مقدمه‌ی بهترین شهرهای کانادا

اگر به فکر مهاجرت برای شروعی تازه هستید؛ کانادا باید یکی از اولین گزینه‌هایی باشد که در ذهن شما نقش می‌بندد. چنانچه می‌خواهید به کشور کانادا مهاجرت کنید؛ ممکن است از خود بپرسید: بهترین شهر کانادا یا بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان کدامند؟

ما در تیم النوار، لیستی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا را گردآوری کرده‌ایم تا بسته به عوامل مختلفی دریابید که بهترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا این شهرها را بررسی کنیم.

بهترین شهر کانادا برای زندگی

وقتی صحبت از بهترین شهر کانادا برای زندگی می‌شود، باید این نکته را در نظر بگیرید که «بهترین» یک اصطلاح کاملاً نسبی است، بنابراین ما این رتبه‌بندی‌ها را بر اساس فاکتورهای مختلف، چه اقتصادی (متوسط قیمت خانه/اجاره، هزینه تخمینی زندگی، و غیره) یا تجربیات کلی (در دسترس بودن امکانات فرهنگی) مبنا قرار داده‌ایم.

رویدادها، تنوع رستوران و… نیز بخش مهمی از فاکتورهای انتخابی ما، در تعیین بهترین شهر کانادا برای زندگی بوده است. این فاکتورها، تقریباً می‌توانند تعیین کنند که بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان کدام است. در ادامه به برخی از این شهرها اشاره خواهیم کرد.

کبک (Québec)

کبک (Québec)
کبک (Québec)

 

شهر کبک مرکز ایالت کبک در کانادا است. ایالت کبک از نظر مساحت وسیع‌ترین استان کانادا و از نظر جمعیت دومین استان این کشور به‌شمار می‌رود. آب‌وهوای کبک در چهارفصل سال تناقض بسیاری با یکدیگر دارد! فصول بهار و پاییز کوتاه؛ فصول زمستان و تابستان طولانی‌ هستند. تابستان‌ها در این ایالت غالباً گرم و مرطوب، و زمستان‌ها سرد و نسبتاً طولانی است. بارش برف و باران نیز در کبک به وفور دیده می‌شود.

شهر کبک مکانی کاملاً زیبا برای زندگی، کار و حتی گشت و گذار و تفریح است. این شهر مملو از مکان‌های تاریخی برای بازدید است. از این رو تفریحات بسیاری را برای علاقمندان به همراه دارد. شهر کبک یک جواهر تاریخی و فرهنگی در کشور کانادا است و از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی به شمار می‌رود. بر اساس اطلاعات به دست آمده، می‌توان گفت که استان کبک یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت خانوادگی به حساب می‌آید.

با این حال، یکی از مواردی که باید در مورد شهر کبک در نظر داشت، این است که این مکان بسیار فرانسوی زبان دارد. اگر زبان فرانسوی شما آنقدر قوی نیست؛ باید یادگیری آن را هر چه زودتر شروع کنید!

همیلتون (Hamilton)

همیلتون که در جنوب شهر اونتاریو (Ontario) واقع شده و معمولاً با نام مستعار خود “Steeltown” شناخته می‌شود، یک شهر صنعتی است که در حال تبدیل شدن به شهری مدرن‌تر برای انطباق با دوران مدرن است و عده‌ای بر این باورند که بهترین شهر کانادا برای زندگی به شمار می‌رود. زمانی همیلتون فاقد رستوران‌ها و سرگرمی‌های مجلل بود؛ اما اکنون این شهر بسیار مدرن‌تر شده است. چنانچه قصد دارید در شهری بزرگ و زنده زندگی کنید و از هیاهوی زندگی شهری لذت ببرید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به همیلتون مهاجرت کنید.

تابستان‌ها در همیلتون گرم و بسیار مرطوب است. مانند اکثر مناطق جنوب اونتاریو، بهار این شهر نیز نسبتاً کوتاه می‌باشد. پاییز اما تقریباً طولانی‌تر و ملایم‌تر است و می‌توان از تغییر رنگ‌های شاخ و برگ‌ درختان، لذت برد. زمستان‌های سرد و طولانی همیلتون نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت. اما توجه به این نکته ضروری است که زمستان‌های جنوب اونتاریو نسبت به سایر مناطق کانادا نسبتاً گرم‌تر است. به دلیل نزدیکی همیلتون به تورنتو و نرخ نسبتاً پایین اجاره‌ بها، اخیراً جمعیت عظیمی از جوانان و متخصصان در زمینه‌های مختلف به این شهر روی آورده اند.

اتاوا (Ottawa)

اتاوا (Ottawa)
اتاوا (Ottawa)

 

اتاوا مقر دولت کانادا است. چنانچه با خود فکر می‌کنید که در اتاوا چیزی وجود ندارد که شما را به وجد آورد و هیجان زده کند، اشتباه می‌کنید! اگرچه این شهر، شهری نسبتاً ساکت و آرام است اما می‌توان به آن به عنوان گزینه‌ای بسیار امن به آن نگاه کرد.

اگر عاشق غذا خوردن هستید، مطمئناً اتاوا را دوست خواهید داشت و در این صورت بهترین شهر برای مهاجرت به کانادا را اتاوا خواهید دانست. با تعداد زیادی سفارت و بازدید کننده از سراسر جهان، می‌توانید رستوران‌های عالی را پیدا کنید که تقریباً هر نوع غذایی را که تصور می‌کنید در آن سرو می‌شود. البته، اتاوا میزبان بزرگ‌ترین جشن روز کانادا در کشور است، که بخش عظیمی از مرکز شهر برای مهمانی بسته می‌شود و بهتر است فرصت آتش‌بازی را در آن از دست ندهید.

شارلوت تاون (Charlottetown)

شهر شارلوت تاون کوچک اما تاثیرگذار و قدرتمند است. این شهر کوچک دوست‌داشتنی، مرکز جزیره پرنس ادوارد است و به یکی از امن‌ترین شهرهای کانادا شهرت یافته است. این شهر در زمستان‌ها به دلیل آب‌های اطراف، تا حدودی معتدل‌تر از سایر مناطق کانادا است. اگر دوستدار برف هستید این شهر می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد چرا که در آن برف بسیار می‌بارد.

رجینا (Regina)

رجینا به دلیل ثبات اقتصادی، در دسته بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. با پرداخت مالیات کم و اشتغال بالا، این شهر ساسکاچوان، یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای کشور را دارد و از شرکت‌هایی که در منابع طبیعی آن سرمایه گذاری می‌کنند؛ سود زیادی می‌برد. بازار کار این شهر و زندگی مقرون به صرفه در آن، برخی از جاذبه‌های اصلی آن است. متوسط درآمدسالانه هر خانواده در شهر رجینا حدود ۷۹,۴۰۰ دلار است.

ادمونتون (Edmonton)

ادمونتون با دستمزد نسبتاً بالا، هزینه معقول زندگی و نرخ‌های پایین اجاره، مکانی عالی برای زندگی در زمانی است که هنوز در حال زندگی در خانه اجاره‌ای هستید.

ادمونتون که در قلب آلبرتا (Alberta) قرار دارد، مدت‌هاست که محل برخی از شرکت‌های برتر فناوری کانادا بوده و همچنین میزبان مجموعه‌ای از رویدادهای سرگرمی و فرهنگی است. با توجه به اینکه میانگین سنی در این شهر پایین است، برای جمعیت جوان‌تر گزینه‌ای عالی است. بنابراین ادمونتون از نظر بسیاری، ارزانترین شهر کانادا برای زندگی به شمار می‌رود.

مونکتون (Moncton)

مونکتون شهری در حال افزایش جمعیت است و تعداد فزاینده‌ای از مردم از سایر نقاط کانادا به اینجا مهاجرت می‌کنند تا از قیمت پایین خانه و هزینه زندگی استفاده کنند. مونکتون که توسط زیبایی‌های طبیعی احاطه شده است، به عنوان مرکز تجاری دریانوردی، استفاده می‌شود. از این رو مشاغل بسیاری هستند که می‌توانند افراد در آن مشغول به کار شوند.

مونترال (Montreal)

مونترال به دلیل اینکه یکی از برجسته‌ترین مکان‌های توریستی کانادا است، محبوبیت فراوانی یافته است، اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی (به عنوان مثال: جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی و تئاتر و موارد دیگر) شرکت کنید، این مکان ممکن است یکی از بهترین مکان‌ها باشد. مونترال با هویت فرهنگی غنی، از لحاظ تاریخ و جمعیت بزرگ ۱.۷ میلیون نفری، مرکز هنرها و رویدادهای اجتماعی است. دقیقاً مانند شهر کبک، احتمالاً برای زندگی و کار در اینجا باید فرانسوی صحبت کنید، زیرا این شهر یکی از بزرگترین جمعیت فرانسوی زبان در جهان را دارد.

سنت جان (Saint John)

سنت جان، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کانادا است که در سال ۱۷۸۵ تأسیس شد. سنت جان در Bay of Fundy واقع شده است و یک شهر بندری و صنعتی فعال است، اما به سرعت در حال گسترش به سمت فناوری و سایر مشاغل مدرن است.

سنت جان نه تنها شهری زیبا است که توسط زیباترین مناظر این کشور احاطه شده است، بلکه به جرات می‌توان گفت که پایین‌ترین قیمت املاک و مستغلات در کانادا را نیز به خود اختصاص می‌دهد. اگر به دنبال جابه‌جایی هستید و می‌توانید دورکار باشید یا یک شغل فنی در سنت جان پیدا کنید، احتمالاً می‌توانید خیلی زود خانه رویایی خود را در کانادا بخرید.

گرمترین شهرهای کانادا برای زندگی

علیرغم زمستان‌های سخت و طولانی، کانادا دارای یک سیستم آب و هوایی متنوع است که تابستان‌های زیبا و دمای دلپذیر را در تمام طول سال دارد. اگرچه ممکن است فکر کنید که گرم‌ترین شهر کانادا برای زندگی هنوز کمی سرد است، اما همچنان می‌توانید روی گرمای گزینه‌های زیر حساب کنید.

وست کلونا، بریتیش کلمبیا (West Kelowna, BC)

وست کلونا یک شهر در بریتیش کلمبیا است که در Okanagan Valley واقع شده است. آب و هوای وست کلونا معمولاً گرم است و در ماه‌های زمستان بیشتر باران می‌بارد. میانگین دمای آن ۷.۵ درجه سانتی گراد است. ساکنان و بازدیدکنندگان می‌توانند از بسیاری از فعالیت‌های خارج از منزل در طول روزهای طولانی تابستان لذت ببرند.

پنتیکتون، بریتیش کلمبیا (Penticton, BC)

عده‌ای دیگر گرمترین شهر کانادا برای زندگی را پنتیکتون می‌دانند. پنتیکتون در قسمت جنوبی بریتیش کلمبیا، بین دریاچه‌های Okanagan و Skaha قرار دارد و شهری با بهترین آب و هوا در کانادا است. زمستان‌ها معتدل و نسبتاً معتدل و تابستان‌ها گرم و خشک است. به دلیل آب و هوای عالی، پنتیکون برای بسیاری از افراد مسن که تصمیم دارند بقیه روزهای بازنشستگی خود را در آنجا بگذرانند، جذاب است.

میانگین دما در طول تابستان ۲۱ درجه سانتی گراد و ۸.۲ درجه سانتی گراد در بقیه ماه‌ها است. اما در روزهای خاصی از زمستان، دما می‌تواند به -۱۰ درجه تا -۱۵ درجه کاهش یابد، اگرچه این فقط تا یک هفته ادامه دارد.

تورنتو، انتاریو (Toronto, ON)

تورنتو، انتاریو (Toronto, ON)
تورنتو، انتاریو (Toronto, ON)

 

تورنتو به عنوان پایتخت انتاریو در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. انتاریو در تمام طول سال در مقایسه با سایر نقاط در شرق کانادا، گرمترین مکان در کانادا است. این شهر به دلیل نزدیکی آن به دریاچه انتاریو قرار گرفتن بخشی از شهر بر روی اقیانوس آرام نسبتاً گرم است. انتاریو دارای آب و هوای عمدتاً قاره‌ای است، هوا گرم و مرطوب است و میانگین دما ۸.۴ درجه سانتی‌گراد است.

در طول تابستان، می‌توانید از جزایر تورنتو دیدن کنید، به پیاده‌روی، قایق‌سواری، شرکت در جشنواره‌های فضای باز بروید و از آب و هوای گرم و مطلوب لذت ببرید. در طول زمستان، می‌توانید به اسکی روی یخ بپیوندید، در مسیر اسکی Bentway  قدم بزنید، به جشنواره‌های سرپوشیده بروید یا شاید به تماشای تئاتر مشغول شوید.

ویندزور، انتاریو (Windsor, ON)

ویندزور در جنوب غربی انتاریو در کانادا واقع شده است. ویندزور به دلیل زمستان‌های نسبتاً سرد و تابستان‌های بسیار گرم، جایگاه خود را به عنوان یکی از گرم‌ترین مکان‌های کانادا در کنار تورنتو معرفی کرده است. علیرغم اینکه میانگین دمای سالانه ۱۰ درجه سانتیگراد است، در طول زمستان، دما گاهی اوقات تا ۴.۶- درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اما معمولاً بیشتر اوقات باران می‌بارد.

اگر تصمیم دارید در طول ماه‌های تابستان از ویندزور دیدن کنید، فستیوال‌های زیادی در فضای باز وجود دارد که می‌توانید به آن بروید یا برای بازدید از برخی نمایشگاه‌ها و بازارهای روباز قدم بزنید. مسیر تماشایی Waterfront Trail  یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها در طول تابستان است.

هالیفاکس، نوا اسکوشیا (Halifax, NS)

هالیفاکس، نوا اسکوشیا (Halifax, NS)
هالیفاکس، نوا اسکوشیا (Halifax, NS)

 

هالیفاکس مرکز استان نوا اسکوشیا در کانادا است و نام خود را به عنوان یکی از بهترین بندرگاه‌های جهان ثبت کرده است. از آن جایی که این منطقه درست در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد، بیشتر در طول پاییز مستعد طوفان‌های شدید است. تابستان‌ها در هالیفاکس معمولاً گرم و طولانی با دمای معتدل است، اما زمستان‌ها می‌تواند کاملاً سرد و برفی باشد. با وجود این، میانگین دمای سالانه حدود ۷.۵ درجه سانتیگراد است و معمولاً در ماه اوت به حداکثر ۲۵.۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

شهروندان می‌توانند در طول زمستان از فعالیت‌های مختلفی مانند: ماهیگیری، سورتمه سواری و اسکی روی یخ لذت ببرند. در ماه‌های گرم‌تر، می‌توانید با کشتی به Dartmouth بروید، برای تماشای نهنگ‌ها یک تور رزرو کنید یا در اقیانوس موج‌سواری کنید.

ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا (Victoria, BC)

ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، در بخش جنوبی جزیره ونکوور، تنها در ۱۰۷ کیلومتری جنوب غربی ونکوور واقع شده است. ویکتوریا با میانگین دمای سالانه ۹.۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین مکان در کانادا است. زمستان‌ها بسیار معتدل و تابستان‌ها گرم است.

این شهر با دمای بسیار مطلوب، فعالیت‌های زیادی برای انجام در تمام طول سال وجود دارد. به علاوه، ویکتوریا برخی از زیباترین مناظر طبیعی را نیز ارائه می‌دهد.

بهترین شهر برای رستوران گردها

اگر اهل غذا خوردن هستید و دوست دارید تجربه‌های نابی از غذاهای کانادایی و سایر غذاها در این کشور به دست آورید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به رستوران‌های تورنتو و ونکوور سری بزنید. این رستوران‌ها با پخت غذاهای باکیفیت، خدمات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید زمانی به یادماندنی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

مژده به ایرانیان مقیم کانادا!!!

چنانچه تمایل دارید تا در فرسنگ‌ها دورتر از وطن خود، عطر و طعم غذاهای ایرانی را تجربه کنید، می‌توانید به این دو شهر رفته و از رستوران‌های ایرانی تورنتو و ونکوور لذت کافی را ببرید. کاذبا، زیتون، خاقان، سِلِشمِه، مهمان، گیلانه، گریل هاس و پرشین رز از بهترین رستوران‌های ایرانی ونکوور؛ و درویش، تبریز، تخت طاووس، انار، طعم ایران، سینا پرشین، دربند، زعفران، شاطر عباس و گیلانه از بهترین رستوران‌های ایرانی تورنتو به حساب می‌آیند.

بهترین مکان برای زندگی در کانادا با ثبات اقتصادی بالا

کانادا یکی از کشورها با ثبات اقتصادی بالا است و همین مورد سبب شده تا مهاجران بسیاری این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. اقتصاد کانادا با توجه به ایالت‌ها و مناطق این کشور، بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ایالت‌های غرب کانادا، از منابع طبیعی بیشتری مثل نفت برخوردارند و ایالت‌های شرق این کشور، به تولید انرژی، خودرو و کالاهای مصرفی مشغول اند. به طور کلی می‌توان گفت که تورنتو، ونکوور و کبک از جمله مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها به چشم نقاط باثبات کانادا نگاه کرد.

ارزان‌ترین شهرها برای اجاره نشینان در کانادا

اجاره‌ بها یکی از معیارهایی است که برای زندگی در شهرهای مختلف کانادا، به آن توجه زیادی می‌شود. اصولاً هرچه به مراکز شهرها نزدیک‌تر می‌شویم، هزینه زندگی به خصوص میزان اجاره نسبت به حومه‌ی شهرها بیشتر می‌شود. بر اساس گزارشات به دست آمده، ساسکاتون، رجینا و ادمونتون از جمله مواردی هستند که می‌توان به آن‌ها به عنوان ارزان‌ترین شهرها از نظر نرخ پرداخت اجاره اشاره کرد.

شهر میزان پرداخت اجاره برای یک آپارتمان یک خوابه میزان پرداخت اجاره برای یک آپارتمان دو خوابه
ساسکاتون ۹۹۰ دلار ۱۱۵۰ دلار
رجینا ۱۰۰۰ دلار ۱۲۰۰ دلار
ادمونتون ۱۰۵۰ دلار ۱۲۵۰ دلار

کلام آخر

کانادا سرزمین رویاها برای بسیاری از متخصصان شاغل و دانشجویان بین‌المللی است که می‌خواهند در مکان‌های عالی کار کنند و زندگی بهتری در یک محیط فعال و پویا برای پیشرفت داشته باشند. لازم است تا پیش از مهاجرت به کانادا بهترین شهرهای کانادا را برای زندگی در کانادا بررسی کنید تا بفهمید بهترین شهر کانادا برای شما کدام است؟

بسیاری از مناطق کانادا دارای دمای بالا و روزهای آفتابی هستند و زمستان‌های نسبتاً معتدلی دارند. اما آنچه به عنوان بهترین آب و هوا طبقه بندی می‌شود، واقعاً به گزینه‌های مورد نظر شما و آنچه دوست دارید؛ بستگی دارد. آیا ترجیح می‌دهید در گرم‌ترین شهر کانادا زندگی کنید یا ترجیح می‌دهید از فعالیت‌های زمستانی لذت ببرید؟ همه چیز بر عهده شماست! حال به نظر شما بهترین شهر کانادا کدام است؟ در صورت تمایل، راهنمای کامل مهاجرت به کانادا -۲۰۲۲ را در النورا مطالعه فرمایید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره بهترین شهر کانادا برای زندگی ایرانیان و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

کدام شهر در کانادا بهترین کیفیت زندگی را دارد؟

گزارش های متعدد به طور مداوم تورنتو را به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی رتبه بندی کرده اند.

بهترین شهر برای زندگی به عنوان یک خارجی در کانادا چیست؟

مونترال اغلب فرهنگی ترین شهر کانادا در نظر گرفته می شود که برای افراد خارجی بسیار مناسب است.

شبیه ترین شهر آمریکایی در کانادا کدام شهر است؟

طبق گفته شنوندگان ما که از آنها پرسیدیم، ویندزور، انتاریو، قانع‌کننده‌ترین پاسخ بود.