مقدمه‌ی ۱۰ کشور برای مهاجرت بازنشستگان

امروزه جمعیت زیادی از افراد برای تجربه زندگی بهتر، مهاجرت به کشور‌های خارجی را انتخاب می‌کنند. افرادی که در سن پایین تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، می‌توانند از روش‌های مهاجرتی مانند مهاجرت از طریق ویزای کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ازدواج یا پناهندگی استفاده کنند؛ اما آمار بازنشستگانی که قصد مهاجرت به کشور‌های پیشرفته‌تر را دارند نیز با افزایش مواجه است. بازنشسته‌ها در سال‌های طلایی عمر خود به دنبال استفاده بهینه از زمان و انجام تفریحات و سرگرمی‌های مختلف هستند. یکی از کار‌هایی که بازنشسته‌ها می‌توانند برای لذت بردن از سال‌های طلایی عمر خود انجام دهند، سفر و مهاجرت به خارج از کشور است. برخی از کشور‌ها برای بازنشستگان، شرایط بهتری را برای زندگی فراهم کرده‌اند. به همین خاطر، شما می‌توانید هر کدام از این کشور‌های پیشرفته را برای مهاجرت در دوران بازنشستگی انتخاب کنید. اگر به تازگی بازنشسته شده‌اید و به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

ویزای بازنشستگی چیست؟

ویزا بازنشستگی ویزایی است که برای افرادی که می‌توانند از طریق اثبات تمکن مالی و نشان دادن عدم نیاز به کار در کشور مقصد و دارا بودن درآمد ماهیانه کافی برای زندگی در آنجا، درخواست ویزا کنند که بر مبنای کشور مقصد، میزان تمکن مالی و مدت زمان ویزا متفاوت خواهد بود. این ویزا زمانی صادر می‌شود که فرد بخواهد با سرمایه خود در کشوری مقصد زندگی کند و اثبات کند که در کشور مبداء خود درآمدی دارد؛ این درآمد می‌تواند سود سهام، اجاره ملک یا حتی حقوق بازنشستگی باشد. برخی کشورها به متقاضیان ویزا بازنشستگی این امکان را می‌دهند که به کار تمام ‌وقت یا پاره‌وقت مشغول شوند؛ اما اکثر کشورها به پشتوانه همان درآمد از کشور مبداء، این امکان را برای بازنشستگان فراهم نمی‌کنند.

مزایا و معایب ویزای بازنشستگی

مزایا و معایب ویزا بازنشستگی با توجه به کشوری که انتخاب می‌کنید قابل ارزیابی خواهد بود؛ اما به طور کلی می‌توان گفت شما می‌توانید همچون یک شهروند عادی زندگی کنید و یکی از مهمترین مزایای آن اجازه تحصیل و سرمایه‌گذاری است. در نهایت بر اساس کشوری که انتخاب کردید، پس از گذشت چند سال قادر خواهید بود که اقامت دائم آن را دریافت کنید. از مزایای عمده ویزای بازنشستگی می‌توان به عدم اجازه کار اشاره کرد که متقاضیان ویزا بازنشستگی را کمی مردد می‌کند. قبل از مهاجرت به هر کشوری باید مزایا و معایب آن را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

آشنایی با بهترین کشور‌ها برای اخذ ویزای بازنشستگی

هر یک از کشور‌های خارجی دارای جاذبه‌های دیدنی متعدد هستند و به همین خاطر توجه گردشگران و مهاجران بازنشسته را به خود جلب می‌کنند. هنگام انتخاب بهترین مقصد برای مهاجرت از طریق بازنشستگی باید به هزینه و کیفیت زندگی، خدمات درمانی، آب و هوا، امنیت و… در کشور مورد نظر توجه داشته باشید. با دریافت اقامت بازنشستگی اروپا می‌توانید از تمام این امکانات بهره‌مند شوید. در این بخش به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان می‌پردازیم.

۱. کانادا؛ بهترین مقصد مهاجرتی برای بازنشسته‌ها

2 8

برای آشنایی با انواع مهاجرت و بهترین روشهای آن مقاله برای مهاجرت چه باید کرد را مطالعه کنید.

به دلیل مزایای زندگی در کانادا، بسیاری از افراد تصمیم به دریافت ویزای بازنشستگی این کشور را می‌گیرند. در کانادا، شرایط رفاهی، اقتصادی و آموزشی در بهترین سطح قرار دارد. به همین خاطر، تعداد بازنشسته‌های علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا روز به روز در حال افزایش است. ویزای بازنشستگی کانادا برای متقاضیان این امکان را فراهم می‌کند که تا سال‌هایی آخر عمر خود را در کشوری سپری کنند که امکانات رفاهی و درمانی باکیفیت‌تری دارد. شما به عنوان فرد بازنشسته، برای اخذ این روادید باید برای حمایت از خودتان، سرمایه کافی داشته باشید. با مهاجرت و اخذ ویزای بازنشستگی کانادا می‌توانید این دوران را با آسودگی خاطر در کشوری پیشرفته سپری کنید. بازنشسته‌هایی که با ویزای بازنشستگی به کانادا مهاجرت می‌کنند، قادر به استفاده از امکانات و خدمات این کشور هستند.

کانادا توانسته است که به عنوان کشور برای مهاجرت بازنشستگان شناخته شود. اگر شما نیز رویای مهاجرت به کشور‌های خارجی را دارید، کانادا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد. اخذ اقامت موقت برای بازنشسته‌ها در کشور کانادا پروسه خیلی سختی نیست؛ اما افراد ممکن است برای اخذ اقامت دائم با چالش مواجه شوند. از آنجایی که دولت کانادا به دنبال نیرو‌های کاری جوان است، کمتر با درخواست اقامت دائم بازنشسته‌ها موافقت می‌کند. البته در نظر داشته باشید که کشور کانادا ویزایی تحت عنوان ویزا بازنشستگی ارائه نمی‌دهد؛ اما شما می‌توانید با اثبات تمکن مالی و ویزای خودحمایتی به صورت قانونی به این کشور وارد و مقیم شوید. در این روش شما نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

۲. پرتغال؛ بهترین کشور برای مهاجرت بازنشسته‌ها

3 6

پرتغال، بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان است و در جنوب غربی اروپا قرار دارد. پرتغال به عنوان پیشرفته‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا و شینگن شناخته شده است. بسیاری از بازنشسته‌ها به دلیل شرایط امنیتی کشور پرتغال، امکانات رفاهی و خدمات درمانی باکیفیت، مهاجرت به این کشور را انتخاب می‌کنند. اگر به عنوان بازنشسته، قصد زندگی در کشوری ایمن و دارای بهترین خدمات درمانی را دارید، پرتغال بهترین گزینه است. ویزای بازنشستگی پرتغال می‌تواند امکان کار، سرمایه گذاری  و تحصیل رایگان را برای بازنشسته‌ها فراهم کند.

۳. هلند؛ کشوری پیشرفته برای مهاجرت بازنشسته‌ها

هنگامی که مجوز اقامت در کشورهای اروپایی مانند پرتغال را دریافت می کنید، این مجوز تا یکسال دارای اعتبار است. شما می توانید مجدداً مجوزتان را به مدت دو سال تمدید کنید. این مجوز تا حداکثر پنج سال قابل تمدید است و بعد از این بازه زمانی باید برای اخذ اقامت دائم پرتغال اقدام کنید.

هلند، یکی دیگر از کشور‌های پیشرفته مهاجرپذیر است که بازنشسته‌ها می‌توانند با ویزای بازنشستگی به این کشور مهاجرت کنند. مواردی از قبیل فرهنگ غنی، سطح بالای زندگی و سیستم درمانی باکیفیت باعث شده است که هلند به عنوان مکانی‌ایده‌آل برای دوران بازنشستگی شناخته شود. دریافت ویزای بازنشستگی هلند می‌تواند تضمینی برای ایجاد زندگی مرفه و آسایش و امنیت کامل برای افراد سن بالا باشد.

۴. ترکیه؛ مناسب برای ادامه زندگی در سن بالا

4 6

ترکیه توانسته است که در لیست تفریحی‌ترین و خوش آب و هواترین کشور‌های خارجی قرار بگیرد. در این کشور، نرخ ملک بسیار پایین است و به همین خاطر ترکیه طرفداران خاص خودش را دارد. ویزای بازنشستگی ترکیه توسط دولت به بازنشسته‌ها ارائه نمی‌شود. اما افراد سن بالا می‌توانند برای ادامه زندگی، کشور ترکیه را انتخاب کنند. از روش‌های متداول مهاجرت به ترکیه به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا می‌توان به سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک اشاره کرد. از آنجایی که خرید ملک در ترکیه می‌تواند بسیار از نظر اقتصادی سودآور باشد، ترکیه بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان محسوب میشود. تمام افرادی که وارد خاک ترکیه می‌شوند، تا سه ماه اجازه حضور در این کشور را دارند. به منظور حضور بیشتر در ترکیه باید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید. بازنشسته‌ها می‌توانند با ورود به سایت ادامه مهاجرت، تکمیل فرم، مراجعه به دفاتر مهاجرتی ترکیه و ارائه مدارک لازم، ویزای این کشور را دریافت کنند.

۵. ویزای بازنشستگی آلمان برای ۶۵ ساله‌ها به بالا

آلمان انتخاب مناسبی برای مهاجرت افراد سن بالا است. اما افرادی می‌توانند از ویزای بازنشستگی آلمان استفاده کنند که تجربه زندگی در داخل کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند. برای ایرانی‌ها، اخذ این روادید غیر ممکن است. دولت آلمان برای بازنشسته‌ها جهت اخذ ویزا، حداقل میزان سرمایه را تعیین نکرده است. تمام افراد با سن ۶۵ سال به بالا می‌تواند برای اخذ ویزای بازنشستگی آلمان اقدام کنند. ویزای آلمان در ابتدا یکساله است و تا پنج سال نیز قابلیت تمدید دارد.

۶. ویزای بازنشستگی تایلند، تفریح و زندگی در آسیا

یکی از روش‌ها مهاجرت افراد سن بالا به تایلند، از طریق ویزای بازنشستگی است. شما با استفاده از این ویزا قادر خواهید بود که بدون وقفه در کشور تایلند اقامت داشته باشید. روادید به صورت سالیانه قابل تمدید است و پروسه تمدید نیز در داخل کشور تایلند انجام می‌شود. از شرایط اخذ این نوع روادید می‌توان به داشتن ۵۰ سال به بالا، حقوق بازنشستگی معادل ۶۵ هزار بات و موجودی حساب بانکی تا ۸۰۰ هزار بات تایلند اشاره کرد.

۷. سرمایه‌گذاری جایگزین ویزای بازنشستگی سوئد

سوئد به دلیل سیستم خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت، بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان است. اما دولت، هیچ گونه روادیدی تحت عنوان ویزای بازنشستگی سوئد ارائه نمی دهد. فرد بازنشسته از طریق سرمایه‌گذاری در زمینه ثبت شرکت یا خرید ملک می‌تواند به سوئد مهاجرت کند. به منظور ثبت شرکت در سوئد و مهاجرت از این طریق به بیزینس پلن و حداقل دو سال سابقه مدیریت شرکت نیاز دارید.

۸. ویزای بازنشستگی استرالیا؛ تمکن مالی و بیمه مهمترین شرایط

5 4

به منظور اخذ ویزای بازنشستگی استرالیا باید واجد برخی شرایط خاص باشید. فرد بازنشسته به همراه اعضای خانواده خود باید دارای پوشش بیمه درمانی کافی باشد. به علاوه، فردی که قصد اخذ ویزای بازنشستگی برای اولین بار را دارد، باید حداقل ۵۵ سال سن داشته باشد. عدم داشتن سوء پیشینه را می‌توان جزو سایر شرایط اخذ این نوع روادید در نظر گرفت. فرد بازنشسته باید دارای حداقل ۵۰۰ هزار دلار سرمایه برای ادامه زندگی در استرالیا نیز باشد.

۹. ویزای بازنشستگی اسپانیا از طریق اقامت تمکن مالی

اسپانیا به علت جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و شرایط آب و هوایی مطلوب، مناسب‌ترین گزینه برای بازنشسته‌هایی است که به دنبال کشوری برای گذراندن سال‌های طلایی عمر خود هستند. ویزای بازنشستگی اسپانیا بعد از ۵ سال منجر به دریافت اقامت دائم می‌شود. شما به نشان دادن تمکن مالی در حساب بانکی تا ۳۰ هزار یورو و اثبات درآمد ماهیانه ۳ هزار یورو احتیاج دارید. لازم به ذکر است که با داشتن این نوع روادید، اجازه کار کردن در اسپانیا را نخواهید داشت.

۱۰. ویزای تمکن مالی ایتالیا گزینه‌ای ایده‌آل برای دوران بازنشستگی

ایتالیا نیز از جمله کشورهایی است که ویزای مستقیمی به نام ویزای بازنشستگی ایتالیا ارائه نمی‌کند و متقاضیان می‌توانند از طریق اثبات تمکن مالی به آنجا مهاجرت کنند. از مهمترین شرایط آن این است که متقاضی باید سالیانه ۳۲ هزار یورو درآمد یا سرمایه به صورت درآمد ماهیانه، سود سهام، دریافت اجاره و… در خارج از ایتالیا داشته باشد. به ازای هر فرد خانواده بر این مبلغ اضافه می‌شود. مورد لازم دیگر برای دریافت اقامت تمکن مالی، شرط حضور متقاضی در این کشور است که باید به مدت یک سال ادامه پیدا کند. مجوز اقامت به صورت یک یا دو ساله و قابل تمدید است که پس از ۵ سال می تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

اقامت بازنشستگی در اروپا

6 5

در قاره سرسبز اروپا، پیشرفته‌ترین کشور‌ها قرار گرفته‌اند. علاوه بر اینکه تکنولوژی در این کشور‌ها بسیار پیشرفته است، هر یک از کشور‌های اروپایی جاذبه‌های دیدنی متعددی نیز دارند. به همین خاطر، یکی از انتخاب‌های بازنشسته‌ها، اقامت در کشور‌های قاره اروپا است. افرادی که ۵۵ سال به بالا سن دارند، می‌توانند برای ادامه زندگی خود و بهره‌مندی از امکانات کشور‌های خارجی به اروپا مهاجرت کنند. اما برای اقامت اروپا، بازنشسته‌ها نیاز به دریافت روادید دارند. مهاجرت با حقوق بازنشستگی نیز به کشورهای اروپایی امکان پذیر است. به منظور انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان، امکانات و خدماتی که برای رفاه و آسایش بازنشسته ها فراهم می کند را مدنظر قرار دهید.

ویزای شینگن برای بازنشستگان

بازنشستگان برای اینکه به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند، به دریافت ویزای شینگن نیاز دارند. با مراجعه به سفارت یا کنسولگری می‌توانید ویزای شینگن کشور‌های اروپایی را به دست‌آورید. بعد از بررسی درخواست‌تان در سفارت، ویزای شینگن به شما تعلق خواهد گرفت. با این روادید می‌توانید به راحتی به کشور‌های اروپایی سفر یا مهاجرت کنید. پس اگر قصد انتخاب کشور‌های اروپایی برای مهاجرت را دارید، اخذ ویزای شینگن برای بازنشستگان را فراموش نکنید.

پروسه دریافت ویزای بازنشستگی در بهترین کشور‌های اروپایی

مهاجرت بازنشستگان از طریق ویزای بازنشستگی امکان‌پذیر است. به منظور دریافت این نوع روادید باید شرایطی داشته باشید. برخورداری از توانایی مالی، داشتن ۵۵ سال به بالا و وجود توافقنامه بین کشور مبدا و مقصد جزو شرایط اخذ روادید بازنشستگی محسوب می‌شوند. پس از طی کردن این مراحل باید فرم اخذ روادید را به همراه اسناد به سفارت تحویل دهید. بعد از رسیدگی‌های لازم، سفارت نتیجه بررسی را به شما اطلاع خواهد داد. در هر کشور، بازه زمانی اعتبار مجوز و چگونگی اخذ اقامت دائم از طریق ویزای بازنشستگی متفاوت است.

شرایط مهاجرت در سن بالا

به منظور مهاجرت در سن بالا باید برخی از شرایط لازم را داشته باشید. از شرایط مهاجرت در سن بالا می‌توان به داشتن شرایط اقتصادی مناسب و رزومه شغلی معتبر اشاره کرد. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به بهترین کشور برای مهاجرت در سن بالا شامل گواهی عدم سوء پیشینه، پاسپورت معتبر، اثبات وجوه مالی، عکس پرسنلی، مدرک بیمه سلامت و بیمه عمر است.

مهمترین مدارک برای اخذ ویزا بازنشستگی

این ویزا با ویزاهای تمکن مالی و خودحمایتی اشتراک بسیاری دارد. بنابراین می‌توان گفت مدارک لازم برای دریافت ویزای بازنشستگی شامل:

مدارک لازم برای اخذ ویزا بازنشستگی
●       مدارک شناسایی معتبر اعم از پاسپورت معتبر و شناسنامه
●       مدارک مالی اعم از گواهی تمکن مالی
●       سند املاک ثبت شده
●       گواهی عدم سوءپیشینه
●       ووچر هتل و رزرو بلیط هواپیما

 

سخن آخر

7 3

هنگام بررسی راه‌های مهاجرت، حتماً واژه ویزای بازنشستگی به گوشتان خورده است. با دریافت ویزای بازنشستگی مانند سایر انواع روادید می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید. افراد سن بالا و بازنشسته، مهاجرت از طریق روادید بازنشستگی را انتخاب می‌کنند. اما اگر قصد انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت در دوران بازنشستگی هستید، انتخاب کشور پرتغال، اسپانیا و کانادا را فراموش نکنید. سایر کشور‌ها مانند استرالیا، هلند، سوئد و تایلند نیز انتخاب مناسبی برای دریافت ویزای بازنشستگی هستند. شما می‌توانید برای اطلاع بیشتر و دریافت راهنمایی جهت نحوه دریافت ویزا و انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت بازنشستگان با کارشناسان حقوقی النورا در ارتباط باشید. النورا، بازنشسته‌ها را در مسیر مهاجرت به بهترین کشور خارجی، راهنمایی و همراهی می‌کند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید