مقدمه‌ی کشورهایی که ویزای زایمان می‌دهند

اگر باردار هستید، با زایمان در برخی از کشورها مثل کانادا می‌توانید تابعیت آن کشور را برای فرزند دلبندتان بگیرید. ویزای تولد فرزند یا ویزای گردشگری زایمان، اساسا برای خانم‌های بارداری است که برای زایمان به دیگر کشورها سفر می‌کنند. این امر، منجر به اعطای شهروندی به فرزند او در آن کشور خاص می‌شود. برای اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص ویزای زایمان در خارج از کشور کسب کنید، در ادامه با ما در النورا همراه باشید.

ویزای گردشگری تولد و اصل خاک و خون

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که مفاهیم اصل خون و اصل خاک در مبحث ما اهمیت زیادی دارد:

  • اصل خاک: قانونی که می‌گوید مهم نیست فرزندی که در کشور مقصد به دنیا آمده است، والدینش از کدام سرزمین هستند؛ چون نوزاد در کشور آن‌ها به دنیا آمده است، تابعیت آن کشور را می‌گیرد.
  • اصل خون: این قانون می‌گوید که اتفاقاً مهم نیست که نوزاد در کدام کشور به دنیا آمده است، تابعیت بچه به پدر و مادر آن نوزاد برمی‌گردد.

اینکه فرزند شما مشمول کدام قانون شود، نیازمند این است که بدانید کدام کشورها از اصل خاک و کدام کشورها از اصل خون پیروی می‌کنند. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در این باره به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

ویزای گردشگری تولد به چه صورت است؟

با اخذ ویزای زایمان یا ویزای گردشگری تولد، مثلا اخذ ویزای کانادا برای زایمان، مادر باردار باید قبل از موعد زایمان خود، به کشور مقصد برود و در آن کشور زایمان کند تا فرزند او شهروندی آن کشور را دریافت کند. مثلا اگر شما ویزای زایمان در کانادا را دریافت کنید، نوزاد شما، شهروندی کانادا را دریافت می‌کند. به این صورت که مادر، ویزای توریستی کشور مقصد را دریافت کرده و سپس در بیمارستان یا سایر مراکز پزشکی زایمان می‌کند.

به کودکی که در یک کشور خارجی که در آن اصل خاک برقرار است متولد شود، به طور خودکار تابعیت اعطا می‌شود و از تمام حقوق و امتیازات شهروندی آن کشور برخوردار خواهد شد. در حالی که این اقدام در سال‌های اخیر با بحث‌هایی روبه‌رو بوده است، اما همچنان در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا که قوانین شهروندی دارند محبوبیت دارد و به هر کسی که در داخل مرزهای آن‌ها متولد شود، بدون در نظر گرفتن ملیت والدین، تابعیت اعطا می‌شود.

وقتی نوبت به تعیین تابعیت کودک در بدو تولد می‌رسد، کشورها معمولاً یکی از دو حق را اعمال می‌کنند: jus soli (حق خاک) یا jus sanguinis حق خون. همانطور که گفته شد Jus soli تابعیت را صرفاً بر اساس تولد “در خاک” کشور مورد نظر اعطا می‌کند و Jus sanguinis تابعیت کودک را بر اساس ملیت والدین تعیین می‌کند.

روند گرفتن ویزای زایمان یا ویزای گردشگری یا توریستی تولد ساده است! در کشوری زایمان کنید که بر اساس عدالت، شهروندی اعطا می‌کند و برای همه کودکانی که در آنجا متولد می‌شوند، مزایایی را فراهم می‌کند. این نه تنها به فرزند شما امکانات بهتری برای زندگی می‌دهد، بلکه به او حق دریافت پاسپورت دوم را بلافاصله بعد از تولد می‌دهد. در بسیاری از موارد، والدین چنین کودکانی از یک امتیاز مثبت برای گرفتن تابعیت نیز برخوردار هستند.

فرآیند “jus soli” یا همان اصل خاک به طور کلی برای هر کسی که فرزندش را در کشوری با چنین قانونی به دنیا آورد، حتی اگر اقامت موقت داشته باشد یا یک مهاجر غیرقانونی باشد، در دسترس است.

ایالات متحده و کانادا تنها «کشورهای جهان اول» هستند که به کودکان متولد شده در سرزمینشان، شهروندی بدون قید و شرط ارائه می‌دهند، اگرچه گزینه‌های بسیار عالی دیگری نیز وجود دارد که امکانات عالی زندگی را برای مادران باردار و فرزندانشان فراهم می‌کنند.

قوانین کلی کشورها برای ویزای گردشگری زایمان

دقت داشته باشید که حتی کشورهایی که از اصل خاک پیروی می‌کنند نیز ممکن است قوانین متفاوتی نسبت به هم داشته باشند. در آمریکا، کودکانی که به این طریق به دنیا می‌آیند و تابعیت آمریکا را دریافت می‌کنند، بعد از ۲۱ سالگی می‌توانند از والدین خود حمایت کنند تا آن‌ها نیز بتوانند تابعیت دریافت کنند.

نکته مهم دیگر این است که اخذ ویزای زایمان یا تولد فرزند در کانادا با ویزای توریستی یا دیگر کشورهایی که از اصل خاک پیروی می‌کنند، کاملاً قانونی است و چندین دهه است که در بسیاری از کشورها انجام می‌شود. امروزه، با توجه به افزایش چنین تولدهایی، سفر به کشورهایی که اصل خاک را قبول دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

گردشگران معمولاً به کشورهایی مانند ایالات متحده، کانادا و برزیل مهاجرت می‌کنند تا بتوانند فرزند خود را در این کشورها به‌دنیا بیاورند و فرزند آن‌ها شهروندی آن کشور را بگیرد. در این میان، آمریکا، بالاترین نرخ تولد چنین نوزادانی را دارد.

2 10

مزایای ویزای گردشگری تولد کدام است؟

دلایل زیادی وجود دارد که والدین به دنبال ویزای زایمان یا گردشگری تولد هستند. مزیت شماره یک والدین برای ویزای زایمان، دریافت پاسپورت دوم برای فرزندشان است. گردشگری زایمان همچنین می‌تواند اقامت دائم و شهروندی را برای والدین تسریع کند.

برخی ممکن است به دنبال تضمین زندگی بهتر برای فرزندان خود در کشوری با فرصت‌های اقتصادی، آموزشی و حرفه‌ای بیشتر باشند. دیگران ممکن است به دنبال ایجاد راهی برای خود و سایر اعضای خانواده باشند تا بعداً به طور قانونی مهاجرت کنند.

3 11

برخی از والدین نیز ممکن است تصمیم بگیرند که فرزندان خود را در کشوری که مراقبت‌های پزشکی بهتری نسبت به محل زندگی آن‌ها ارائه می‌دهد، به‌دنیا آورند. زایمان می‌تواند فرایندی ترسناک یا پیچیده باشد و برخی از مادران در مراکز پزشکی باکیفیت احساس راحتی و امنیت بیشتری می‌کنند.

اخذ ویزای زایمان یا گردشگری تولد یک راه قانونی و مشروع برای گرفتن تابعیت دوگانه برای کودک است. تابعیت مضاعف می‌تواند فرصت‌هایی را برای سفر و کار و همچنین تضمین مراقبت‌های بهداشتی و مزایای اجتماعی بهتر ایجاد کند. خانواده‌هایی که در کشورهایی با شرایط و امکانات ضعیف‌تر زندگی می‌کنند، می‌توانند دنیایی گسترده را به فرزندان خود هدیه دهند تا بتوانند زندگی خود را در آن بسازند.

گردشگری تولد همچنین می‌تواند با ایجاد درآمد گردشگری و ایجاد مشاغل اضافی، به‌ویژه در بخش مراقبت‌های بهداشتی، به اقتصاد کشوری که در آن کودک متولد می‌شود، کمک کند.

کدام کشورها حق شهروندی می‌دهند؟

تقریباً همه کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی حقوق شهروندی کودکان متولد شده در خاک خود را به رسمیت می‌شناسند. ایالات متحده، کانادا، مکزیک و برزیل همگی کشورهایی هستند که به کودکان متولد شده از این طریق، حق شهروندی اعطا می‌کنند. در این مکان‌ها، والدین کودکان معمولاً سریع‌تر از حد معمول می‌توانند تابعیت خود را دریافت کنند.

کانادا

کانادا یک گزینه رایج برای والدینی است که می‌خواهند در گردشگری تولد یا اخذ ویزای زایمان شرکت کنند. این یک کشور محبوب برای والدینی است که می‌خواهند تابعیت کانادا را دریافت کنند و برای هر کسی که در این کشور متولد شده‌اند، تابعیت قانونی حق تولد را اعمال می‌کند. داشتن پاسپورت کانادایی دسترسی بدون ویزا به ۱۸۸ کشور و همچنین خدمات بهداشتی، آموزشی و حرفه‌ای در سطح جهانی را فراهم می‌کند.

4 9

ایالات متحده آمریکا

شرکت در گردشگری تولد در ایالات متحده مزایای متعددی دارد، برای مثال، به کودکان متولد شده در ایالات متحده به طور خودکار تابعیت اعطا می‌شود که به آن‌ها امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از مزایا و فرصت‌ها را می‌دهد. شهروندان ایالات متحده می‌توانند بدون نیاز به ویزا یا مجوز کار در این کشور زندگی و کار کنند. آن‌ها از مزایای دولتی و حمایت‌های مختلف مانند دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و تامین اجتماعی برخوردارند. علاوه بر این، داشتن شهروندی ایالات متحده می‌تواند مسیری را برای سایر کشورها فراهم کند تا شهروندان به ۱۸۸ کشور بدون ویزا دسترسی داشته باشند.

مکزیک

در مکزیک، والدین شهروندان مکزیکی می‌توانند بلافاصله اقامت دائم دریافت کنند که برای افراد معمولی حداقل چهار سال طول می‌کشد. گردشگری تولد به والدین اجازه می‌دهد تا شهروندی و پاسپورت دوم را برای فرزندان خود دریافت کنند و در عین حال به سرعت شهروندی را برای خود دریافت کنند. والدین می‌توانند تنها پس از دو سال برای شهروندی مکزیک درخواست دهند.

برزیل

اگر کودکی در برزیل از والدین خارجی متولد شود، به طور خودکار تابعیت حق تولد را دریافت می‌کند. سپس والدین آن‌ها می‌توانند اقامت برزیل و به دنبال آن شهروندی را سریع پیگیری کنند. پاسپورت‌های مکزیکی و برزیلی عالی هستند زیرا دسترسی بدون ویزا به بسیاری از مقاصد بین‌المللی را می‌دهند.

در اینجا لیست کاملی از بهترین کشورهایی است که گزینه‌های گردشگری تولد یا اخذ ویزای زایمان برای آن‌ها وجود دارد، آمده است که این موارد عبارت اند از:

  • آرژانتین
  • بلیز
  • بولیوی
  • شیلی*
  • کاستاریکا
  • دومینیکا
  • اکوادور
  • السالوادور
  • فیجی
  • گرانادا
  • گواتمالا
  • گویان
  • هندوراس
  • جامائیکا
  • نیکاراگوئه
  • پاکستان
  • پاناما
  • پاراگوئه
  • پرو
  • پرتغال**
  • سنت کیتس و نویس
  • سنت لوسیا
  • سنت وینسنت و گرنادین ها
  • ترینیداد و توباگو
  • تووالو
  • اروگوئه
  • ونزوئلا

*برای اینکه یک کودک در بدو تولد شهروند شیلی شود، والدین آن‌ها باید در زمان تولد دارای اقامت موقت یا دائم در شیلی باشند.

