مقدمه‌ی ویزای دیجیتال نومد اسپانیا

اسپانیا از سال ۲۰۲۳، طرح جدیدی را با نام “ویزای دیجیتال نومد” به اجرا درآورده است. این نوع روادید، برای افراد دورکار، امکان کار و زندگی در کشور را فراهم می‌کند. علاقه‌مندان به ادامه زندگی در این کشور می‌توانند ویزای Digital Nomad خود را تا ۵ سال نیز تمدید کنند. در صورتی که شرایط کشور اسپانیا برای زندگی کردن مساعد بود، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و شهروندی نیز اقدام کنید. در این مطلب به صورت کلی درباره ویزای دیجیتال نومد اسپانیا، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ویزا و اقامت دیجیتال نومد اسپانیا

2 10

تا قبل از صدور روادید دیجیتال نومد، اسپانیا برای فریلنسر‌ها مقصد مناسبی بوده است. فریلنسر‌ها، قبل از اجرایی شدن این روادید، برای سفر به اسپانیا از سایر روش‌ها مانند ویزای توریستی استفاده می‌کردند. روادید توریستی، تنها به متقاضیان اجازه حضور در کشور به مدت ۹۰ روز را می‌دهد. به علاوه، فریلنسر‌ها با ویزای توریستی اجازه اقامت در این کشور را نیز ندارند؛ اما در حال حاضر، این پروسه برای فریلنسر‌ها بسیار راحت‌تر شده است. شما به عنوان فرد دورکار و فریلنسر می‌توانید با دغدغه کمتری برای دریافت ویزای کشور اسپانیا اقدام کنید.

لازم به ذکر است که خانواده متقاضیان مهاجرت به اسپانیا نیز می‌توانند ویزای این کشور را دریافت کنند. به همین خاطر، روادید دیجیتال نومد اسپانیا بهترین گزینه برای افراد دورکار محسوب می‌شود.  افرادی که به عنوان Digital Nomad به اسپانیا مهاجرت و نقل مکان کرده‌اند، می‌توانند اقامت این کشور را نیز اخذ کنند؛ اما برای اخذ اقامت اسپانیا به عنوان عشایر دیجیتال باید تا چند سال صبر کنید. به طور معمول، پس از گذشت ۵ سال می‌توانید برای دریافت اقامت این کشور، درخواست‌تان را ثبت کنید.

شرایط ویزای دیجیتال نومد اسپانیا چیست؟

3 8

به منظور اخذ هر نوع ویزای اسپانیا باید شروطی را رعایت کنید. دریافت روادید عشایر دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع، رعایت این شروط و الزامات، شانس‌تان را در زمینه دریافت روادید دیجیتال نومد افزایش می‌دهد. در این بخش، شما را با شرایط دریافت ویزای نومد این کشور آشنا می‌کنیم:

اثبات درآمد

به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت ویزا دیجیتال نومد اسپانیا باید نشان دهید که دارای درآمد کافی برای حمایت از خودتان و اعضای خانواده‌تان هستید. شما باید به صورت تقریبی، ۲,۱۶۰ یورو درآمد ماهیانه و ۲۵,۹۲۰ یورو درآمد سالیانه داشته باشید. البته، این میزان درآمد با توجه به تعداد اعضای خانواده متغیر است. متقاضیان دریافت ویزای Digital Nomad باید قبل از تشکیل پرونده، از کارفرمای خود، قرارداد کار یا گواهی درآمد درخواست دهند. در صورت خوداشتغالی نیز باید مدرکی را ارائه دهید که میزان فعالیت‌ها و تعداد قرارداد‌های کاری شما را در ۳ ماه گذشته نشان می‌دهد. همچنین، متقاضیان ویزا Digital Nomad می‌توانند از طریق ارائه صورت حساب بانکی، فیش حقوقی و اظهارنامه مالیاتی ثابت کنند که چه میزان درآمد دریافت می‌کنند.

بیمه سلامت

به منظور درخواست روادید دیجیتال نومد باید دارای بیمه باشید. اگر در کشور خود درخواست دهید، ویزا عشایر دیجیتال با اعتبار یک سال را دریافت خواهید کرد. در صورتی که از داخل اسپانیا برای ویزا درخواست دهید، این روادید تا سه سال اعتبار دارد. بیمه درمانی‌تان نیز باید تا سه سال دارای اعتبار باشد یا به صورت سالیانه تمدید شود. بیمه‌نامه متقاضیان باید از شرکت معتبر باشد که اجازه فعالیت در این کشور را دارد. به علاوه، بیمه درمانی فرد باید کامل باشد و بیشتر هزینه‌ها را پوشش دهد.

اثبات وضعیت کار از راه دور

به منظور دریافت ویزا نومد اسپانیا باید به اثبات برسانید که به عنوان دورکار و به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید. شما باید توانایی، سابقه شغلی و زمینه کاری‌تان را به اثبات برسانید. در صورت به اثبات رساندن زمینه کاری خود می‌توانید برای دریافت ویزای اسپانسر کاری اسپانیا اقدام کنید. متقاضیان ویزا نومد اسپانیا باید برای شرکت‌های معتبر به مدت حداقل یکسال کار کرده و بیشتر از ۲۰ درصد از درآمد آن‌ها از طریق مشتریان اسپانیایی به دست آمده باشد.

بررسی سابقه کیفری

هنگام درخواست برای اخذ ویزا دیجیتال نومد اسپانیا، متقاضیان نباید سوابق کیفری داشته باشند. این موضوع را باید با ارائه گواهی عدم سوء پیشینه به اثبات برسانید. با توجه به نظر کنسولگری، مدرک عدم سوء پیشینه باید دارای اعتبار تا بازه زمانی مشخص باشد.

تکمیل فرم درخواست و پرداخت هزینه

متقاضیان ویزای دیجیتال نومد اسپانیا باید فرم‌های مربوطه را به صورت دقیق و کامل تکمیل کرده و امضاء کنند. به علاوه، بعد از تکمیل فرم، باید هزینه ای برای انجام پروسه اخذ روادید پرداخت شود. هزینه درخواست روادید نومد در داخل و خارج از کشور متفاوت است.

کار در اسپانیا به عنوان عشایر دیجیتال چه مزایایی دارد؟

4 8

کار در اسپانیا به عنوان یک Digital Nomad، مزایایی را برای مهاجران به همراه دارد. اسپانیا یک ویزای خاص برای عشایر دیجیتال ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن بتوانند تا یکسال در کشور به صورت قانونی زندگی و کار کنند. این نوع روادید، روند مهاجرت را برای عشایر دیجیتال راحت‌تر می‌کند. شما با دریافت ویزای عشار دیجیتال، محدودیتی برای کار کردن در این کشور نخواهید داشت. با ویزای نومد اسپانیا می‌توانید در فرصت‌های شغلی مختلف به صورت دورکار مشغول به فعالیت شوید.
به علاوه، اگر همراه خانواده‌تان قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشید، ویزای دیجیتال نومد، شرایط مهاجرت خانوادگی را برای شما فراهم می‌کند. فرایند درخواست این روادید نسبتاً ساده است و به گواهی اثبات درآمد، مدرک سوء پیشینه و سوابق شغلی نیاز دارید. به منظور دریافت ویزای Digital Nomad لازم نیست که در این کشور سرمایه‌گذاری کنید. به علاوه، برای اخذ ویزای عشایر دیجیتال اسپانیا لازم نیست که از قبل پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید. همچنین، افرادی که ویزای دیجیتال نومد اسپانیا را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به کشور‌های اروپایی سفر کنند.

مراحل درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا به صورت گام‌به‌گام

5 6

به منظور دریافت ویزای دیجیتال نومد اسپانیا باید مراحلی را به صورت گام‌به‌گام طی کنید. این مراحل عبارتند از:

مرحله ۱: جمع‌آوری تمام اسناد لازم

اولین مرحله برای دریافت ویزای دیجیتال نومد، جمع‌آوری اسناد و مدارک است. مدارک شما باید به زبان‌های انگلیسی یا اسپانیایی ترجمه شده و دارای مهر دارالترجمه باشند. از مدارکی که باید قبل از ارسال درخواست انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی تکمیل شده از فرم درخواست روادید
  • پاسپورت معتبر با یک سال اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس
  • مدرک اثبات شغل (قرارداد کار و نامه کارفرما)
  • اثبات درآمد (حقوق، قرارداد کار و صورت حساب بانکی)
  • مدارک تحصیلی (مدرک دانشگاهی، گواهی حرفه‌ای یا حداقل سه سال سابقه)
  • گواهی بیمه درمانی مجاز
  • گواهی بررسی سوابق کیفری برای پنج سال گذشته
  • مدرک نشان دهنده نسبت‌فامیلی با سایر همراهیان (سند ازدواج و شناسنامه)

 مرحله ۲: اخذ وقت سفارت و پرداخت هزینه

درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا باید شخصاً در سفارت یا کنسولگری انجام شود. نحوه رزرو وقت به سفارت بستگی دارد و برای جزئیات دقیق باید به وب سایت کنسولگری مراجعه کنید. بعد از تعیین وقت، باید مدارکی مانند مشخصات هویتی، آدرس ایمیل، شماره تماس، عکس پرسنلی، گذرنامه و آدرس فعلی‌تان را در سایت وارد کنید. بعد از ارائه این اطلاعات، سفارت اسپانیا برای شما بازه زمانی برای ملاقات حضوری را تعیین کنید. شما می‌توانید هزینه ویزای نومد را به صورت آنلاین پرداخت کنید.

مرحله ۳: حضور در سفارت و انجام مصاحبه

6 7

بعد از اینکه نوبت کنسولگری را دریافت کردید، باید برای اخذ ویزای دیجیتال نومد در بازه زمانی مشخص به سفارت مراجعه کنید. شما باید مدارک خود را نیز به همراه داشته باشید تا در صورت لزوم ارائه دهید. به علاوه، متقاضیان باید آماده پاسخگویی به سؤالات مصاحبه‌کننده‌ها باشند.

مرحله ۴: دریافت ویزا

بازه زمانی رسیدگی به درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا متغیر است و بین ۱۵ الی ۴۵ روز طول می‌کشد. در صورت نیاز، ممکن است از شما درخواست شود تا اسناد اضافی را ارسال کنید. در صورتی که درخواست‌تان مورد پذیرش قرار گرفت، مدرکی مبنی بر تأیید ویزای Digital Nomad دریافت خواهید کرد. در صورت تأیید درخواست می‌توانید به عنوان عشایر دیجیتال، آماده مهاجرت و سفر به این کشور شوید.

محل درخواست ویزای دیجیتال نومد اسپانیا

7 5

شما می‌توانید با ویزای توریستی وارد کشور شوید و قبل از به اِتمام رسیدن اعتبار آن برای دریافت روادید دیجیتال نومد درخواست دهید. به علاوه، افراد ساکن ایران می‌توانند از تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳، درخواست خود را برای دریافت روادید Digital Nomad اسپانیا به کنسولگری ارائه دهند. البته، برای اینکه با درخواست این ویزا در ایران موافقت شود، باید پرونده قوی داشته باشید. به علاوه، متقاضیان باید نکات حقوقی را رعایت کرده باشند و از وکلای مهاجرتی کمک بگیرند.

بهترین مقاصد مهاجرتی برای عشایر دیجیتال در اسپانیا

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و رفاهی کشور مقصد می‌توانید بهترین گزینه را برای مهاجرت انتخاب کنید. قبل از اینکه به عنوان عشایر دیجیتال تصمیم بگیرید به اسپانیا مهاجرت کنید، باید بهترین مقاصد مهاجرتی بیشتر آشنا شوید. بهترین مقاصد مهاجرتی این کشور عبارتند از:

بهترین مقاصد مهاجرتی دیجیتال نومد در اسپانیا
●       بارسلونا
●       والنسیا
●       مالاگا
●       مادرید

سخن آخر

8

شرایط و مزایای زندگی در اسپانیا باعث شده است که بسیاری از افراد ترغیب به مهاجرت به این کشور شوند. اقامت دیجیتال نومد اسپانیا برای کسانی مناسب است که به صورت دورکاری درآمد کسب می‌کنند.اگر شما نیز قصد اقامت موقت در این کشور را به عنوان فرد دورکار و فریلنسر دارید، باید ویزای Digital Nomad را دریافت کنید.

از آنجایی که قوانین ویزای عشایر دیجیتال جدید هستند، برای تسهیل پروسه درخواست می‌توانید از کمک کارشناسان حقوقی استفاده کنید. وکلای مهاجرتی النورا می‌توانند به سؤالات‌تان درباره نحوه ویزای دیجیتال نومد اسپانیا به صورت کامل پاسخ دهند. آیا رویای کار کردن به عنوان فریلنسر و دورکاری در این کشور را دارید؟ برای زندگی در این کشور می‌توانید ویزای فریلنسری اسپانیا را دریافت کنید. شما می‌توانید پروسه اخذ ویزای Digital Nomad و مهاجرت به اسپانیا از این طریق را به النورا محول کنید. با سپردن پروسه مهاجرتی خود به کارشناسان حقوقی النورا می‌توانید احتمال ریجکتی ویزای دیجیتال نومد اسپانیا را به حداقل برسانید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید