مقدمه‌ی راهنمای أخذ ویزای اسپانیا

برای أخذ ویزای اسپانیا چه مسیری را باید برویم؟ آیا همین که مدارک لازم برای ویزا اسپانیا را تهیه کرده و آنها را به سفارت یا شرکت BLS تحویل بدهیم، کار تمام است؟ چگونه می‌توانیم اطمینان خود را نسبت به دریافت پاسخ مثبت برای اخذ ویزای اسپانیا بالاتر ببریم و چه راه‌حلی برای این منظور وجود دارد؟ واقعیت این است که بسیاری از کاربران یا به دلیل عدم مشورت و یا به دلیل دریافت مشاوره غلط در این مسیر، راه را اشتباهی می‌روند. بسیار مهم است که شما ابتدا با راهنمای أخذ ویزای اسپانیا تمام جزئیات لازم برای دریافت این ویزا را بدانید و طبق همین راهنما مسیر خود را روشن کنید.

در مقالات مختلف به تشریح انواع ویزای اسپانیا پرداختیم و مدارک لازم برای هر کدام را نیز با شما در میان گذاشتیم. در ‌این مقاله در النورا همراه شما هستیم تا تمام جزئیات و مراحل لازم برای أخذ ویزای اسپانیا را به صورت مرحله به مرحله برای شما تشریح کنیم. در انتهای این مقاله شما می‌توانید تمام اطلاعات لازم برای این منظور را در دسترس داشته باشید. اگر متقاضی دریافت ویزای اسپانیا هستید، حتماً این مطالب را در نظر داشته و مطابق با راهنمای ارائه شده اقدام کنید.

أخذ ویزای اسپانیا

تا همین چند سال پیش برای اخذ ویزای اسپانیا می‌بایست در سفارت این کشور در دروس حاضر می‌شدیم، اما چند سالی است که وظیفه أخذ ویزای این کشور به عهده شرکت BLS بوده و شما باید برای دریافت ویزای مورد نظر خود به دفتر این شرکت در پاسداران مراجعه کنید. دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین اقدامات برای دریافت این ویزا، تهیه تمام و کمال مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا است که شما باید از چند هفته قبل برای این منظور اقدام کنید. همچنین انتخاب ویزای مناسب نیز یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد. در حال حاضر امکان أخذ انواع ویزای اسپانیا برای علاقمندان و متقاضیان وجود دارد.

انواع ویزای اسپانیا
ویزای توریستی اسپانیا
ویزای شینگن اسپانیا
ویزای دانشجویی اسپانیا
گلدن ویزای اسپانیا
ویزای سرمایه گذاری اسپانیا
ویزای خرید ملک در اسپانیا
ویزای دیدار
ویزای درمانی
ویزای بازرگانی

 

این موارد از رایج‌ترین و معمول‌ترین ویزاهایی هستند که برای ورود به کشور اسپانیا می‌توانید برای آنها تقاضای خود را ثبت کنید. اینکه کدام یک از این ویزاها گزینه بهتری برای شما است، به هدف شما بستگی داشته و باید برای آن با مشاور مشورت کنید. انتخاب نوع ویزا نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی قبول شدن یا نشدن درخواست شما داشته باشد.

تصویری از پاسپورت اسپانیا برای عنوان أخذ ویزای اسپانیا انتخاب شده است.
ویزای اسپانیا، معمولا به‌صورت برچسب یا مهر در گذرنامه متقاضی و یا سایر اسناد سفر به همراه امضاء مسئول مربوط اعطا می‌گردد

مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا

تهیه مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به هدف مهاجرت به این کشور بدانیم. بسیاری از افراد مدارک ویزا اسپانیا را خیلی جدی نگرفته و در آخرین روزهای مراجعه خود به سفارت برای تهیه مدارک اقدام می‌کنند که همین موضوع چالش‌های بسیار زیادی را برای آنها ایجاد شده است. أخذ ویزای اسپانیا حتماً باید طبق برنامه‌ریزی مشخص باشد و تهیه مدارک برای این منظور نیز از اصلی‌ترین پیش نیازها برای آن است. با توجه به اینکه انواع مختلفی از روش‌های مهاجرتی و انواع ویزای اسپانیا تعریف می‌شود، مدارک لازم برای هر یک از آنها نیز دارای موارد عمومی و اختصاصی خواهد بود. مدارک ویزا اسپانیا به صورت عمومی به شرح زیر هستند:

  • پر کردن فرم ویزای اسپانیا و تکمیل تمام بندهای آن مطابق با شرایط حقیقی و بدون اغراق
  • اصل شناسنامه متقاضیان
  • اصل پاسپورت معتبر و کپی تمام صفحات آن (پاسپورت باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد)
  • ارائه سه قطعه عکس ۳ در ۴ با پس زمینه سفید که نباید تاریخ گرفتن عکس‌ها مربوط به قبل از ۶ ماه گذشته باشد.
  • پاسپورت باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد و از زمان دریافت آن نیز بیش از ۱۰ سال نگذشته باشد.
  • بیمه‌نامه مسافرتی برای کلیه هزینه‌های پزشکی در مدت اقامت در کشور اسپانیا و منطقه شینگن
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • رزرو بلیط رفت و برگشت و برنامه سفری
  • مدارک مربوط به اثبات محل اقامت در کشور اسپانیا

در کنار این مدارک عمومی لازم است تا شما مدارک اختصاصی مورد نیاز برای انواع ویزای اسپانیا را نیز ارائه کنید؛ به عنوان مثال، برای أخذ ویزای دانشجویی اسپانیا لازم است تا مدارک زبان یا مدارک تحصیلی گذشته خود را نیز ارائه کنید. همچنین برای گلدن ویزای اسپانیا نیز نیاز است تا مدارک مربوط به سرمایه گذاری هود در خاک این کشور را در دست داشته باشید. نکته بسیار مهم اینجاست که شما چند هفته قبل از ورود به سفارت باید تمام این مدارک را تهیه کنید تا در لحظه آخر با چالش خاصی روبرو نباشید. همچنین دقت داشته باشید که باید از قبل برای ترجمه رسمی تمام مدارک فارسی خود نیز اقدام کنید؛ این پروسه ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

فرم ویزای اسپانیا

یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای اسپانیا پر کردن فرم درخواست این ویزا است. فرم ویزای اسپانیا در واقع یک شرح خلاصه از تمام مشخصات و اهداف شما از سفر به این کشور است که یا می‌توانید آن را به صورت اینترنتی پر کرده و برگه پرینت شده را با خود در زمان ورود به سفارت همراه داشته باشید و یا اینکه آن را با خودکار آبی در زمان ارائه باقی مدارک پر کنید. دقت داشته باشید که فرم ویزای اسپانیا را باید بدون هیچ اغراقی و با اطلاعات کاملاً حقیقی و درست پر کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید به أخذ ویزای مورد نظر خود امیدوار باشید؛ زیرا هر گونه مغایرت میان اطلاعات این فرم با اطلاعات حقیقی شما ممکن است چالش برانگیز شود.

شرایط أخذ ویزای اسپانیا

مدارک مورد نیاز ویزای اسپانیا را با هم مرور کردیم و نکاتی را هم برای پر کردن فرم ویزای اسپانیا با شما در میان گذاشتیم. بسیار مهم است که حتما با توجه به این نکات و مدارک، مراحل دریافت ویزای مورد نظر خود را پیش ببرید. همچنین لازم دانستیم تا برخی از شرایط لازم برای دریافت این ویزا را نیز با شما در میان بگذاریم. البته این شرایط با توجه به نوع ویزای مورد نظر ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد، اما شرایط کلی را می‌توانیم برای آن به شرح زیر تعریف کنیم:

  • متقاضی دریافت هر کدام از انواع ویزای اسپانیا باید بالای ۱۸ سال باشد و یا با والدین خود همراه شود.
  • اثبات تمکن مالی در زمان حضور در اسپانیا اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • مبلغ قابل توجهی باید برای بیمه مسافرتی أخذ ویزای اسپانیا پرداخت کنید که اتفاقاً از جمله مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت به اسپانیا است. نکته مهم در این باره این است که شرکت مورد نظر شما حتماً مورد تایید کشور اسپانیا و سفارت این کشور باشد. صرف اینکه شما یک بیمه‌نامه ارزان قیمت از یک شرکت دریافت کنید، نمی‌توانید نتیجه مناسبی برای شما ایجاد کند.
  • از دیگر شرایط أخذ ویزای اسپانیا ترجمه تمام مدارک به صورت رسمی به زبان اسپانیایی است.
  • نکته مهم دیگر که می‌تواند شما را به هدف اصلی خودتان نزدیک سازد، ارائه مدارک برگشت از اسپانیا در زمان اتمام ویزا است. این موضوع می‌تواند اعتماد سفارت نسبت به شما را افزایش دهد.
تصویری از پاسپورت اسپانیا در دست یک فرد برای عنوان شرایط أخذ ویزای اسپانیا انتخاب شده است.
کشور اسپانیا شرایط سختی را برای اعطای ویزا در نظر گرفته است

سفارت اسپانیا

اطلاع از محل و آدرس سفارت اسپانیا در تهران نیز از لازمه‌های پیگیری أخذ ویزای این کشور است. اگر متقاضی أخذ ویزای اسپانیا هستید، باید بدانید که سفارت رسمی این کشور در شهر تهران، دروس، بلوار شهرزاد، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰ واقع شده است. البته نکته مهم‌تر اینجاست که برای ارائه مدارک و طی کردن مراحل اخذ ویزا اسپانیا نیازی به حضور در محل سفارت نخواهید داشت و برای این منظور می‌توانید از خدمات شرکت BLS استفاده کنید. کشور اسپانیا تمام مراحل أخذ ویزای خود را به این شرکت واگذار کرده است.

دفتر شرکت BLS در تهران در پاسداران، خیابان نارنجستان چهارم، مجتمع آرتمیس یک، طبقه ۱۲، واحد ۵ واقع شده و شما می‌توانید تمام مراحل مربوط به دریافت ویزای اسپانیا را در این آدرس پیگیری کنید. دقت داشته باشید که این شرکت از روز یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۶ بعدازظهر به مشتریان و ارباب رجوع خدمات خود را ارائه می‌نماید. برای تماس با این شرکت نیز می‌توانید در همین ساعت شماره ۰۲۱۲۶۲۵۳۱۳۶ را شماره گیری کنید. البته قبل از آن شما باید با مشاوره با افراد با تجربه بدانید که در تماس با BLS چه مواردی را درخواست کنید و چه مباحثی را مطرح کنید.

پیگیری جواب ویزای اسپانیا

برای پیگیری جواب ویزای اسپانیا باید در ساعات ۱۴ تا ۱۶ یکشنبه تا پنج شنبه به محل شرکت BLS در تهران مراجعه کنید. پیگیری جواب ویزای اسپانیا به صورت حضوری بوده و حتما باید در دفتر این شرکت حاضر شوید. در موقع جواب ممکن است هم با قبولی درخواست و هم با ریجکتی آن روبرو  شوید. در صورت قبولی درخواست که باید بقیه مراحل ورود به کشور اسپانیا را طی کنید و در صورت ریجکتی نیز باید به دنبال برطرف کردن ایرادات موجود و درخواست دوباره باشید. دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست أخذ ویزای اسپانیا شده باشد. از رایج‌ترین این دلایل می‌توانیم موارد زیر را مطرح کنیم:

  • ناقص بودن مدارک یکی از رایج‌ترین این موارد است.
  • در صورتی که سوابق کیفری و حقوقی برای فرد وجود داشته باشد، این چالش امکان‌پذیر خواهد بود.
  • در صورت ارائه مدارک غیرواقعی این موضوع حتمی خواهد بود.
  • در صورت ارائه مدارک نامعتبر نیز درخواست شما ریجکت خواهد شد. ممکن است مدارک ارائه شده واقعی باشند، اما تاریخ اعتبار آنها تمام شده باشد یا مطابق با قوانین اخذ ویزای اسپانیا نباشد.
  • در صورتی که بیمه مسافرتی شما معتبر نباشد، این موضوع محتمل است.

پیگیری جواب ویزای اسپانیا حداکثر ۲۱ روز کاری بعد از درخواست شما کامل خواهد شد. البته در بسیاری از مواقع می‌توانید در مدت زمان کمتری پاسخ درخواست ویزای خود را از شرکت BLS در یافت کنید، اما از نظر قانونی این پروسه ۲۱ روز کاری زمان لازم خواهد داشت. با این حساب باید درخواست خود را زمانی ارائه کنید که وقت کافی با توجه به هدف شما برای ورود به اسپانیا را در نظر گرفته باشید.

زمان اعتراض به ریجکتی ویزای اسپانیا از روز یکشنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۳ تا ۱۴ در محل سفارت این کشور است. شما باید طی یک نامه به زبان اسپانیایی اعتراض خود را اعلام کرده و آن را به صورت حضوری به دفتر سفارت ارائه کنید. لازم به یادآوری است که این نامه باید حتماً توسط خود شخص متقاضی به سفارت اسپانیا تحویل داده شود. همچنین طبق قوانین سفارت اسپانیا این مجموعه موظف است تا ۴۵ روز کاری پاسخ نامه شما را ارائه کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا تمام چالش‌های مربوط به أخذ ویزای اسپانیا را برای شما حل کرده و تشریح کاملی از مراحل این پروسه داشته باشیم. در صورتی که هنوز پرسشی در ذهن دارید که در این مقاله به آن پرداخته نشد، می‌توانید با مشاورین ما در النورا در تماس باشید. تمام تلاش ما در مجموعه النورا ارائه بهترین راهکارها برای دریافت هرچه راحت‌تر ویزای اسپانیا برای شما عزیزان است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید