مقدمه‌ی مهاجرت به کانادا از طریق دوره هایی آموزش فنی

کانادا، یکی از محبوب‌ترین کشورها برای تحصیلات عالی در بین دانشجویان بین‌المللی است. این کشور، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزش عالی را با هزینه‌های رقابتی برای متقاضیان بین‌المللی ارائه می‌دهد. همچنین به خاطر محیط چندفرهنگی، لیبرال و دل‌پذیرش شناخته شده است. در سال‌های اخیر، تقاضا برای دوره‌های فنی حرفه‌ای در کانادا در میان دانشجویان بین‌المللی به طور تصاعدی افزایش یافته است. یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق دوره‌های فنی است. همانطور که می‌دانید بسیاری از مهارت‌ها و مشاغل کاملاً عملی هستند و فقط از طریق آموزش عملی، قابل یادگیری هستند؛ آموزش این مشاغل از طریق دوره‌های حرفه‌ای انجام می‌شود که به طور خاص بر روی یک شغل خاص تمرکز دارند. این مشاغل، اغلب مکمل رشته‌هایی مانند پزشکی، تجارت و غیره هستند. برای دانستن همه چیز در مورد دوره‌های فنی حرفه‌ای در کانادا، شرایط، هزینه و رشته‌ها، ادامه این مقاله را بخوانید.

دوره‌های فنی حرفه‌ای در کانادا

طیف گسترده‌ای از دوره‌های فنی حرفه‌ای و هزینه‌های رقابتی که برای آنها در نظر گرفته شده است، تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی را به کانادا جذب کرده است. اخیراً تقاضا برای این نوع آموزش در کانادا افزایش یافته است. دوره‌های فنی حرفه‌ای بر توسعه دانش عملی و فیزیکی شما در مورد یک حرفه خاص متمرکز است. این دوره‌ها همچنین به شما امکان می‌دهد تا در کنار تحصیلات خود، کار کنید که کاهش بار مالی را برای شما آسان‌تر می‌کند. برنامه‌های فنی شامل طیف وسیعی از زمینه‌هایی است که امروزه برای جامعه ضروری است؛ برخی از این حوزه‌ها شامل تجارت، حسابداری، آشپزی، پزشکی، مراقبت‌های زیبایی، الکترونیک، مکانیک، گردشگری، طراحی و غیره است. از نظر سطح تحصیلات، این برنامه‌ها بین تحصیلات متوسطه و مقطع کارشناسی قرار دارند. این دوره‌ها در مقایسه با دوره‌های لیسانس کوتاه‌تر و ارزان‌تر هستند. یک برنامه فنی حرفه‌ای می‌تواند از چند ماه تا چهار سال طول بکشد.

دوره‌های فنی حرفه‌ای در سراسر جهان در دانشگاه‌های مختلف موجود است. با این حال، کانادا یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین‌المللی با هدف دنبال کردن آموزش‌های حرفه‌ای به شمار می‌رود. این امر به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد:

  • دوره‌های فنی حرفه‌ای در مقایسه با دوره‌های تحصیلی معمولی، دارای شهریه کمتر و مدت زمان کوتاه‌تری برای تکمیل هستند.
  • دانشگاه‌های مختلف در کانادا چندین دوره حرفه‌ای را به عنوان بخشی از برنامه درسی خود ارائه می‌دهند. این دوره‌ها را می‌توان به صورت آنلاین و آموزش از راه دور نیز توسط دانشجویان بین‌المللی مطالعه کرد.
  • دانش‌آموزان این فرصت را پیدا می‌کنند که در حین گذراندن دوره‌های فنی حرفه‌ای خود در دانشگاه‌های کانادا، در محوطه دانشگاه کار کنند. دانشجویان بین‌المللی همچنین می‌توانند پس از اقامت بیش از شش ماه در کانادا، تا ۲۰ ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند.
  • مدرک فنی حرفه‌ای از دانشگاهی در کانادا، شانس شما را برای استخدام در سازمان‌های برتر جهان افزایش می‌دهد.

دوره‌های فنی حرفه‌ای محبوب در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

این نوع آموزش، حوزه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد؛ زیرا همه رشته‌ها از حرفه‌هایی تشکیل شده است که نمی‌توان آنها را به صورت آکادمیک آموزش داد. برنامه‌های فنی حرفه‌ای در لیست زیر برخی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای افراد است:

  • فناوری معماری – طراحی مسکونی و تجاری
  • علوم بهداشتی – پرستاری، ماساژ درمانی، کمک به مطب پزشکی، تناسب اندام و تغذیه، تکنسین فوریت‌های پزشکی، آموزش تکنسین داروسازی، کمک علوم بهداشتی
  • فن‌آوری باغبانی – درک عملکرد تجاری بازار، کشاورزی و مواد غذایی کشاورزی
  • برق صنعتی – یادگیری عملی مبتنی بر نظریه. پس از اتمام، اشخاص باید به عنوان یک کارآموز در وزارت آموزش کانادا ثبت نام کنند.
  • صدا و سیما و روزنامه‌نگاری
  • کسب و کار
  • بهداشت دندان
  • فناوری مهندسی
  • محیط‌زیست
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • زبان‌ها و هنرها
  • علوم
  • خدمات اجتماعی

لیست بهترین دوره‌های فنی‌حرفه‌ای مورد تایید برای مهاجرت به کانادا

2 9

برای گرفتن اقامت دائم کانادا با استفاده از مدرک فنی حرفه‌ای می‌توان با استفاده از برنامه اکسپرس اینتری و برنامه مهاجرت نامزدی استانی اقدام کرد. برخی از دوره‌های دیپلم فنی‌حرفه‌ای ۱ ساله مورد تایید کانادا برای اقامت دائم به شرح زیر است:

 

دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای بلندمدت مورد تایید کانادا برای اقامت
دیپلم مدیریت بازرگانی
دیپلم مدیریت هتلداری
دیپلم حسابداری
دیپلم بازاریابی
دیپلم تبلیغات و طراحی گرافیک
دیپلم مدیریت هنرهای نانوایی و شیرینی‌پزی
دیپلم کارشناس امنیت سایبری
دیپلم تجزیه و تحلیل داده‌ها
دیپلم فناوری مواد غذایی، ایمنی و کیفیت

 

در لیست زیر برخی از دوره‌های کوتاه‌مدت مورد تایید برای اقامت دائم در کانادا آمده است:

 

دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای کوتاه‌مدت مورد تایید کانادا برای اقامت
گواهینامه مدیریت منابع انسانی
دوره زبان فرانسه
گواهینامه مهندسی نرم‌افزار
گواهینامه دارایی و سرمایه‌گذاری
گواهی آشپز حرفه‌ای
بازاریابی
دستیار دندانپزشک
مدیریت دولتی
هنر آشپزی
دوره تبلیغات و مدیریت حسابداری

 

کالج‌های برتر برای دوره‌های حرفه‌ای در کانادا

●      کالج Centennial

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: دانشگاهی، آماده‌سازی هنر و علم، تولید پیشرفته و اتوماسیون سیستم‌ها، تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی، هوافضا و هوانوردی، هنر، انیمیشن و طراحی، خودرو و موتورسیکلت، زیست‌شناسی، علوم محیطی و غذایی، تجارت، خدمات اجتماعی و کودک، اورژانس، خدمات حقوقی و دادگاه، غذا و گردشگری، سلامت و تندرستی، وظایف سنگین، کامیون و مربی، مدیریت هتلداری، فناوری اطلاعات، شبکه و مهندسی نرم‌افزار، رسانه، ارتباطات و نوشتن، طراحی پایدار و انرژی‌های تجدیدپذیر.

●      کالج Mohawk

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: تجارت، هنرهای ارتباطی، خدمات اجتماعی، سلامت، مطالعات مقدماتی، مشاغل ماهر و کارآموزی، فناوری و برنامه یادگیری آنلاین.

●      کالج هامبر

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: تبلیغات: مدیریت رسانه، کارآموزی نانوا، مدیریت بازرگانی (Co-op)، کارآموزی بویلرساز ساختمانی، کارآموزی آشپز، کارگر خدمات توسعه – کارآموزی، کارآموز برق – ساخت‌وساز و تعمیر و نگهداری، مدیریت منابع انسانی، کارآموز برق صنعتی، کارآموزی تخصصی کابل کشی شبکه و کارآموزی لوله‌کش.

●      دانشگاه Fraser Valley

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: کشاورزی، هوانوردی، تجارت و مدیریت، سیستم‌ها و فناوری رایانه، هنر و طراحی خلاق، علوم زمین و محیط زیست، آموزش، علوم و خدمات بهداشتی، تاریخ و فرهنگ، مطالعات بومی، حقوقی و کیفری، رسانه‌ها و ارتباطات، مدیریت اداری، علوم، مددکاری اجتماعی و خدمات انسانی، جامعه، سیاست، و تجارت.

●      کالج نوا اسکوشیا

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: ارتقاء تحصیلی و توسعه مهارت‌ها، ساختمان و تولید، تجارت، صنایع خلاق، آشپزی و گردشگری، فناوری‌های مهندسی، محیط زیست، پایداری و منابع طبیعی، سلامت و تندرستی، فناوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده‌ها، زبان و مطالعات فرهنگی، پشتیبانی‌های دریایی، اجتماعی، نقشه‌برداری و ژئوماتیک و حمل و نقل.

●      کالج شغلی CTS کانادا

برنامه‌های ارائه شده توسط حوزه مورد علاقه: علوم بهداشتی، حقوق و عدالت، فناوری، تجارت، مشاغل و دوره‌های تخصصی دیگر.

●      کالج دورهام

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: هنر و طراحی، تجارت، آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی، فناوری اطلاعات، زبان‌ها، خدمات حقوقی و اضطراری، علایق شخصی و تجارت و فناوری.

●      کالج جورج براون

برنامه‌های ارائه شده بر اساس حوزه مورد علاقه: تجارت، فناوری رایانه، رسانه و هنرهای نمایشی، سلامت و تندرستی، مدیریت هتلداری و گردشگری و خدمات اجتماعی.

●      آکادمی مشاغل Algonquin

برنامه‌های ارائه شده توسط منطقه مورد علاقه: برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های تجاری، برنامه‌های حقوقی و برنامه‌های آنلاین.

شرایط دوره‌های فنی حرفه‌ای در کانادا

3 8

هر موسسه و مدرسه حرفه‌ای که در کانادا حضور دارد شرایطی را دارد که افراد باید آن‌ها را برآورده کنند. اشخاص باید مدرکی دال بر مهارت زبان فرانسه یا انگلیسی ارائه دهند که برای تحصیل دوره‌های فنی الزامی است. از آنجایی که دوره‌های فنی حرفه‌ای در برنامه درسی خود، گسترده و دقیق نیستند، معیارهای واجد شرایط بودن خیلی پیچیده نیست و افراد مجبور نیستند در آزمون‌های رقابتی مانند GRE یا GMAT شرکت کنند. با این حال، آنها به نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی نیاز دارند. این می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • آیلتس- داوطلبان با نمره ۰-۹ ارزیابی خواهند شد.
  • CAEL (آزمون ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی) – متقاضیان با نمره ۱۰-۹۰ ارزیابی خواهند شد.
  • PTE (Pearson Test of English) – این یکی دیگر از آزمون‌های محبوب مهارت زبان انگلیسی است که در کانادا پذیرفته شده است.
  • TOEFL- محدوده نمره برای تافل بین ۰-۱۲۰ است.

دانشجویانی که مایل به درخواست در یک دانشگاه کانادایی برای دوره فنی هستند، باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • شخص باید تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده باشد.
  • نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی معیار مهمی برای انتخاب در این دوره‌ها است. افراد باید نمرات حداقل یک آزمون مهارت انگلیسی را ارسال کنند. نمره مطلوب آیلتس برای اکثر کالج‌ها ۶ است.

مدارک مورد نیاز

دانشجویان متقاضی دوره‌های فنی حرفه‌ای در کانادا باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • ریز نمرات دوره متوسطه
  • ویزای دانشجویی معتبر
  • فتوکپی پاسپورت
  • اسناد پشتیبان

فرآیند درخواست

برای درخواست تحصیل در دانشگاه‌های کانادا برای این دوره‌ها، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در مورد رشته‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید، تحقیق کنید.
  • دانشگاه‌هایی در کانادا که آنها را ارائه می‌دهند را بررسی کنید.
  • به وب‌سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.
  • از طریق پورتال آنلاین، فرم درخواست را پر کنید.
  • مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.
  • فرم را ارسال کنید و هزینه‌های درخواست را پرداخت کنید.

چشم‌انداز شغلی پس از تحصیل در دوره‌های فنی در کانادا

4 8

کارآموزی‌ها و آموزش‌ها نیز توسط موسسات برای حمایت از دانشجویان برای حفظ ارتباط با صنعت ارائه می‌شود که به کسب تجربه حرفه‌ای کمک می‌کند. مهارت و دانشی که نامزدها به دست می‌آورند، ارزش خوبی به رزومه افراد می‌افزاید. موسسات آموزشی و مراکز آموزش فنی، نمایشگاه‌های شغلی را برای راهنمایی دانشجویان داخلی و بین‌المللی در راستای به دست آوردن شغل در رشته خود، برگزار می‌کنند. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نیز به دانشجویان آموزش فنی حرفه‌ای ارائه می‌شود.

از آنجا که اکثر کالج‌های کانادا که دوره‌های فنی را ارائه می‌دهند، معمولاً یک دوره کارآموزی در این دوره دارند، شما می‌توانید در یک محیط حرفه‌ای کار کنید و تجربه عملی کسب کنید. علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید تجربه کاری ارزشمندی را به رزومه خود اضافه کنید که یافتن شغل در آینده را برای شما آسان‌تر می‌کند و می‌توانید از این طریق اقامت دائم کانادا را به دست بیاورید.

برنامه‌های آموزشی فنی، حرفه‌محور هستند که به کسب مشاغلی کمک می‌کنند که به نیروی کار ارزش می‌افزایند. جستجوی تحصیلات حرفه‌ای در کانادا می‌تواند به جای صرف هزینه‌های جدی، به ایجاد یک شغل فوق‌العاده کمک کند. کانادا یک مقصد ثابت شده برای برنامه‌های آموزش فنی حرفه‌ای برای اکثر دانشجویان بین‌المللی است.

هزینه دوره‌های فنی‌حرفه‌ای در کانادا

نه تنها برنامه‌های مرتبط با صنعت، بلکه آموزش فنی نیز برای افراد مقرون‌به‌صرفه است. هزینه متوسط از ۱۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ دلار کانادا در سال متغیر است. این بستگی به کالج انتخاب شده و انتخاب برنامه تحصیلی دارد. بسیاری از کالج‌ها به دانشجویانی که دوره‌های فنی را انتخاب می‌کنند، بورسیه می‌دهند.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید مهارت جداگانه‌ای به رزومه خود اضافه کنید، دوره‌های فنی گزینه جالبی برای شما هستند. این مهارت همچنین می‌تواند مکمل رشته تحصیلی شما در مدارک قبلی باشد. این باعث می‌شود کاندیدای مناسب‌تری برای کارفرمایان باشید. این دوره‌ها، کوتاه‌مدت و کم هزینه هستند، بنابراین کسب مهارت و تحصیلات با نرخ مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کند و شما شانس بیشتری را برای گرفتن اقامت دائم کانادا به دست خواهید آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر برای نحوه مهاجرت به کانادا می‌توانید به مقالات راهنمای کامل مهاجرت به کانادا و همه چیز درباره مهاجرت تحصیلی به کانادا مراجعه کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید