مقدمه‌ی همه چیز درباره ی کشور پرتغال

از دانستنیهای کشور پرتغال، مناظر خیره کننده، چشم انداز آب و هوای زیبا، سواحل وسیع و چشم نواز هستند. کشور پرتغال فضایی جذب کننده دارد و آب و هوای فوق العاده این کشور در تمام طول سال از دلایل مهاجرت بسیاری از مهاجران از سرتاسر دنیاست.

زندگی در کشور پرتغال

در این مقاله قصد داریم به دانستنی‌های مهاجرت به کشور پرتغال بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

هزینه زندگی در پرتغال

از مهمترین دانستنی‌های کشور پرتغال هزینه‌های زندگی در کشور پرتغال است. هزینه زندگی در این کشور احتمالا کمترین هزینه زندگی در اروپاست.

از هزینه‌های حمل و نقل عمومی و تهیه غذا تا محل اقامت از ارزان ترین قیمت‌های اروپاست. یک زن و شوهر می‌توانند به راحتی در یکی از شهرهای کوچک کشور پرتغال تنها با مبلغ ناچیز ۱۵۰۰ یورو در ماه زندگی کنند. گرچه با توجه به اقتصاد کشور پرتغال، کیفیت اینگونه زندگی در کشور پرتغال بسیار پایین خواهد بود.

البته اجاره خانه در کشور پرتغال بسیار مناسب است. اقتصاد کشور پرتغال به این شکل رقم خورده که می‌توان یک خانه یک خوابه با مبلغ ۴۳۰ یورو در ماه کرایه کرد.

مهمترین نگرانی‌های مهاجران در مورد کشور پرتغال تهیه ارزاق و غذا است. خبر خوب این است که بسیاری از شهرهای این کشور دارای انواع بازارها و سوپرمارکت‌های سنتی هستند. با مبلغ حدودی ۲۰۰ یورو می‌توان برای یک هفته مواد غذایی از سوپر مارکت خرید کرد.

اگر بخواهم خانه‌ای در پرتغال بخرم چطور؟

از دانستنی‌های کشور پرتغال این است که طبق گزارش ProperStar ملک در پرتغال یکی از ارزان‌ترین املاک در اروپا است. از دیگر مزیت‌های اقتصاد کشور پرتغال این است که با خرید ملک در کشور پرتغال و یک سرمایه گذاری واجد شرایط در املاک و مستغلات، می‌توانید اقامت کشور پرتغال را دریافت کنید.

بازار کار از مهمترین دانستنیهای کشور پرتغال

اقتصاد کشور پرتغال و بازار کار آن بسیار رقابتی است. بسیاری از استارت آپ‌ها و شرکت‌های فناوری جدید به سرعت در حال احداث و پیشرفت هستند. که اقتصاد کشور پرتغال را رو به رشد برده است. البته اگر زبان کشور پرتغال را یاد بگیرید درهای بیشتری به روی خود باز خواهید کرد.

کشور پرتغال از مهاجران متخصص در حوزه IT یا مشاغل آنلاین استقبال می‌کنند. اما برای فعالیت در سایر مشاغل باید زبان کشور پرتغال را آموخته باشید. گرچه برای اشتغال در مشاغل گردشگری با هر زبانی می‌توانید جای خود را در اقتصاد کشور پرتغال پیدا کنید.

حداقل دستمزد چقدر است؟

از مهمترین دانستنیهای کشور پرتغال قبل از مهاجرت، میزان دستمزد و حقوق مشاغل مختلف است. حداقل حقوق تعیین شده توسط قانون از سال۲۰۲۲، ۸۲۲ یورو در ماه است. باید بدانید که تامین اجتماعی ۱۱٪ از درآمد مردم کشور پرتغال را به خود اختصاص می‌دهد.

میانگین حقوق چقدر است؟

میانگین حقوق بسته به تجربه و صلاحیت فرد بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار متغیر است. همانطور که قبلا ذکر شد، یک زوج برای زندگی راحت در کشور پرتغال به حدود ۱۷۰۰ دلار در ماه نیاز دارند. بنابراین با داشتن برخی شرایط، می‌توانید زندگی نسبتا راحتی داشته باشید.

رایج ترین مشاغل در پرتغال

اقتصاد پرتغال همیشه در حال رشد است، چرا که بازار کار کشور پرتغال همیشه به دنبال افراد حرفه‌ای از سراسر جهان برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصاد کشور پرتغال است.

در ادامه لیستی از برخی مشاغل مورد نیاز در پرتغال به همراه میزان حقوق ماهیانه آنها آورده شده است.

حسابدار ۱۹۰۰ دلار معمار ۱۸۰۰ دلار
دکتر، پزشک عمومی ۲۴۰۰ دلار تکنسین میز راهنمایی ۹۰۰ دلار
مدیر هتل ۷۴۰۰ دلار مدیر بازاریابی ۲۵۰۰ دلار
پرستار ۱۱۰۰ دلار مدیر محصول ۳۵۷۵ دلار
پذیرش ۱۲۰۰ دلار مهندس نرم افزار ۲۰۰۰ دلار
معلم ۱۲۰۰ دلار طراح UX ۲۰۰۰ دلار
توسعه دهنده وب ۱۴۰۰ دلار

اقامت تمکن مالی در کشور پرتغال

از دانستنیهای کشور پرتغال این است که این کشور از بهترین کشورها برای اقامت تمکن مالی است. این موضوع فقط به خاطر آب و هوا خوب کشور پرتغال یا ارزان بودن قیمت‌ها در این کشور نیست. بلکه بیشتر به دلیل سبک زندگی لذت بخشی است که بازنشستگان و مستقلان مالی در کشور پرتغال دارند.

شهرهای ساحلی کشور پرتغال برای بازنشستگان ایده آل ترین شهرها برای لذت بردن از زندگی است. همچنین، کشور پرتغال پر از مناظر خیره کننده، متنوع و چشم اندازهای بی‌نظیر است. برای کسانی که یک عمر سخت تلاش کرده اند، پیدا کردن سرگرمی‌های جدیدی مانند عکاسی، ماهیگیری و… اقامت در کشور پرتغال بسیار لذت بخش خواهد بود.

ویزای کشور پرتغال، از مهمترین دانستنیهای کشور پرتغال

سه دسته بندی برای کسب ویزای اقامت در کشور پرتغال وجود دارد.

ویزای شینگن: این نوع ویزا به عنوان ویزاهای کوتاه مدت شناخته می‌شوند و برای اقامت تا ۹۰ روز معتبر است.

ویزاهای ملی اقامت موقت: برای اقامت تا یک سال مناسب است.

ویزای ملی اقامت طولانی: این نوع ویزا به عنوان ویزای اقامت شناخته می‌شوند و برای اقامت بیش از یک سال در نظر گرفته شده است.

ویزای اقامت کوتاه مدت کشور پرتغال

ویزای اقامت کوتاه مدت برای اقامت تا ۹۰ روز در هر دوره ۱۸۰ روزه معتبر است. این ویزا می‌تواند برای بازدیدهای کوتاه مدت از کشور پرتغال صادر شود و به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر بازدید از کشور پرتغال، در طول مدت اقامت خود آزادانه به سراسر منطقه شینگن سفر کنید. به این ویزا ویزای شینگن نیز گفته می‌شود.

از دانستنیهای کشور پرتغال این است که انواع ویزای کوتاه مدت شامل ویزای کوتاه مدت عمومی و ویزای کار فصلی می‌باشد.

ویزای اقامت موقت پرتغال

ویزای اقامت موقت، ویزای ملی کشور پرتغال است که به شما اجازه می‌دهد تا یک سال در پرتغال بمانید. با داشتن این ویزا شما اجازه تردد متعدد را دارید به شرط آنکه کشور پرتغال را برای مدت کوتاهی ترک کنید.

به جز اعضای خانواده (همسر، فرزندان تحت تکفل، فرزندان خوانده، والدین، یا خواهر و برادر خردسال تحت تکفل) شهروندان پرتغالی و سایر اتباع اتحادیه اروپا/EFTA، همه اتباع کشورهای ثالثی که بیش از ۹۰ روز و کمتر از یک سال به پرتغال سفر می‌کنند، نیاز به یک ویزای اقامت موقت دارند.

از دیگر دانستنیهای کشور پرتغال این است که ویزای کار موقت و ویزای تحصیلی نمونه‌هایی از ویزای اقامت موقت کشور پرتغال هستند.

ویزاهای ملی اقامت طولانی

ویزای ملی پرتغال برای اقامت بیش از یک سال است. ویزای خانوادگی، ویزای تحصیلی، ویزای D۷ و طرح ویزای طلایی نمونه‌هایی از ویزای ملی طولانی مدت یا دائم هستند.

مالیات‌های کشور پرتغال

از دانستنیهای کشور پرتغال سیستم مالیاتی کشور است. چه استخدام شوید و چه خوداشتغالی یا کارآفرینی کنید، تحت نظر سیستم مالیاتی کشور پرتغال خواهید بود. مالیات بر درآمد و سایر دارایی‌های شما چقدر است؟ چه قوانینی برای جذب سرمایه گذار خارجی اعمال می‌شود؟ ابتدا باید یک شماره مالیات از کشور پرتغال دریافت کنید.

ویزای طلایی کشور پرتغال

برنامه ویزای طلایی از دانستنیهای کشور پرتغال یک برنامه RBI (اقامت با سرمایه گذاری) است. مقامات کشور پرتغال برنامه ویزای طلایی را در سال۲۰۱۲ راه اندازی کردند. از آن زمان تاکنون، ۱۱۳۸۴ متقاضی به این برنامه ملحق شده‌اند. این برنامه به سرمایه گذارانی که در یکی از گزینه‌های سرمایه گذاری متعدد آن سرمایه گذاری می‌کنند، اقامت می‌دهد.

شماره مالیات کشور پرتغال

شماره مالیات به عنوان NIF یا Número de Identificação Fiscal شناخته می‌شود. دریافت این شماره ضروری است و هنگام نقل مکان به پرتغال باید در صدر کارهای شما قرار بگیرد.

دو نوع شماره مالیاتی وجود دارد، شماره غیر مقیم و مقیم. اگر برای مورد اول درخواست دهید، به مدرکی مبنی بر آدرس آخرین کشور محل اقامت خود و یک نماینده مالیاتی نیاز دارید. این فرد باید یک شهروند پرتغالی باشد و مسئولیت اطمینان از پرداخت مالیات خود را بر عهده بگیرد. اگر به عنوان یک مقیم پرتغال درخواست می‌دهید، به مدرک آدرس خود در پرتغال نیاز دارید. در هر دو مورد باید کارت شناسایی داشته باشید.

سیستم مالیاتی

اگر ۱۸۳ روز در سال در کشور پرتغال زندگی کنید، مقیم محسوب می‌شوید و مشمول مالیات هستید. کشور پرتغال مالیات بر درآمد یکسانی دارد، هر چه بیشتر درآمد داشته باشید، مالیات بیشتری پرداخت می‌کنید. نرخ مالیات از ۰ تا ۴۵ درصد متغیر است. درآمد کمتر از ۷۸۰ دلار در پرتغال مشمول مالیات نمی‌شود. بالاترین نرخ مالیات برای کسانی اعمال می‌شود که بیش از ۲۹۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم مالیاتی کشور پرتغال، مقاله «راهنمای کامل مهاجرت به پرتغال» را مطالعه کنید.

تحصیلات از دانستنیهای کشور پرتغال

کشور پرتغال آموزش رایگان را برای شهروندان و ساکنان تا سن ۱۸ سال ارائه می‌دهد. در این کشور مدارس خصوصی وجود دارند که در آنها شهریه بالاتر و کلاس‌ها خصوصی تر هستند. در این کشور بسته به شهر مورد اقامت شما مدرسه‌های بریتانیایی و آمریکایی وجود دارند که می‌توانید فرزندان خود را در هر کدام از آنها ثبت نام کنید.

بهترین شهرهای کشور پرتغال

از مهمترین دانستنیهای کشور پرتغال، بهترین شهرهای این کشور است. در ادامه برخی از بهترین شهرهای کشور پرتغال را برای اقامت معرفی کرده‌ایم.

لیسبون

شهر Lisbon در سطر دانستنیهای کشور پرتغال قرار دارد. زندگی در لیسبون کمی گرانتر از بسیاری از شهرهای دیگر کشور پرتغال است. با این حال، برای چشیدن طعم زندگی کشور پرتغال ارزشش را دارد. نور زندگی همیشه از میان این شهر شلوغ می‌درخشد. این شهر علاوه بر اینکه از مدارس و بانک‌های بین‌المللی برخوردار است، حس خوب منحصربه‌فردی را به شما می‌دهد. همچنین زندگی در لیسبون در مقایسه با هزینه‌های زندگی در دیگر پایتخت‌های اروپایی، منصفانه تر است.

الگاروه

منطقه Algarve (الگاروه) همان چیزی است که بسیاری از مردم در طول سال‌ها آن را «بهشت» نامیده‌اند. ساحل طلایی تمیز و زیبا، بسیاری از مهاجران و افراد محلی را به رویای زندگی در کشور پرتغال فرا می‌خواند.

کاسکایس

کاسکایس، از دیگر مناطق مهم در لیست دانستنیهای کشور پرتغال است. در مقایسه با لیسبون، Cascais کوچک است. با وجود اینکه بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد، هنوز یک روستا محسوب می‌شود. این بدان معناست که جذابیت روستای اروپایی، دقیقا همان معنایی است که در این منطقه یافت می‌شود. تنها با نیم ساعت رانندگی از فرودگاه لیسبون به سواحل آفتابی گرم و زندگی روستایی کاسکایس خواهید رسید.

پورتو

اگر به ماهیگیری علاقه دارید Porto (پورتو) را در لیست دانستنیهای کشور پرتغال قرار دهید. این شهر ماهیگیری ترکیبی کهن از شخصیت کلاسیک و شهرنشینی را در خود جای داده است. این مکان به یک نقطه بسیار محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. بنابراین اگر می‌توانید از صنعت گردشگری در کنار هنر ماهیگیری کارآفرینی کنید و اگر تصمیم به اقامت در کشور پرتغال دارید، اقامت در پورتو یک انتخاب هوشمندانه است.

جوانب مثبت و منفی مهاجرت به کشور پرتغال

متاسفانه، همانطور که هیچ «کسی» کامل نیست، هیچ «مکانی» هم کامل نیست. در ادامه برخی از مزایا و معایب مهاجرت به کشور پرتغال آورده شده است.

مزایا

مردم محلی کشور پرتغال به مهمان نوازی شهرت دارند. فرهنگ غذایی در آنجا به دلیل تنوع غذایی و دلچسب بودن در سراسر جهان مشهور است.
آب و هوای فوق العاده در تمام طول سال در کشور تقریبا یکسان است. هزینه زندگی در مقایسه با بقیه اروپا نسبتاً ارزان است.

معایب

اگر مقیم دائمی نباشید، حق دریافت مراقبت‌های بهداشتی را ندارید. در خارج از شهرهای اصلی، دستیابی به برخی خدمات و کالاها ممکن است دشوار باشد.
درک سیستم بوروکراتیک کمی پیچیده است.

چگونه می‌توانم به پرتغال مهاجرت کنم؟

اگر قصد مهاجرت به کشور پرتغال را دارید، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید و سوالات احتمالی خود را از او بپرسید. بسته به نیازهای خاص شما، یک مشاور قابل اعتماد می‌تواند به شما در جهت درست مشاوره دهد و در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

النورا یک آژانس مهاجرت با خدمات کامل با مشاوره رایگان است. در این شرکت راه حل‌های نهایی در زمینه مشاوره سرمایه گذاری و اقامت و شهروندی توسط برنامه‌های سرمایه گذاری در کشورهای متعدد در سراسر جهان ارائه می‌شود. همچنین در برخی از کشورها، کارمندان و گروهی از شرکت النورا حضور دارند تا در فرآیند مهاجرت شما کمک کنند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره دانستنیهای کشور پرتغال برای مهاجرت و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

’پرتغال

’جذابیت

’اطلاعات

’پرتغال

’پرتغال

’محصولات

و برنج)، سیب زمینی، انگور، زیتون و گوجه فرنگی است.’]