مقدمه‌ی کشورهای مناسب برای دریافت ویزای استارتاپی

یکی از راه‌های رایج مهاجرت در دنیا را می‌توان مهاجرت از طریق استارتاپ معرفی کرد؛ این روش مورد توجه متقاضیانی قرار می‌گیرد که به دنبال راهی برای مهاجرت به کشورهای مرفه در جهان می‌گردند و در بین روش‌های مهاجرت محبوبیت ویژه‌ای دارد. مهاجران از طریق خلاقیت و ایده‌های متفاوتی که دارند، می‌توانند به کشورهای موفق سفر کنند و به پیاده‌سازی ایده‌های نو و تازه خود بپردازند.

گرفتن ویزای استارتاپ به رشد کسب‌وکارها به خوبی کمک می‌کند و از این طریق افراد مسیر رشد خود را سریع‌تر طی می‌کنند. کشورهای زیادی در دنیا این شرایط را برای مهاجران فراهم می‌کنند و از جمله راه‌های مهاجرت ترند و پرطرفدار به شمار می‌رود. در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت استارتاپی می‌پردازیم.

گرفتن ویزای استارتاپ

در ایران محدودیت‌های زیادی برای کارآفرینان وجود دارد و افراد برای گرفتن تنها یک مجوز باید راهی طولانی را طی کنند. ایجاد یک کسب‌وکار در کشور ما اصلاً کار ساده‌ای نیست و جوانان مجبورند تلاش افزونی نسبت به سایر نقاط دنیا کنند. اغلب کشورهای موفق از ایده‌های جدید برای راه‌اندازی کسب‌وکار حمایت می‌کنند و اتفاقاً به فکر هموار کردن مسیر می‌افتند.

همچنین کارآفرینان در کشورهای موفق می‌توانند با خیال راحت‌تری زندگی کاری خود را شروع کنند و دغدغه بی‌ثباتی اقتصادی و مشکلات را نداشته باشند. بعضی از این کشورها شرایط نسبتاً خوبی دارند و موجب رشد و پیشرفت کسب‌وکار افراد می‌شوند. در مجله Forbes  به این اشاره شده است که در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵٪ از استارتاپ‌های بزرگ دنیا را مهاجران تاسیس کردند. بهترین مقاصد برای استارتاپ ویزا، کشورهایی هستند که از نظر اقتصادی رو به رشد قرار دارند و مسیر شروع کسب‌وکار را هموار می‌کنند.

بهترین کشورها برای راه‌اندازی استارتاپ

2 1

بعضی از کشورها در دنیا موجب جذب سرمایه‌های انسانی و مادی می‌شوند و شرایط را برای ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران بسیار هموار می‌کنند. البته این مسئله برای دولت‌ها هم سودآور است؛ با شروع کسب‌وکار جدید بر تعداد کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند، اضافه می‌شود و در نهایت به سود دولت‌ها خواهد بود. افراد با مهاجرت کاری در ابتدا می‌توانند اقامت‌ موقت دریافت کنند و با گذشت زمان و جمع‌آوری سرمایه بیشتر می‌توانند اقامت خود را دائمی کنند. در ادامه با این کشورهای توسعه‌یافته بیشتر آشنا می‌شویم.

۱. کانادا،‌ بهترین کشور برای استارتاپ

یکی از بهترین مقاصد برای استارتاپ ویزا یا SUV، کانادا است؛‌ این کشور پیشرفته به دنبال سرمایه‌های انسانی و ایده‌های تازه است و شرایط را برای مهاجرت افراد به راحتی فراهم می‌کند. کانادا از کارآفرینان حمایت خوبی می‌کند و صاحبان بیزینس با گرفتن ویزای کانادا می‌توانند از حمایت‌های سرمایه‌گذاران و آژانس‌ها بهره‌مند شوند. حتی اگر یک تیم ۵ نفره هم داشته باشند، می‌توانند برای گرفتن ویزای این کشور اقدام کنید.

حدود ۲۷۵۰ ویزای استارتاپ توسط دولت کانادا سالانه صادر می‌شود و صاحبان کسب‌وکار با ارائه ایده تجاری خود می‌توانند در این کشور سرمایه‌گذاری پیدا کنند. سازمان‌هایی در کانادا وجود دارند که به حمایت از کسب‌وکارها می‌پردازند که عبارتند از: صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، گروه‌های سرمایه‌گذاری انجل، انکوباتورهای تجاری.

یکی از بزرگترین مزیت‌های کانادا که آن را به بهترین کشور برای استارتاپ تبدیل می‌کند، ویزای دائمی است. این کشور از همان ابتدا به صاحبان کسب‌وکار اقامت دائم می‌دهد و شخص می‌تواند با اعضای خانواده‌اش مهاجرت کند. اگر تنها ۳ سال مداوم در این کشور بمانید می‌توانید پاسپورت خود را دریافت کنید.

۲. استرالیا

استرالیا یکی از بهترین مقاصد مهاجرت استارتاپی به شمار می‌رود که به خوبی از کسب‌وکارها حمایت می‌کند و موجب پیشرفت افراد می‌شود. این کشور هم به دنبال جذب سرمایه‌های انسانی و مادی است و کارآفرینان برای توسعه و رشد کسب‌وکار خود به آن مهاجرت می‌کنند. متقاضیان با دریافت ویزای استارتاپی می‌توانند به مدت چهار سال و سه ماه در استرالیا اقامت داشته باشند.

افراد با ویزای استارتاپی می‌توانند به همراه خانواده به استرالیا مهاجرت کنند. در صورتی که کارآفرین رزومه قوی داشته باشد و حدود ۴۰۰,۰۰۰ دلار استرالیایی و ۲۰۰,۰۰۰ دلار جذب سرمایه در اختیار را تضمین کند و گردش حساب سالانه معادل ۳۳,۰۰۰,۰۰۰ دلار داشته باشد،‌ شانس او برای اخذی ویزای استارتاپی این کشور افزایش می‌یابد.

۳. انگلستان

از جمله بهترین کشورهای برای مهاجرت با استارتاپ را می‌توان انگلستان دانست؛‌ بریتانیا با اقتصادی موفق در لیست بهترین کشورهای برای مهاجرت استارتاپی قرار می‌گیرد و به پیشرفت کارآفرینی کمک بسزایی می‌کنند. براساس گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۹ بریتانیا هشتمین کشوری در دنیا به شمار می‌رود که در تجارت جهانی موفق عمل کرده است.

ویزای استارتاپ انگلستان از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت با استارتاپ شناخته می‌شود که به رشد افراد کارآفرین کمک بسزایی می‌کند. متقاضیان با دریافت ویزا می‌توانند به مدت ۳ سال اقامت داشته باشند و تا ۶ سال این زمان قابل تمدید است.

هرچه متقاضیان تجربه بیشتر در اکوسیستم کارآفرینی داشته باشند، شانس موفقیت بیشتری نیز دارند. توسعه کسب‌وکار در این کشور اهمیت زیادی دارد و دولت به ایده‌های نوآورانه بهای زیادی می‌دهد. همچنین متقاضیان برای هر شخص در هنگام اخذ ویزا باید تمکن مالی تا ۳۰۰ پوند ارائه دهند.

۴. هلند

هلند به عنوان بهترین مقاصد برای استارتاپ ویزا شناخته می‌شود و مهاجرت از طریق استارتاپ گزینه خوبی برای کارآفرینان در هلند به شمار می‌رود. به این صورت که صاحب کسب‌وکار زمانی که اقدام می‌کند، ۱۲ ماه اقامت می‌گیرد و اگر اوضاع خوب پیش رود این مدت تمدید می‌شود و در نتیجه می‌تواند اقامت دائم در هلند دریافت کند.

هلند دهمین کشور مرفه در دنیاست که به افراد برای رسیدن به رویای پیاده‌سازی ایده‌های کسب‌وکارشان کمک می‌کند. افرادی که توانایی مالی خوبی داشته باشند، شانس موفقیت بیشتری برای دریافت ویزای استارتاپی هلند دارند و باید بتوانند از پس مخارج خود به راحتی بر بیایند.

افراد برای گرفتن ویزای استارتاپی باید آیلتس داشته باشند و زبان انگلیسی را به راحتی یاد بگیرند. کسانی که به انگلیسی مسلط هستند، سریع‌تر می‌توانند به اهداف شغلی خود برسند. همچنین هلند از جمله کشورهای توسعه‌یافته‌ای محسوب می‌شود که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و شانس موفقیت کسب‌وکار افراد بسیار بالاست.

۵. فرانسه

3 1

حتماً شما هم آوازه فرانسه را در زمینه حمایت از خلاقیت شنیده‌اید؛ فرانسه یکی از بهترین کشورهای برای مهاجرت با استارتاپ شناخت محسوب می‌شود. این کشور به افراد کمک می‌کند تا رویای کسب‌وکار خود را اجرایی کنند و در کنار آن بتوانند با دنیا ارتباط خود را گسترش دهند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این کشور به آینده افراد کمک زیادی می‌کند.

افراد با طرح‌ریزی برنامه بیزینس خود می‌توانند ویزای ۴ ساله هلند را دریافت کنند و اگر به طور مداوم در حال پیشرفت باشند و پنج سال در این کشور بمانند، می‌توانند پاسپورت شهروندی دریافت کنند. افراد با دریافت ویزای استارتاپ فرانسه می‌توانند خانواده خود را به همراه داشته باشند و فرزندان آن‌ها رایگان تحصیل کنند.

حوزه‌های بیزینسی که در این کشور موفق می‌شوند عبارتند از: فناوری اطلاعات، فناوری سبز، بیوتکنولوژی، فناوری فضایی و فناوری مالی. نقشه راه کسب‌وکار افراد باید واضح و قوی باشد تا در این زمینه موفق شوند.

۶. دانمارک

از جمله بهترین کشورها برای ویزای استارتاپ، دانمارک است؛ این کشور گسترده و محبوب را می‌توان حامی کارآفرینان معرفی کرد. دانمارک به کارآفرینان راحت و سریع ویزا می‌دهد و افراد می‌توانند اقامت ۲ ساله موقت دریافت کنند. در صورتی که شرایط مساعد باشد، بعد پایان ۲ سال بار دیگر ویزا به صورت یک ساله تمدید می‌شود.

دانمارک از جمله کشورهای موفق محسوب می‌شود که به افراد کمک می‌کند تا بیزینس خود را گسترش دهند. آژانس‌های دانمارکی در این زمینه وجود دارند که از کارآفرینان حمایت و سرمایه‌گذاری می‌کنند. دانمارک به عنوان شادترین کشور جهان شناخته می‌شود و مهاجران بسیاری علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور هستند.

سیستم بهداشتی و آموزشی در دانمارک بسیار موفق است و آژانس‌های دولتی وجود دارد که از بیزینس‌های تازه تاسیس به صورت اختصاصی حمایت می‌کنند. همچنین طیف وسیعی از افراد می‌توانند از حمایت دولتی بهره‌مند شوند و مزایای رفاهی دریافت کنند.

۷. پرتغال

پرتغال از جایگاه ویژه در بین مهاجران برخوردار است و یکی از بهترین کشورها برای استارتاپ محسوب می‌شود. این کشور به کارآفرینان در کوتاه‌ترین زمان ویزا می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند ابتکار و ایده‌های خود را پیاده‌سازی کنند. صاحبان کسب‌وکار با داشتن ایده‌های تازه و نو می‌توانند از آینده‌ای جذاب بهره‌مند شوند و پرتغال مهاجرت کنند.

در این کشور مراکزی وجود دارد که کمک می‌کنند تا بیزینس ارتقا یابد و کسب‌وکارها شعبه‌های خود را گسترش دهند. این مراکز به رشد افراد شتاب بیشتری می‌دهد و گزینه محبوبی برای مهاجران محسوب می‌شود. همچنین مزایای زیادی در پرتغال وجود دارد که آن را به بهترین کشور برای استارتاپ تبدیل کرده است.

از جمله این مزایا می‌توان به رفاه بالا، هزینه زندگی پایین و کم، فرهنگ بالای بیزینس و شروع استارتاپ، استانداردهای بالا، دسترسی راحت به بازار جهانی و… اشاره کرد.  مردم در این کشور به دو زبان پرتغالی و انگلیسی مسلط هستند و شرکت‌های خارجی می‌توانند با داشتن مدرک انگلیسی به پرتغال مهاجرت کنند.

۸. ایتالیا

ایتالیا از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت با استارتاپ محسوب می‌شود که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. به همین دلیل با درخواست مستقیم کارآفرینان موافقت می‌کند و اقامت یک ساله می‌دهد. هر فردی که بیزینس خود را به درستی ادامه دهد می‌تواند تا ۲ سال دیگر هم ویزای موقت خود را تمدید کند.

البته قوانینی در ایتالیا وجود دارد که صاحبان کسب‌وکار باید به آن پای‌بند باشند. از جمله می‌توان به مواردی اشاره کرد مانند سهم هر فرد از بیزینس باید ۵۰,۰۰۰ یورو باشد، گردش مالی ۵,۰۰۰,۰۰۰ یورو، یک سوم اعضا مدرک دکترا و یا ارشد داشته باشند.

ایتالیا یک کشور صنعتی به شمار می‌رود که تقویت تکنولوژی و فناوری و اشتغال‌زایی بهای زیادی می‌دهد. متقاضیان به راحتی می‌توانند درخواست مهاجرت خود را به این کشور ثبت کنند و برنامه‌های آینده تجاری خود را در ایتالیا رشد بدهند.

۹. استارتاپ سوئد

4 1

سوئد بهترین مقاصد مهاجرت استارتاپی محسوب می‌شود که از نظر اقتصادی سرآمد است و برای شروع ۳ ماه اقامت موقت به صاحبان کسب‌وکار می‌دهد. سوئد کشوری صنعتی و اقتصادی به شمار می‌رود که افراد می‌توانند از گذراندن ۳ ماه ویزا را به صورت ۲ ساله تمدید کند. شاخص‌های اقتصادی  جهانی نشان می‌دهد که سوئد امن‌ترین کشور از نظر اقتصادی است و برای سرمایه‌گذران خارجی فرصت جذابی به نظر می‌رسد.

سوئد ایده‌های استارتاپی افراد را حمایت می‌کند و به خانواده‌ آن‌ها اجازه اقامت می‌دهد. افراد می‌توانند در حوزه کارآفرینی و استارتاپ درخواست بدهند و در صورت طرح‌ریزی شغلی مناسب می‌توانند ویزا دریافت کنند.

۱۰. نیوزلند

یکی دیگر از بهترین مقاصد برای استارتاپ، نیوزلند است؛ این کشور به خوبی از صاحبان کسب‌وکار حمایت می‌کند و به دنبال جذب سرمایه‌های افراد است. نیوزلند برنامه‌ای برای اقامت مهاجران در نظر گرفته است که افراد در صورت داشتن صلاحیت می‌توانند ویزای ۲ ساله دریافت کنند. اگر افراد به مدت ۳ سال مداوم بیزینس خود را گسترش دهند، می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

این کشور در ۲۰۲۱ توانست اکوسیستم استارتاپ را افزایش بدهد و این کشور در جایگاه دوم در دنیا قرار می‌گیرد و بهترین کشورها برای ویزای استارتاپ محسوب می‌شوند. نیوزلند به رشد کسب‌وکار افراد کمک می‌کنند و به سادگی می‌توان در این کشور بیزینس خود را راه‌اندازی کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی بهترین کشورها برای مهاجرت استارتاپی پرداختیم؛‌ کشورهای بسیاری در دنیا فرصت شروع کسب‌وکار را به افراد می‌دهند و از استارتاپ‌های نوپا حمایت می‌کنند. مهاجرت از طریق استارتاپ یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای صنعتی و تجاری دنیا به شمار می‌رود که افراد فرصت رشد و توسعه بیزینس خود را می‌دهد.

افراد از این طریق می‌توانند راه‌های پیشرفت خود را طی کنند و طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود را اجرایی نمایند. همچنین اغلب کشورها به اعضای خانواده صاحب کسب‌وکار ویزا می‌دهند و فرصتی است تا از شرایط رفاهی، آموزشی و بهداشتی آن کشور بهره‌مند شوند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید