اقامت دائم در نقاط مختلف کشور ارائه می‌دهند. این برنامه‌های نامزد استانی (PNP) در زیر فهرست شده است:

●      آلبرتا

برنامه PNP آلبرتا به عنوان برنامه مهاجرت آلبرتا (AAIP) شناخته می‌شود. به دلیل اقتصاد رو به رشد آلبرتا در این منطقه، بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا است. هر برنامه به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد ابتدا مجوز کار دریافت کنند و پس از ۱ تا ۲ سال فعالیت تجاری خود در آلبرتا به آنها اجازه می‌دهد برای اقامت دائم درخواست دهند.

●      بریتیش کلمبیا

در این استان، شما می‌توانید واجد شرایط مسیر مهاجرت BC PNP باشید. مسیر PNP این استان به همراه برنامه انتاریو یکی از محبوب‌ترین مسیرها در کانادا است. ۳ جریان اصلی در این برنامه وجود دارد: مهاجرت کارآفرین، آزمایشی منطقه‌ای و پروژه‌های استراتژیک. هر ۳ مورد به متقاضیان اجازه می‌دهد تا در نهایت واجد شرایط اقامت دائم در کانادا شوند.

●      مانیتوبا

مانیتوبا چند گزینه PNP ،Farm Investor Pathway و Entrepreneur Pathway را ارائه می‌دهد. هر دو برنامه به متقاضیان اجازه می‌دهد تا در نهایت اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. Entrepreneur Pathway یک برنامه تحت جریان سرمایه‌گذاران تجاری منیتوبا است. این برای صاحبان مشاغل و کارآفرینان با تجربه طراحی شده است که مایل به راه‌اندازی یا خرید یک تجارت موجود در مانیتوبا هستند. Farm Investor Pathway یکی دیگر از برنامه‌های تحت جریان سرمایه‌گذاران تجاری منیتوبا است که به طور خاص افراد با تجربه کشاورزی و قصد ایجاد یک تجارت مزرعه در مانیتوبا را هدف قرار می‌دهد.

●      نیوبرانزویک

جریان سرمایه‌گذار تجاری نیوبرانزویک شامل جریان کارآفرینی و جریان کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی است. داوطلبان موفق واجد شرایط اقامت دائم در کانادا خواهند بود. جریان کارآفرینی برای صاحبان مشاغل با تجربه یا مدیران ارشدی طراحی شده است که علاقه‌مند به داشتن و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در نیوبرانزویک هستند. جریان کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی از موسسات تحصیلات تکمیلی معتبر نیوبرانزویک را هدف قرار می‌دهد که حداقل یک سال یک کسب‌وکار را با موفقیت اداره کرده‌اند.

●      نوا اسکوشیا

در نوا اسکوشیا، کارآفرینان مهاجر می‌توانند از جریان کارآفرینی نوا اسکوشیا بهره‌مند شوند. هدف این برنامه جذب افرادی با تجربه تجاری و قصد مشارکت فعال در مدیریت یک کسب‌وکار در نوا اسکوشیا است.

●      انتاریو

جریان کارآفرینی انتاریو یک برنامه مهاجرت تجاری است که توسط استان انتاریو، کانادا ارائه می‌شود. هدف این برنامه جذب کارآفرینان با تجربه است که مایل به ایجاد یا خرید یک تجارت موجود در انتاریو هستند.

●      جزیره پرنس ادوارد

کوچکترین استان کانادا مجوز کار PEI را ارائه می‌دهد. متقاضیان واجد شرایط ابتدا مجوز کار موقت را دریافت خواهند کرد و پس از انجام موافقتنامه عملکرد، نامزدها از طریق برنامه نامزد استانی PEI برای اقامت دائم معرفی خواهند شد.

●      ساسکاچوان

این استان برنامه نامزدی مهاجر ساسکاچوان را برای کارآفرینان ارائه می‌دهد، که اغلب برای کارآفرینان و صاحبان مزرعه ایده‌آل است.

●      کبک

کارآفرینان خارجی می‌توانند از برنامه‌های مهاجرت تجاری کبک بهره مند شوند. به عنوان یک سرمایه‌گذار – مهاجر کبک، می‌توانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید یا در یک کسب‌وکار موجود سرمایه‌گذاری کنید و در کبک زندگی کنید و در نهایت پس از راه‌اندازی کسب‌وکار خود تحت مجوز کار، اقامت دائم کسب کنید.

مقایسه شرایط سرمایه‌گذاری در کانادا به صورت فدرال با استانی

3

به عنوان یک مهاجر تجاری، انتخاب گسترده‌ای از مسیرهای احتمالی ویزای سرمایه گذار دارید. بسته به اهداف تجاری شما، برخی از طرح‌های مهاجرت ممکن است برای شما بهترین سرمایه‌گذاری در کانادا باشد. مهم است که مقایسه کنید و ببینید که آیا یک برنامه فدرال یا استانی برای شما، تجارت و خانواده شما بهترین است. در جدول زیر حداقل سرمایه‌گذاری در کانادا، مبلغ سرمایه‌گذاری در کانادا، میزان سرمایه‌گذاری در کانادا برای اقامت برای نحوه سرمایه‌گذاری در کانادا به صورت فدرال و استانی ارائه شده است:

شرایط برنامه‌های سرمایه‌گذاری فدرال برنامه‌های سرمایه‌گذاری استانی
حداقل سرمایه‌گذاری در کانادا ۲۵۰,۰۰۰ دلار کانادا تا ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادا توصیه می‌شود. ۲۵۰,۰۰۰ دلار کانادا  – ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار کانادا توصیه می‌شود.

برخی از برنامه‌های خاص صنعت، الزامات سرمایه‌گذاری خاصی ندارند.

زمان پردازش ۳-۱ ماه ۸-۶ ماه
زمان رسیدن به اقامت دائم ۲+ سال ۲+ سال
اعضای خانواده بله برای بعضی‌ها بله
محدودیت برنامه خیر بله
محدودیت‌ها و تعهد باید نشان دهید که وجوه نقد کافی برای اجرای طرح تجاری خود دارید. در هر برنامه استانی مراقب مشاغل محدود و ترجیحی باشید! اکثر استان‌ها کسب‌وکارهای فرنچایز را محدود می‌کنند یا برخی مشاغل خودکار را ممنوع می‌کنند.

 

فرآیند ویزای سرمایه‌گذاری: از مجوز کار تا اقامت دائم و شهروندی

4

هر مهاجر تجاری که از طریق مهاجرت کاری به کانادا می‌آید، واجد شرایط اقامت دائم است. هنگامی که برای اولین بار برای درخواست مهاجرت تجاری خود تأییدیه دریافت می‌کنید، مجوز کار دریافت می‌کنید زیرا شرکت کانادایی شما، شما را استخدام می‌کند. ممکن است پس از حداقل یک سال راه‌اندازی کسب‌وکار خود، واجد شرایط اقامت دائم شوید. پس از دریافت اقامت دائم، در نهایت می‌توانید واجد شرایط شهروندی کانادا شوید. کل فرآیند دریافت ویزای سرمایه‌گذاری برای کانادا را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • تاسیس یا خرید یک شرکت کانادایی – اولین قدم برای دریافت ویزای سرمایه‌گذار، تاسیس یا خرید یک شرکت کانادایی است. این شرکت به عنوان بستری برای فعالیت‌های کارآفرینی شما در کانادا خواهد بود. ضروری است اطمینان حاصل شود که کسب‌وکار شما با الزامات برنامه مهاجرت تجاری انتخاب شده مطابقت دارد.
  • شرکت کانادایی شما، شما را استخدام می‌کند – هنگامی که شرکت کانادایی شما تاسیس یا خریداری شد، شما را به عنوان مدیر اجرایی، مدیر یا صاحب کسب‌وکار استخدام می‌کند. این رابطه استخدامی جزو مهمی از درخواست شما است و واجد شرایط بودن شما را برای مجوز کار مشخص می‌کند.
  • درخواست مجوز کار از طریق برنامه مهاجرت تجاری – با استخدام شرکت کانادایی شما، اکنون می‌توانید از طریق یک برنامه مهاجرت تجاری برای مجوز کار اقدام کنید. این مجوز کار به شما این امکان را می‌دهد که به صورت قانونی در کانادا کار و فعالیت کنید. برنامه خاصی که انتخاب می‌کنید به معیارهای واجد شرایط بودن و اهداف بلندمدت شما بستگی دارد. بخشی از درخواست شما شامل یک طرح تجاری جامع خواهد بود.
  • کسب‌وکار خود را به مدت یک سال در کانادا اداره کنید – پس از دریافت مجوز کار. وقت آن است که مهارت‌های کارآفرینی خود را به کار ببندید و به طور فعال کسب‌وکار خود را در کانادا راه اندازی کنید. نگهداری سوابق دقیق از فعالیت‌های تجاری خود در این دوره بسیار مهم است، زیرا در هنگام درخواست اقامت دائم لازم است.
  • درخواست اقامت دائم – هنگامی که کسب‌وکار خود را با موفقیت در کانادا به مدت حداقل ۱ سال اداره کردید، واجد شرایط درخواست اقامت دائم می‌شوید. این برنامه معمولاً از طریق برنامه مهاجرت تجاری که در ابتدا وارد کرده‌اید ساخته می‌شود. مقامات مهاجرت عملکرد تجاری، مالی و مطابقت با الزامات برنامه را بررسی خواهند کرد.
  • واجد شرایط شهروندی کانادا شوید – پس از اخذ اقامت دائم، می توانید برای شهروندی کانادا کار کنید. معیارهای واجد شرایط بودن برای شهروندی عبارتند از: داشتن شرایط اقامت، نشان دادن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، قبولی در آزمون شهروندی، و نشان دادن دانش تاریخ، ارزش‌ها و حقوق کانادا.
همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید