مقدمه

اینکه به کدامیک از کشور‌های خارجی مهاجرت کنید، تصمیم خیلی راحتی نیست. برای اینکه در این زمینه بهترین تصمیم را بگیرید، باید اطلاعاتی را درباره شرایط زندگی، کار و تحصیل در کشور مورد نظر به دست‌آورید. در سال‌های اخیر، آمار مهاجرین به کشور‌های آلمان و انگلیس بیشتر بوده است. آیا شما هم قصد زندگی در یکی از این دو کشور را دارید، ولی در انتخاب بین دو کشور دچار تردید شده‌اید؟ در این مطلب، اطلاعاتی جامع درباره مهاجرت به آلمان و انگلیس در اختیارتان قرار می‌دهیم، تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که کدامیک را انتخاب کنید.

مقایسه کشورهای آلمان و انگلیس برای مهاجرت

آلمان، کشوری مدرن، با جاذبه‌های دیدنی متعدد است و از بزرگترین کشور‌های قاره اروپا محسوب می‌شود. انگلستان نیز کشوری زیبا، تاریخی و مملو از جاذبه‌های تفریحی است. هنگام انتخاب مقصد مهاجرتی باید کشور‌ها را از لحاظ مختلف مانند موقعیت شغلی، هزینه‌های زندگی، شرایط تحصیلی، امنیت، سیستم خدمات درمانی و… نیز با یکدیگر مقایسه کنید. در این بخش، آلمان و انگلیس را از نظر این فاکتور‌ها مورد مقایسه قرار می‌دهیم. پس از خواندن مطالب زیر، بهتر تصمیم می‌­گیرید که آلمان یا انگلیس را انتخاب کنید.

مقایسه آلمان و انگلیس از نظر کار و درآمد

آلمان از نظر اقتصادی توانسته است که رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. به همین خاطر، با اشتغال در این کشور می‌توانید درآمد‌های بالاتری را به دست‌آورید و رفاه مالی برسید. البته میزان حقوق و درآمد مهاجرین در این کشور با توجه به صلاحیت، مهارت و تجربه آنها متغیر است. نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین‌تر است و این کشور به جذب نیرو‌های خارجی تمایل زیادی دارد. دولت آلمان به جذب مهاجران بین‌المللی اهمیت زیادی می‌دهد؛ به همین خاطر مهاجرین پس از یادگرفتن مهارت خاص و اخذ ویزای اوسبیلدونگ می‌توانند به این کشور مهاجرت کنند.

همچنین، در انگلیس نیز نرخ بیکاری بسیار پایین است. در انگلستان، بازار کار رشته مهندسی، تکنولوژی، توسعه و نوآوری بهتر است؛ در حالی که در آلمان، بازار کار رشته های مربوط به خدمات درمانی و بهداشتی رونق بیشتری دارد. به علاوه، رتبه ششم برترین اقتصاد جهان، به انگلیس تعلق گرفته است. بنابراین، با مهاجرت به انگلیس نیز می توانید درآمد مطلوبی بدست‌آورید. اما در کل، مهاجرین دارای دانش بالا، تخصص و مهارت کافی می‌توانند در آلمان موقعیت شغلی مناسبی را پیدا کنند و شانس بیشتری برای اشتغال دارند.

مقایسه آلمان و انگلیس

مقایسه هزینه‌ های زندگی در آلمان و انگلیس

در آلمان، برای تأمین هزینه‌های زندگی به بودجه‌ای تقریباً به اندازه ۲ الی ۴ هزار یورو در ماه نیاز دارید. در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و بلژیک، هزینه‌های زندگی در آلمان مناسب‌تر است. البته، هزینه‌های زندگی در هر یک از مناطق کشور متغیر است. به منظور خرید مسکن در آلمان به بودجه زیادی احتیاج ندارید و نرخ املاک در این کشور بسیار مناسب است. اما در عوض، در انگلیس هزینه‌های زندگی و خرید ملک بسیار بالاتر است. بنابراین، اگر بودجه زیادی برای مهاجرت و نقل مکان به کشور دیگر کنار نگذاشته‌اید، آلمان برای شما بهترین گزینه است.

مقایسه هزینه‌ های تحصیل در آلمان و انگلیس

به منظور تحصیل در اکثر دانشگاه‌های دولتی آلمان، لازم نیست که هزینه‌ای را بپردازید. البته، دانشجویان در برخی از دانشگاه‌های دولتی این کشور، ملزم به پرداخت درصدی از هزینه‌ها هستند. اما در دانشگاه‌های انگلستان، هزینه‌هایی را باید برای تحصیل در هر یک از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور بپردازید. به علاوه، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی بیشتر از سایر دانشجو‌ها باشد. بنابراین، اگر بودجه خیلی زیادی برای تأمین هزینه‌های تحصیل ندارید، مهاجرت به آلمان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر به دنبال دانشگاه های آلمان هستید، مقله بهترین دانشگاه های آلمان را مطالعه کنید.

مقایسه آلمان و انگلیس از نظر سیستم خدمات بهداشتی

یکی از بزرگترین مزایای زندگی در آلمان، سیستم مراقبت بهداشتی بسیار پیشرفته و مدرن است. بیمارستان‌های این کشور، مجهز به دستگاه‌هایی پیشرفته هستند و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به بیماران ارائه می‌دهند. برای استفاده از خدمات درمانی، ساکنین آلمان می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بخشی از هزینه‌ها توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. به علاوه، در صورت عدم تسلط به زبان آلمانی می‌توانید با پرسنل بیمارستان به زبان انگلیسی صحبت کنید و این نظر نیز دچار مشکل نخواهید شد. در کشور انگلستان نیز، سیستم بهداشتی در بهترین سطح قرار دارد و انواع خدمات درمانی به بیماران با هزینه‌های مناسب ارائه می‌شود.

تعداد پزشکانی که در مراکز درمانی آلمان فعالیت می‌کنند، بیشتر از انگلستان است. بنابراین، شما می‌توانید بدون معطلی، از پزشکان آلمانی نوبت معاینه دریافت کنید و از خدمات و تخصص آن‌ها بهره‌مند شوید. بیمارستان‌های آلمانی نیز در سطح جهانی توانسته‌اند که رتبه بالایی را کسب کنند. بنابراین، برای افرادی که با هدف تحت درمانی قرار گرفتن، تصمیم به اخذ اقامت کشور‌های خارجی را می‌گیرند، مهاجرت به آلمان بهترین گزینه محسوب می‌شود.

مقایسه تحصیل در دانشگاه‌های آلمان و انگلیس

نرخ پذیرش در دانشگاه‌های انگلیس بسیار بالاتر است. به همین خاطر، اگر برای دانشگاه‌های انگلیس درخواست دهید، شانس بیشتری برای پذیرش دارید. بنابراین، به منظور پذیرش بهتر در دانشگاه‌ها می توانید برای اقامت موقت و دائم انگلیس درخواست دهید. اما در آلمان، نرخ پذیرش دانشگاه‌ها از ۳۰ درصد کمتر است. به همین خاطر، برای ورود به دانشگاه‌های دولتی این کشور، رقابت بیشتری لازم است. اما نرخ پذیرش دانشگاه‌های غیرانتفاعی بالاتر است و می‌توانید برای ثبت نام در این دانشگاه شانس بیشتری داشته باشید.

تحصیل در آلمان یا انگلیس

سیستم آموزشی دانشگاه‌های آلمان و انگلیس در بالاترین سطح قرار دارند. شما می‌توانید با مهاجرت به این دو کشور، در هر یک از مقاطع ارشد، لیسانس، دکتری و… در رشته دلخواه‌تان تحصیل کنید. اما شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان می‌تواند کمی چالش برانگیز و نیاز به رقابت بیشتر داشته باشد. به علاوه، اکثر رشته‌های تحصیلی در آلمان به زبان آلمانی ارائه می‌شوند؛ اما برای تحصیل در مقاطع ارشد آموزش به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است.

مقایسه امنیت و آرامش در آلمان و انگلیس

در هر دو کشور، شرایط امنیتی خوبی برای ساکنین کشور فراهم شده است. در واقع، آمار دزدی و جرم و جنایت در هر دو کشور بسیار پایین است. بنابراین، اگر برای تجربه زندگی در امنیت و آسایش کامل، قصد مهاجرت را دارید، هر دو کشور انتخاب مناسبی هستند.

مقایسه آلمان و انگلیس از نظر قدرت پاسپورت

از مهمترین مسائلی که باید برای مهاجرت به یک کشور در نظر بگیرید، شرایط اخذ اقامت و اعتبار پاسپورت است. پاسپورت آلمان از نظر اعتبار در جایگاه بالاتری قرار دارد و به عنوان چهارمین پاسپورت قوی دنیا نیز شناخته شده است. اما پاسپورت انگلیس در جایگاه هجدهم قرار گرفته است و اعتبار کمتری دارد.

مزایا و معایب زندگی در آلمان و انگلیس

زندگی در هر یک از کشور‌های خارجی با مزایا و معایبی همراه است و آلمان و انگلستان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در جدول زیر، لیستی از مزایا و معایب زندگی در انگلیس و آلمان تهیه کرده‌ ایم:

مزایای زندگی در آلمان معایب زندگی آلمان مزایای زندگی در انگلستان معایب زندگی در انگلستان
نرخ پایین بیکاری مالیات بالاتر تحصیل در بهترین دانشگاه ها حقوق کم
هزینه زندگی نسبتاً پایین یادگیری سخت زبان آلمانی امکان زندگی اجتماعی بهتر هزینه بالای زندگی
حقوق بالا بوروکراسی یافتن فرصت شغلی بیشتر شرایط آب و هوایی نامطلوب

 

اخذ ویزای آلمان و انگلیس

مزایای زندگی در آلمان و انگلیس

از طریق راه‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری، تحصیل و کار می‌توانید به کشور‌های آلمان و انگلیس مهاجرت کنید. هر یک از این کشور‌ها، شرایطی را جهت اخذ روادید برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند. اگر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا هستید، مهاجرت به آلمان بهترین انتخاب برای شما است. بنابراین، برای تحصیل در آلمان باید ویزای تحصیلی دریافت کنید؛ برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور باید نامه پذیرش از دانشگاه داشته باشید. کسانی که با ویزای تحصیلی به آلمان مهاجرت کرده‌اند، می‌توانند بعد از پیدا کردن کار تا ۲ سال در کشور اقامت داشته باشند.

در حین اقامت آلمان از طریق کار و تحصیل، مهاجرین می‌توانند از خدمات درمانی و سایر مزایای زندگی در این کشور بهره‌مند شوند. در کل، همانطور که در مقایسه‌ها نیز گفتیم، آلمان از لحاظ کاری و تحصیلی نسبت به انگلیس، شرایط بهتری را برای مهاجرین فراهم می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید برای ارتقاء شغلی، پیشرفت تحصیل، تجربه زندگی بهتر و بهره‌مندی از رفاه اقتصادی برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. در صورتی که هرگونه سؤالی درباره نحوه اخذ ویزای این کشور ذهن‌تان را درگیر کرده است، می‌توانید با کارشناسان حقوقی صحبت کرده و از آن‌ها راهنمایی بگیرید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سخن آخر

آلمان و انگلستان هر دو جزو مهاجرپذیرترین کشور‌ها هستند؛ اما از برخی لحاظ با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. این دو کشور از لحاظ موقعیت شغلی، شرایط تحصیلی، حقوق، هزینه‌های زندگی و… دارای شرایط متفاوتی هستند. اما کشور آلمان از لحاظ موقعیت‌های شغلی بیشتر، شرایط تحصیلی بهتر، درآمد بالاتر و هزینه‌های زندگی پایین‌تر، بهترین انتخاب برای مهاجرت و ادامه زندگی است. بنابراین، برای تجربه زندگی بهتر می‌توانید آلمان را انتخاب کنید. در صورتی که سؤالی درباره نحوه دریافت ویزا، اقامت و مهاجرت به آلمان دارید، می‌توانید با کارشناسان النورا ارتباط برقرار کنید. کارشناسان حقوقی النورا، انواع ویزا‌های این کشور را به شما معرفی می‌کنند تا بهترین گزینه را با توجه به شرایط‌تان انتخاب کنید. بعد از دریافت راهنمایی از کارشناسان النورا، پروسه مهاجرت و اخذ ویزای این کشور را راحت‌تر و سریعتر طی خواهید کرد.

سوالات متداول

۱. به منظور یافتن شغل بهتر، زندگی در کدام کشور مناسب‌تر است؟

برای اینکه فرصت‌های شغلی بیشتری داشته باشید، مهاجرت به آلمان انتخاب مناسب‌تری است.

۲. در کدامیک از کشور‌های آلمان یا انگلیس، هزینه‌های زندگی کمتر است؟

در کشور آلمان، هزینه‌های زندگی خیلی کمتر از انگلیس است.

۳. در کدامیک از کشور‌های آلمان یا انگلیس، امکان تحصیل رایگان وجود دارد؟

بر خلاف انگلیس، در دانشگاه آلمان، امکان تحصیل رایگان یا با هزینه کمتر وجود دارد.

۴. آیا نرخ مسکن در انگلیس، مناسب‌تر است؟

خیر؛ در انگلیس در مقایسه با آلمان، برای خرید ملک باید هزینه بیشتری را بپردازید.

۵. با مهاجرت به کدام کشور، امکان کسب درآمد بالا وجود دارد؟

مهاجرت به آلمان می‌تواند راهی مؤثر برای کسب درآمد بالاتر باشد.

با زندگی در آلمان، امکان تحصیل رایگان، اشتغال و کسب درآمد بالاتر وجود دارد.