مقدمه‌ی زندگی در بهترین شهر اسپانیا

بسیاری از ایرانیان در پی اقامت برای بهترین شهرهای اسپانیا هستند. نخبه ها، سرمایه گذاران، دانشجویان و نیروهای متخصص ایرانی در دسته اول مهاجران به اسپانیا هستند. اسپانیا یکی از بهترین کشورها برای گرفتن مهاجر خارجی است. بسیاری از شهرهای اسپانیا می‌تواند محل مورد علاقه ایرانیان برای اقامت باشد. مهاجران از ملیت‌های مختلف ۸/۱۲ درصد از کل جمعیت اسپانیا را تشکیل می‌دهند. اسپانیا در حال حاضر یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای مهاجرت است و چهارمین کشور محبوب اروپا از نظر تعداد مهاجر است. در این مقاله قصد داریم در مورد بهترین شهر اسپانیا برای زندگی صحبت کنیم.

بهترین شهر اسپانیا

اسپانیا کشوری زیبا با آفتابی درخشان، علاوه بر جذب سرمایه گذار و مهاجر، یکی از بهترین کشورهای دنیا برای جذب توریست و گردشگر از سراسر جهان است. روز به روز به علاقه مندان اسپانیا اضافه می‌شود. بسیاری از مهاجران سراسر دنیا به اندازه‌ای از هدف خود مطمئن هستند که به جای اینکه کشور دیگری را به عنوان مقصد خود قرار دهند از خود می‌پرسند کدام شهر اسپانیا برای زندگی بهتره؟ در ادامه به بررسی دو شهر از بهترین شهرهای اسپانیا برای زندگی می‌پردازیم. پیشنهاد می‌شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی خود مقاله صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا را مطالعه کنید.

مادرید

ecd03240 9bea 11e8 b980 0242ac110006
مادرید (Madrid) پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا است که درست در مرکز کشور واقع شده است

 

مادرید رسماً سومین پایتخت آفتابی اروپا پس از والتا مالت و لیسبون پرتغال است. گرچه آفتاب سوزان برای بسیاری از کشورهای اروپایی ممکن است کشنده باشد، اما یکی از موارد جذب گردشگر آفتاب دلنشین مادرید است. این واقعیت به تنهایی مادرید را در فهرست بهترین شهر اسپانیا برای زندگی قرار می‌دهد.سالانه هزاران مهاجر از سراسر جهان به مادرید می‌آیند. این شهر به سرعت راه خود را از رکود اقتصادی که اسپانیا (و سایر نقاط جهان) را تحت تاثیر قرار داده است خارج کرده است و برخی از جذاب‌ترین فرصت‌های شغلی را برای مهاجرانی که به دنبال زندگی و کار در اسپانیا هستند ارائه می‌دهد.

 

شهر مادرید، شهر موسیقی، شب‌های روشن، فوتبال و موزه‌هاست

 

اگر از خود می‌پرسید که کدام شهر اسپانیا برای زندگی مناسب است، باید گفت جواب این سوال در جامعه بزرگ مهاجران مادرید نهفته است. جامعه مهاجران در مادرید بسیار بزرگ بوده و دائماً در حال رشد است. بسیاری از مهاجرانی که برای مدت کوتاهی به مادرید می‌آیند، طوری از سبک زندگی مادرید و ماجراجویی‌های آن لذت می‌برند که تلاش می‌کنند اقامت خود را در مادرید دائمی کنند.

در بسیاری از نظرات این جمله خوانده و شنیده می‌شود «هر چه بیشتر در مادرید بمانید، رفتن سخت‌تر می‌شود.» چرا که جذابیت‌های مادرید بسیار ظریف هستند و زمان می‌برد تا به قلب شما وارد شوند. بسیاری از مهاجران مسحور مادرید ثروتمند و با اصالت، کارناوال‌های عجیب و غریب، زندگی شبانه دوست داشتنی و وفور رستوران‌های جذاب می‌شوند.

مادرید دارای سه موزه هنری معروف اسپانیا است. دو تای آنها – رینا سوفیا (Reina Sofia) و پرادو (Prado) هستند که هفته‌ای یک بار ورودی رایگان دارند. هر دو دارای مجموعه عظیمی از شاهکارهای مشهور هستند.

رفتار مردم اسپانیا با ایرانیان

فرهنگ مادرید

اگر از مهمانی لذت می‌برید و به دنبال شهری هستید که فرصت‌های بی‌شماری از خوشگذرانی داشته باشد، بهترین شهر اسپانیا برای شما مادرید است. مادرید شهری است که مهمانی‌ها در آن هرگز متوقف نمی‌شود. مادرید بعد از نیمه شب زنده می‌شود. طوری که خیابان Gran Via از شدت ترافیک شلوغی می‌شود و دوباره صبح همه چیز آرام می‌گیرد.

حتی کسانی که خانواده و فرزند دارند و از خود می‌پرسند کدام شهر اسپانیا برای زندگی بهتر است به این فکر نکنند که مادرید فقط برای مهمانی و تفریحات شبانه است. اینطور نیست. مادرید یک شهر برای خانواده‌ها فرزند دار نیز هست. درواقع بهترین شهر اسپانیا برای خانواده‌ها و بازنشسته‌ها نیز مادرید است.

 

مادرید مجموعه زیبایی از گالری های هنری و موزه ها دارد که هر ساله هزاران بازدید کننده را به خود جلب می کند

 

برخی از مکان‌های مناسب برای خانواده‌ها بسیار نزدیک به مرکز شهر هستند و در تمام شب نسبتاً آرام هستند. سالامانکا (Salamanca) یک منطقه ممتاز در نزدیکی مرکز مادرید است. سالامانکا را می‌توان با هر استانداردی به عنوان آرام ترین قسمت شهر در نظر گرفت. اگر فرزند شما به مدرسه می‌رود مادرید بهترین شهر اسپانیا برای شماست. چرا که منطقه سالامانکا مدارس درجه یک و مسیرهای پیاده روی امنی دارد.

۴۴ مدرسه بین‌المللی در مادرید وجود دارد. بنابراین خانواده‌هایی که با فرزندان خود به پایتخت اسپانیا نقل مکان می‌کنند، برای آموزش فرزندان خود مشکلی ندارند. گرچه مدارس دولتی نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

 

محله‌های Chambery و Retiro همان حس سالامانکا را دارند. محله‌های بسیار لوکس، بسیار نزدیک به مرکز شهر، در عین حال نسبتاً آرام. در این محله‌ها تمام خدمات و امکانات ضروری در دسترس است. این مناطق ویژگی مشترک همه مناطق شهری را دارند. همه خانه‌ها فضای محدودتری به همراه انباری داشته و هیچ باغ خصوصی ندارند.

اما برای داشتن زندگی در مکان‌های دلبازتر، باید از مرکز شهر دور شوید. اگر قیمت خانه‌ها برای شما مسئله‌ای نیست، می‌توانید برای اجاره یا خرید ویلا به ال ویزو (El Viso) مراجعه کنید. تنها منطقه شهری مادرید نزدیک به مرکز که دارای خانه‌ها و ویلاهای درجه یک است. بنابراین، دور شدن از مرکز شهر به معنای بالارفتن هزینه‌ها و داشتن زندگی لاکچری است. چرا که حاشیه شهر مادرید پر از خانه باغ‌هایی است که صاحبان آنها زندگی ایده آل و خوبی دارند.

 

سیستم حمل و نقل عمومی مادرید کیفیت فوق العاده‌ای دارد. در حال حاضر یکی از بهترین سیستم‌های حمل و نقل در جهان است و مقامات به طور مداوم در حال سرمایه گذاری برای بهبود بیشتر این سیستم هستند. مادرید نه تنها پایتخت این کشور رویایی بلکه مرکز جغرافیایی آن می‌توان دانست . این واقعیت به طور رسمی توسط پلاکی در میدان Puerta del Sol  که کیلومتر صفر نامیده می‌شود تأیید می‌شود. روی این پلاک قدم بگذارید و دقیقاً در مرکز اسپانیا هستید.

اگر اهل قدم زدن در شهر هستید و از معاشرت با مردم خسته نمی‌شوید، مادرید بهترین شهر اسپانیا برای شماست. اگر خانه‌ای در مرکز شهر داشته باشید، فرصتی برای ماجراجویی در کل اسپانیا دارید. شهرهای اقماری مادرید مانند تولدو (Toledo) و سگویا (Segovia) از جالب ترین و متنوع ترین شهرهای اسپانیا هستند. با استفاده از قطار پر سرعت AVE از مادرید به اکثر شهرهای اسپانیا سفر کنید.

بارسلونا

CAT35510 Colourful walls and buildings in park Guell Barcelona. Shutterstock
نام بارسلون از زبان فنیقی‌های ساکن ایبری که آن را بارکنو می‌خواندند گرفته شده

 

بارسلونا رقیب همیشگی مادرید است. اغلب وقتی از هر یک از آنها صحبت می‌شود، در چارچوب مقایسه قرار می‌گیرند. اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید و از خود می‌پرسید «که کدام شهر اسپانیا برای زندگی بهتر است» و بین مادریدی و بارسلونا دو دل هستید، باید از هر دو شهر دیدن کنید و مدتی را در آن بگذرانید. با قطار پرسرعت AVE سفر بین دو شهر سریع و آسان است.

برخلاف جذابیت‌های آرام مادرید، جادوی منحصربه‌فرد بارسلونا با سرعت به مغز استخوانتان نفوذ می‌کند. یک هفته اقامت در بارسلونا کافی است تا عاشق بارسلونا شوید.

 

در قرون وسطی این شهر به شکل‌های مختلفی چون بارچینونا ، بارسالونا ، بارچلونا و بارچنونا شناخته می‌شده ‌است

 

جذابیت اصلی بارسلون برای گردشگران معماری بی‌نظیر آن است. بیشتر ساختمان‌های بارسلونا مدرنیستی طرح گائودی (Gaudi) دارند. ساگرادا فامیلیا (Sagrada Família) و پارک گوئل (Park Guell) از برجسته ترین آثار معماری هنرمند معروف گائودی در بارسلونا هستند. معماری دوست داشتنی بارسلونا مانند یک آهنربا میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان جذب خود می‌کند.

اگر زندگی شهری در کنار ساحل را دوست دارید و از خود می‌پرسید کدام شهر اسپانیا برای زندگی مناسب است؟ پس جواب شما بارسلونا است. ساحل برتری بارسلونا نسبت به مادرید است. بارسلونا سواحل خاص خود را دارد. سواحل مخصوص و جذاب توریستی مانند سیجس (Sitges) که بارسلونا را به شهری جذاب برای عاشقان شهرهای ساحلی می‌کند.

 

آب و هوای بارسلونا نسبتاً فوق العاده است. این شهر به دریای مدیترانه نزدیک است که باعث تابستان‌های کمی خنک‌تر از مادرید، اما زمستان‌های معتدل‌تری می‌شود. درست مانند مادرید، بارسلونا دارای جشنواره‌های فوق العاده است. جشنواره‌های موسیقی Primavera Sound و Sonar و همچنین جشن‌های محله Gracia و Merce از معروف ترین جشنواره‌های بارسلونا هستند.

یافتن کار در بارسلونا به آسانی در مادرید نیست و دستمزدها کمی پایین تر است. به علاوه اینکه برای ارتباط با مردم باید بتوانید سطح به معقولی زبان اسپانیایی مسلط باشید.

بارسلونا نیز یک پایتخت است. این شهر پایتخت کاتالونیا، یک منطقه خودمختار با زبان رسمی کاتالانی (Castilian) است. البته زبان کاستیلی (اسپانیایی) در بارسلونا به دلیل تعداد زیادی غیر کاتالانی (از جمله مهاجران) که در این شهر زندگی و کار می‌کنند، به طور گسترده صحبت می‌شود. به علاوه، همه کاتالان‌ها اسپانیایی نیز صحبت می‌کنند. به هر حال، اگر واقعاً می‌خواهید با کاتالان‌ها ارتباط برقرار کنید باید زبان آنها را بلد باشید.

والنسیا

VAL37174 View of Peniscola from Castillo del Papa Luna Valencia. Shutterstock
والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا و پانزدهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است

 

برای کسانی که زندگی پویا و پر انرژی را از اسپانیا انتظار دارند، والنسیا بهترین شهر اسپانیا برای آنان است.

والنسیا، از طرف شمال به سواحل کوستا بلانکا (Costa Blanca) راه دارد. والنسیا یک شهر بزرگ و پر سر و صداست. پر جنب و جوش و پویا و مملو از مردمانی همه سر زنده و پرتلاش است. تمام چیزهایی را که بهترین شهر اسپانیا می‌تواند داشته باشد را دارد. زیرساخت ها، امکانات، رویدادهای فرهنگی، سرگرمی‌ها و زندگی شبانه افسانه ای، آفتاب متعادل رو به گرم، جامعه خوب همگی از مزایای والنسیا هستند. مهمتر از همه اینکه در مقایسه با مادرید یا بارسلونا هزینه زندگی در والنسیا بسیار کمتر است.

رفتار مردم بسیار دوستانه است. کل شهر با زندگی در فضای باز را بیشتر می‌پسندند. اگر در تابستان به کوهنوردی‌های طولانی مدت و در زمستان به اسنوبرد یا اسکی علاقه دارید و از خود می‌پرسید کدام شهر اسپانیا برای زندگی بهتر است، پاسخ سوال شما والنسیا ست. از طرفی اگر می‌خواهید از ساحل لذت ببرید، والنسیا سواحل خیره کننده مدیترانه‌ای را در جنوب و شمال شهر دارد. نزدیکترین ساحل لاس آرناس (Las Arenas) تنها چند ساعت از مرکز شهر فاصله دارد. همین تعادل فصل‌ها در طول سال والنسیا را برای بعضی ذائقه‌ها به بهترین شهر اسپانیا تبدیل می‌کند.

 

شهر والنسیا در سال ۱۳۷ قبل از میلاد توسط رومیان به عنوان والنتیا (به معنی قدرت یا جسارت) تأسیس شد

 

زندگی در والنسیا نیز بسیار ساده تر است زیرا این شهر نسبتا کوچک است. بیشتر مکان‌ها در فاصله کوتاهی از هم قرار دارند و یک شبکه حمل و نقل درجه یک همین فاصله کوچک را از بین برده است.

اگر خانواده دارید و به این فکر می‌کنید که کدام شهر اسپانیا برای من بهتره باید بدانید که والنسیا یک شهر عالی برای خانواده‌های دارای فرزند است. این شهر دارای موزه‌های مشهور جهانی مانند شهر هنر و علم، مدارس خوب، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا است.

والنسیا در بخش جشنواره هم کم ندارد. این منطقه خانه معروف Tomatina و لاس فالاس (Las Fallas) است که نمایش آتش بازی و مجسمه‌های عظیم یک هفته‌ای شهرت دارد. فرصت‌های شغلی خوب، والنسیا را برای بسیاری از مهاجران جذاب می‌کند. اگر مهارت‌های مورد نیاز بازار کار محلی، به ویژه در صنعت گردشگری را دارید، یافتن شغل در والنسیا نباید دشوار باشد.

کلام آخر برای بهترین شهر اسپانیا

تنوع فرهنگی و جغرافیایی اسپانیا مردم را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. این تنوع به اندازه‌ای بالاست که تشخیص بهترین شهر اسپانیا برای زندگی را سخت می‌کند.

اگر از لحاظ مالی تامین هستید، یا در حال بازنشسته شدن هستید، یا حتی می‌توانید کسب و کار خود را در اسپانیا راه بیندازید می‌توانید به اسپانیا نقل مکان کنید. اگر از خود می‌پرسید که کدام شهر برای من مناسب است، باید گفت بستگی به شرایط، ذائقه و سبک زندگی شما دارد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره رفتار مردم اسپانیا با ایرانیان و بهترین شهر اسپانیا برای زندگی و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

کدام شهر اسپانیا برای زندگی بهتر است؟

مادرید و بارسلونا شهرهایی هستند که بیشتر مهاجران اسپانیایی را دوست دارند.

امن ترین شهر اسپانیا برای زندگی کدام است؟

گرانادا شماره یک امن ترین شهر برای مهاجران، شهر گرانادا در اندلس است.

ثروتمندترین ها در اسپانیا کجا زندگی می کنند؟

پایتخت اسپانیا، مادرید، به گفته اکثر کارشناسان، ثروتمندترین شهر این کشور است.