مقدمه‌ی ارزیابی مدارک تحصیلی توسط WES کانادا

کانادا، کشوری پیشرفته از لحاظ آموزشی، اقتصادی و رفاهی است و دانشگاه‌های این کشور سطح علمی بسیار بالایی دارند. به همین خاطر، کسانی که به تحصیل در بهترین دانشگاه‌های خارج از کشور علاقه‌مند هستند، مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. به علاوه، بعد از گذراندن دوران تحصیل خود می‌توانید در مشاغل دلخواه خود در کانادا مشغول به کار شوید. آیا مایل به تحصیل یا کار در کانادا هستید؟ اگر اینطور است، احتمالاً اصطلاح “WES” را شنیده‌اید! برای دریافت ویزای تحصیلی و کاری کانادا باید مدارکی را از قبل تهیه کنید. یکی از کار‌هایی که باید قبل از مهاجرت انجام دهید، دریافت تأییدیه وس کانادا است. وظیفه بررسی صحت مدارک‌تان به عهده سازمان وس کانادا است. در کل، کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا را دارند، باید از قبل، تأییدیه وس کانادا را دریافت کنند. از طریق تأییدیه وس، صحت اسناد شما مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد. آیا اطلاعاتی درباره مؤسسه وس کانادا و تأییدیه تحصیلی این مؤسسه دارید؟ در این مطلب به تمام سوالات شما درباره   تاییدیه موسسه WES کانادا پاسخ می‌دهیم.

وس چیست؟

2 5

آیا می‌دانید که کلمه WES مخفف چیست؟ این کلمه مخفف World Education Services به معنی عبارت خدمات آموزش جهانی است که پروسه بررسی مدارک تحصیلی و تأیید اسناد را برعهده دارد. به عبارت دیگر، تأییدیه که از مؤسسه وس دریافت می‌کنید، معادل مدرک تحصیلی‌تان است. شما می‌توانید با کمک مؤسسه وس، مدارک خود را معادل‌سازی کنید. معادل‌سازی مدارک برای مهاجرت بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، اگر قصد مهاجرت و زندگی در کشور‌های پیشرفته مانند کانادا را دارید، معادل‌سازی مدارک را فراموش نکنید. شما باید برای مهاجرت تحصیلی، کاری و… مدارک‌تان را حتماً معادل‌سازی کنید. موسسه WES با سال‌ها سابقه توانسته است که با معادل‌سازی مدارک تحصیلی‌تان، پروسه مهاجرت را برای شما سرعت ببخشد.

تاییدیه WES چیست؟

3 3

تاییدیه WES، اعتبار علمی فرد را در کشور مبدا ارزیابی می‌کند. این کار به کالج‌ها و کارفرمایان کمک می‌کند تا مدارک تحصیلی اخذ شده از کشور‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند. تاییدیه و ارزیابی مدارک توسط این مؤسسه شامل گزارش کامل از سوابق تحصیلی، دوره‌ها، نمرات کسب‌شده و مدت زمان تحصیل است. به منظور دریافت تأییدیه باید اصل مدارک تحصیلی و ریزنمرات خود را در پاکت مخصوص و مهر و موم شده قرار دهید و همراه با فرم درخواست به مؤسسه وس کنید. ارسال اسناد به صورت اینترنتی نیز امکان‌پذیر است. بعد از اینکه مدارک را ارسال کردید، حدود ۳ الی ۴ هفته، پروسه ارزیابی طول می‌کشد. اگر قصد ادامه تحصیل یا یافتن شغل در کشور کانادا را دارید، باید تاییدیه موسسه WES را حتماً دریافت کنید.

معرفی سازمان WES

سازمان WES مدارک تحصیلی، نمرات و سایر اسناد را ارزیابی قرار می‌کند. هدف این سازمان، ارزیابی و بررسی اسناد و اطلاعات دانشجویان و افرادی است که تصمیم به مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشور‌هایی مانند کانادا را گرفته‌اند. سازمان وس، پروسه اعتبارسنجی مدارک را برعهده دارد. در واقع، این سازمان به معادل‌سازی مدارک به کارفرمایان یا دانشگاه‌ها درباره سابقه آکادمیک نیرو‌های کاری و دانشجویان، اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد. شما با استفاده از تأییدیه این موسسه می‌توانید پذیرش دانشگاه‌های کانادا را اخذ کنید. انجام خدمات WES در این مؤسسه در بازه زمانی کوتاه و توسط تیمی از ارزیاب‌های متخصص صورت می‌گیرد.

مدت زمان ارزیابی WES چقدر است؟

4 3

زمان لازم برای دریافت ارزیابی WES با توجه به نوع خدمات مورد نیازتان متفاوت است. به طور کلی، احتمالاٌ بین دو تا هشت هفته، پروسه تکمیل فرایند و ارسال گزارش طول می‌کشد. اگر خدمات اکسپرس را انتخاب کنید، ارزیابی طی پنج تا هفت روز کاری تکمیل خواهد شد. در هر صورت، WES ارزیابی مدارک تحصیلی را به سرعت انجام می‌دهد تا متقاضیان پروسه مهاجرت را راحت‌تر طی کنند.

 آشنایی با فرایند ارسال الکترونیکی مدارک به WES

5 2

چنانچه قصد ارسال مدارک‌تان به موسسه WES را دارید، می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید. کافیست به سایت WES وارد شوید و ثبت نام اولیه را انجام دهید. سپس، شما کد مخصوصی را دریافت کنید. پس از ایجاد حساب کاربری در این سایت، باید تمام مدارک مورد نیاز خود را آپلود کرده و برای تأیید ارسال کنید. پس از ارسال مدارک، یک ‌ایمیل تأیید با دستورالعمل‌های مربوط به پیگیری وضعیت درخواست‌تان را دریافت خواهید کرد. در برخی موارد، ممکن است این مؤسسه اطلاعات بیشتری را برای تکمیل فرآیند تأیید درخواست کند. پس از دریافت تمام اسناد، آنها اسناد را بررسی کرده و گزارش نهایی را برای متقاضی ارسال می‌کند. بنابراین، شما می‌توانید به صورت الکترونیکی، پروسه ارسال مدارک به WES را طی کنید.

شرایط دریافت تاییدیه WES کانادا

به منظور دریافت تاییدیه وس کانادا باید مراحلی را طی کنید. بعد از تکمیل تمام این مراحل، تأییدیه تحصیلی را دریافت می‌کنید که تا بازه زمانی مشخصی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا دارای اعتبار است. شرایط دریافت تأییدیه مؤسسه وس به شرح زیر است:

  • مدارک‌تان را به صورت الکترونیکی ارسال کنید تا توسط مؤسسه بررسی شود.
  • در صورت تأیید اسناد، کپی از مدارک برای مؤسسه که تقاضا تحصیل در آنجا را داشته‌اید، برای شما ارسال می‌شود.
  • در مرحله بعد، باید هزینه‌های مربوط به اخذ تاییدیه WES را بپردازید.
  • بعد از پرداخت هزینه‌ها و بررسی اسناد، تأییدیه‌ای برای متقاضیان ارسال می‌شود.

آشنایی با لیست دانشگاه‌های مورد تایید WES

به منظور دریافت مدرک بین‌المللی از مؤسسه باید با لیست دانشگاه‌های مورد تأیید این سازمان بیشتر آشنا شوید. سازمان وس به دانشجویان کمک می‌کند تا به اهداف علمی خود دست پیدا کنند. مهمترین هدف این مؤسسه، ارزیابی دقیق اسناد تحصیلی دانشجویان است. دانشگاه‌های مورد تأیید وس در جدول زیر ذکر شده‌اند:

لیست دانشگاه‌های مورد تایید WES
دانشگاه وسترن
دانشگاه مک گیل کبک
دانشگاه رجاینا ساسکاچوان
دانشگاه آلبرتا
دانشگاه تورنتو
دانشگاه مک مستر
دانشگاه کویین
دانشگاه سایمون فریزر

هزینه WES چقدر است؟

موسسه WES به منظور ارزیابی مدارک تحصیلی، هزینه را از متقاضیان اخذ می‌کند. این هزینه باید به صورت مستقیم برای مؤسسه ارسال شود. هزینه تأییدیه و ارزیابی وس به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. نوع روش انتخابی، تعداد نسخه‌های موردنیازتان از تأییدیه و… روی تعیین هزینه‌ها تأثیرگذار هستند. در کل، اگر قصد تسریع روند ارزیابی را داشته باشید، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی اعتبار WES

6 3

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی اعتبار WES باتوجه به نوع مدرک و کشور مبدا متفاوت است. به صورت کلی، متقاضیان باید ریز نمرات و سوابق علمی خود را در به مؤسسه وس ارائه دهند. از سایر مدارک لازم برای ارزیابی اعتبار وس می‌توان به کپی مدارک، نامه از اساتید، اسناد هویتی و… اشاره کرد. تمام مدارک مورد نیاز برای ارزیابی وس باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و مورد تأیید دفتر اسناد رسمی قرار گرفته باشند.

چرا معادل‌سازی مدارک مهم است؟

مدرک WES جزو اسناد لازم برای دریافت اقامت دائم و اخذ ویزای مهاجرت تحصیلی و کاری محسوب می‌شود. همه مهاجران و دانشجویانی که می‌خواهند در کانادا تحصیل کنند، باید گواهی ارزیابی از WES دریافت کنند. این فرایند ارزیابی شامل مراحلی از قبیل احراز هویت، تأیید صحت داده‌ها و بررسی وضعیت اعتبار مؤسسه است. ارزیاب‌ها، اسناد را با دقت بررسی کرده تا از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنند. با بررسی دقیق اسناد، ارزیاب‌ها مطمئن می‌شوند که مدرک متقاضیان توسط مؤسسات معتبر صادر شده است. در این مرحله، اسناد بر اساس مطابقت با استاندارد‌های WES پذیرفته یا رد می‌شوند. موسسه خدمات آموزش جهانی، مدارک تحصیلی فرد را در کشور مبدا و مقصد مورد مقایسه قرار می‌دهد. این مقایسه با هدف یکسان‌سازی استاندارد‌های آموزشی هر دو کشور انجام می‌شود.

سخن آخر

7 1

موسسه WES نقش مهم و کلیدی را در زمینه رسیدن متقاضیان به رویا‌های خود در زمینه تحصیل و مهاجرت به کانادا ایفا می‌کند. در این مطلب سعی کردیم درباره تاییدیه وس، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. این ارزیابی توسط کارفرمایان، دانشگاه‌ها و مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا مطمئن شوند که شما برای تحصیل یا شروع به کار در رشته و موقعیت شغلی مورد نظر واجد شرایط لازم هستید. در ارزیابی این مؤسسه، ریز نمرات دانشگاهی بررسی می‌شود و پروسه تبدیل و معادل‌سازی مدارک صورت می‌گیرد.

برای اینکه به کانادا مهاجرت کند، باید پروسه‌ای طولانی را طی کنید. یکی از مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز، دریافت نامه از این موسسه کانادا است. تیم النورا می‌تواند به شما در زمینه مهاجرت سریع و بدون دردسر به کانادا کمک کند. فقط کافیست با کارشناسان النورا تماس بگیرید تا در مورد مدارک مهاجرت به کانادا و نحوه دریافت تأییدیه وس، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند. با النورا، پروسه مهاجرت و دریافت اقامت تحصیلی کانادا برای شما راحت‌تر خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید