مقدمه‌ی پایتخت کانادا

کشور کانادا، جزو مهاجرپذیرترین کشور‌های خارجی است. این کشور مملو از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی است و هر ساله گردشگران زیادی به کانادا مهاجرت می‌کنند. قبل از تصمیم به مهاجرت به کانادا، باید اطلاعاتی درباره بهترین شهر و پایتخت این کشور به دست‌آورید. پایتخت کشور کانادا، شهر اتاوا است. آیا اطلاعاتی درباره پایتخت کشور کانادا یعنی آتاوا دارید؟ در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره پایتخت کانادا می‌پردازیم.

موقعیت مکانی آتاوا

اگر قصد سفر یا مهاجرت به کانادا را دارید، بهتر است با موقعیت مکانی و جغرافیایی پایتخت این کشور بیشتر آشنا شوید. شهر آتاوا، در بخش جنوب شرقی انتاریو واقع شده است. آتاوا با کبک دارای مرز مشترک است. این شهر با تورنتو حدود ۵ ساعت فاصله دارد. فاصله اتاوا تا مونترال نیز حدود ۲ ساعت است. پایتخت کانادا یعنی آتاوا در کرانه جنوبی رودخانه اتاوا واقع شده است. فاصله این شهر با مرز ایالت متحده تقریباً ۱ ساعت است.

زندگی در اتاوا چه مزایایی دارد؟

2 11

زندگی در هر یک از شهر‌های کانادا با مزایایی همراه است؛ اتاوا نیز از این قاعده مستثنی نیست. از مزایای زندگی در شهر اتاوا کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ پایین جرم و جنایت
  • کیفیت بالای زندگی
  • امنیت بیشتر
  • مجهز به امکانات رفاهی متعدد
  • دارای دانشگاه‌ها و مدارس پیشرفته
  • نرخ پایین بیکاری
  • دارای امکانات درمانی و بهداشتی با کیفیت بالا
  • مملو از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی
  • آب و هوا مطلوب

 معایب زندگی در اتاوا

علاوه بر مزایا، زندگی در اتاوا ممکن است با معایبی نیز همراه باشد. پس قبل از مهاجرت به این شهر باید با این معایب بیشتر آشنا شوید. از معایب زندگی در اتاوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت بالا مسکن
  • آب و هوای بسیار گرم و مرطوب در فصل تابستان
  • ترافیک زیاد

هزینه زندگی در اتاوا

هزینه زندگی در کشور کانادا از سایر کشور‌ها بیشتر است. به علاوه، هزینه زندگی در شهر اتاوا نیز از حد متوسط بیشتر است. البته، هزینه زندگی تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند جمعیت خانوار قرار دارد. با این حال، قبل از مهاجرت به اتاوا بهتر است که درباره هزینه مسکن در این شهر، اطلاعات لازم را به دست‌آورید. شما باید بررسی کنید که نرخ املاک در کدام یک از مناطق شهر اتاوا، پایین‌تر و مناسب‌تر است.

آب و هوای اتاوا

قبل از سفر به این شهر باید با آب و هوای آنجا نیز بیشتر آشنا شوید. در این شهر می‌توانید شاهد چهار فصل باشید. از آنجایی که اتاوا، شهری قاره‌ای است، زمستان‌های خیلی سردی دارد. معمولاً بارش برف از ماه نوامبر شروع شده و تا‌ آوریل ادامه پیدا می‌کند. زمستان‌ها به طور معمول در این شهر، پوشیده از برف است و به همین خاطر اسکی جزو سرگرمی‌های مورد علاقه ساکنین اتاوا محسوب می‌شود. تابستان‌ها نیز در این شهر قاره‌ای، بسیار گرم و طاقت‌فرسا است. در کل، این شهر در طی روز‌های سال با تغییرات آب و هوا مواجه است.

تحصیل در اتاوا

3 12

اگر قصد انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی برای ادامه تحصیل را دارید، به شما شهر اتاوا را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با مهاجرت به هر کدام از شهر‌های کانادا، اقامت این کشور را نیز دریافت کنید. از بهترین راه‌های دریافت اقامت کانادا می‌توان به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های شناخته شده اتاوا اشاره کرد. در اتاوا، دانشگاه‌های شناخته شده و معتبری تأسیس شده‌اند که انواع خدمات آموزشی را به بهترین نحو ارائه می‌دهند.

پس اگر رویای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید، مهاجرت به اتاوا را در برنامه‌تان قرار دهید. شما می‌توانید با اخذ پذیرش هر یک از دانشگاه‌های واقع در شهر اتاوا، اقامت این کشور را نیز به دست‌آورید. پس همین حالا برای دریافت مشاوره جهت چگونگی اخذ اقامت کانادا از راه تحصیل، با کارشناسان امور مهاجرتی در ارتباط باشید. در جدول زیر، لیستی از دانشگاه‌های برتر اتاوا را برای شما تهیه کرده‌ایم:

دانشگاه‌های برتر اتاوا پایتخت کانادا
دانشگاه کارلتون کالج هرزینگ دانشگاه اواتا
کالج دانشگاه دومینیکن دانشگاه سنت پاول کالج آگوستین

 

جاذبه‌های دیدنی اتاوا

4 9

شهر اتاوا دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متعدد است. اگر قصد سفر یا مهاجرت به اتاوا را دارید، بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر را از دست ندهید. مهم‌ترین جاذبه‌های شهر اتاوا عبارتند از:

ساختمان پارلمان

یکی از ساختمان‌های قدیمی واقع در اتاوا، ساختمان پارلمان (Ottawa’s Parliament Hill) است. در این ساختمان، انواع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی موجود است. معمولاً در روز‌های مهم سال در قسمت محوطه ساختمان پارلمان، جشن‌های باشکوه برگزار می‌شود. معماری و طراحی ساختمان پارلمان به گونه‌ای است که ذهن هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. پس اگر به اتاوا مهاجرت کردید، بازدید از ساختمان پارلمان را فراموش نکنید.

گالری ملی کانادا

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر اتاوا، گالری ملی کانادا (Musée des beaux-arts du Canada) است. در گالری ملی کانادا، هنر‌های ملی این کشور به نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید در هر یک از طبقات گالری ملی کانادا، آثار هنری متعددی را مشاهده کنید. بعد از مهاجرت به اتاوا، آشنایی با فرهنگ مردم کانادا لازم است. به همین منظور، با حضور در گالری ملی کانادا می‌توانید با فرهنگ مردم کشور کانادا بیشتر آشنا شوید تا زندگی بهتری را در اتاوا تجربه کنید.

موزه جنگ کانادا

یکی از موزه‌های تاریخی شهر اتاوا، موزه جنگ کانادا (Canadian War Museum) است. تاریخ تأسیس موزه جنگ کانادا به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. در این موزه، انواع سلاح‌ها، هواپیما‌ها و تانک‌های جنگی به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر جزو افرادی هستید که به رویداد‌های تاریخی مربوط به دوران جنگ علاقه دارید، حتماً از موزه جنگ کانادا بازدید کنید.

کلیسای نتردام

5 8

کلیسا نتردام (Notre Dame Cathedral Basilica) در سال ۱۸۴۶ تأسیس شده است. این کلیسا جزو کلیسا‌های بزرگ شهر اتاوا است. معماری کلیسا نتردام به گونه‌ای است که توجه افراد را به خود جلب می‌کند. در داخل کلیسای نتردام، شیشه‌های رنگی زیبا، نقاشی‌های ارزشمند و… به چشم می‌خورد. کلیسا نتردام به صورت روزانه دایر و پذیرای علاقه‌مندان به بازدید از این جاذبه دیدنی است.

پارک گاتینو

اگر به گشت و‌گذار در پارک علاقه‌مند هستید، حتماً سری به پارک کاتیگو (Gatineau Park) بزنید. این پارک در نزدیکی اتاوا واقع شده است. موقعیت مکانی این پارک، به دور از هرگونه شلوغی و آلودگی است. به همین دلیل، برای اینکه روز خود را در آرامش سپری کنید، پیاده روی و دوچرخه سواری در پارک گاتینو بهترین گزینه است.

موزه علم و فناوری کانادا

از آنجایی که موزه‌های مختلفی در شهر اتاوا ساخته شده‌اند، به عنوان شهر تاریخی و هنری به شهرت رسیده است. یکی از موزه‌های معروف واقع در اتاوا، موزه علم و فناوری کانادا (Canada Science and Technology Museum) است. این موزه تا به امروز بازسازی و تعمیر شده است. میلیون‌ها دلار صرف بازسازی موزه علوم و فناوری کانادا شده است. در داخل این موزه، انواع مصنوعات از قبیل ماکت کشتی تایتانیک، هوایپما‌ها، اتومبیل‌ها و ابزار‌های موسیقی به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر قصد مشاهده آثار هنری را دارید، حتماً از موزه ملی علوم و فناوری کانادا بازدید کنید.

دلایل شهرت اتاوا

6 2

این شهر به عنوان مرکز سیاسی کشور کانادا شناخته شده است. در این شهر، انواع ساختمان‌های تاریخی و قدیمی مانند ساختمان پارلمان ساخته شده‌اند. شما با بازدید از اتاوا می‌توانید با چهره تاریخی سیاسی این شهر آشنا شوید. در کل، از دلایل شهرت این شهر می‌توان به موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و جشنواره‌ها اشاره کرد.

تاریخچه اتاوا

در سال ۱۸۵۵، نام این شهر به طور رسمی انتخاب شد. دو سال بعد از تأسیس، از ملکه ویکتوریا درخواست شد که این شهر به عنوان پایتخت کانادا انتخاب شود. از آنجایی که شهر اتاوا در بین مونترال و تورنتو واقع شده بود، به عنوان پایتخت کانادا نیز تعیین شد. هنگام انتخاب این شهر به عنوان پایتخت، تجارت چوب در آنجا گسترش پیدا کرد. فعالیت گسترده کارخانه‌جات چوب‌بُری در این شهر باعث تقویت اقتصاد در اتاوا شد.

فرهنگ کشور اتاوا

شهر اتاوا به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته شده است. شما می توانید از انواع موزه ها از قبیل موزه جنگ و گالری ملی کانادا دیدن کنید. یکی از پربازدیدترین موزه های واقع در اتاوا، موزه تاریخ کانادا است. اگر به تاریخ و فرهنگ کشور کانادا علاقه مند هستید، حتماً سری به این موزه های تاریخی بزنید.

حمل و نقل در اتاوا

وضعیت حمل و نقل در شهر اتاوا بسیار مطلوب است. به منظور رفاه حال ساکنین، انواع وسایل نقلیه عمومی در داخل شهر به صورت روزانه فعالیت می‌کنند. بنابراین، برای تردد در داخل شهر اتاوا، حتماً نیاز به استفاده از وسیله نقلیه شخصی ندارید. به دلیل شلوغ و پرترافیک بودن اتاوا، تردد با وسایل نقلیه همگانی بهترین انتخاب است.

زبان ساکنین اتاوا

7 1

افراد ساکن در شهر اتاوا به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌کنند. اما بیشتر از زبان انگلیسی در این شهر استفاده می‌شود. اگر جزو افراد مسلط به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی هستید، مهاجرت به اتاوا را به شما توصیه می‌کنیم. در صورتی که با زبان فرانسوی زیاد آشنایی نداشته باشید، می‌توانید بعد از مهاجرت در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.

سخن آخر

مهاجرت به شهر اتاوا در کانادا، بسیار انتخاب مناسبی است. از دلایل انتخاب شهر اتاوا برای مهاجرت می‌توان به جاذبه‌های دیدنی متعدد، دانشگاه‌های برتر، امکانات رفاهی و درمانی و نرخ پایین بیکاری اشاره کرد. در صورتی که قصد پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر با تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا را دارید، مهاجرت به اتاوا بهترین انتخاب است.

در این مطلب سعی کردیم که درباره مزایا و معایب زندگی در این شهر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر علاقه‌مند به مهاجرت به شهر اتاوا شده‌اید، حتماً با کارشناسان مجرب در این زمینه در ارتباط باشید. مهاجرت، پروسه‌ای سخت و پُرچالش است. به همین خاطر، برای جلوگیری از ریجکتی ویزا و مهاجرت آسان، بهتر است که با کارشناسان امور مهاجرت در تماس باشید. مجموعه النورا، در زمینه ارائه انواع خدمات مهاجرتی آماده خدمت‌رسانی به شما است. همین حالا، با النورا تماس بگیرید و مهاجرتی آسان و بدون دغدغه را برای خود رقم بزنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید