مقدمه‌ی سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا کانادا یک گزینه مهاجرتی منحصر به فرد و ارزشمند برای مهاجران در کانادا است؛ که فرایند بازدید بلندمدت شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم این کشور را با والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان آسان می‌کند. در این محتوا همراه با مجموعه‌ی النورا قصد داریم تا درک عمیقی از سوپر ویزا کانادا را در اختیار شما همراهان قرار داده و بر اهمیت و مزایایی که این ویزا برای متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد، تأکید کنیم. همچنین به شرایط اخذ این ویزا نیز در ادامه اشاره خواهیم کرد.

سوپر ویزای کانادا چیست؟

سوپر ویزا کانادا که در دسامبر ۲۰۱۱ در بین ویزاهای کانادایی قرار گرفت، به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ به مدت ۵ سال در کنار عزیزان خود بمانید و با آن‌ها در این مدت زندگی کنید. گفتنی است که این ویزا در بین ویزاهای چندبار ورود قرار گرفته و حدود ۱۰ سال اعتبار دارد. از این رو شما می‌توانید طی این ۱۰ سال چندین بار از کشور کانادا خارج شده و مجددا با این ویزا به این کشور بازگردید و لزومی ندارد که ۵ سال اقامت پشت سرهم در این کشور داشته باشید.

لازم به ذکر است که اگر قصد دارید کمتر از ۶ ماه در کشور کانادا بمانید؛ بهتر است برای ویزا توریستی یا همان ویزا بازدیدکننده اقدام کنید نه سوپر ویزا کانادا! از این ویزا می‌توان به عنوان ویزای والدین دانشجو کانادا نیز استفاده کرد. اکنون در قسمت زیر به تفاوت‌های این دو نوع ویزا اشاره خواهیم کرد.

معیارها سوپر ویزا (Super Visa)   ویزای توریستی یا ویزای ویزیتور (Visitor Visa (TRV))
مدت اقامت تا ۵ سال (قبلا فقط ۲ سال بود) معمولاً تا ۶ ماه
افراد واجدالشرایط فقط مختص والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که فرزندانشان مقیم دائم یا ساکن کانادا هستند. برای عموم افرادی که بر اساس هدف خود می‌خواهند وارد خاک کانادا شوند.
چند بار ورود چند بار ورود تا ۱۰ سال چند بار ورود با مدت اقامت متفاوت
موارد مورد نیاز افراد باید معیارهای دقیق و خاصی را تعیین کنند. ضمن مشخص کردن هدف از سفر و تمکن مالی، برای عموم آزاد است.

 مدت اعتبار سوپر ویزای کانادا

2 6

سوپر ویزا کانادا که به ویزای ۱۰ ساله کانادا هم معروف است، ۱۰ سال اعتبار دارد و بر اساس آن شما می‌توانید چندین دفعه بدون گرفتن ویزا‌ی مجدد وارد کانادا شوید و طبق قانون جدید در هر بار ورود به مدت ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشید و با فرزند یا نوه خود در کانادا زندگی کنید. مهم‌ترین مزیت این ویزا این است که شما فرصت طولانی‌مدت برای اقامت در این کشور دارید بدون این‌ که بخواهید هر بار به دنبال کارهای اداری فرایند اخذ ویزا باشید.

مزایای سوپر ویزا کانادا

ویزای والدین به دلیل مزایای بسیاری که دارد؛ مورد توجه بسیاری از والدین قرار گرفته است که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد:

●      امکان اقامت طولانی‌مدت در کانادا

این گزینه امکان اقامت ۵ ساله (که قبلا فقط دو سال بود) را در هر بار ورود به خاک کانادا برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها فراهم می‌کند که از محدودیت ۶ ماهه‌ی ویزاهای بازدیدکننده یا همان ویزا ویزیتور فراتر است.

●      قابلیت چند بار ورود

این ویزا به افراد کمک می‌کند تا در مدت ۱۰ سال بتوانند چندین بار به خاک کانادا وارد شده و از آن خارج شوند و برای بازدید‌های بعدی در این مدت بدون درخواست مجدد ویزا به کانادا بیایند.

●      امکان تمدید ویزا

سوپر ویزا کانادا این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید ویزای خود را تمدید کرده و به جای ۵ سال تا ۷ سال در کانادا بمانید.

●      در دسترس بودن در تمام ایام سال

این ویزا برای درخواست‌کنندگان در تمام طول سال در دسترس است؛ و افراد می‌توانند بر اساس برنامه‌های شخصی خود از جمله برنامه‌های خانوادگی، جشن‌ها و … برای ورود به کانادا برنامه‌ریزی کنند.

●      مفید برای کشورهایی که به ویزا توریستی کانادا نیاز دارند

این ویزا برای کشورهایی که به ویزای توریستی کانادا نیاز دارند، درست مثل ایرانی‌ها بسیار مفید است؛ چرا که نیاز به درخواست مکرر ویزای توریستی یا TRV را از بین می‌برد.

●      داشتن سفر آسان

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد؛ سوپرویزای کانادا برخلاف ویزای توریستی نیاز به تمدیدی دائم ندارد. از این رو سبب می‌شود تا کارهای اداری مرتبط با تمدید ویزا به حداقل برسد و سفر برای والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها آسان شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سوپر ویزا کانادا

3 6

۱) بررسی معیارهای رابطه

برای این گزینه فرد متقاضی باید پدر یا مادر و یا پدربزرگ و مادربزرگ یک شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد؛ و با تاکید بر اتحاد خانواده و دیدار فرزند یا نوه‌ی خود؛ درخواستش را ثبت کند.

۲) بررسی الزامات دعوت

برای گرفتن سوپر ویزا به یک دعوتنامه برای والدین نیاز داریم. این دعوت‌‌نامه باید به امضای یک فرزند یا نوه در کانادا که مقیم یا ساکن این کشور است، برسد؛ و همچنین در آن ذکر شود که فرد ساکن کانادا می‌تواند از اعضای خانواده‌ی خود حمایت مالی کند.

۳) بررسی معیارهای مالی

با توجه به تعداد نفرات خانواده و افرادی که می‌خواهند وارد خاک کانادا شوند، فرزند یا نوه که ساکن کشور کانادا است باید حداقل درآمد مورد نظر را برای حمایت از اعضای خانواده‌اش داشته باشد، یا از این حد فراتر رود.

۴) بررسی الزامات بیمه سلامت

یکی از مدارک مهمی که فرد برای گرفتن سوپرویزای کانادا نیاز دارد؛ بیمه‌نامه پزشکی است که شرایط خاصی دارد؛ و باید موارد ضروری را تحت پوشش قرار دهد. (پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلاری)

مراحل درخواست سوپر ویزا کانادا

۱) ایجاد حساب کاربری

یک حساب کاربری در پورتال IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا) با اطلاعات دقیق ایجاد کنید.

۲) تکمیل فرم آنلاین

فرم درخواست اخذ سوپرویزا را با جزئیات دقیق، از جمله اطلاعات شخصی و خانوادگی پر کنید.

۳) بارگذاری مدارک لازم

مدارک مورد نیاز مانند دعوت‌نامه و مدارکی مبنی بر حمایت مالی و نسبت‌های خانوادگی را اسکن کرده و پس از آن بارگذاری کنید.

۴) بررسی و تأیید اطلاعات

قبل از ارسال درخواست از صحت اطلاعات و مدارک خود اطمینان حاصل کنید.

۵) پرداخت هزینه درخواست

با استفاده از روش‌های پذیرفته شده، معمولاً از طریق کارت‌های اعتباری، هزینه را پرداخت کنید. هزینه غیر قابل استرداد می‌باشد؛ بنابراین بهتر است پیش از پرداخت توجه کافی به این مسئله داشته باشید.

۶) ارسال درخواست

متقاضیان باید به منظور رعایت قوانین و مقررات، هنگام ارسال درخواست سوپر ویزا در خارج از کانادا باشند و بر این مسئله تاکید کنند.

مدارک مورد نیاز برای سوپر ویزا کانادا

5 4

برای گرفتن ویزای والدین کانادا هم فرد متقاضی اخذ سوپز ویزا و هم فرزند یا نوه‌ای که شهروند یا مقیم دائم کانادا است باید مدارکی را ارائه دهد که به آنها در قسمت زیر می‌پردازیم:

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان سوپر ویزا کانادا (والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ)

  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • تکمیل فرم‌های سوپر ویزا کانادا
  • دعوتنامه از فرزند یا نوه‌ای که ساکن یا مقیم کانادا است
  • یک قطعه عکس (۳.۵ در ۴.۵)
  • سوابق شغلی یا بازنشستگی
  • پرداخت هزینه بیمه پزشکی (حداقل به مدت یک سال)
  • گذراندن مراحل بیومتریک یا انگشت‌نگاری
  • گواهی سلامت
  • عدم سوء پیشینه
  • وضعیت خوب اقتصادی

مدارک مورد نیاز برای ساکن یا مقیم کشور کانادا (فرزند یا نوه)

6 2

  • مدارک مبنی بر اثبات نسبت‌های خانوادگی با والدین/ پدربزرگ، مادربزرگ
  • مدارک مربوط به شهروندی یا اقامت دائم کانادا
  • ارائه تعهدنامه به منظور حمایت مالی از افراد متقاضی برای سوپرویزای کانادا در طول مدت اقامت
  • ارائه مدارک مالی که نشان دهد فرد دعوت کننده از تمکن مالی برخوردار است

هزینه گرفتن سوپر ویزا کانادا

مراحل اخذ سوپر ویزا کانادا هزینه‌ها (دلار کانادا)
هزینه پردازش یا بررسی پرونده به ازای هر نفر ۱۰۰ دلار (غیر قابل استرداد)
هزینه بیومتریک یا انگشت‌نگاری (در صورت نیاز) به ازای هر نفر ۸۵ دلار
هزینه بیمه این هزینه‌ها متغیر است اما به طور میانگین اگر پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلاری نیاز باشد؛ باید سالیانه ۱۶۶۰ دلار برای بیمه پزشکی پرداخت شود.
هزینه آزمایشات پزشکی به طور میانگین ۱۵۰ تا ۱۸۰ دلار

مدت زمان صدور سوپر ویزای کانادا

7

طبق اعلان اداره مهاجرت کانادا، صدور سوپر ویزا کانادا معمولا ۴ الی ۶ ماه طول می‌کشد. که عوامل بسیاری می‌تواند بر مدت زمان صدور آن تاثیر بگذارد. این موارد عبارت اند از:

۱)    حجم درخواست‌ها

در دوره‌هایی که حجم درخواست‌ها به اوج خود می‌رسد، ممکن است زمان پردازش و بررسی پرونده‌ها طولانی‌تر شود.

۲)    دفتر بررسی ویزا

زمان پردازش، بسته به دفتر خاصی که درخواست را بررسی می‌کند، متفاوت است.

۳)    کشور مبدا

زمان پردازش تحت تأثیر کشور مبدا تغییرپذیر است.

نمونه دعوت نامه سوپرویزا کانادا

Dear Sir/Madam,
I am submitting here with a Letter of Invitation in support of a Super Visa Application for my (نام متقاضی) to facilitate temporary visits to Canada. (مدارکی مبنی بر نسبت خانوادگی با فرد متقاضی پیوست بشه).

ذکر دلیل و مدت حضور:
I am extending this invitation to my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی), for a (مدت زمان اقامت), month visit to take place from (تاریخ ورود و خروج). At the end of the visit she/he, will go back to (اسم کشور مبدا), as (اشاره به یک دلیل محکم برای برگشت به کشور خود/ آوردن گره‌ها اینجا الزامی است. ). I/we, have resided in Canada for (مدت زمان زندگی فرد ساکن کانادا در این کشور), years, and as the son/daughter, of my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی), it is my sincere wish that she/he, be permitted to visit me here so she/he, can see my home, become acquainted with my friends/relatives and tour this beautiful country. I/we, will host my (فرد متقاضی برای اخذ سوپر ویزای کانادا), during this visit and bear all expenses related to food, accommodation and travel, including airfare for this visit. (مدارکی که نشان دهد شخص متقاضی به کشور خود باز می‌گردد پیوست شود.)

در این قسمت سابقه افراد دعوت‌کننده باید ذکر شود. در این بخش توضیح دهید که در کجا زندگی می‌کنید، شغل شما چیست، در چه زمینه‌هایی فعال هستید، آیا فردی که می‌خواهید او را دعوت کنید عضو گروه یا حزب خاصی است؟ (از جمله سازمان مذهبی و غیره.) همچنین در این قسمت باید اطلاعاتی در مورد دارایی و سابقه سفر‌های قبلی او نیز ارائه شود.

بخش مربوط به دارایی‌های مالی شخص ساکن کانادا:


 Financial Assets include land and a home in (اسم شهر) , valued at (میزان دارایی به ارزش فلان با واحد دلار کانادا). In addition she/he maintains an average balance of (موجودی بانکی) at the (نام بانک). She/he, leads a comfortable life on what she/he, has and I am financially well-established and in a position to provide any additional financial support she/he, needs. (سند و مدرکی مبنی بر ارزش‌گذاری خانه توسط دولت و مدرکی مبنی بر موجودی حساب بانکی پیوست بشه.).

سوابق سفر فرد متقاضی سوپر ویزا کانادا:

My (نام متقاضی), has previously travelled to (کشوری که متقاضی قبلا به آن سفر کرده), in Year, on holiday visas to visit (هدف از سفر).

(سند و مدارکی مبنی بر اثبات سوابق سفر مثل کپی ویزا یا پاسپورت (حتی اگه منقضی شده پیوست بشه.)

جزئیات مربوط به شخص دعوت کننده و اقامت او در کانادا:

I have resided in Canada since (سال ورود به کانادا) . I am (وضعیت تاهل (مجرد/متاهل) and own my own (اشاره به داشتن خانه/آپارتمان). I have been employed for over (مدت زمان کار در این کشور) years with (نام محل کار یا کمپانی مد نظر) as (پوزیشن کاری که در آن مشغول کار هستید) at a total annual income of approximately (درآمد سالانه به دلار) a year. It has always been my sincere wish that my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی) who have sacrificed so much for me/my family are able to visit me/us and spend time to with me/us to witness in person how well I/we have settled. (در این جا مدارکی مبنی بر اثبات شهروندی یا اقامت کانادا، مدارک شغلی و مالی پیوست شود.)

در این قسمت شما می‌توانید توضیحات بیشتری در این مورد بدهید که چرا دوست دارید با اعضای خانواده‌تان دیدار مجدد داشته باشید. در اینجا می‌توانید برای توضیحات بیشتر به عنوان مثال به دیدن نوه‌ها، شرکت در جشن تولد، سالگرد و … اشاره کنید و هدف خود را مشخص کنید.

I am capable and committed to hosting my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی) during her stay and bear all expenses related to this visit including her airfare to Canada and back to (کشور مبدا)
I clearly meet the financial criteria for the Super Visa and will purchase the required Medical Insurance. (یک کپی از فیش پرداخت هزینه بیمه پزشکی (حداقل به مدت یک سال) پیوست شود)

اطلاعات تکمیلی و تعهد به بازگشت به کشور مبدا

در این قسمت باید توضیح دهید که چرا فرد متقاضی در کانادا نمی‌ماند. در این‌جا می‌توانید دلایلی که او را وادار می‌کند به کشور خود برگردد اعلام کنید. ذکر زمان بازگشت با دلیل نیز می‌تواند مهر تاییدی بر این حرف‌ها باشد.

شما می‌توانید در این قسمت توضیح دهید که او متعهد به انجام کاری است. مثلا نشان دهید که او عضوی از یک سازمان است و آن سازمان به او نیاز دارد.

I would also like to state that she cannot stay too long in Canada as she must be back in (کشور مبدا) as (دلایل بازگشت به کشور مبدا یا آوردن گره‌هایی که سبب بازگشت به مبدا می‌شوند.)
My Applicant leads a very contented & comfortable life in (کشور مبدا) in her own home and gets all necessary support & love from daughter/son. She/he has never been keen to uproot herself/himself and come to Canada. As her son/daughter I always wished to share my success and wellbeing with my parents and requested them to visit me so that they can share this joy with me. (اگر درخواست او قبلا رد شده است، دلیل رد شدن و اینکه چرا باید برای گرفتن ویزا مجددا اقدام شود، توضیح دهید.)
I believed the Super Visa was well suited to my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی), who prefers not to uproot herself from (کشور مبدا) and would still like to visit me periodically and spend time with me,
You have the fullest assurance from both my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی) and myself, which you can consider as a guarantee, that this is a request for a genuine, temporary visit and that we will abide by the terms of temporary visa issued and my son will conclude this visit successfully.
Thank you for your favorable consideration of this request, and granting of a Super Visa to my (نسبت خانوادگی با فرد متقاضی) so she can fulfill my wish that she is given the opportunity to visit my home in Canada.

Sincerely,
نام
آدرس
ایمیل
تلفن تماس

آیا می‌توان با سوپر ویزا کانادا کار کرد؟

8

همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، هدف اصلی سوپر ویزا تشویق به اتحاد خانواده و دیدارهای خانوادگی طولانی‌مدت است. سوپر ویزا کانادا در اصل برای تسهیل دیدارهای طولانی مدت برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی یا مقیمان دائم طراحی شده است. اگرچه سوپر ویزا اجازه اقامت طولانی مدت به این دسته از افراد را می‌دهد، اما به طور کلی با این محدودیت همراه است که دارندگان سوپر ویزا مجاز به کار در کشور کانادا نیستند!

اما در حالی که قانون کلی مبنی بر این است که دارندگان سوپر ویزا مجاز به کار در کانادا نیستند، ممکن است استثنائات یا شرایط خاصی وجود داشته باشد که به طور بالقوه اجازه کار برای برخی از افراد صادر شود!

●      پیشنهاد کار و گرفتن مجوز کار

اگر دارنده سوپر ویزا یک پیشنهاد شغلی قانونی از یک کارفرمای کانادایی دریافت کند، ممکن است امکان دریافت مجوز کار برای او صادر شود. در چنین مواردی، شرایط مجوز کار جدا از شرایط سوپر ویزا خواهد بود.

●      برنامه‌های کاری خاص

برنامه‌های کاری خاص، مثل برنامه‌ی تجربه بین‌المللی کانادا (IEC)، برای کارگران خارجی موقت طراحی شده است. دارندگان سوپر ویزا که علاقه مند به کار در کشور کانادا هستند، می‌توانند برای این برنامه کاری و مجوزهای مربوط به آن درخواست دهند.

●      تغییر وضعیت مهاجرت

دارندگان سوپر ویزا که علاقه‌مند به کار در کانادا هستند؛ ممکن است نیاز به تغییر وضعیت مهاجرتی خود داشته باشند. مثلا آن‌ها می‌تواند درخواست خود را برای یک برنامه مهاجرتی دیگر که اجازه کار صادر می‌کند، تغییر دهند.

●      مشاوره با کارشناسان مهاجرت

با توجه به پیچیدگی‌های قوانین و مقررات مهاجرت به کانادا، دارندگان سوپر ویزا که قصد کار در کانادا را دارند؛ باید از کارشناسان مهاجرت یا متخصصان حقوقی راهنمایی بگیرند. چرا که شرایط هر کس نسبت به دیگری متفاوت است.

برای دارندگان سوپر ویزا بسیار مهم است که به شدت، به قوانین و مقررات حاکم بر وضعیت مهاجرت خود پایبند باشند. درگیر شدن با کار‌ها و فعالیت‌های غیرمجاز می‌تواند منجر به عواقب جدی از جمله اخراج و حتی محدودیت‌های مهاجرتی در آینده شود. اگر در مورد مجاز بودن یا غیر مجاز بودن بعضی از فعالیت‌ها، از جمله کار در کانادا، برای شما ابهام وجود دارد، می‌توانید به عنوان دارنده سوپر ویزا از مقامات مربوط به مهاجرت یا متخصصان حقوقی مشورت بگیرید. النورا در این مسیر پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

النورا چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما در مورد سوپر ویزا کانادا هستند؛ همچنین شما می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. النورا به شما در تهیه و ارسال درخواست ویزاهای مختلف کمک کرده و این اطمینان را به شما می‌دهند که همه‌ی موارد با رعایت قانون و مقررات مهاجرتی کشور کانادا پیش رود. در النورا شما می‌تواند از به‌روزترین اطلاعات در مورد سیاست‌های مهاجرت و فرصت‌های استثنایی مهاجرتی بهره‌مند شوید. از آنجایی مهاجرت از طرق مختلف نیاز به جمع‌آوری مدارک دارد، در النورا به شما کمک می‌کنیم تا بدون کم و کاستی به تهیه مدارک لازم برای درخواست ویزا بپردازید. ارائه راهنمایی‌های مختلف برای شما به منظور آماده‌سازی ذهنتان برای حضور در یک کشور جدید به خصوص به محض ورود فراهم است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید