مقدمه‌ی ویزای نومد پرتغال

در عصر دیجیتال، آمار علاقه‌مندان به دورکاری و فریلنسری در حال افزایش است. حتی، بسیاری از افراد دورکار تصمیم می‌گیرند که به خارج از کشور برای تجربه زندگی بهتر مهاجرت کنند؛ اما کدام کشور از نظر اقتصادی و رفاهی، شرایط بهتری را برای افراد دورکار فراهم کرده است؟ پرتغال در لیست پیشرفته‌ترین کشور‌ها قرار گرفته است و هر ساله مهاجران زیادی را از سرتاسر دنیا پذیرش می‌کند. ویزای نومد پرتغال از ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲ در دسترس است و به مهاجران اجازه می‌دهد که در حین کار از راه دور به طور قانونی در این کشور سکونت داشته باشند. با اجرایی شدن این روادید، رویای بسیاری از افراد دورکار به واقعیت تبدیل شده است. آیا با شرایط، مدارک و سایر اطلاعات لازم درباره دیجیتال نومد آشنایی دارید؟ در این مطلب، به بررسی اطلاعات جامع درباره ویزای دیجیتال نومد پرتغال می‌پردازیم.

منظور از دیجیتال نومد چیست؟

2 14

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های زندگی در دنیای مدرن، سبک زندگی دیجیتال نومد است. در حالی که بسیاری از افراد در سراسر جهان محدود به کار در یک مکان هستند، دیجیتال نومد‌ها می‌توانند هر جایی کار کنند. به عنوان یک دیجیتال نومد، آزادی بیشتری نسبت به اکثر افراد برای کار کردن در کشورهای مختلف را دارید.

مروری بر ویزای دیجیتال عشایر

ویزای عشایر دیجیتال پرتغال، برای اتباع خارجی، این امکان را فراهم می­کند تا بازه زمانی معینی را در این کشور اقامت داشته باشند. بر خلاف روادید کاری، برای اخذ ویزای نومد نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی از یک شرکت در کشور پرتغال ندارید. این روادید به افراد اجازه می‌دهد که در پرتغال زندگی کنند، ولی با کارفرمای ساکن کشور دیگر همکاری داشته باشند. در واقع، این نوع ویزا به افراد اجازه اقامت و کار به صورت قانونی در پرتغال را می‌دهد، حتی اگر کارفرمای آن‌ها در آن کشور مستقر نباشد. به طور معمول ۳ الی ۴ ماه زمان می‌برد تا درخواست‌تان مورد تأیید قرار بگیرد.

مهاجرت به پرتغال؛ بهترین انتخاب برای تجربه زندگی بهتر

3 12

آیا در مشاغلی مانند برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی، وبلاگ‌نویسی، نویسندگی، تولید محتوا و… به صورت آنلاین و دورکاری فعالیت می‌کنید؟ شما می‌توانید فعالیت خود را در هر یک از این مشاغل، در کشور پرتغال نیز ادامه دهید. البته، برای ادامه فعالیت در حیطه دورکاری در پرتغال باید روادید مخصوص دریافت کنید که به عنوان ویزای دیجیتال نومد شناخته می‌شود. بعد از اینکه ویزای دیجیتال نومد را دریافت کردید، امکان مهاجرت به پرتغال برای شما فراهم می‌شود. مهاجرت به پرتغال، برای افرادی که قصد دورکاری در کشور پیشرفته خارجی را دارند، بهترین گزینه انتخابی است. با مهاجرت به عنوان دیجیتال نومد می‌توانید از ادامه زندگی در این کشور نهایت لذت را ببرید و در محیطی با فرهنگ غنی و شرایط اقتصادی‌ ایده‌آل سکونت داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در پرتغال برای عشایر دیجیتال

هزینه‌های زندگی در پرتغال برای عشایر دیجیتال به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. باتوجه به سبک زندگی و شهری که در مهاجران در آنجا سکونت دارند، هزینه‌های زندگی متغیر است. در شهر‌هایی مانند لیسبون (Lisbon)، پورتو (Porto) و آویرو (Aveiro)، هزینه‌های زندگی بالاتر است. بنابراین، به عنوان عشایر دیجیتال بهتر است که مهاجرت به شهر‌های کوچکتر را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در برنامه‌تان قرار دهید.

اخذ اقامت پرتغال برای عشایر دیجیتال

4 12

افراد دورکار با ویزای دیجیتال نومد می‌توانند به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت در کشور پرتغال اقامت داشته باشند. روادید موقت عشایر دیجیتال به متقاضیان این اجازه را می‌دهد تا مدت یکسال در این کشور اقامت داشته باشند. با استفاده از ویزای موقت پرتغال می‌توانید چندین بار وارد کشور شوید. به علاوه، در طول دوران اقامت خود نیز می‌توانید به شهر‌های مختلف پرتغال سفر کنید. ویزای دیجیتال نومد پرتغال را می‌توانید به مدت دو سال تمدید کنید و بازه زمانی بیشتری در این کشور حضور داشته باشید.

شرایط اخذ ویزای دیجیتال نومد پرتغال

برای اخذ هر یک از ویزا‌های پرتغال باید الزامات و شرایطی را در نظر داشته باشید. در صورت داشتن الزامات زیر می‌توانید برای دریافت ویزای دیجیتال نومد پرتغال درخواست دهید. این شرایط عبارتند از:

  • شما باید شواهدی را ارائه دهید که نشان‌دهنده فعالیت شما در زمینه دورکاری است.
  • در صورتی که به طور تقریبی دارای ۲۸۰۰ یورو درآمد باشید، واجد شرایط اخذ ویزای دیجیتال نومد پرتغال هستید.
  • شما باید دارای سابقه فعالیت در خارج از پرتغال باشید.
  • متقاضیان مهاجرت به پرتغال باید ۱۸ سال یا بیشتر سن باشند.
  • شما باید شهروند عضو اتحادیه اروپا نباشید.

بازه زمانی رسیدگی به درخواست ویزای دیجیتال نومد پرتغال

هنگامی که مدارک‌تان مورد تأیید کنسولگری پرتغال قرار گرفت، پروسه صدور ویزا شروع می‌شود. در کل، سفارت این کشور برای صدور ویزا به بازه زمانی ۳ الی ۴ ماه نیاز دارد. هنگامی که روادید مورد تأیید سفارت قرار گرفت، باید برای اقامت پرتغال اقدام کنید. به صورت تقریبی، حدود دو هفته نیز طول می‌کشد تا درخواست‌تان رسیدگی و مجوز اقامت برای شما صادر شود.

نحوه اقدام برای اخذ ویزای عشایر دیجیتال به چه صورت است؟

5 9

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید، باید به منظور دریافت ویزای عشایر دیجیتال مراحلی را دنبال کنید. شما باید مدارک‌تان را با جزئیات کامل آماده کنید و موقع درخواست ویزا ارائه دهید. بعد از تکمیل مدارک، باید فرم درخواست ویزای دیجیتال نومد پرتغال را کامل کنید که در سایت وزارت امور خارجه پرتغال موجود است. بعد از تکمیل فرم‌ها و مدارک باید از کنسولگری نوبت دریافت کرده و در مصاحبه شرکت کنید. قبل از اینکه برای مصاحبه به سفارت مراجعه کنید، باید هزینه‌های مربوط به صدور ویزا را نیز بپردازید. با توجه به نوع ویزای دیجیتال نومد، باید هزینه‌ای را از ۷۵ الی ۹۰ یورو به صورت تقریبی برای اخذ این ویزا کنار بگذارید. بعد از بررسی اسناد و درخواست متقاضی، ویزای دیجیتال نومد پرتغال برای وی صادر می‌شود. متقاضی با دریافت کارت اقامت می‌تواند به صورت موقت در کشور پرتغال زندگی کند.

مدارک لازم برای ویزای دیجیتال نومد پرتغال

به منظور اخذ ویزای دیجیتال نومد پرتغال باید مدارک و اسنادی را آماده کنید. این اسناد باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و مهر دارالترجمه را نیز داشته باشند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دیجیتال نومد پرتغال عبارتست از:

اسناد لازم برای اخذ ویزای دیجیتال نومد پرتغال
●      گواهی بیمه سلامت
●      رسید پرداخت هزینه
●      صورت حساب بانکی با موجودی حداقل ۳۶۴۸۰ یورو
●      پاسپورت و اسناد هویتی
●      مدارک نشان‌دهنده دورکاری
●       صورت‌حساب بانکی با حقوق ماهیانه ۲۸۰۰ یورو به بالا
●      رزومه و انگیزه‌نامه
●      نامه درخواست ویزا
●      دو قطعه عکس پرسنلی
●      مدرک عدم سوء پیشینه
●      بلیط هواپیما
●      اسناد نشان‌دهنده پرداخت مالیات

 سخن آخر

6 10

امروزه مهاجرت برای کسانی که در زمینه دورکاری و مشاغل آنلاین فعالیت می‌کنند، بسیار راحت‌تر شده است. اگر شما هم رویای تجربه زندگی بهتر در خارج از کشور را دارید، مهاجرت به پرتغال به عنوان فریلنسر را در برنامه‌تان قرار دهید.  زندگی و کار در پرتغال به دلیل ارائه ویزای دیجیتال نومد در سال ۲۰۲۲، برای افراد دورکار، آسان‌تر از قبل شده است. به عنوان دیجیتال نومد برای دریافت ویزای فریلنسری پرتغال باید مدارکی از قبیل صورت حساب‌های بانکی، پاسپورت، فرم درخواست ویزا، انگیزه نامه، مدرک عدم سوء پیشینه، گواهی بیمه سلامت و… را از قبل تهیه کنید. بعد از طی کردن پروسه اداری، درخواست‌تان طی چند ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای شما روادید دیجیتال نومد صادر می‌شود. البته در طی این پروسه اداری ممکن است که با چالش‌هایی مواجه شوید.

در صورتی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت پرتغال را دارید، می‌توانید از کارشناسان حقوقی راهنمایی دریافت کنید. کارشناسان النورا، آماده پاسخگویی به سؤالات شما درباره روند مهاجرت به این کشور و نحوه دریافت ویزای اسپانسر کاری پرتغال نیز هستند. همین حالا، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید، تا با اطلاع از شرایط مهاجرت، این پروسه را با چالش کمتری طی کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید