مقدمه‌ی ویزای مولتی فرانسه

فرانسه که در اروپای غربی قرار دارد، یکی از تاثیرگذارترین کشورها در سیاست اتحادیه اروپا و جهان است و با مساحت ۵۵۱۶۹۵ کیلومتر مربع در قاره اروپا، بهترین مقصد اروپایی برای مسافران در سراسر جهان است. این کشور با دریا، کوه‌ها، مکان‌های تاریخی، موزه‌ها و بناهای تاریخی شگفت‌انگیز و غذای خوب، میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. بسته به هدف شما از سفر، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که برای این مناسبت اعمال می‌شود. چه قصد سفر، تحصیل یا کار و اقامت دائم در فرانسه را داشته باشید، بر این اساس باید برای ویزای شینگن فرانسه متفاوتی درخواست دهید. این مقاله از النورا به صورت خصوصی درباره‌ی اخذ ویزای مولتی فرانسه آماده شده و در اختیار شما قرار گرفته شده است.

ویزای مولتی فرانسه چیست؟

اگر بیش از ۳ ماه به اقامت به فرانسه فکر می‌کنید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که برای ویزای طولانی‌مدت، معادل اجازه اقامت فرانسه اقدام کنید. برای ورود و اقامت بیش از ۳ ماه در این کشور، یک فرد خارجی باید دارای ویزای طولانی‌مدت (نوع D) باشد. این ویزا توسط مقامات کنسولی فرانسه صادر می‌شود. اغلب به دلایل تحصیلی، کاری یا خانوادگی صادر می‌شود.

اگر بالغ هستید، حتی اگر ملیت شما نیازی به ویزای کوتاه‌مدت نداشته باشد، باید برای ویزای طولانی‌مدت اقدام کنید. انواع مختلفی از ویزاهای طولانی‌مدت بسته به دلیل اقامت، مدت آن و قصد درخواست برای اجازه اقامت در فرانسه وجود دارد.

این ویزا را می‌توان با اهداف زیر دریافت کرد:

ویزای خانوادگی فرانسه

ویزای خانوادگی فرانسه برای متقاضیانی صادر می‌شود که می‌خواهند به همسر خود که شهروند قانونی این کشور است، بپیوندند. اگر با یک فرانسوی ازدواج کرده‌اید، ویزای طولانی‌مدت بدون قید و شرط برای شما صادر می‌شود. اگر ازدواج شما تقلبی باشد یا لغو شده باشد و یا اگر نظم عمومی را تهدید کنید، ممکن است ویزای شما رد شود. در عرض ۳ ماه پس از ورود خود به این کشور، باید ویزای خود را تأیید کنید و علاوه بر هزینه ویزا، مالیات بپردازید.

ویزای کار فرانسه

ویزای کار برای افرادی است که قصد دارند به فرانسه بیایند و برای مدتی بیش از ۹۰ روز باقی بمانند و تنها هدفشان انجام یک فعالیت با حقوق است.

ویزای تحصیلی فرانسه

ویزای تحصیلی اقامت طولانی‌مدت برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در فرانسه برای مدت بیش از سه ماه، چه در موسسات دولتی یا خصوصی، شرکت در دوره زبان فرانسه و غیره هستند.

ویزای تلنت فرانسه

گذرنامه تلنت به ویژه برای خارجیانی صادر می‌شود که مایل به ورود و ماندن در فرانسه حداکثر تا یک سال و انجام فعالیت‌های پولی به خصوص در محیط‌های رقابتی به عنوان استعدادهای جهانی هستند. این شامل طیف کاملی از ۱۰ دسته با شهرت بین‌المللی شناخته شده است. پس از دریافت این ویزا، دارنده آن واجد شرایط درخواست اقامت فرانسه برای کارتی مشابه اجازه اقامت است که به آنها اجازه می‌دهد تا حداکثر چهار سال در این کشور بمانند.

ویزای تعطیلات کاری فرانسه

ویزای تعطیلات کاری یک ویزای چند بار ورود غیرقابل تمدید است که ۱۲ ماه اعتبار دارد. این نوع ویزا به اتباع ۱۳ کشوری که در برنامه تعطیلات کاری با فرانسه شرکت می‌کنند، اعطا می‌شود. ایده اصلی این برنامه این است که به جوانان این کشورها فرصت داده شود تا به این کشور بیایند؛ فرهنگ، تاریخ و مقاصد گردشگری آن را بیاموزند و در عین حال درآمد کسب کنند.

ویزای مذهبی فرانسه

اعضای مسیحی، کاتولیک یا پروتستان، می‌توانند برای این ویزا برای ورود به این کشور به منظور انجام وظایف مذهبی اقدام کنند. متقاضی چنین ویزایی باید دعوت‌نامه‌ای از نماینده منتخب انجمن یا مؤسسه دینی به همراه سایر مدارک ارائه دهد.

شرایط لازم برای ویزای اقامت طولانی مدت برای فرانسه

2 13

مهم است که توجه داشته باشیم که حتی در بین کنسولگری‌های مختلف فرانسه، هر یک از آنها شرایط متفاوتی دارند. اگر درخواست می‌دهید، مطمئن شوید که کجا درخواست می‌دهید و سپس طبق شرایطی که به‌طور خاص توسط کنسولگری که در آن درخواست می‌دهید بیان شده است، کار کنید.

معمولاً برای درخواست از سفارت فرانسه به موارد زیر نیاز دارید:

مدارک لازم برای اخذ ویزای مولتی فرانسه
●       چک لیست تکمیل شده
●       دو نسخه اصلی از فرم تکمیل شده ویزای اقامت طولانی
●       دو عدد عکس پاسپورت
●       فرم OFII
●       اصل و فتوکپی پاسپورت
●       توجیهی برای وضعیت اجتماعی-اقتصادی در ایران
●       اثبات وسیله درآمد
●       مدرک اقامت در فرانسه برای مدت اقامت
●       گواهی بیمه درمانی
●       اصل و فتوکپی سابقه کیفری از ایران

 

کجا باید درخواست اخذ ویزای مولتی فرانسه داد؟

درخواست‌ها باید به سفارت یا کنسولگری فرانسه در کشور محل اقامت متقاضی ارسال شوند. هنگام رسیدگی به درخواست‌های ویزا، مقامات ویزا معمولا از متقاضیان دعوت می‌کنند تا شخصاً در محل خود حضور یابند. برخی از تشریفات، مانند ترتیب قرار ملاقات و ارسال درخواست، ممکن است به ارائه‌دهندگان خدمات خارجی برون‌سپاری شود.

 چه زمانی باید برای اخذ ویزای مولتی فرانسه درخواست داد؟

به متقاضیان توصیه می‌شود نسبتاً زودتر درخواست دهند؛ یعنی زودتر از سه ماه قبل از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای ورود به فرانسه. بازه‌های زمانی پردازش می‌تواند از یک کنسولگری یا سفارت دیگر متفاوت باشد.

هزینه اخذ ویزای مولتی فرانسه

هزینه‌های درخواست و ویزا در مجموع ۹۹ یورو، پس از ارسال درخواست دریافت می‌شود؛ صرف نظر از اینکه کدام دسته ویزا انتخاب شده است. در صورت ناموفق بودن درخواست ویزا هزینه‌ها مسترد نمی‌شود.

مصاحبه ویزای مولتی فرانسه

در روز مصاحبه، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از وقت ملاقات در سفارت فرانسه حضور داشته باشید. وقتی برای مصاحبه فراخوانده شدید، ممکن است از شما بخواهند تا کل پرونده خود را ارائه دهید. ممکن است از شما پرسیده شود که برای کدام نوع ویزا اقدام می‌کنید و هدف شما از درخواست چیست. بهتر است پاسخ‌های خود را از قبل آماده کنید. مصاحبه ممکن است حدود یک ساعت به طول بیانجامد و تک تک موارد موجود در چک لیست را بررسی کنند. در سفارت ممکن است از شما سوالاتی مانند مدت زمانی که قصد دارید در فرانسه بمانید، چگونه پول در می‌آورید، در کدام کشورها حساب بانکی دارید و در آن‌ها مالیات می‌دهید و غیره پرسیده شود.

آیا ویزای اقامت طولانی فرانسه، قابل لغو است؟

دریافت ویزای اقامت طولانی‌مدت برای فرانسه تنها اولین مانع است. پس از ورود به این کشور، باید فرم‌های مهر شده OFII را که با ویزای جدید خود در عرض ۹۰ روز پس از ورود دریافت خواهید کرد، تکمیل کنید.

تکمیل این در اسرع وقت بهترین کار است، زیرا اگر فرآیند OFII را کامل نکنید، ویزای شما معتبر نیست. دو صفحه برای فرم OFII وجود دارد. اولی فرم واقعی است که توسط سفارت فرانسه مهر شده است. صفحه دوم یک صفحه آموزشی است که تمام آدرس‌های دفتر OFII بر اساس بخش فهرست شده است. پس از اقامت و یافتن آپارتمان، فرم OFII را با اطلاعات خود از جمله آدرس فرانسوی جدید، شماره ویزا و تاریخ ورود خود به فرانسه تکمیل می‌کنید.

همراه با فرم تکمیل شده، اسناد زیر را از طریق پست به دفتر OFII بخش خود ارسال خواهید کرد:

  • کپی پاسپورت شما
  • کپی ویزای شما
  • کپی صفحه گذرنامه با مهر ورود به این کشور
  • کپی رسید شما برای پرداخت مالیات به دلیل OFII

بلافاصله پس از ورود به قلمرو این کشور، برای انجام معاینه پزشکی و پرداخت هزینه‌های اقامت در OFII درخواست دهید. پس از اولین سال اقامت، شما باید برای تمدید اجازه اقامت خود (حداکثر ۲ ماه قبل از پایان دوره ویزا) در آن استان درخواست دهید – این قانون برای برخی از زیر مجموعه‌های ویزاهای اقامت طولانی فرانسه است که در سال اول اقامت به عنوان مجوز اقامت شناخته می‌شود: ویزای تحصیلی طولانی مدت، ویزای کار طولانی مدت (نه همه آنها)، ویزای اقامت طولانی مدت برای همسران اتباع فرانسوی و ویزای اقامت طولانی مدت بازدید کننده.

شما می‌توانید timbre de OFII را به صورت آنلاین خریداری کنید، که مالیاتی است که برای مهاجرت به فرانسه می‌پردازید. این هزینه بسته به وضعیت ویزای شما از ۶۰ تا ۲۵۰ یورو متغیر است، اما برای دارندگان ویزای اقامت طولانی مدت ۲۵۰ یورو است. حداقل شش هفته طول می‌کشد، اما نه بیشتر از ۸-۱۰ هفته، و شما نامه‌ای از دفتر OFII با تاریخ قرار ملاقات خود برای معاینه پزشکی و بررسی پرونده خود دریافت خواهید کرد. اگر این نامه را ظرف ۱۰ هفته پس از ارسال فرم‌های خود دریافت نکردید، رسید نامه ثبت شده خود را به دفتر OFII ببرید تا در مورد قرار ملاقات خود سوال کنید.

درخواست تمدید ویزای اقامت طولانی‌مدت برای فرانسه

3 14

برای پنج سال اولی که در این کشور زندگی می‌کنید، باید سالانه ویزای اقامت طولانی‌مدت خود را تمدید کنید. هنگامی که به مدت پنج سال متوالی در فرانسه زندگی می‌کنید، واجد شرایط درخواست کارت اقامت دائم هستید. این در واقع یک اقامت دائم نیست، زیرا باید هر ۱۰ سال یکبار تمدید شود. شما باید وب سایت استان خود را بررسی کنید تا هرگونه نیاز خاص را تأیید کنید، زیرا هر بخش می‌تواند رویه خاص خود را داشته باشد. شما باید درخواست را حداکثر ۶۰ روز قبل از انقضای ویزای فعلی خود ارسال کنید و به موارد زیر نیاز دارید:

  • درخواست تکمیل شده برای درخواست قرار ملاقات برای تمدید
  • یک کپی عکس پاسپورت شامل صفحه هویت، اصل ویزای اقامت طولانی فرانسه، اولین عنوان صادر شده توسط OFII، و تمام صفحاتی که دارای مهر ورود/خروج از هر کشوری هستند که به آن سفر کرده‌اید.
  • یک کپی عکس از کارت titre de sejour در جلو و پشت (این را پس از تمدید ویزای اقامت طولانی مدت خود پس از سال اول دریافت می‌کنید)
  • یک کپی عکس از شناسنامه اصلی شما
  • یک کپی عکس از اصل گواهی ازدواج (در صورت ازدواج)
  • سه قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • مدرک نشانی که می‌تواند یک قبض آب و برق با تاریخ ۳ ماه گذشته، آخرین صورت‌حساب مالیات مسکن یا رسید پرداخت اجاره/رهن شما در ۳ ماه گذشته باشد.
  • مدرک پرداخت مالیات ساکنین

اگر درخواست ویزای شما رد شد چه باید کرد؟

4 12

مقامات کنسولی یا دیپلماتیک می‌توانند درخواست ویزا را رد کنند. دلایل چنین ردی باید همیشه به صورت کتبی ارائه شود. متقاضیان می‌توانند به طور غیررسمی و رایگان نسبت به چنین تصمیماتی تجدید نظر کنند و از مقامات مربوطه بخواهند که در درخواست آنها تجدید نظر کنند. همچنین می‌توان درخواست‌ها را به کمیسیون تجدیدنظر درخواست ویزای فرانسه ارجاع داد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید