مقدمه‌ی ویزای مولتی آلمان ۲۰۲۴

ویزای مولتی آلمان از جمله ویزاهای پرطرفدار است که مورد توجه اغلب مهاجران و مسافران و یا حتی توریست‌ها قرار می‌گیرد. این نوع ویزا مربوط به کشورهای اروپایی است که به متقاضیان مهاجرت اروپایی امکان اقامت بلندمدت در کشورهای اتحادیه اروپا را می‌دهد. بنابراین این نوع ویزا یک ویزای بلندمدت محسوب می‌شود و برای افرادی که علاقه‌مند به گردش در کشورهای اروپایی هستند، گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

کشورهای متنوعی را از طریق این ویزا می‌توان اقدام کرد و برای شرایط کاری، تحصیلی و گردش قابل استفاده است. براساس قانون هر کشور، گرفتن ویزا نیز متفاوت خواهد بود؛ متقاضیان می‌توانند از طریق سفارت یا کنسولگری آن کشور اقدام کنند. در ادامه با شرایط گرفتن ویزا در این کشور صنعتی اروپایی بیشتر آشنا می‌شویم و انواع ویزای مولتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویزای مولتی چیست؟

2 1

افراد بسیاری هر ساله برای این نوع ویزا اقدام می‌کنند و از طریق سفارت‌های عضو اتحادیه اروپا، درخواست خود را ثبت می‌کنند. یکی از راه‌های مهاجرت و سفر به آلمان هم همین نوع ویزاست. این ویزا در واقع یکی از انواع ویزاهای شینگن است که به صورت بلندمدت صادر می‌شود. افراد می‌توانند با توجه به نوع سفرشان، از سفارت‌های عضو شینگن و اتحادیه اروپا برای گرفتن این نوع ویزا درخواست بدهند.

متقاضیانی که علاقه به اقامت در آلمان دارند، به دلیل سفرهای مکرر، باید از این نوع ویزا استفاده کنند تا بتوانند مراحل قانونی را در این کشور انجام بدهند. تعداد سفرهای به اروپا که بیشتر می‌شود، به نفع متقاضیانی است که از این نوع ویزا استفاده کنند. به این نوع ویزا، ویزای چندباره در یک مدت زمان معین گفته می‌شود و امکان سفرهای بیشتری را به افراد می‌دهد. بنابراین مسافران می‌توانند با توجه به قوانین هر کشور دفعات بیشتری در یک کشور تردد کنند.

چرا تقاضا برای آلمان بالاست؟

3 1

کشور آلمان یکی از برترین اقتصاد‌های اروپا را دارد که موجب می‌شود تا نقطه درستی از جهان برای مهاجرت باشد. از طرفی این کشور به دلیل جمعیت مسنی که دارد، هر سال مهاجران زیادی را جذب می‌کند تا نیروی کار مورد نیاز خود را فراهم کند. بنابراین یک کشور مهاجرپذیر است که شرایط خوبی را برای مهاجران فراهم می‌کند. سرمایه‌گذران به دلیل اقتصاد خوب این کشور به آن وارد می‌شوند و کسب و کار خود را راه‌اندازی می‌کنند.

از نظر رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی رتبه‌ بالایی دارد و شرایط بسیار مناسبی را برای شهروندان خود فراهم می‌کند و برای اغلب مهاجران گزینه خوبی به نظر می‌رسد. آلمان به عنوان قطب گردشگری نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و صاحب طبیعت زیبایی برای توریست‌ها و گردشگران است. این کشور برای دانشجویان نیز شرایط عالی را فراهم کرده تا بتوانند به صورت رایگان درس بخوانند و از امکانات آن استفاده کنند.

یکی از کشورهای زیبا که از نظر آب‌وهوایی نیز مناسب است و هوایی خنک و دلچسبی دارد. طبیعت زیبا و امکانات رفاهی خوب موجب شده است تا مهاجران زیادی از کشورهای خاورمیانه و آسیایی به آن مهاجرت کنند. هرچند که آلمان به سادگی ویزا صادر نمی‌کند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به مهاجران و حتی توریست‌ها دارد.

انواع ویزای مولتی آلمان

4 1

ویزاهای شینگن انواع متعددی دارند و بسته به نوع درخواست نیز متفاوت است. ویزاهای شینگن اغلب براساس نوع درخواست و مدت زمان سفر باهم تفاوت‌ دارند. بستگی دارد که برای چه نوع سفری انتخاب می‌کنید به صورت سینگل و مولتی و یا کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. همچنین ویزاهای مولتی توریستی،‌ ویزای مولتی تحصیلی،‌ کاری و… تقسیم‌بندی می‌شود.

ویزای مولتی توریستی آلمان، گردش در اروپا

اغلب این نوع ویزاها کوتاه‌مدت هستند و بین ۹۰ روز تا ۱۸۰ روز اعتبار دارند. برای کشورهای اروپایی و عضو شینگن می‌توان از آن بهره برد. با این نوع ویزا می‌توان به راحتی به چند کشور همزمان سفر کرد. گاهی اوقات هم برای سفر به یک کشور باید در فرودگاه کشور دیگری حاضر شوید،‌ از طریق این نوع ویزا دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای ترانزیت و ارائه مدارک چند باره نیست.

افراد از طریق این نوع ویزا می‌توانند چند بار سفر کنند و در بازه ۶ ماه فرصت استفاده از این شرایط را دارند. ویزای مولتی را توریستی آلمان هم سخت‌گیری‌های زیادی دارد و افراد باید به خوبی تمام مدارک را فراهم کنند تا بتوانند در مصاحبه، سفارت آلمان را قانع کنند. داشتن تمکن مالی نیز اهمیت زیادی دارد.

ویزای مولتی تحصیلی، امکان تحصیل رایگان

دانشجویان متقاضی می‌توانند بعد از گرفتن نوبت از سفارت آلمان و تهیه مدارک در زمان تعیین شده به مصاحبه بروند. اگر مصاحبه به خوبی پیش رود و تمکن مالی مورد پذیرش قرار بگیرد، دانشجو بعد از گذشت مدتی از طریق ایمیل از روند ویزای تحصیلی خود مطلع می‌شود و در صورت موافقت از سمت سفارت می‌تواند با پاسپورت برای گرفتن ویزای خود برود.

این ویزا هم ۳ ماه تا ۶ ماه اعتبار دارد و دانشجو می‌تواند بعد از رسیدن به خاک آلمان و انجام مراحل دانشجویی مانند گرفتن خوابگاه،‌ شروع ترم و… برای تمدید ویزای خود به مدت یک سال اقدام کند. سخت‌گیری‌های ویزای دانشجویی آلمان برای ایرانیان زیاد است و حتماً باید تمام مدارک به درستی جمع‌آوری شود. داشتن مدرک زبان B2 الزامی است و هرچه مدرک زبان بالاتر داشته باشید یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

ویزای مولتی کاری آلمان، فعالیت در اقتصادی قوی و موفق

یکی از پرطرفدارترین ویزاهای مولتی،‌ ویزای کاری است؛ فرد متقاضی می‌تواند از این طریق به خاک کشور مقصد وارد شود و برای شغل مورد نظر خود اقدام کند. در این مدت فرصت خوبی است که بتواند شرایط را بسنجد و بهترین موقعیت شغلی را برای خود پیدا کند. در این کشور باید تخصص بالایی داشته باشید و مدرک تحصیلی، کمک خیلی خوبی به شما می‌کند. آلمان به دلیل صنعتی بودن نیاز به نیروی کار ماهر دارد و همیشه موقعیت‌های شغلی خوبی وجود دارد.

ویزای مولتی جستجوی کار آلمان، حدود ۶ ماه اعتبار دارد و فرد می‌تواند در این مدت، دنبال کار مورد نظر خود بگردد. برای دریافت ویزای کاری در این کشور، داشتن مدرک زبان الزامی است؛ زیرا که مردم فقط به آلمانی صحبت می‌کنند و تمام کارهای اداری خود را انجام می‌دهند. با اینکه زبان اغلب مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند، اما به ندرت به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.

کاربرد ویزای مولتی آلمان

5 1

از جمله کاربردهای این نوع ویزا برای افرادی است که سفرهای زیادی در حوزه اروپا و شینگن می‌روند به همین دلیل می‌توانند از طریق سفارت برای آن اقدام کنند. به این ترتیب اجازه اقامت بیشتر را در این کشور دارند و می‌توانند سفرهای بیشتری بروند.

این نوع ویزا امکان سفرهای مکرر را فراهم می‌کند و در زمان مشخص از آن استفاده می‌شود. حتی در خارج از منطقه شنگن هم کاربرد دارد و به عنوان یک امتیاز برای پاسپورت هر فرد اعتبار می‌آورد. کسانی که در پاسپورت خود، مهر تایید بیشتری داشته باشند،‌ برای سفارت آلمان هم اعتبار بیشتری محسوب می‌شود و در نتیجه روند صدور ویزا راحت‌تر انجام می‌شود.

برای گردش در اروپا از طریق این روش امکان سفرهای کاری را هم فراهم می‌کند و تجار می‌‌توانند برای سنجیدن شرایط و تحقیق از آن استفاده کنند. آلمان هرچند که مالیات زیادی دریافت می‌کند، اما از کسب و کارهای نوپا به خوبی حمایت می‌کند.

هزینه درخواست ویزای مولتی شینگن ۲۰۲۴

6 1

هزینه ویزای مولتی شینگن متفاوت است و بستگی به کشوری دارد که اقدام می‌کنید. قوانین هر کشور متفاوت است و به همین دلیل میزان مبلغ دریافت ویزا نیز متفاوت است. مبلغ هزینه دریافت ویزا به نوع ویزا نیز بستگی دارد. هزینه ویزاهای بزرگسالان و خردسالان متفاوت است و بعد از جمع‌آوری مدارک در بخش مخصوص سفارت آلمان این مبالغ باید پرداخت شود.

ویزای توریستی کوتاه‌مدت آلمان به مبلغ ۸۰ یورو است که برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال این مبلغ کمتر ۴۰ یورو پرداخت می‌شود. برای کودکان زیر ۶ سال هم هزینه آن رایگان است. هزینه ویزاهای بلند‌مدت مبلغ ۷۵ یورو تعیین شده که باید به صورت نقد به سفارت پرداخت شود. این مبالغ در سفارت هر کشوری متفاوت است و به صندوق سفارت پرداخت می‌شود. در طی سال‌های آینده احتمال افزایش قیمت تا حد کمی نیز وجود دارد.

مزایای دریافت ویزای مولتی آلمان

7 1

دریافت ویزاهای مولتی مزایای زیادی برای مهاجران و مسافران دارد که موجب محبوبیت آن شده است. به خصوص افرادی که قصد اقامت بلند مدت در این کشور را دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به مزایای دریافت آن اشاره می‌کنیم:

مزایا ویزای مولتی آلمان
●      صرفه‌جویی در وقت و هزینه
●      سفر به صورت مکرر و قانونی
●      کاهش هزینه‌های ترجمه مدارک
●      امکان سفر در اتحادیه اروپا و شینگن
●      اعتبار و امتیاز برای پاسپورت
●      یک بار نوبت مصاحبه و سفارت
●      اعتبار بلندمدت تا ۴ سال
●      عدم نیاز به پرداخت هزینه ترانزیت

 

مدارک دریافت ویزا

8 1

براساس نوع تقاضا مدارکی که باید ارائه شوند نیز متفاوت است و متقاضیان براساس قوانین هر سفارتخانه اقدام می‌کنند و مدارک مورد نیاز را ارائه می‌دهند. برخی از مدارک به صورت عمومی هستند و برخی دیگر به صورت تخصصی باید به سفارت ارائه شود. به همین دلیل  داشتن مدارک لازم و جمع‌آوری آن اهمیت زیادی دارد. این مدارک در طی سال‌های آینده ممکن است تغییر کند و باید قبل از مصاحبه آماده شود. در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم:

  • مدارک ترجمه شده
  • پاسپورت و کپی مدارک شناسایی
  • پذیرش دانشگاه یا گواهی اشتغال بسته به نوع تقاضا
  • تمکن مالی براساس نوع درخواست و مدت زمان اعتبار ویزا
  • دعوتنامه در صورت لزوم
  • بلیط رفت‌وبرگشت
  • اقامت هتل
  • بیمه بسته به نوع ویزا

سوالات متداول

۱. کدام کشورها ویزای مولتی صادر می‌کنند؟

اغلب کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شینگن از این نوع ویزا استفاده می‌کنند.

۲. چه مدارکی برای سفارت آلمان بسیار پر اهمیت است؟

برای اقامت‌های بلند مدت مانند کار و تحصیل داشتن مدرک زبان ‌B2  و تمکن مالی قوی بسیار مهم است.

۳. سفارت آلمان چقدر هزینه برای صدور ویزای بلند مدت دریافت می‌کنند؟

بخش صندوق‌داری سفارت آلمان مبلغ ۷۵ یورو برای افراد بالغ دریافت می‌کند.

۴. ویزاهای مولتی معمولا چقدر اعتبار دارند؟

این نوع ویزاها از ۳ ماه تا ۴ سال اعتبار دارند و بسته به شرایط و نوع کشور با هم متفاوت هستند.

سخن آخر

همانطوری که گفته شد،‌ ویزای مولتی برای اتحادیه اروپا و شینگن مورد استفاده قرار می‌گیرد و به مسافران و مهاجران امکان سفرهای متعدد در بازه زمانی مشخص را می‌دهد. در واقع یک گذر بلند مدت محسوب می‌شود که دیگر نیازی به صرف وقت و هزینه بیشتر و دوباره کاری نیست و تنها با یک بار نوبت سفارت گرفتن و هزینه کردن می‌توان به نقاط متنوع اروپا سفر کرد.

اغلب کسانی که مداوم به کشورهای این حوزه سفر می‌کنند، برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه از این ویزا بهره می‌برند. البته سفارت آلمان به سادگی به ایرانیان ویزا نمی‌دهد و حتما باید از تمکن مالی و داشتن مدرک زبان مطمئن شود تا مهاجران سربار کشور نباشند. همچنین مهر تایید ویزاهای شینگن و کوتاه مدت به عنوان اعتباری در نظر گرفته می‌شود که در هنگام صدور ویزای بلند مدت کارها راحت‌تر صورت می‌پذیرد.