مقدمه

آیا تصمیم به مهاجرت گرفته‌اید و درباره انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی تردید دارید؟ کانادا و استرالیا جزو کشور‌های مهاجرپذیر محسوب می‌شوند و شرایط مناسبی برای مهاجران فراهم می‌کنند. اما برای انتخاب یکی از این دو گزینه به عنوان مقصد مهاجرتی باید با مزایای زندگی در کانادا و استرالیا بیشتر آشنا شوید. در واقع، شما باید مهاجرت به استرالیا و کانادا را مورد مقایسه قرار دهید، تا راحت‌ تر در انتخاب یکی از آن‌ها تصمیم بگیرید. در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره مهاجرت و اقامت در این دو کشور می‌پردازیم.

مقایسه کشورهای کانادا و استرالیا برای مهاجرت

ایده شروع زندگی در یک کشور جدید می‌تواند واقعاً جذاب به نظر برسد؛ اما شروع این مسیر با دلهره و نگرانی‌هایی نیز همراه خواهد بود. بنابراین، به منظور کاهش میزان دغدغه‌های مهاجرت می‌توانید قبل از تصمیم به انتخاب مقصد مهاجرتی، دو کشور کانادا و استرالیا را مورد مقایسه قرار دهید. در این بخش به مقایسه مهاجرت به کانادا و استرالیا می‌پردازیم.

مقایسه کانادا و استرالیا از لحاظ کیفیت زندگی

هنگام مقایسه کیفیت زندگی در کشور‌های کانادا و استرالیا، توجه به عوامل متفاوتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، ایمنی و رفاه کلی حائز اهمیت است. در هر دو کشور، خدمات درمانی باکیفیت به افراد ارائه می‌شود و امکان دسترسی به سیستم مراقبت‌های بهداشتی خصوصی نیز وجود دارد. در هر دو کشور، تمرکز بر ارتقای سلامت و مراقبت‌های پیشگیرانه است.
از نظر آموزشی نیز، دو کشور کانادا و استرالیا در یک سطح قرار دارند. کانادا به علت داشتن دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی معتبر شناخته شده است؛ اما کشور استرالیا به دلیل رویکرد نوآورانه در آموزش و تعهد و استقبال از دانشجویان بین‌المللی مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است. با این حال، هر دو کشور، فرصت‌های آموزشی مختلفی را برای افراد در تمام سطوح تحصیلی فراهم می‌کنند. از لحاظ امنیت باید گفت که کانادا در لیست ایمن‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد. در استرالیا نیز به علت پایین بودن جرم و جنایت، امنیت در کشور برقرار است. در کل، هر دو کشور از لحاظ امنیتی، کشوری ایمن برای مهاجرت محسوب می‌شوند. بنابراین، در هر دو گزینه، کیفیت زیادی بسیار مطلوب است.

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر هزینه زندگی

هزینه زندگی در کشور‌های کانادا و استرالیا با توجه به شهر و منطقه محل سکونت متفاوت است. به صورت کلی، هزینه زندگی در کشور استرالیا بیشتر از کانادا است؛ به ویژه اگر قصد اقامت در شهر‌های بزرگ‌تر مانند ملبورن و سیدنی را دارید. بنابراین، اگر بودجه خیلی زیادی برای مهاجرت کنار نگذاشته‌اید، مهاجرت به کانادا گزینه مناسب‌تری است. اما اگر هزینه کافی برای تأمین مخارج خود و اعضای خانواده‌تان را دارید، زندگی در استرالیا نیز شرایط‌ایده‌آلی را برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر بازار کار

مهاجرت به کانادا یا استرالیا

اگر برای زندگی بین کانادا و اسپانیا دچار شک هستید ما در مقاله مهاجرت به کانادا یا اسپانیا به شما کمک میکنیم تصمیم بگیرید.

از لحاظ بازار کار، هر دو کشور فرصت‌های شغلی مختلفی را برای مهاجرین فراهم می‌کنند. از آنجایی که کانادا کشوری فعال از نظر اقتصادی است، بازار کار خیلی خوبی نیز دارد. هر ساله، کشور کانادا اقدام به جذب نیرو‌های کاری در رشته‌های مهندسی، خدمات درمانی و فناوری اطلاعات می‌کند. ارائه برنامه‌های نامزد استانی و اکسپرس‌اینتری باعث شده است که مهاجرانی که به دنبال پیشرفت شغلی هستند، این کشور را برای زندگی انتخاب کنند. اما بازار کار در این کشور رقابتی است و برای یافتن شغل در کانادا باید دارای تخصص و مهارت کافی باشید. از سوی دیگر، در استرالیا نیز بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان در رشته‌های کشاورزی، معدن و گردشگری فراهم شده است. با این حال، قبل از اینکه تصمیم به اخذ اقامت کانادا یا استرالیا را بگیرید، باید درباره بازار کار این دو کشور به خوبی تحقیق کنید.

مقایسه شرایط آب و هوایی کانادا و استرالیا

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های کانادا و استرالیا، از نظر شرایط آب و هوا است. با زندگی در کانادا چهار فصل مختلف را تجربه می‌کنید. در مناطق شمالی کانادا، زمستان‌ها می‌تواند بسیار سخت و طاقت‌فرسا و همراه با یخبندان و بارش سنگین برف باشد. اما استرالیا دارای آب و هوای معتدل‌تری است و تابستان‌های گرم‌تری دارد. اگر به شرایط آب و هوایی کشور مقصد اهمیت می‌دهید، اخذ اقامت استرالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه میزان درآمد کانادا و استرالیا

یکی از فاکتور‌های قابل توجه که هنگام انتخاب مقصد مهاجرتی باید در نظر گرفت، میزان درآمد و حقوق است. به منظور مقایسه میزان درآمد در این دو کشور باید نوع شغل، تخصص، میزان مهارت، سابقه کاری و… را در نظر بگیرید. بازار کار برخی از رشته‌ها در استرالیا بهتر است و به همین خاطر درآمد این مشاغل در این کشور بالاتر است. به عنوان مثال، درآمد مهندسین نفت و گاز در کشور استرالیا بیشتر از کانادا است. به علاوه، به دلیل بالا بودن میزان مالیات بر درآمد در این کشور، دستمزد‌ها در استرالیا در مقایسه با کانادا کمتر است. بنابراین، به صورت تقریبی می‌توان گفت که مهاجرت به کانادا به شما در کسب درآمد بالاتر کمک زیادی می‌کند.

اگر به دنبال کار های مناسب کانادا هستید مقاله مشاغل خانگی در کانادا را مطالعه کنید.

مقایسه سیستم آموزشی کانادا و استرالیا

کانادا و استرالیا، هر دو دارای سیستم‌های آموزشی معتبری هستند که آموزش با کیفیت بالا را در تمام سطوح ارائه می‌دهند. کانادا به دلیل داشتن دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی معتبر و برنامه‌های آموزشی نوین شناخته شده است. این کشور به دلیل مجهز بودن به مراکز آموزشی زیبا، پیشرفته و معتبر، همواره در لیست مقاصد برتر برای دانشجویان و مهاجران بین‌المللی قرار گرفته است. از آنجایی که برای دانشجویان بین‌المللی بعد از تحصیل، بازار کار خوبی در این کشور فراهم می‌شود، مهاجرت به کانادا بهترین گزینه برای ادامه تحصیل است. از سوی دیگر، تحصیل در استرالیا به دلیل نوآوری در آموزش و تأکید بر مهارت‌های عملی مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است. هنگام انتخاب بین کانادا و استرالیا، باید عواملی مانند شهرت مؤسسات، برنامه‌های آموزشی و فرصت‌های تحقیقاتی یا تجارب عملی را مدنظر قرار دهید.

مقایسه تحصیل کانادا و استرالیا

برای آشنایی با روشهای سرمایه گذاری در کانادا مقاله سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه کنید.

مقایسه کانادا و استرالیا از نظر سیستم خدمات درمانی

هر دو کشور برای رفاه حال ساکنین خود، سیستم خدمات درمانی پیشرفته‌ای دارند و سلامت افراد را در اولویت قرار می‌دهند. کانادا دارای سیستم درمانی پیشرفته است و ساکنین این کشور به دلیل تحت پوشش بیمه بودن لازم نیست که هزینه زیادی را برای امور پزشکی بپردازند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته در این کشور، امکان دسترسی به خدمات درمانی ضروری را برای همه شهروندان کانادایی و ساکنان کشور فراهم می‌کند. بیشتر هزینه‌های پزشکی از جمله ویزیت پزشک، بستری بیمارستان و مراقبت‌های اورژانسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور از طریق مالیات تأمین می‌شود و همه افراد می‌توانند با هزینه‌های مناسب تحت درمان قرار بگیرند. دولت استرالیا نیز دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی به نام Medicare است که خدمات مراقبت‌های بهداشتی را به صورت یارانه‌ای ارائه می‌دهد. به علاوه، استرالیایی‌ها می‌توانند بیمه درمانی خصوصی را برای استفاده از خدمات درمانی بیشتر دریافت کنند.

مقایسه کانادا و استرالیا از لحاظ فرآیند مهاجرت و اخذ ویزا

هنگام انتخاب مهاجرت به کانادا یا استرالیا، باید از پروسه دریافت ویزا و روند مهاجرت به هر یک از این کشور‌ها مطلع باشید. هر دو کشور سیستم‌های مهاجرتی خوبی دارند و راه‌های مختلفی برای مهاجرت متقاضیان و خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهند. به منظور مهاجرت به هر یک از این کشور‌ها می‌توانید از برنامه‌های مختلف مانند روش سرمایه‌گذاری، کاری، تحصیلی، تولد و… استفاده کنید. در مقایسه با استرالیا، کانادا شرایط بهتری را برای پذیرش مهاجرین در نظر گرفته است و به همین خاطر درخواست برای اخذ ویزای این کشور بیشتر است.

این کشور سیستم امتیازی به نام اکسپرس اینتری کانادا دارد که داوطلبان را بر اساس فاکتورهایی از قبیل تحصیلات، تجربه کاری و مهارت زبان ارزیابی می‌کند. همچنین، این کشور برنامه‌هایی را برای کارگران ماهر، کارآفرینان و دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، استرالیا یک سیستم امتیازی به نام SkillSelect دارد که داوطلبان را بر اساس فاکتورهایی از قبیل سن، مهارت زبان انگلیسی، تجربیات شغلی و تحصیلات مورد ارزیابی قرار می‌دهد. به علاوه، هزینه‌هایی که باید برای دریافت اقامت هر کدام از کشور‌ها بپردازید نیز با توجه به نوع ویزای درخواستی متغیر است.
به طور معمول بعد از گذشت چند سال از اقامت دائم می‌توانید برای درخواست شهروندی اقدام کنید. در هر دو کشور، برای دریافت شهروندی لازم است که ۵ سال مقیم دائم بوده باشید. هر کشور شرایط و معیار‌های خاصی دارد که باید قبل از مهاجرت در نظر گرفته شوند. بنابراین، مشورت با متخصصان مهاجرت برای کسب اطلاعات به روز در مورد فرآیند مهاجرت و اخذ ویزای کانادا و استرالیا حائز اهمیت است.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در کانادا هستید صفحه سرمایه‌ گذاری در کانادا را مطالعه کنید.

استرالیا یا کانادا؛ کدامیک برای مهاجرت و ادامه زندگی بهتر هستند؟

انتخاب بین کانادا و استرالیا به ترجیحات شخصی، سبک زندگی و اولویت‌های شما بستگی دارد. هر دو کشور دارای استاندارد بالای زندگی، مناظر طبیعی خیره‌کننده و فرهنگ‌های متنوع هستند. کانادا دارای رفاه اجتماعی بالا، مراقبت‌های بهداشتی عالی و شهر‌های چندملیتی است. در مقابل، استرالیا به دلیل آب و هوای آفتابی و سبک زندگی آرام شناخته شده است. هنگام تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بین اقامت کانادا یا استرالیا، باید تمام فاکتور‌ها از قبیل فرصت‌های شغلی، سیستم آموزشی، میزان درآمد‌ها، خدمات درمانی و… را در نظر بگیرید. در کل، بهترین کشور برای زندگی، جایی است که با سبک زندگی، آرزو‌ها و ارزش‌های شما همسو باشد.

تفاوت کانادا با استرالیا

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا و استرالیا

از معایب مهاجرت به کانادا می‌توان به نرخ بالای مسکن، شرایط آب و هوایی نامناسب و مشکلات زبانی اشاره کرد. مهاجرت به استرالیا نیز با معایبی از قبیل هزینه‌های بالای زندگی و نرخ بالای املاک همراه است. اما آیا می‌دانید که چرا آمار مهاجران به کشور‌هایی مانند استرالیا و کانادا بیشتر از سایر کشور‌ها است؟ آمار مهاجرین به این کشور‌ها به دلیل مزایایی که زندگی در آنجا به همراه دارد، در حال افزایش است. در این بخش به بررسی مزایای مهاجرت به این دو کشور می‌پردازیم.

مزایای مهاجرت به کانادا مزایای مهاجرت به استرالیا
کیفیت بالای آموزش کیفیت بالای زندگی
سیستم بهداشتی عالی اقتصاد قوی
چند ملیتی بودن امنیت و آسایش
فرصت‌های شغلی متعدد خدمات بهداشتی باکیفیت
هزینه‌های زندگی کمتر فرصت‌های شغلی زیاد
اقتصاد در حال رونق نرخ بالای مهاجرپذیری
نرخ پایین جرم و جنایت کیفیت بالای سیستم آموزشی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که به صورت کلی، شما را با مزایا و معایب زندگی در هر یک از کشور‌های استرالیا و کانادا بیشتر آشنا کنیم. با این حال، اگر هنوز هم در انتخاب مهاجرت به استرالیا یا مهاجرت به کانادا تردید‌هایی دارید، باید از وکیل مهاجرتی با سابقه راهنمایی دریافت کنید. وکیل مهاجرتی با بررسی شرایط‌تان، بهترین گزینه را براساس میزان سن، تحصیلات، سوابق کاری و… به شما پیشنهاد می‌دهد. در واقع، یکی از مهمترین انتخاب‌ها برای طی کردن آسان‌تر پروسه مهاجرت، انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی است. بنابراین، برای تصمیم‌گیری بهتر در زمینه انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی و طی کردن راحت‌تر مسیر مهاجرت بهتر است که از کارشناسان حقوقی النورا کمک بگیرید. در واقع، با سپردن پروسه دریافت اقامت و اخذ ویزا به وکلای حقوقی، شانس بیشتری برای دریافت روادید و جلوگیری از ریجکتی خواهید داشت.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

۱. پروسه مهاجرت به کانادا و استرالیا چقدر طول می‌کشد؟

زمان رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت با توجه به برنامه مهاجرتی، کامل بودن درخواست و سایر موارد متفاوت است. این بازه زمانی ممکن است که چندین ماه یا سال طول بکشد.

۲. آیا پس از مهاجرت می‌توانم در کانادا کار کنم؟

بله؛ با توجه به شرایط تحصیلی و برنامه مهاجرتی‌تان می‌توانید بعد از ورود به کانادا در این کشور مشغول به کار شوید. دستیابی به فرصت‌های شغلی در کانادا به مهارت‌ها، بازار کار و صلاحیت‌تان بستگی دارد.

۳. مهاجرت به کانادا چه مزیت‌هایی دارد؟

مهاجرت به کشور کانادا، مزایای متعددی را از دسترسی به سیستم خدمات درمانی و آموزشی باکیفیت گرفته تا اقتصاد قوی، فرصت‌های شغلی متنوع، رفاه و امنیت بالا به همراه دارد.

۴. آیا می‌توانم به عنوان یک مهاجر در کانادا تحصیل کنم؟

بله، کانادا دارای مؤسسات آموزشی معتبر است و برنامه‌های تحصیلی متعددی را برای دانشجویان بین‌المللی و مهاجرین ارائه می‌دهد.

۵. آیا استخدام وکیل مهاجرت ضروری است؟

استخدام وکیل مهاجرت اجباری نیست؛ اما به منظور عبور از مراحل پیچیده در روند اخذ ویزا و دریافت اقامت کانادا و استرالیا باید از مشاورین حقوقی کمک بگیرید.