** در حال حاضر، فرزندانی که در پرتغال از اتباع خارجی متولد می‌شوند، می‌توانند در بدو تولد تابعیت دریافت کنند، اگر حداقل یکی از والدین به مدت دو سال یا بیشتر مقیم باشد. قانون جدید این زمان را به یک سال کاهش می‌دهد. این یک تغییر ویژه برای سرمایه‌گذاران ویزای طلایی در پرتغال است؛ زیرا آن‌ها اکنون این فرصت را خواهند داشت که پس از تنها یک سال اقامت به فرزندان خود تابعیت پرتغالی اعطا کنند.

5 7

بهترین کشورها برای ویزای زایمان کدامند؟

پاناما، برزیل، مکزیک و آرژانتین به‌ویژه به دلیل مراقبت‌های پزشکی باکیفیت و همچنین امکانات بالا در سطح جهانی که زایمان در آن‌جا را نه تنها آسان، بلکه بسیار ارزان‌تر از هر کشور دیگری در غرب می‌کند، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گفته می‌شود کشورهای دومینیکا و سنت کیتس و نویس نیز دو مقصد عالی برای ویزای تولد فرزند هستند. کشورهای دیگری که قبلاً شهروندی را با برنامه‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌کردند، مانند بلیز، نیز گزینه‌های جذاب گردشگری تولد هستند.

و در کمال تعجب، برخی از این کشورها پاسپورت‌های فوق‌العاده خوبی ارائه می‌دهند. دارندگان پاسپورت از کشورهای آرژانتین، کاستاریکا، مکزیک، پاناما، سنت کیتس و نویس، اروگوئه و ونزوئلا می‌توانند از سفر بدون ویزا به تمام قسمت‌های آمریکای مرکزی و جنوبی و همچنین منطقه شنگن اروپا و تقریباً همه کشورهای اروپا لذت ببرند.

دارندگان پاسپورت گواتمالا از تمام این امتیازات به جز حق سفر به مکزیک برخوردار هستند. شهروندان نیکاراگوئه از دسترسی به منطقه شنگن لذت می‌برند، اما گزینه‌های محدودتری در قاره آمریکا دارند.

در خارج از کانادا و شیلی، هیچ یک از این تابعیت‌ها به فرزند شما اجازه نمی‌دهد بدون ویزا از ایالات متحده بازدید کند. زندگی‌کردن فرزندتان در یک محیط رو به رشد و آزادتر بهترین راه برای استفاده حداکثری از شهروندی گردشگری تولد اوست.

مراقب باشید که قبل از زایمان در خارج از کشور به روزترین اطلاعات را داشته باشید، زیرا تعدادی از کشورها به خط‌مشی خود مبنی بر دادن تابعیت بر اساس محل تولد پایان داده‌اند. این‌ کشورها شامل استرالیا و همچنین نیوزلند، ایرلند، فرانسه، مالت، جمهوری دومینیکن و هند می‌شود.

ایالات متحده که یکی از بهترین کشورها برای زایمان در نظر گرفته می‌شود، کشور جذابی برای گردشگری زایمان است. انگیزه گردشگری تولد در ایالات متحده شامل موارد زیر است:

●      ثبات کشور

ایالات متحده که به عنوان کشوری باثبات و مرفه پذیرفته شده است، مکانی جذاب برای تولد و بزرگ کردن کودک است و به همین دلیل یکی از بهترین کشورها برای ویزای زایمان است.

●      مزایای شهروندی

زایمان در ایالات متحده باعث می‌شود فرزند شما یک شهروند ایالات متحده باشد که به کودک امکان دسترسی به آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و فرصت‌های شغلی بالقوه را می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد این کشور را برای ویزای زایمان انتخاب می‌کنند.

●      الحاق خانواده

زایمان در ایالات متحده می‌تواند به عنوان راهی برای شما و همسرتان به عنوان والدین یک شهروند ایالات متحده برای به دست آوردن وضعیت مهاجرت قانونی در ایالات متحده باشد. به همین دلیل، یک راه حل مطمئن و قانونی برای اخذ شهروندی است.

توضیحاتی در خصوص بهترین کشورها برای ویزای زایمان

کشورهایی که jus soli را انجام می‌دهند عمدتا در آمریکای جنوبی و شمالی واقع شده‌اند. برای مدت طولانی، مقصد شماره ۱ گردشگری زایمان، ایالات متحده آمریکا بود و بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت اما افراد اکنون باید به این مسئله توجه داشته باشند که هر شهروند ایالات متحده باید از سن ۱۸ سالگی مالیات بپردازد؛ حتی اگر پس از تولد هرگز پا به خاک آمریکا نگذاشته باشد.

در اینجا لیستی از پنج کشور برتر برای زایمان آورده شده است:

نام کشور توضیحات
شیلی شیلی دارای پزشکان عالی، امکانات پزشکی عالی و قوی‌ترین پاسپورت در آمریکای جنوبی است. این کشور ششمین کشور برای زایمان در جهان است. (در مقایسه با پاسپورت ایالات متحده که در رتبه بیست و ششم قرار دارد!) علاوه بر این، والدین نوزادان می‌توانند فوراً برای دریافت اقامت اقدام کنند و فقط در چند سال آینده حق شهروندی دریافت کنند!
کانادا فرزند شما می‌تواند بدون ویزا به بیش از ۱۸۸ کشور سفر کند، به مراقبت‌های پزشکی عمومی دسترسی داشته باشد و اگر در این کشور اقامت نداشته باشد، مجبور به پرداخت مالیات نخواهد بود.
برزیل اگر قصد زایمان در کشور دیگری را دارید، برزیل را نیز بررسی کنید. برزیل حق شهروندی و دسترسی بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور را برای شما فراهم می‌کند.
پاناما هر کودکی که در پاناما به دنیا بیاید حق شهروندی به او تعلق می‌گیرد. برخی از مزایا شامل دسترسی به بهترین بیمارستان‌ها در آمریکای لاتین و سیستم مالیاتی منعطف است. والدین نوزادان می‌توانند ۳ سال بعد از اقامت دائم برای تابعیت درخواست دهند.
باربادوس اگر به بریتانیا علاقه‌مند هستید، به سراغ یکی از مستعمرات سابق آن بروید. با پاسپورت باربادوس، فرزند شما می‌تواند بدون ویزا از مرز بیش از ۱۳۰ کشور عبور کند، از جمله دسترسی ویژه به بریتانیا. اگر والدین بریتانیایی دارید، فرزند شما واجد شرایط درخواست پاسپورت بریتانیایی نیز خواهد بود!

گردشگری زایمان یک راه قانونی برای اخذ تابعیت برای فرزند خود در یک کشور دیگر است. کشورهایی که مقاصد محبوب گردشگری تولد هستند؛ عبارتند از

  • ایالات متحده
  • کانادا
  • برزیل

ایالات متحده در سال‌های اخیر اقداماتی را برای محدود کردن میزان ویزای گردشگری تولد در نظر گرفته است. با این حال، کشورهای دیگر هنوز به طور خودکار به هر کودکی که در این کشور متولد شود، تابعیت می‌دهند.

ما در النورا همراه شما هستیم تا برای اخذ ویزای گردشگری تولد یا همان ویزای زایمان به کشور مورد نظرتان به شما کمک کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما وقت مشاوره رزرو کنید.

ویزای زایمان در کانادا چیست؟

6 5

ویزای زایمان زنان در کانادا یک ویزای اقامت موقت ساده است. این ویزا موقت است و معمولاً برای کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد. این ویزا به زنان اجازه می‌دهد تا برای دیدار با خانواده، دوستان یا سفر به کانادا بروند، اما در عین حال به بیمارستان مراجعه کرده و فرزند خود را به‌دنیا بیاورد. این ویزا این اجازه را به زن نمی‌دهد که از مزایای پزشکی و اجتماعی که به شهروندان کانادایی داده می‌شود، استفاده کند. همچنین به زن اجازه اقامت دائم در کانادا و درخواست شهروندی را نیز نمی‌دهد.

فقط به زن اجازه می‌دهد به بیمارستان برود و هزینه زایمان را بپردازد. پس از زایمان، کودک به طور خودکار شهروند کانادا می‌شود و حتی اگر والدین ساکن یا شهروند نباشند، می‌توانند پاسپورت کانادایی را درخواست کند.

چگونه برای ویزای زایمان در کانادا اقدام کنیم؟

اگر برای زایمان به کانادا می‌آیید، باید برای ویزا اقدام کنید. روند درخواست تفاوت چندانی با ویزای بازدیدکننده یا همان ویزای توریستی ندارد، اما چندین مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید.

  • واجد شرایط بودن خود را برای ویزای کانادا برای هدف زایمان تأیید کنید.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا برای زایمان را ارسال کنید.
  • درخواست را ارسال کنید.
  • منتظر پردازش باشید و به درخواست‌های اضافی برای اطلاعات بیشتر پاسخ دهید.
  • پاسپورت خود را برای مهر شدن بفرستید.
  • پس از ارسال تمام مدارک، می‌توانید برای درخواست اقدام کنید. پس از آن باید هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید تا مراحل شما تکمیل شود.

شرایط دریافت ویزای تولد فرزند در کانادا چیست؟

در زیر شرایط اخذ ویزا برای زایمان در کانادا که همان ویزای توریستی است، برای افراد غیر مقیم آورده شده است:

  • حداقل ۱۸ سال سن برای مادر باردار (این قوانین در کشورهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد)
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • انجام معاینه پزشکی در صورت درخواست اداره مهاجرت (برای این نوع ویزا معمولاً نیازی نیست مگر اینکه حاملگی پرخطر داشته باشید.)
  • پرداخت هزینه‌های درخواست ویزا و بررسی ویزا
  • بودجه کافی برای تامین هزینه اقامت موقت در کشور مورد نظر
  • بودجه کافی برای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان برای زایمان
  • ارائه اطلاعات بیومتریک در صورت لزوم
  • اثبات نداشتن قصد کار یا تحصیل در کانادا
  • اثبات اقامت موقت در کشور مورد نظر و بازگشت به کشور خود پس از پایان سفر
  • نداشتن سابقه کیفری و ارائه مدارک لازم برای اثبات آن

مدارک مورد نیاز برای ویزای تولد فرزند در کانادا کدام است؟

اگرچه قوانین و مدارک مورد نیاز در کشورهای مختلف متفاوت است اما به‌طور کلی، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • مدارک هویتی شما مانند شناسنامه، پاسپورت، سند ازدواج
  • مدارک شغلی، قراردادهای کاری و …
  • مدارک مالی و نامه تمکن بانکی که ثابت کند شما پول کافی برای سفر به کشور مقصد و اقامت در بیمارستان برای زایمان را دارید.
  • ارائه بلیط پرواز رفت و برگشت
  • ارائه دعوت‌نامه از خانواده یا دوستان در صورت وجود
  • داشتن نامه هدف از سفر که در آن دلیل خود برای سفر به کانادا به قصد زایمان را توضیح می‌دهید.
  • یک قطعه عکس
  • مدارکی مانند مدارک هویتی و مدارک مالی

هر مدرک دیگری که وابستگی شما را به کشور ایران نشان دهد و افسر کنسولگری را برای برگشتتان به کشور خود متقاعد کند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید