مقدمه‌ی مهاجرت به ایتالیا یا اسپانیا

آیا قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و نسبت به انتخاب کشور‌های ایتالیا و اسپانیا دچار تردید شده‌اید؟ به منظور تصمیم‌گیری درباره انتخاب یکی از کشور‌های ایتالیا یا اسپانیا به عنوان مقصد مهاجرتی، باید درباره زندگی در این کشور‌ها اطلاعاتی را به دست‌آورید. در این مطلب، به صورت کلی درباره تفاوت‌­های زندگی در هر یک از کشور‌های ایتالیا و اسپانیا به شما اطلاعات لازم را ارائه می‌دهیم.

تفاوت‌های ایتالیا و اسپانیا برای مهاجرت

برای مهاجرت به کشور‌های اسپانیا و ایتالیا باید شرایط زندگی در دو کشور را با یکدیگر مقایسه کنید. در این بخش از مقاله به بررسی و مقایسه شرایط زندگی در ایتالیا و اسپانیا از لحاظ مختلف می‌پردازیم.

۱. تحصیل در ایتالیا و اسپانیا

در ایتالیا، دانشگاه‌های بزرگ و شناخته شده‌ای تأسیس شده‌اند. هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها نیز کمتر از سایر دانشگاه‌ها در کشور‌های دیگر است. دانشجویان بعد از گذراندن دوران تحصیلی در ایتالیا می‌توانند در موقعیت شغلی دلخواه خود مشغول به کار شوند. در دانشگاه‌های ایتالیا، انواع بورسیه‌های تحصیلی برای رشته‌های مختلف ارائه می‌شود. در کل، هزینه پایین تحصیل و سطح بالای آموزش در دانشگاه‌های این کشور باعث شده است که بسیاری از افراد به ایتالیا مهاجرت کنند. امروزه، بسیاری از افراد به دلیل هزینه‌های پایین تحصیل و با هدف تحصیل در دانشگاه‌های برتر به ایتالیا سفر می‌کنند. البته، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی نیز در تعیین شهریه‌ها مؤثر هستند. البته، برخی از دانشگاه‌های برتر به علاقه‌مندان به تحصیل، بورسیه‌های تحصیلی نیز ارائه می‌دهند. قبل از تصمیم به مهاجرت تحصیلی بهتر است که مقاله با عنوان همه چیز درباره ویزای تحصیلی ایتالیا را مطالعه کنید.

در اسپانیا نیز انواع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های برتر آموزش داده می‌شوند؛ اما دانشجویان بعد از اِتمام دوران تحصیلی، فرصت پیدا کردن موقعیت‌های شغلی کمتری را در اسپانیا خواهند داشت. بنابراین، اگر بعد از تحصیل، قصد پیدا کردن کار را دارید، مهاجرت به اسپانیا گزینه مناسبی نیست. شما می‌توانید در مقاله همه چیز درباره ویزای تحصیلی اسپانیا، اطلاعات لازم درباره نحوه مهاجرت تحصیلی به این کشور را به دست‌آورید.

۲. جاذبه‌های دیدنی اسپانیا و ایتالیا

2

اگر اهل تفریح و گردش هستید، بهتر است بدانید که در اسپانیا و ایتالیا جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد. شما می‌توانید با مهاجرت به اسپانیا، در اوقات فراغت خود از کلیسای جامع سویل و موزه گوگن‌هایم دیدن کنید. همچنین، در ایتالیا نیز جاذبه‌های دیدنی مانند برج کج پیزا، کلیسای سیستین و… وجود دارد.

۳. فرهنگ اسپانیا و ایتالیا

هر دو کشور ایتالیا و اسپانیا از لحاظ فرهنگی با یکدیگر تفاوت دارند. در ایتالیا، جایگاه خانواده اهمیت زیادی دارد. زندگی در کنار خانواده، اساس فرهنگ مردم این کشور است. مردم این کشور، خیلی از اوقات را در کنار خانواده می‌گذرانند و از سبک زندگی شاد و آرامی برخوردارند. ایتالیایی‌ها به مادران خود احترام زیادی می‌گذارند و آن‌ها نقش مهمی در خانواده دارند. ایتالیایی‌ها مردمی پرشور هستند و تمایل دارند که بسیار خودنمایی کنند. موسیقی، بخش مهمی از فرهنگ اسپانیایی است. پس اگر به موسیقی علاقه‌مند هستید، فرهنگ اسپانیا با شما سازگارتر است. یکی از تفاوت‌های فرهنگی اسپانیا با سایر کشور‌ها این است که در این کشور در بازه‌های مختلف سال، جشنواره‌های خیابانی متعدد برگزار می‌شود.

۴. وضعیت درمان در اسپانیا و ایتالیا

3

مراقبت‌های بهداشتی برای مهاجران از اهمیت زیادی برخوردار است. مهاجرانی که در ایتالیا زندگی می‌کنند، می‌توانند از بهترین خدمات درمانی استفاده کنند. بیمارستان‌های دولتی در ایتالیا براساس استاندارد‌ها عمل می‌کنند و دارای کادر درمانی مجربی هستند. به علاوه، نرخ خدمات درمانی در ایتالیا بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تر از سایر کشور‌ها است. در اسپانیا نیز وضعیت بهداشت و درمان در جایگاه مناسبی قرار دارد. اما کیفیت خدمات درمانی در ایتالیا بسیار بهتر از اسپانیا است. بنابراین، اگر قصد مهاجرت برای انجام درمان‌های پزشکی را دارید، به شما کشور ایتالیا را پیشنهاد می‌کنیم.

۵. شرایط پیدا کردن کار در ایتالیا و اسپانیا

قبل از مهاجرت به ایتالیا، بهتر است که موقعیت شغلی دلخواه‌تان را پیدا کنید. در غیر این صورت، یافتن کار در این کشور می‌تواند چالش برانگیز باشد. از آنجایی که ایتالیا جزو کشور‌های صنعتی است، امکان پیدا کردن موقعیت شغلی برای افراد متخصص در زمینه خودروسازی، تولید مواد غذایی، ساخت ماشین آلات و… راحت‌تر است. به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، با مهاجرت به ایتالیا می‌توانید موقعیت شغلی بهتری را اخذ کنید. اما در اسپانیا به دلیل اینکه تعداد افراد بیکار بسیار بیشتر است، برای مهاجرین فرصت یافتن موقعیت‌های شغلی کمتری فراهم می‌شود. بنابراین، در صورتیکه هدف شما از مهاجرت، کسب جایگاه شغلی بهتر است، مهاجرت به ایتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۶. هزینه مسکن در ایتالیا و اسپانیا

یکی از دغدغه مهاجرین، خرید ملک در کشور مقصد است. بنابراین، قبل از مهاجرت باید درباره قیمت خانه‌ها در کشور موردنظرتان، اطلاعات لازم را به دست‌آورید. هزینه مسکن در کشور اسپانیا، بسیار بیشتر است. بنابراین، اگر قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید، باید بودجه زیادی را برای این کار کنار بگذارید؛ اما خرید خانه در ایتالیا، مقرون به صرفه و کم هزینه‌تر است. هزینه اجاره نیز در این کشور مناسب است. بنابراین، نرخ مناسب خرید ملک در ایتالیا را می‌توان از دلایل مهاجرت به این کشور در نظر گرفت.

به ایتالیا مهاجرت کنیم یا اسپانیا؟

4

کشور ایتالیا در جنوب قاره اروپا قرار گرفته است. این کشور، مرز‌های مشترک با سایر کشور‌ها از قبیل سوئیس، فرانسه و… دارد. هر ساله، تعداد مهاجرین بسیار زیادی از سرتاسر جهان با ایتالیا مهاجرت می‌کنند. کیفیت بالای زندگی، شرایط تحصیلی مناسب، خدمات درمانی ارزان، جاذبه‌های دیدنی، آب و هوای معتدل و نرخ پایین بیکاری باعث شده است که ایتالیا به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی شناخته شود.
اسپانیا نیز به عنوان یکی دیگر از کشور‌های مهاجرپذیر در قسمت جنوب غربی قاره اروپا واقع شده است. این کشور با فرانسه و پرتغال مرز‌های مشترک دارد. از آنجایی که نرخ بیکاری در اسپانیا بالا است، مهاجرت به این کشور برای یافتن شغل گزینه مناسبی نیست. بنابراین، قبل از مهاجرت به اسپانیا باید درباره پیدا کردن شغل در این کشور تحقیق کنید. دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت به اسپانیا، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا است.

قبل از اینکه تصمیم به مهاجرت به ایتالیا یا اسپانیا را بگیرید باید هدف‌تان از مهاجرت را مشخص کنید. در این صورت، تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین کشور جهت مهاجرت برای شما راحت‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر هدف شما از مهاجرت، پیدا کردن موقعیت شغلی و تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا است، ایتالیا می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ایتالیا به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی

5

ایتالیا یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی است. این کشور، بسیار توسعه یافته و دارای امکانات متعدد است. شما می‌توانید برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی بهتر یا تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، مهاجرت به ایتالیا را انتخاب کنید. کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. علاوه بر این، ایتالیایی‌ها بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با مهاجرت به این کشور برقراری ارتباط با ایتالیایی‌ها برای شما دشوار نخواهد بود. به منظور ادامه تحصیل یا پیدا کردن کار در ایتالیا، تسلط به زبان انگلیسی نیز کافی است. اگر ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرتی در نظر می‌گیرید، به خاطر داشته باشید که هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی بسیار بالا است. البته هزینه‌های زندگی به محل اقامت شما در ایتالیا نیز بستگی دارد.

ایرانی‌ها و اسپانیایی‌ها چه شباهت‌هایی با یکدیگر دارند؟

آیا می‌دانید که مردم ایتالیا و اسپانیا دارای شباهت‌هایی با یکدیگر هستند؟ مردم ایتالیا و ایران دارای شباهت‌های زیادی از نظر نحوه ملاقات با یکدیگر هستند. در واقع، ایرانی‌ها و ایتالیایی هنگام ملاقات باهم به یک شیوه احوالپرسی می‌کنند. همچنین، برخورد اسپانیایی‌ها و ایرانی‌ها بسیار گرم و صمیمی است. خانواده در فرهنگ ایرانی و اسپانیایی از اهمیت زیادی برخوردار است. به علاوه، ایرانی‌ها و اسپانیایی‌ها از نظر ظاهری نیز به یکدیگر شباهت‌هایی دارند. بنابراین، اگر به عنوان فردی ایرانی، قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، کشور اسپانیا برای زندگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مشکلات زندگی در اسپانیا

6

قبل از تصمیم به مهاجرت، باید با مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا آشنا شوید. زندگی در هر کشوری ممکن است با معایبی همراه باشد. از مشکلات زندگی در اسپانیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

مشکلات زندگی در اسپانیا
هزینه بالای خرید ملک یکی از معایب زندگی در اسپانیا، نرخ بالای ملک در این کشور است. پس اگر قصد خرید ملک در اسپانیا را دارید، نیاز به بودجه بیشتری دارید. بسیاری از افراد، به دلیل نرخ بالای خرید خانه در اسپانیا از مهاجرت به این کشور خودداری می‌کنند. بنابراین، کشور اسپانیا برای زندگی، انتخاب مناسبی نیست.
بازار کار نامطلوب

 

در اسپانیا، شرایط بازار کار، نامطلوب‌تر از سایر کشور‌ها است. نرخ بیکاری در اسپانیا در مقایسه با سایر کشور‌ها بیشتر است. با مهاجرت به اسپانیا، شانس کمتری برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی خواهید داشت.
هزینه بالای زندگی آیا می‌دانید که برای پرداخت قبوض آب، گاز و برق در اسپانیا باید هزینه زیادی را بپردازید؟ در اسپانیا، نرخ هزینه‌های مربوط به آب، برق و گاز بسیار زیاد است. بنابراین، هزینه بالای قبض را می‌توان یکی از مشکلات زندگی در اسپانیا در نظر گرفت.

 

سخن آخر

آب و هوای گرم مدیترانه‌ای، فرهنگ، جاذبه‌های دیدنی، شرایط تحصیلی، موقعیت‌های شغلی و خدمات درمانی باکیفیت جزو فاکتور‌هایی هستند که بسیاری از افراد را ترغیب به مهاجرت به خارج از کشور می‌کنند. هزینه بالای قبوض، بازار کار نامناسب و قیمت بالای ملک جزو معایب زندگی در اسپانیا محسوب می‌شوند. بنابراین، از بین کشور‌های اسپانیا و ایتالیا، مهاجرت به ایتالیا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. قبل از تصمیم به مهاجرت تحصیلی یا کاری به هر یک از کشور‌های خارجی می‌توانید از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان مهاجرتی از جزئیات لازم درباره نحوه مهاجرت مطلع شوید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید