مقدمه‌ی دانشگاه های کانادا برای اپلای

دانشجویان زیادی هر ساله به کانادا مهاجرت می‌کنند تا در دانشگاه‌های کانادا برای اپلای اقدام کنند. مجموعه‌های آموزشی معتبری که از استاندارد‌های آموزشی بالایی در تدریس خود بهره می‌گیرند و مدرک آن در سایر نقاط جهان معتبر است. مهاجران تحصیلی به این کشور سفر می‌کنند تا آینده‌ای روشن برای خود بسازند و بعد از اتمام تحصیل، شغلی مناسب و پردرآمد داشته باشند.

تحصیل در کانادا گزینه مناسبی برای اغلب مهاجران خارجی محسوب می‌شود و گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور نسبتاً راحت است. دانشجویان فرصت آشنایی با سایر فرهنگ‌ها و آداب و رسوم را نیز دارند. اگر علاقه‌مند به تحصیل در این کشور هستید، در این مقاله به معرفی لیست دانشگاه‌های کانادا برای اپلای می‌پردازیم.

راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش

2 9

دانشجویان مهاجر به دنبال دانشکده‌هایی می‌گردند که درصد پذیرش بالایی دارند و ساده‌تر به متقاضیان پذیرش می‌دهند. شرایط تحصیل در هر دانشگاه متفاوت است و قوانین متفاوتی برای پذیرش در نظر گرفتند. دانشجویان زیادی از سراسر دنیا مانند کشورهای آمریکایی و اروپایی به این کشور سفر می‌کنند و علاقه زیادی برای شرکت در کلاس‌های این کشور دارند. در ادامه به معرفی راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا می‌پردازیم:

۱. تامسون ریورز Thompson Rivers University

یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش را می‌توان تامسون ریورز دانست؛‌ این دانشگاه بالای ۸۰ درصد از دانشجویان مهاجر، کاندیدا پذیرفته است و هر سال به دانشجویان زیادی پذیرش می‌دهد. تامسون دولتی است و در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. برنامه‌های آموزشی متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته و تقریباً ۱۳۰۰۰ متقاضی از کشورهایی مانند چین، هند، عربستان در این دانشکده درس می‌خوانند.

هزینه تحصیل در تامسون ریورز، مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد و رشته‌های متنوعی نیز وجود دارد. اغلب دانشجویان، فرصت خوبی برای تحصیل دارند و انتخاب‌های زیادی می‌توانند داشته باشند. سیستم‌ آموزشی آن متناسب با چارچوب آموزشی کانادا برنامه‌ریزی شده است و بعد از اتمام تحصیل مدرکی معتبر به فارق‌التحصیلان اعطا می‌شود. فرصت‌های شغلی در کلمبیا نیز فراهم است و کارگاه‌های عملی و فراگیر مفیدی برگزار می‌شود.

۲. کونکوردیا Concordia University

کنکوردیا با داشتن ۵۰۰۰۰ دانشجو، از جمله دانشگاه‌های پرطرفدار کانادا به شمار می‌رود که در شهر مونترال قرار دارد. این مجموعه آموزشی، بسیار گسترده است و طیف وسیعی از مهاجران دانشجو را پوشش می‌دهد. آمار پذیرش این دانشگاه هم نزدیک به ۵۰ درصد است و ساختمان‌های گسترده موجود در آن، هنر و علوم، هنرهای زیبا،‌ مهندسی و کامپیوتر و کسب‌وکار را دربرمی‌گیرد. متقاضیان با داشتن مدرک انگلیسی می‌توانند در کنکوردیا به تحصیل بپردازند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

چارچوب آموزشی کنکوردیا، ۵۰۰ برنامه تحصیلی در مقطع لیسانس را تشکیل می‌دهد و هزینه آن برای دانشجویان بین‌المللی به‌صرفه است. مدارک زبان مورد پذیرش آموزشی آن شامل تافل، آیلتس، دولینگو و PTE می‌شود. بنابراین در لیست دانشگاه‌های کانادا برای اپلای قرار می‌گیرد.

۳. نیوبرانزویک University of New Brunswick

یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش را می‌توان نیوبرانزویک دانست؛ یک دانشگاه دولتی که در ایالت نیوبرانزویک واقع شده است. حدود ۹۷۰۰ دانشجو در آن به تحصیل می‌پردازند و برنامه‌های متعدد تحصیلی در دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس و دکترا دارد. نرخ پذیرش دانشجویان مهاجر در این دانشگاه حدود ۷۴ درصد محاسبه می‌شود.

نیوبرانزویک از جمله کارآفرین‌ترین دانشگاه‌ها محسوب می‌شود که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل می‌توانند به راحتی شغل پیدا کنند و مشغول به کار شوند. این دانشگاه، انگلیسی زبان است و از دانشگاه‌های قدیمی در کانادا به شمار می‌رود. ۷۵ رشته آکادمیک در کلاس‌های آن، تدریس می‌شود و متقاضیان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می‌توانند در نیوبرانزویک اقدام به تحصیل کنند.

۴. مدیریت تورنتو Toronto University of Management

دانشکده مدیریت تورنتو برای متقاضیان کسب‌وکار است که به یادگیری افراد در زمینه کسب درآمد کمک بسزایی می‌کند. مدیریت تورنتو از جمله راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش به شمار می‌رود که رشته‌های تحصیلی مرتبط با اقتصاد، تحلیل داده، بازاریابی،‌ مدیریت کسب‌وکار، هتل‌داری و گردشگری، کلان داده و بازاریابی دیجیتالی را آموزش می‌دهند. دانشجویانی که نمرات خوبی در مقاطع تحصیلی خود کسب کنند،‌ می‌توانند از بورسیه بهره ببرند.

همچنین نرخ پذیرش این دانشکده ۶۰ درصد است و از جمله گزینه‌های جذاب برای متقاضیان ادامه تحصیل به شمار می‌ود. سیستم آموزشی آن طبق چارچوب آموزش کاناداست و از متدهای مدرن و نوین بهره گرفتند. امکان تحصیلات آنلاین، از جمله مزایای این دانشگاه محسوب می‌شود که برای دانشجویان سایر دنیا امکان تحصیل را فراهم می‌کند. بنابراین در لیست دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش قرار می‌گیرد.

۵. لیک‌هد Lakehead University

لیک‌هد یکی از راحت‌ترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود که ۵۵ درصد آمار قبولی دانشجویان را در دست دارد. این موسسه آموزشی، در انتاریو واقع شده است و یک موسسه فنی محسوب می‌شود. رشته‌های متنوعی در لیک‌هد تدریس می‌شود که مدیریت کسب‌وکار، تربیت‌ معلم، سلامت و علوم رفتاری و زیست محیطی و… را دربرمی‌گیرد.

لیک‌هد در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد؛ دو پردیس بزرگ دارد و تا به امروز، از دانشجویان بسیاری برای تحصیل حمایت مالی کرده است. بیشتر از ۱۰۰ برنامه تحصیلی در زمینه‌های علمی پژوهشی ارائه داده و کمک هزینه‌های تحصیلی پرداخت کرده است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ایرانیان و برترین رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

3 5

اگر به دنبال بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ایرانیان هستید، باید بدانید دانشکده‌هایی که بیشترین آمار پذیرش را دارند، گزینه مناسبی به شمار می‌روند. البته متقاضیان باید به گونه‌ای انتخاب کنند که از جمله برترین رنکینگ دانشگاه‌های کانادا باشند. اعتبار دانشکده و نرخ پذیرش بالای آن بسیار اهمیت دارد و  بهتر است که از بین ۱۰ دانشگاه‌های برتر در این کشور انتخاب شوند.

۱. بریتیش کلمبیا؛ رتبه دو در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ایرانیان را می‌توان بریتیش کلمبیا معرفی کرد. بریتیش کلمبیا در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا، رتبه دوم را کسب کرده است و از مجموعه‌های آموزشی بسیار قدیمی به شمار می‌رود. از جمله ۳۰ دانشگاه برتر دنیا نیز محسوب می‌شود. سواحل زیبا و کوهستان‌های چشم‌نواز در این استان برای مهاجران گزینه بسیار جذابی است.

حدود ۶۶۰۰۰ دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و ۲۴ درصد از دانشجویان بین‌المللی جهان را دربرمی‌گیرد. همچنین جاستین ترودو نخست‌وزیر این کشور از جمله فارغ‌التحصیلان بریتیش کلمبیا است و نرخ پذیرش بالای ۵۰ درصد را تشکیل می‌دهد.

۲. دانشگاه تورنتو؛ رتبه یکم در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ایرانیان متعلق به دانشگاه تورنتو است. دانشکده تورنتو در رتبه ۱ در این کشور قرار دارد و در جایگاه ۱۸ دنیا قرار می‌گیرد که از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی به شمار می‌رود. حدود ۱۸ ساختمان دانشکده وجود دارد که حدود ۷۰۰۰ برنامه تحصیلی نیز ارائه می‌شود. هر سال ۲۲ درصد از دانشجویان بین‌المللی کل دنیا را نیز پوشش می‌دهد.

دانشجویان ایرانی زیادی توانستند از آن پذیرش دریافت کنند و به ادامه تحصیل بپردازند. تورنتو آمار پذیرش ۴۳ درصد از دانشجویان را نیز در دست دارد. این مجموعه در سال ۱۸۲۷ تاسیس شده است و رشته‌های تحصیلی زیادی را پشتیبانی می‌کند. از بناهای تاریخی و منحصربه‌فرد در این مجموعه چشم‌پوشی نمی‌توان کرد که معماری بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

۳. مک مستر؛ رتبه چهارم در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

مک مستر یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ایرانیان شناخته می‌شود که در جایگاه چهارم قرار گرفته است. این مجموعه آموزشی توسط مک‌مستر در سال ۱۸۸۷ تاسیس شد و در استان انتاریو واقع شده است. ساختمان اصلی آن حدود ۱۲۰ هکتار مساحت دارد و باغ‌های زیبای همیلتون را در برمی‌گیرد. سناتور و بانک‌دار مطرح کانادایی، ۹۰۰ هکتار را برای این دانشکده وقف کرده است. آمار پذیرش مک مستر، نزدیک به ۶۰ درصد محاسبه می‌شود.

دستاوردهای جهانی و متعدد زیادی را شامل می‌شود و از جمله دانشگاه‌های مطرح جهان به شمار می‌رود. رشته‌های گسترده‌ای مانند مهندسی، تجارت، علوم انسانی، زیست‌شناسی، اقتصادی و بازرگانی، هنر، شیمی و ریاضیات،‌ علوم اجتماعی و… در آن تدریس می‌شود. فارغ‌التحصیلان مک مستر توانستند جایزه‌های نوبل کسب کنند و مخترعان مطرح و سیاست‌مداران بسیاری از آن مدرک گرفتند.

۴. مک گیل؛ در جایگاه سوم رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

مک گیل، در رتبه سوم در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا قرار دارد و جزو ۵۰ دانشگاه برتر دنیا شناخته می‌شود. مک گیل در مونترال قرار گرفته است و در سال ۱۸۲۱ تاسیس شد. گزینه‌ مناسبی به عنوان بهترین دانشگا‌های کانادا برای ایرانیان به شمار می‌رود. بیشتر از ۳۰۰ رشته در مک گیل تدریس می‌شود و ۱۲ ساختمان در محوطه آن وجود دارد.

حدود ۳۵۰۰۰ دانشجو در مک گیل درس می‌خوانند و ۳۱ درصد از دانشجویان کل دنیا را دربرمی‌گیرد. رشته‌هایی مانند علوم اجتماعی، هنر، زبان و ادبیات فارسی، شیمی، کامپیوتر، حقوق،‌ فیزیولوژی نیز در آن تدریس می‌شود. مک گیل با سرمایه‌گذاری جیمز مک گیل تاجر اسکاتلندی ساخته شد که بعد از مرگش وصیت کرده بود تا با ثروتش دانشگاهی ساخته شود. نکته جالب اینکه خوابگاه ترم اول دانشجویان در محوطه دانشگاه قرار گرفته است.

۵. آلبرتا؛ رتبه ششم در رنکینگ دانشگاه‌های کانادا

این موسسه آموزشی در بین ۱۳۰ مجموعه آموزشی جهان قرار می‌گیرد که در شهر ادمونتون واقع شده است. حدود ۴۰۰۰۰ دانشجو در آلبرتا مشغول به تحصیل هستند که ۷۰۰ دوره آموزشی در آن برگزار می‌شود. دانشجویان مهاجر بسیاری در آن تحصیل می‌کنند که حدود ۱۹ درصد دانشجویان بین‌المللی را دربرمی‌گیرد.

آلبرتا مکان مناسبی برای مهاجرت است و آمار پذیرش ۶۰ درصد را دارد. تجربیات جدید و فرهنگ و زبان بین‌المللی در این مجموعه آموزشی اهمیت زیادی دارد و برای مهاجران تحصیلی تجربیات تازه‌ای رقم می‌زند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه

4 4

هزینه‌های تحصیل در این کشور، حدود ۱۴۰۰۰ دلار تخمین زده می‌شود و مهاجران به دنبال کمک‌ هزینه برای ادامه تحصیل هستند. البته بسته به نوع دانشگاه این بورسیه متفاوت است و به سه دسته دولتی، دانشگاهی و خصوصی تقسیم می‌شود. برخی از این مجموعه‌های آموزشی، براساس سوابق تحصیلی به متقاضیان بورسیه اعطا می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه می‌پردازیم.

۱. کارلتون در اتاوا

یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه کارلتون است؛ این دانشکده در سال ۱۹۴۲ تاسیس شد و شرایط عالی برای تحصیل دانشجویان را فراهم کرده است. رشته‌های متعددی مانند تجارت بین‌الملل، مهندسی، فیزیک و کامپیوتر و… تدریس می‌شود. این دانشگاه برای مقطع لیسانس و بالاتر امکان دریافت بورسیه را فراهم می‌کند؛ اما هر دانشجو باید به خوبی به زبان انگلیسی مسلط باشد.

داشتن نمرات بالا هم نقش اساسی در دریافت بورسیه دارد. حدود ۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ دلار سالانه برای بورسیه در نظر گرفتند که از مهاجران حمایت زیادی می‌شود. بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجو از ۱۰۰ کشور مطرح دنیا در کارلتون درس می‌خوانند.

۲. کوئینز در انتاریو

کوئینز از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه محسوب می‌شود که از دانشجویان خود حمایت مالی می‌کند. بورسیه‌هایی مانند پذیرش،‌ برنامه محققین پرومیس تعلق می‌گیرد. این بورسیه‌ها حدود ۸۰۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ دلار محاسبه می‌شود و جوایز پذیرش بین‌المللی و جوایز مالی ورزشی و بورسیه‌های پذیرش را دربرمی‌گیرد.

این بورسیه برای محققین نیز جذاب است و می‌توانند از کوئینز پذیرش بگیرند. این دانشگاه در سال ۱۸۴۱ تاسیس شد و بسیاری از متقاضیان آن، دانشجویان پزشکی هستند. دروس متنوع و حمایت‌های مالی آن موجب شده است تا به بهترین‌ دانشکده جهان تبدیل شود.

۳. دالهاوزی در هالیفکس و بایبل هیل

یک دانشگاه موفق که حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو و ۱۲ دانشکده دارد؛ رشته‌های گسترده‌ای مانند هنر،‌ پزشکی و لیسانس به بالا را حمایت مالی می‌کند. بنابراین دالهاوزی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه به شمار می‌رود. دالهاوزی در بین معتبرترین‌ موسسات آموزشی قرار می‌گیرد و هر سال دانشجویان زیادی از سراسر دنیا اپلای می‌کنند.

کمک هزینه آن در طول یک سال حدود ۵۰۰۰۰۰۰ دلار است و از گزینه‌های مهم برای متقاضیان سراسر دنیا به شمار می‌رود. همچنین دوره‌های ارشد و دکتری در دالهاوزی برگزار می‌شود و از محققان برای ادامه تحصیل حمایت مالی می‌کند.

۴. رایرسون در تورنتو

رایرسون یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه به شمار می‌رود که در تورنتو قرار دارد و مراکز تحقیقاتی مهم این کشور محسوب می‌شود. کیفیت آموزشی آن بسیار بالاست و کمک هزینه‌های آموزشی زیادی تا به امروز پرداخت کرده است. رایرسون از دانشجویان به مبلغ ۴۰۰۰۰ دلار از دانشجویان خود در دوران تحصیلی حمایت می‌کند.

سالانه حدود ۱۰۰۰۰ دلار به دانشجویان عالی رتبه کمک می‌کند و بورسیه‌های متعددی مانند ترنس گریر،‌ بورسیه بین‌المللی ترم زمستان و… به دانشجویان خود پرداخت می‌کنند. حدود ۴۷۰۰۰ متقاضی در آن تحصیل می‌کنند و ۶ دانشکده دارد که امکانات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

۵. کلگری در استان آلبرتا

کلگری در لیست بهترین دانشگاه‌های کانادا برای بورسیه قرار می‌گیرد که سالانه حدود ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار به دانشجویان پرداخت می‌کند. این موسسه آموزشی در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد و بهترین مرکز تحقیقاتی دولتی محسوب می‌شود؛ ۳۰۰۰ مهاجر تحصیلی در آن تحصیل می‌کنند و با مراکز تحقیقاتی مهمی در دنیا در ارتباط و همکاری است.

در کلگری رشته‌های متنوعی مانند سلامت اعصاب و روان و تکنیک‌های فضایی، شهرهای هوشمند و ایمن و… تدریس می‌شود. در دوره لیسانس به مهاجران تحصیلی حدود ۵۲۰۰۰ دلار حمایت مالی می‌کند و بورسیه‌های متنوعی را عرضه می‌کند. البته دانشجویان باید برای این بورسیه‌ها به کادر آموزشی درخواست بدهند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف

5 2

تنوع رشته برای اغلب مهاجران تحصیلی اهمیت زیادی دارد تا گزینه‌های بیشتری برای انتخاب رشته داشته باشند. برخی از این رشته‌های طرفداران بیشتری دارد و موفقیت‌های شغلی زیادتری را فراهم می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف می‌پردازیم.

۱.بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف پزشکی

حتماً می‌دانید که شاخه پزشکی چقدر طرفدار دارد و هر روز بر متقاضیان این رشته افزوده می‌شود. دانشگاه‌های معتبر بسیاری در این کشور رشته‌های پزشکی را ارائه می‌دهند و شرایط را برای ادامه تحصیل علاقه‌مندان به رشته پزشکی فراهم می‌کنند.

از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف پزشکی می‌توان به تورنتو با رتبه ۱ پزشکی، مک گیل رتبه ۲ پزشکی،‌ بریتیش کلمبیا با رتبه ۳ پزشکی اشاره کرد. رشته‌های پزشکی پرطرفدار شامل بالینی، جنین‌شناسی، فیزیولوژی می‌شود.

۲. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف حقوق

یکی دیگر از رشته‌های پرطرفدار، حقوق است که بسته به قوانین هر کشور دروس متفاوتی ارائه می‌شود. کانادا با بالاترین کیفیت این رشته را آموزش می‌دهد و از جمله معتبرترین دانشگاه‌های دنیا در رشته حقوق شناخته می‌شود.

دانشگاه‌های مونترال، اتاوا، بریتیش کلمبیا، تورنتو و مک‌گیل از جمله موسسات آموزشی موفق در این زمینه به شمار می‌روند. دانشجویان در این مجموعه‌های آموزشی به زبان انگلیسی و فرانسه مسلط می‌شوند و رشته‌های علوم اجتماعی در این کشور دانشجویان بسیاری دارد. سیستم آموزشی حقوقی این کشور بسیار به انگلستان شباهت دارد و  بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان نام برده می‌شود.

۳. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف مهندسی

زیرشاخه‌های محبوب مهندسی در سراسر دنیا، طرفداران زیادی دارد و همچنین تنوع مهندسی بسیار بالاست و سلایق زیادی را پوشش می‌دهد. شرایط شغلی رشته‌های مهندسی مناسب است و به همین دلیل، برای مهاجران تحصیلی بسیار جذابیت دارد.

دانشگاه‌هایی مانند بریتیش کلمبیا،‌ سایمون فریزر، تورنتو از بهترین‌های رشته مهندسی به شمار می‌روند. رشته‌های مهندسی پرطرفدار مهندسی شیمی،‌ مکانیک، فیزیک هسته‌ای،‌ مهندسی کامپیوتر، هوش مصنوعی، مهندسی پایدار را دربرمی‌گیرد.

۴. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف هنر

هنر با گرایش‌های متنوع برای اغلب دانشجویان هنرمند جذاب است و این کشور در این زمینه‌ هم سرآمد است. رشته‌های هنر و موسیقی در دانشگاه ونکوور نیز تدریس می‌شود که شامل هنرهای زیبا،‌ موسیقی و تئاتر می‌شود. رشته‌های تحصیلی دانشگاه یورک عبارت است از تئاتر، سینما، موسیقی و… را برگزار می‌کند.

یورک در تورنتو قرار دارد و ۱۱ دانشکده دارد که رشته‌های متنوعی را تدریس می‌شود. به جزء هنر در یورک رشته‌های مهندسی مانند مکانیک،‌ صنایع، فیزیک و شیمی نیز تدریس می‌شود. همچنین کالج هنر آلبرتا هم به آموزش هنرهای زیبا، نقاشی، طراحی، مجسمه‌سازی، جواهرات و هنرهای رسانه‌ای را آموزش می‌دهند. به همین دلیل یکی از گزینه‌های مهم برای هنر به شمار می‌رود.

۵. بهترین دانشگاه‌های کانادا برای رشته‌های مختلف پولساز

کسب درآمد برای اغلب مهاجران اهمیت زیادی دارد. بنابراین انتخاب رشته‌های پردرآمد آینده مهاجران تحصیلی را تضمین می‌کند. رشته‌های تحصیلی در این کشور بازار کار بهتری دارند و از جمله پردرآمدترین رشته‌های دنیا به شمار می‌روند.

رشته‌هایی مانند دندانپزشکی با درآمد سالانه حدود ۱۴۵۰۰۰ دلار، مهندس عمران با درآمد سالانه حدود ۷۵۰۰۰ دلار، مدیریت تاسیسات و خدمات سالانه حدود ۱۱۴۰۰۰ دلار، حقوق و وکالت حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار از جمله پرطرفدارترین رشته‌های موجود شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی دانشگاه‌های کانادا برای اپلای پرداختیم؛ هرچند که انتخاب رشته و موسسات آموزشی به سلیقه و توانایی مالی افراد بستگی دارد، اما بهترین گزینه انتخاب مجموعه‌های آموزشی برتر است که بورسیه نیز پرداخت می‌کنند. سالانه مهاجران تحصیلی بیشماری به این کشور مهاجرت می‌کنند و به دنبال بهترین موقعیت‌های تحصیلی برای خود هستند. بنابراین رقابت تنگاتنگی برقرار است.

همچنین رتبه‌های آموزشی این موسسات اهمیت زیادی برای تضمین آینده افراد دارد. تا بعد از اتمام تحصیل با مدرکی معتبر مشغول به کار شوند. این کشور با امکانات رفاهی و اجتماعی زیادی که در اختیار شهروندان قرار می‌دهد،‌ از مقاصد مهم و مهاجرپذیر در دنیا شناخته می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید