مقدمه‌ی ویزای دیجیتال نومد کانادا

کانادا، بهترین مقصد مهاجرتی برای بسیاری از شهروندان خارجی است که در زمینه دورکاری مشغول به کار هستند. در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، کار از راه دور در هر کشوری به لطف ویزا‌های ویژه پیشرفت کرده است. دولت کانادا به تازگی طرحی را معرفی کرده است که به افراد دورکار، اجازه زندگی در این کشور را می‌دهد. این طرح با عنوان ویزای دیجیتال نومد کانادا شناخته شده است و برای دریافت آن باید شرایط و الزاماتی را رعایت کنید. در این مطلب، به صورت کلی آنچه باید درباره این ویزا بدانید را به شما ارائه میدهیم.

به چه افرادی، عشایر دیجیتال گفته می‌شود؟

عشایر دیجیتال، افرادی هستند که با بهره گیری از تکنولوژی، در هر جای دنیا مشغول به کار می‌شوند. دیجیتال نومد‌ها به لطف تکنولوژی و دنیای دیجیتال توانسته اند که در عصر امروز جایگاه بهتری را به دست آورند. این افراد می‌توانند در خانه، مسئولیت‌های کاری خود را انجام دهند و نیازی به حضور در محل کار را ندارند.

ویزای دیجیتال نومد کانادا

دولت کانادا با ارائه برنامه ویزای دیجیتال نومد، اهداف بلندپروازنه‌ای را در زمینه مهاجرت دنبال می‌کند. دولت این کشور، به دنبال جذب مهاجرانی است که به پیشرفت تکنولوژی کانادا کمک زیادی می‌کنند. به همین خاطر، برنامه ویزای دیجیتال نومد توسط دولت کانادا اجرایی شده است. ویزای عشایر دیجیتال به افرادی که برای کارفرمایان مختلف کار می‌کنند، اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد. دولت این کشور از افرادی استقبال می‌کند که خواهان فعالیت در مشاغل دورکاری و تجربه زندگی بهتر در کانادا هستند. ویزای نومد، بهترین انتخاب برای عشایر دیجیتالی است که به دنبال تجربه کار و ماجراجویی هستند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این برنامه، فرصتی بی‌نظیر را برای افراد فراهم می‌کند تا در حین ماجراجویی و تفریح در کانادا، به صورت حرفه‌ای‌تر شغل خود را دنبال کنند.

اسناد لازم برای ویزای دیجیتال نومد (Digital nomad)

2 5

برای دریافت ویزای دیجیتال نومد کانادا باید اسنادی را آماده کنید. آیا با اسناد لازم برای اخذ ویزای عشایر دیجیتال کانادا دارای آشنایی کافی هستید؟ قبل از مراجعه حضوری به سفارت کانادا، باید این اسناد را از قبل آماده کرده باشید. مدارک و اسناد مورد نیاز عبارتند از:

اسناد لازم برای اخذ ویزای دیجیتال نومد
●      گواهی بیمه سلامت
●      عکس پرسنلی
●      اثبات درآمد مالی
●      پاسپورت
●      مدارک نشان‌دهنده دورکاری
●      رزومه
●      اسناد هویتی
●      صورت‌حساب بانکی ۶ ماهه
●      فرم درخواست ویزا

شرایط و هزینه اخذ ویزای دیجیتال نومد

شما باید از شرایط سنی کافی برای اخذ ویزای دیجیتال نومد کانادا برخوردار باشید. به طور معمول، متقاضیان برای دریافت ویزای نومد باید بین ۱۸ الی ۳۰ سال سن داشته باشند. به علاوه، باید اسناد نشان دهنده مدرک تحصیلی، مهارت زبانی یا توانایی کاری‌تان را ارائه دهید. علاقه‌مندان به اخذ ویزای دیجیتال نومد کانادا باید درخواستی را به همراه عکس، اثر انگشت و مدرک شغلی خود برای سفارت ارسال کرده و با افسر مهاجرت کانادا مصاحبه کنند. دولت کانادا از افرادی که درخواست ویزای آن‌ها تأیید شده است، برای ارسال پاسپورت، درخواست می‌دهد. بعد از طی کردن تمام این مراحل، تمام دارندگان ویزا می‌توانند برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا اقدام کنند. هزینه‌های لازم برای اخذ ویزای عشایر دیجیتال کانادا باتوجه به عوامل مختلف متغیر است. هزینه دقیق دریافت ویزای دیجیتال نومد مشخص نیست؛ اما این مبلغ می‌تواند از ۱۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار متغیر باشد.

 مراحل گام به گام دریافت ویزای دیجیتال نومد کانادا

3 5

دریافت ویزای دیجیتال نومد می‌تواند اولین قدم برای اخذ اقامت طولانی‌مدت در کانادا باشد. برای اینکه ویزای دیجیتال نومد کانادا را دریافت کنید، باید مراحلی را نیز طی کرده باشید. در این بخش به صورت گام به گام، شما را با مراحل اخذ ویزای دیجیتال نومد کانادا آشنا می‌کنیم:

مرحله ۱: بررسی واجد شرایط بودن فرد

این ویزا برای افرادی طراحی شده است که در شرکت‌های خارج از کشور استخدام می‌شوند. به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت این ویزا باید شرایط لازم را داشته باشید. شما باید در یک شرکت غیر کانادایی به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید یا مشتریان‌تان باید در خارج از این کشور سکونت داشته باشند. ماهیت کارتان به گونه‌ای باشد که برای شما اجازه دورکاری را فراهم کند. به علاوه، باید برای دریافت ویزای دیجیتال نومد کانادا، شرایط دیگر مانند سلامت جسمانی و عدم سوء پیشینه را نیز داشته باشید.

مرحله ۲: تهیه مدارک مورد نیاز

قبل از ارسال درخواست ویزای نومد، باید چند سند را از قبل جمع‌آوری کنید تا روند اخذ روادید با سرعت بیشتری انجام شود. گواهی اشتغال از کارفرمای غیر کانادایی، یکی از اسناد مورد نیاز برای اخذ این نوع روادید محسوب می‌شود. گواهی اشتغال باید شامل جزئیاتی از قبیل مدت زمان استخدام، ماهیت و نوع موقعیت شغلی فرد باشد. این مدرک برای تأیید اشتغال‌تان در شرکتی خارج از کانادا لازم است. به علاوه، متقاضیان اخذ ویزای فریلنسری کانادا باید عکس پرسنلی واضح ارائه دهند که در سال جاری گرفته شده است.

مرحله ۳: ارسال درخواست

هنگامی که تمام مدارک لازم را جمع‌آوری کردید، گام بعدی، ارسال درخواست ویزای دیجیتال نومد کانادا است. این فرآیند به طور معمول شامل تکمیل فرم درخواست با اطلاعات شخصی و شغلی متقاضی و سایر مدارک مورد نیاز است. به منظور جلوگیری از ریجکتی درخواست باید تمام اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، کاملاً دقیق و به روز باشند. متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی مهاجرت کانادا ارسال کنند. شما می‌توانید در سایت رسمی مهاجرت، حساب کاربری ایجاد کرده و وضعیت درخواست‌تان را نیز پیگیری کنید.

مرحله ۴: شرکت در مصاحبه

پس از ارسال درخواست، از متقاضی خواسته می‌شود تا در جلسه مصاحبه با افسر اداره مهاجرت شرکت کند. معمولاً متقاضیان لازم نیست که به اجبار در جلسه مصاحبه حضور داشته باشند. در طی جلسه مصاحبه از فرد خواسته می‌شود که درباره موقعیت شغلی خود و نحوه اقامت کانادا به افسر اطلاعات لازم را ارائه دهد.

مرحله ۵: ارسال پاسپورت و دریافت اقامت کانادا

اگر درخواست‌تان برای اخذ ویزای دیجیتال نومد کانادا تأیید شد، در وهله آخر باید پاسپورت‌تان را ارسال کنید. پس از ارسال پاسپورت، درخواست‌تان تأیید می‌شود و می‌توانید ویزای نومد کانادا را نیز دریافت کنید. با تأیید روادید نومد باید برای مهاجرت به کانادا، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

بهترین شهر‌های کانادا برای مهاجرت عشایر دیجیتال

کانادا، به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، دارای شهر‌هایی با جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متعددی است. شما می‌توانید باتوجه به امکانات و شرایط زندگی در هر کدام از شهر‌های کانادا، بهترین مقصد مهاجرتی را به عنوان یک دیجیتال نومد انتخاب کنید. بهترین ایالت­ها برای دیجیتال نومد‌ها عبارتند از:

بهترین شهر‌های کانادا برای مهاجرت عشایر دیجیتال
●      تورنتو
●      مونترال
●      ونکوور
●      کلگری

مزایای زندگی به عنوان عشایر دیجیتال در کانادا

4 5

کشور قدرتمند کانادا به خاطر زیبایی طبیعی خیره‌کننده، ملیت چندفرهنگی و کیفیت بالای زندگی شناخته شده است. این کشور، فرصت‌هایی را برای جذب استعداد‌های فعال در زمینه تکنولوژی فراهم کرده است. زندگی در کانادا به عنوان عشایر دیجیتال مزایای بسیار زیادی دارد و افراد دورکار می‌توانند از خدمات درمانی باکیفیت، رفاه اقتصادی و سایر امکانات این کشور استفاده کنند. در کل، کیفیت بالای زندگی و رشد اقتصادی، این کشور را به مقصدی جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است. به علاوه، میزان نرخ بیکاری در این کشور به کمتر از ۵ درصد رسیده و بسیار پایین‌تر از سایر کشور‌ها است.

سخن آخر

5 4

عشایر دیجیتال تا چندین ماه می توانند بدون احتیاج به مجوز کار، در کشور کانادا حضور داشته باشند. این نوع روادید به عشایر دیجیتال این فرصت را می‌دهد تا ضمن کار از راه دور، زندگی‌ایده‌آل در این کشور را نیز تجربه کنند. از آنجایی که ویزای دیجیتال نومد کانادا، به تازگی اجرایی شده است، پروسه مهاجرت از این طریق شاید با چالش همراه باشد. به همین خاطر، برای اینکه پروسه مهاجرت‌تان را راحت‌تر طی کنید و برای آشنایی بیشتر با ویزای اسپانسر کاری کانادا، باید از کمک وکلای حقوقی النورا بهره‌مند شوید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید